خانه اخبار تحصیلی آمار شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش پرورش 97

آمار شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش پرورش 97

آمار شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش پرورش 97
آمار شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش پرورش 97
سازمان آموزش و پرورش از طریق دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم و یا برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیرو به عنوان معلم اقدام به پذیرش می نماید. آزمون استخدامی آموزش و پرورش به دلیل جایگاه خوب معلمان در جامعه معمولا داوطلبان بسیاری را در چهار دوره قبل آزمون به خود اختصاص داده است و ما شاهد رقابت افراد زیادی بوده ایم که تدریس در مدارس را به عنوان شغل انتخاب نموده اند..  امسال نیز سازمان آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای که در سایت سازمان سنجش قرار داده است از برگزاری پنجمین دوره آزمون استخدامی خبر داده است. در ادامه این مطلب اطلاعاتی در مورد آمار شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش و همچنین زمان ثبت نام و برگزاری این آزمون در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار دهیم. برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 97 بر روی لینک کلیک کنید. 

ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش 97 در مقایسه با سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته پس احتمال پذیرفته شدن داوطلبان بیشتر از سال های قبل می باشد.

آمار شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش پرورش 97

بعد از کش مکش های بسیاری که برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام گرفت در نهایت زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 97 مشخص گردید. داوطلبانی که علاقمند به این شغل و یا مشاغل دیگر دستگاه اجرایی که در ادامه بحث به آن خواهیم پرداخت می توانند از 23 / 2 / 97 الی 31 / 2 / 97 نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. با توجه به آخرین آماری که در اختیار ما قرار داده شده می توان گفت که تا 8 صبح 26 اردیبهشت ماه تعداد ۶۹ هزار و ۲۰۰ داوطلب با مراجعه به سازمان سنجش کشور و پرداخت هزینه مشخص شده در این آزمون ثبت نام نموده اند. با توجه به اینکه هنوز زمان برای ثبت نام باقی است تعداد داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام کرده اند افزایش خواهد یافت. این آمار نسبت به سال های گذشته نشان می دهد که تعداد داوطلبان افزایش چشمگیری داشته است. در چهارمین دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش قریب به 52 هزار نفر شرکت نموده اند که فقط 3703 نفر جذب شده اند. طی برگزاری جلسات مکرر و اخلاف نظر هایی که در زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش وجود داشت در نهایت زمان برگزاری این آزمون مشخص گردید. زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش به احتمال بسیار زیاد 15 تیر ماه 97 خواهد بود. برای آگاهی از جزئیات آزمون می توانید با مشاوره تحصیلی تلفنی ما در مرکز ایران مشاوره  تماس حاصل فرمایید. 

مشاغل دستگاه اجرای شامل چه رشته هایی می باشد؟ آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مشترک با سایر مشاغل اجرایی برگزار خواهد شد این مشاغل شامل: سازمان شیلات کشور، سازمان ملی زمین و مسکن، وزارت آموزش و پرورش  ، سازمان بیمه سلامت، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دامپزشکی کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد.

ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش 97 

ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 97 با توجه به نیاز مبرم جامعه نسبت به سال های گذشته افزایش زیادی داشته لذا شانس قبولی داوطلبان در این آمون بیشتر خواهد بود. به طول کلی ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر در دستگاه های اجرایی استخدام خواهند شد که از این تعداد نزدیک به ۱۷ هزار و ۳۶۸ نفر به استخدام وزارت آموزش و پرورش در خواهند آمد.

 

شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 97

در این قسمت از مطلب تعدادی از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ذکر خواهیم نمود: 

الف) اعتقاد به دین اسلام و دین های ذکر شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران .

ب) تابعیت ایرانی

ج) عدم سوء پیشینه کیفری

د) اعتیاد نداشتن به هیچ گونه موند مخدر و دخانیات

ذ) گواهی پایان خدمت دوره سربازی و یا کارت معافیت از خدمت برای آقایان الزامی می باشد.

ر ) مطابقت داشتن مدرک تحصیلی فرد داوطلب با رشته و گرایش های مشخص شده شده در دفترچه راهنمای آزموناستخدامی.

ز) سلامت جسمی و روانی داوطلب

ن) حداقل مدرک برای شزکت در آزمون کارشناسی می باشد. محدودیت سنی برای داوطلبانی که دارای مدرک لیسانس هستند 32 سال داوطلبان با مدرک کارشناسی ارشد 40 سال و داوطلبان با مدرک دکتری 45 سال می باشد این قانون شامل هم اقایان و هم خانم ها می باشد.

نکته مهم: همچنین داوطلبانی که در این آزمون نمره قبولی را کسب نموده اند باید مورد تایید معاینات پزشکی قرار گیرند تا سلامت شنوایی، چشم و …  مورد بررسی قرار گیرد و تایید شود. علاوه بر تایید پزشکی داوطلب باید در مصاحبه نیز نمره قبولی را کسب نماید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره