خانه کارشناسی ارشد آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

آخرین آمار شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد
آخرین آمار شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد 1402

بسیاری از افراد برای دستیابی به آینده ای روشن سعی در تکمیل مدارج تحصیلی خود دارند و پس از خاتمه دوران کارشناسی، اقدام به ثبت نام کنکور ارشد سراسری می نمایند. امسال نیز مانند سال های گذشته آمار زیادی از متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 در رشته های گوناگون اقدام به ثبت نام نموده اند. آمار ثبت نامی داوطلبان کنکور، یکی از موارد مهمی است که رقابت میان رشته های کارشناسی ارشد سراسری و آزاد این آزمون را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. در ادامه تعداد ثبت نام کنندگان این آزمون را شرح داده ایم.

آمار منتشر شده از آمار ثبت نام کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 هنوز اعلام نشده است.

آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور ارشد 1402 چقدر است؟

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در بازه زمانی مقرر انجام می پذیرد و با توجه به آمار نهایی، تعداد افرادی که برای ورود به دانشگاه ها و موسسات عالی در کنکور کارشناسی ارشد سال 1402 نام نویسی کرده اند، تا پیش از اتمام مهلت ثبت نام 65 هزار نفر اعلام شده است. البته پس از برگزاری آزمون، آمار دقیق شرکت کنندگان مشخص می شود و ممکن است با توجه به عدم حضور برخی داوطلبان، این رقم کاهش یابد و یا در مهلت مجدد، تعداد بیشتری نام نویسی نمایند. پس از برگزاری آزمون و مشخص شدن آمار نهایی شرکت کنندگان، اطلاعات دقیق تر، در این مقاله و در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

مقایسه آمار شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد 1402 با سال 1401

به دلیل رقابت تنگاتنگ در کنکور کارشناسی ارشد از دیرباز، داوطلبان این آزمون به شدت در تلاش اند تا از سایر شرکت کنندگان پیشی بگیرند و بدین ترتیب بتوانند رتبه قابل قبولی کسب کرده و مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 شوند. بدیهی است که هر چه آمار شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد بالاتر باشد، رقابت سخت تر خواهد شد.

اکنون قصد داریم آمار شرکت کنندگان کنکور ارشد امسال و سال گذشته را بررسی کنیم. همانطور که ذکر شد، داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد در سال 1401 نام نویسی کرده اند، تعداد 471 هزار و 664 نفر بوده که با توجه به این  این آمار می توان گفت ثبت نام در این فرآیند در سال جاری، روند نزولی داشته اما به دلیل این که هنوز امکان نام نویسی وجود دارد این رقم قطعا تغییر خواهد کرد.

 

سوالات متداول

1- آمار نهایی ثبت نام کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چقدر است؟

آمار افرادی که برای ورود به دانشگاه ها و موسسات عالی در کنکور کارشناسی ارشد سال جاری نام نویسی کرده اند، تا کنون تعداد 65 هزار نفر است.

2- آیا آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شده است؟

خیر، پس از برگزاری آزمون، آمار دقیق شرکت کنندگان مشخص می شود.

3- آمار نهایی شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته چه تغییری داشته است؟

تاکنون آمار ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما این رقم تغییر خواهد کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید..



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد