خانه تیزهوشان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان مشهد

اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان مشهد

نتایج آزمون مدارس تیزهوشان مشهد 99 - 1400
اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان مشهد 99 – 1400
آموزش و پرورش به جهت شکوفایی استعداد دانش آموزان تیزهوش، اقداماتی از جمله تاسیس مدارس تیزهوشان (سمپاد)، انجام داده است. مدارس سمپاد از نظر آموزشی و امکانات از رتبه بالایی به نسبت مدارس عادی برخوردار هستند و به دلیل سطح علمی بالای معلمان و البته توانایی های دانش آموزان، در طول سال تحصیلی آزمون هایی با سطح علمی بالا برگزار می گردد که این موضوع از جمله مواردی است که مسیر پیشرفت دانش آموزان را هموار کرده و باعث بالاتر رفتن هرچه بیشتر سطح علمی آنان می گردد. مدارس تیزهوشان برای گزینش دانش آموزان، هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون استعدادهای درخشان (تیزهوشان) برگزار می کند که در هر دوره تعداد کثیری از دانش آموزان، در آرزوی تحصیل در این مدارس در آن شرکت می کنند. در این مقاله قصد داریم به زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 99 – 1400 مشهد و نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان بپردازیم.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهایتا تا تاریخ 10 شهریور سال جاری انجام می شود که برای پایه ششم به هفتم از طریق سایت hoosh.medu.ir و برای آزمون نهم به دهم از طریق سایت azmoon.medu.ir در دسترس خواهد بود.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان مشهد 99 – 1400

با توجه به بحران نوظهور کرونا و درگیر شدن جامعه، زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان 99 – 1400 نیز از این قاعده مستثنی نبود و دچار تعویق گردید. لازم به ذکر است نتایج آزمون در سال گذشته در مرداد ماه 98 و تقریبا دو ماه پس از برگزاری آزمون اعلام گردید؛ اما در سال جاری و با توجه به تاخیر یک ماهه نسبت به زمان اعلام شده، طبیعتا اعلام نتایج نیز با تاخیر همراه خواهد بود.

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در سال 99 در تاریخ 9 مرداد برگزار شد و با این اوصاف بررسی نتایج آن در مدت کمتری نسبت به دوره های پیشین انجام خواهد شد و در شهریور ماه نتایج آزمون مذکور در دسترس قرار می گیرد. بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش، اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهایتا تا تاریخ 10 شهریور ماه 99 اعلام خواهدشد. در این راستا باید اشاره کرد اعلام نتایج آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 99 از طریق سایت سامانه ثبت نام سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستان های استعدادهای درخشان به نشانی hoosh.medu.ir و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 99 از طریق سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

داوطلبان با در دست داشتن کد ملی و رمز ورود همگام می توانند برای مشاهده نتایج خود به آدرس سایت مربوط به خود رجوع کرده و نتایج آزمون خود را دریافت کنند. نحوه دریافت رمز ورود همگام به صورت حضوری است و با مراجعه به مدرسه یا قسمت فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ناحیه انجام می شود. 

نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان مشهد 99 – 1400

نتایج آزمون تیزهوشان فقط از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان قابل دریافت است و داوطلبان هر مقطع می توانند با گذراندن مراحل ذیل از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند.

نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم

  • ابتدا به سامانه پذیرش پایه هفتم دبیرستان های استعدادهای درخشان به نشانی hoosh.medu.ir مراجعه کنید.
  • سپس در صفحه نمایش داده شده کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد کنید. (درصورت فراموشی رمز عبور همگام می بایست به مدرسه یا آموزش و پرورش ناحیه خود مراجعه فرمایید)
  • پس از ورود به صفحه بعد، نقش را به عنوان “دانش آموز” و کادر سازمان را به نام “مدرسه” انتخاب کنید.
  • پس از ورود به سایت، کارنامه شما با یکی از دو حالت زیر برای شما ظاهر می شود:

پذیرفته شده : چنانچه در آزمون تیزهوشان حدنصاب لازم را کسب کرده باشید، عبارت “پذیرفته شده” در کادر وضعیت قبولی درج خواهد شد و همچنین نام مدرسه قبولی در کادر محل پذیرش مشخص خواهد بود.

پذیرفته نشده : در صورتی که حدنصاب پذیرش را به دست نیاورده باشید، در کادر وضعیت قبولی عبارت “پذیرفته نشده” درج خواهد شد و نام هیچ مدرسه ای در کادر محل پذیرش قید نخواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

  • ابتدا به سایت معاونت پرورش استعدادهای درخشان به آدرس azmoon.medu.ir وارد شوید.
  • سپس کد ملی و رمز عبور همگام خود را که از مدرسه یا آموزش و پرورش دریافت کرده اید را در کادر نمایش داده شده وارد کنید. (درصورت فراموشی رمز عبور همگام، امکان بازیابی اینترنتی آن وجود نداشته و می بایست مجدد به محل های مذکور مراجعه فرمایید)
  • در مرحله بعد می بایست نقش خود را به عنوان “دانش آموز” و عنوان سازمانی را به نام “مدرسه” محل تحصیل فعلی خود انتخاب کنید.
  • در نهایت پس از ورود به صفحه اصلی خود در سامانه، کارنامه برای شما نمایش داده خواهد شد و چنانچه پذیرفته شده باشید، نام مدرسه محل قبولی نیز در آن قابل مشاهده خواهد بود.

به دلیل هجوم بازدید از سایت در روزهای ابتدایی اعلام نتایج آزمون سنجش هوش، مواجه شدن با خطا و مشکل در هنگام ورود به سامانه طبیعی خواهد بود. لذا در صورتی که موفق به دریافت کارنامه خود نشده اید، می توانید با مشاوره تلفنی مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

در بعضی موارد افراد پس از مشاهده کارنامه و وضعیت قبولی خود، از نتیجه راضی نبوده و در پی اعتراض به نتایج آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم و حتی نهم به دهم بر می آیند؛ که در ادامه مطلب به روند اعتراض به نتیجه آزمون سنجش هوش و ارائه راهنمایی های پیرامون آن پرداخته ایم.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان مشهد 99 – 1400

شماری از افراد پس از مراجعه به سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان و دریافت کارنامه قبولی خود، نسبت به نتایج آزمون معترض بوده و درصدد درخواست تجدید نظر نسبت به آزمون خود بر می آیند. در این رابطه قابلیت ثبت درخواست برای داوطلبان در سامانه در نظر گرفته شده است که می توانند بدین طریق اعتراض خود را ثبت کنند. لازم به ذکر است که امکان درخواست تجدید نظر بلافاصله پس از اعلام نتایج وجود نخواهد داشت و داوطلب برای این امر می بایست منتظر اعلام زمان ثبت اعتراضات بماند.

داوطلبان پس از بررسی نتیجه آزمون خود، در صورت داشتن دلایل کافی و با استناد به یکی از سری از موارد خاص، می توانند اعتراض خود را به ثبت برسانند؛ به عبارتی اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان در صورتی که مشروط به یکی از موارد زیر باشد، بررسی خواهد شد:

  • اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز
  • عدم تطابق تعداد پاسخ های صحیح و نادرست داوطلب با توجه به پاسخنامه آزمون که در سایت مربوطه قرار داده می شود.
  • اعمال نشدن قوانین موجود، مانند قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها
  • مطابقت نداشتن اولویت های ثبت شده در کارنامه با کارت ورود به جلسه دانش آموز
  • و سایر موارد حاد ار این قبیل

شایان توجه است حدود یک هفته پس از اعلام نتایج برای داوطلبانی که در آزمون پذیرفته نشده اند، کارنامه ای صادر خواهد شد که شامل تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب و همچنین امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس مورد تقاضای او می باشد. بنابراین موضوع، معترضان می بایست پس از مشاهده این کارنامه نسبت به اعتراض خود اطمینان حاصل کرده و سپس به ثبت آن اقدام نمایند. برای این کار، می بایست فرم درخواست تجدید نظر را از طریق سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان دریافت کرده و با دقت به تکمیل آن بپردازند. همچنین می توانند حداکثر 3 دلیل قانع کننده برای اعتراض خود در فرم وارد کرده و حداکثر در 4 خط از اعتراض خود دفاع کنند.

پس از اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان، پذیرفته شدگان در آزمون تیزهوشان نهم به دهم فقط در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، مجاز به ادامه تحصیل می باشند و چنانچه بر اساس ضوابط هدایت تحصیلی پایه نهم، شرایط تحصیل در رشته پذیرفته شده را نداشته باشند، قبولی آن ها لغو خواهد شد. لذا اگر پس از پذیرفته شدن در آزمون تیزهوشان، قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، بایستی از ضوابط نقل و انتقال تیزهوشان 99 – 1400 اطلاع یافته و اگر دارای شرایط لازم بودید، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد