خانه کارشناسی ارشد زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

تاریخ انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت
زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه پزشکی توسط سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می شود. داوطلبانی که در این آزمون شرکت نموده اند، تمایل دارند از نتیجه عملکرد خود اطلاع یابند تا در صورت مجاز شدن برای شرکت در این فرآیند، نسبت به انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت اقدام نمایند. این مرکز یک بازه زمانی را به منظور انجام فرآیند مذکور تعیین کرده و آن را به اطلاع متقاضیان می رساند. علاقه مندان می بایست تمامی نکات و جزئیات مربوط به این فرآیند را در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مطالعه نموده و در اولین فرصت نسبت به انجام آن بپردازند.

 

✅لینک مستقیم انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

 

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402، تا ساعت 12 ظهر تاریخ 4 مرداد ماه، تمدید شده است.

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، وضعیت مجاز یا غیرمجاز شدن داوطلبان جهت انجام انتخاب رشته مشخص می گردد. متقاضیانی که قصد شرکت در این فرآیند را دارند، ملزم به مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته می باشند. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را دارند می بایست از تاریخ 25 الی 27 تیرماه از طریق sanjeshp.ir اقدام به عمل آورند چراکه زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد با توجه به مندرجات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، در بازه زمانی مذکور است.

تمدید زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

افرادی که به هر دلیلی موفق نمی شوند که در زمان تعیین شده انتخاب رشته خود را به پایان برسانند، می توانند این فرآیند را در زمانی که به عنوان تمدید معین می شود انجام دهند. بازه زمانی فرآیند تمدید انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت از سوی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، پایان 12 ظهر 4 مرداد ماه اعلام گردیده است. داوطلبان ذر این زمان علاوه بر انتخاب رشته می توانند به ویرایش اطلاعات خود نیز بپردازند.

مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همانطور که می دانید هر ساله زمان دقیقی برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد تعیین می شود و ممکن است برخی داوطلبان از انجام این امر جا بمانند و حتی پس از تمدید این زمان هم موفق به انتخاب رشته نشوند برای این دست از افراد مهلت دوباره ای البته در بازه زمانی کوتاه تر در نظر گرفته می شود تا بتوانند فرایند  انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. هنوز خبری از تمدید مهلت ثبت نام در دسترس نیست، ولیکن با استناد بر سال های گذشته می توان گفت احتمالا این برنامه ها تحقق یابد.

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

پس از برگزاری آزمون ارشد، حساس ترین مرحله انتخاب رشته بوده و مهم ترین امر در انجام یک انتخاب ایده آل،  تحلیل صحیح کارنامه اولیه می باشد. مرکز سنجش آموزش پزشکی حدنصاب همه رشته ها را مشخص کرده است، بنابراین اگر نمره کل شما کمتر از حدنصاب رشته محل مورد نظر باشد، مجاز به انتخاب آن نخواهید بود. داوطلبانی که مجاز شده اند، می توانند طبق مراحل زیر به انجام این فرآیند بپردازند.

مرحله اول انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

  • در این بخش، بر روی عبارت “انتخاب رشته – محل / ویرایش انتخاب ها” کلیک نمایید.

مرحله دوم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

  • اکنون مجددا گزینه “انتخاب رشته – محل / ویرایش انتخاب ها” را برگزینید. مرحله سوم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت
  • در این مرحله می بایست کد رهگیری خود را وارد کرده تا بتوانید نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر اقدام کنید.

مرحله چهارم انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

3 نکته مهم تکمیلی

  1. توصیه می کنیم پیش از ورود به سامانه مرکز سنجش پزشکی و ثبت کد رشته ها، ابتدا تمامی اولویت های خود را بر اساس علاقه در یک فرم پیش نویس وارد نموده و بعد از این که از ترتیب کد رشته محل های ثبت شده اطمینان داشتید، نسبت به ثبت آن ها در سیستم انتخاب رشته اقدام کنید.
  2. داوطلبان می توانند به صورت همزمان انتخاب های خود را از میان دانشگاه های عادی، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد انجام دهند.
  3. در فرآیند انتخاب رشته چنانچه نیاز به جابجایی یا حذف کد رشته ای داشته باشید، می توانید از گزینه “جابجایی” یا “حذف” استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که این عمل پیش از فشردن دکمه “ثبت نهایی” امکان پذیر بوده و بعد از آن جابجایی یا حذف ممکن نخواهد بود. بعد از به اتمام رسیدن تمامی مراحل از فرم مربوطه پرینت گرفته و برای مراحل بعدی نزد خود نگه دارید.

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت، چنانچه شرکت کنندگان در هر یک از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته شده باشند، می بایست در بازه زمانی مقرر جهت ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، اقدام نمایند. آن دسته از متقاضیانی که در این مرحله قبول نشده و یا از رشته محل قبولی خود ناراضی هستند نیز می توانند منتظر انتشار اخبار مربوط به برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲در چه تاریخی انجام می شود؟

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت تا ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 4 مرداد ماه 1402 تمدید شده است.

2- برای انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت از چه طریقی می توان اقدام نمود؟

انتخاب رشته این آزمون از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir انجام می شود.

3- آیا در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ تمدید می شود؟

بله این زمان تا 12 ظهر روز4 مرداد ماه 1402 تمدید شده است که داوطلبان می توانند دراین مهلت به ویرایش اطلاعات ث بت نامی خود نیز بپردازند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد