خانه کارشناسی ارشد انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور ۱۴۰۲

انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور ۱۴۰۲

زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور 1402
انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور 1402

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد نسبت به انجام این فرآیند اقدام کنند. هر ساله دانشگاه های سراسری از جمله پیام نور در دوره های روزانه و غیر روزانه به پذیرش داوطلبان در این مقطع به صورت با آزمون و از طریق طرح فراگیر می پردازند. داوطلبانی که در زمان ثبت نام سریال علاقه مندی انتخاب رشته این دانشگاه را خریداری کرده باشند، می توانند در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور کد رشته های مورد نظر را انتخاب کنند. اما به طور معمول امکانی فراهم می شود تا متقاضیانی که قبلا شماره سریال مذکور را خریداری نکرده اند، بتوانند نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در زمانی مشترک با  انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری انجام می گیرد.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور 1402

سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور بر پایه یک نظام منحصر به فرد پایه ریزی شده است به نحوی که حضور دانشجویان الزامی برای شرکت در در کلاس های خود نداشته و می توانند فقط در امتحان های پایان ترم شرکت نمایند. همان طور که اشاره شد، پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402 متقاضیان با توجه به کارنامه خود می توانند در دوره هایی که مجاز شده اند، به انتخاب رشته بپردازند. علاقه مندان به شرکت در رشته های دانشگاه پیام نور نیز می بایست با در دست داشتن سریال اعتباری مربوطه که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و یا پس از اعلام نتایج خریداری کرده اند، به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و اقدامات لازم را به انجام رسانند.

مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، اعلام نتایج اولیه این آزمون در دهه دوم خرداد ماه 1402 می باشد و انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده نیز بعد از انتشار نتایج اولیه است. زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما به محض اعلام تاریخ دقیق آن متن مقاله بروز می شود. همچنین پس از اتمام مهلت انجام فرآیند مذکور معمولا فرصت مجددی در اختیار افرادی که موفق به انجام آن در مهلت اولیه نشده اند، قرار داده می شود که برای اطلاع از زمان و جزئیات آن در اسرع وقت، در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره عضویت داشته باشید.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور ۱۴۰۲

مهم ترین اقدام در راستای انتخاب رشته دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد می باشد. این دفترچه خرداد ماه 1402 بر روی سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد منتشر می گردد و داوطلبان می توانند پس از بررسی تمامی مندرجات آن مطابق مراحل زیر نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام کنند.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و وارد بخش “کارشناسی ارشد” در منوی موجود در قسمت راست سایت شوید.

مرحله اول انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • بر روی عبارت “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲” کلیک کنید.

مرحله دوم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • در این مرحله وارد صفحه جدیدی خواهید شد که پس از مطالعه نکات مطرح شده در صفحه، کلید “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله سوم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • جهت ورود به سیستم انتخاب رشته به دو طریق زیر می توانید عمل کنید.
  1. وارد نمودن شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام
  2. درج شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی

مرحله چهارم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • گزینه “انتخاب رشته” را برگزینید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

مرحله ششم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • اکنون باید فرم انتخاب رشته مربوطه را تکمیل نمایید، همچنین شما مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشید.

مرحله هفتم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • در آخر کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله هشتم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • کد رهگیری را یادداشت نموده و تا مرحله آخر پذیرش نزد خود نگه دارید.

در انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، بهتر است از میان 100 کد رشته محلی که در فرم مربوطه ثبت می کنید، حدود 30 درصد را به انتخاب های خوش بینانه (انتخاب هایی که به آن ها علاقه دارید اما شانس قبولی شما در آن ها کم است.)، 40 درصد را به انتخاب های واقع بینانه (انتخاب هایی که علاوه بر علاقه در آن ها شانس قبولی نیز دارید.) و مابقی را به انتخاب های بدبینانه اختصاص دهید. (انتخاب های بدبینانه نیز انتخاب هایی هستند که شانس قبولی شما در آن ها بالاست اما علاقه کمتری برای تحصیل در آن ها دارید.) با توجه به حساسیت و اهمیتی که شیوه صحیح انجام این فرآیند دارد، توصیه می کنیم از مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

از آن جا که دانشگاه پیام نور جزء دانشگاه های سراسری محسوب می شود، بنابراین همزمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد سایر دانشگاه های سراسری در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز می شود.

2- مسئولیت اجرای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ بر عهده کدام سایت است؟

سایت سازمان سنجش آموزش کشور عهده دار مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور و سایر دانشگاه های سراسری می باشد.

3- حداکثر رشته هایی که داوطلبان می توانند در لیست انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور ۱۴۰۲ جای دهند؟

تعداد کل انتخاب ها برای دانشگاه های سراسری 100 کد رشته محل است که در میان آن ها می توان به تعداد دلخواه کد رشته های مربوط به دانشگاه های پیام نور را نیز جای داد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد