خانه تحصیل در خارج شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان
شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

دانشگاه های کشور انگلستان به دلیل سطح بالای آموزش از با کیفیت ترین و معتبرترین دانشگاه ها در دنیا محسوب می شود که تحصیل در دانشگاه های این کشور آرزوی بسیاری از دانشجویان می باشد. با تحصیل در دانشگاه های انگلستان، اخذ بورسیه تحصیلی و یافتن شغل مناسب میسر خواهد بود و تسهیلات ویژه ای به دانشجویان و فارغ التحصیلان برای دریافت اقامت داده خواهد شد.

هم چنین این کشور به دلیل امکانات بسیار ویژه ای که در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد باعث شده که متقاضیان زیادی ازسایر کشور ها خواستار تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور شوند و یا برای اقامت دائمی در این کشور اقدام نمایند. ضمن اینکه دریافت پذیرش از کالج ها و دانشگاه های انگلستان در مقایسه با کشوری چون ایالات متحده آمریکا راحت تر می باشد.

در کشور انگلستان 31 دانشکده پزشکی وجود دارد که تمامی این دانشکده ها عضو شورای پزشکی انگلستان می باشند.

شرایط و روند پذیرش پزشکی در انگلستان

شرایط پذیرش پزشکی در کشور انگلستان برای آن دسته از دانش آموزانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی در انگلستان را دارند به این صورت است که

  1. تحصیل در دوره های foundation یا A-level به مدت یک الی دو سال وکسب نمرات برتر در شیمی و زیست
  2. انتخاب مقطع تحصیلی خود به عنوان پزشکی یا کارشناسی مستقیم
  3. اتمام تحصیل و گذراندن دوره کارورزی

همچنین لازم به ذکر است که داوطلبان برای پذیرش و ورود به دانشگاه های پزشکی انگلستان باید در یکی از دو آزمون BMAT  و یا UCAT شرکت کنند. در خصوص این دو آزمون توضیحاتی را برایتان ذکر کرده ایم:

آزمون UKCAT

27 دانشگاه کشور انگلیس بر اساس این آزمون ورودی دانشجو های پزشکی خود را پذیرش می کنند. بر این اساس عموما دانشجو های ایرانی موافق به شرکت در این آزمون هستند. لذا این آزمون از 4 بخش تشکیل، و به صورت آنلاین و چند گزینه ای برگزار می شود.

آزمون BMAT

این آزمون نیز در 7 دانشگاه معتبر انگلستان برگزار می شود. آزمون BMAT به صورت کتبی بوده و در آن سوالاتی از دروس ریاضی و علوم جهت سنجش دانش آموزان گرفته خواهد شد.

تحصیل در رشته دندان پزشکی در انگلستان

علاوه بر رشته پزشکی که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد، رشته دندان پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیست و با تحصیل در این رشته در دانشگاه های انگلستان، بدون شک می توان به آینده کاری روشن و درخشان امیدوار بود. طول دوره تحصیل در رشته دندان پزشکی 5 سال می باشد که متقاضیان می بایست جهت تحصیل در این رشته یک دوره ۲ ساله به نام A_level  را در کالج های انگلستان بگذرانند.

داوطلبان پس از گذراندن این دوره دو ساله و کسب نمره عالی و پس از آن قبولی در آزمون UKCAT مجاز به انتخاب رشته دندان پزشکی خواهند بود. البته هر دانشگاه شرایط اختصاصی خود را نیز برای گزینش دانشجویان اعمال می نماید. این دانشگاه ها همگی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و مدرک آن ها قابل ارزشیابی می باشد. برای آگاهی از شرایط تحصیل مجدد رشته پزشکی  کلیک نمایید.

مزایای تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور انگلستان

1-اولین مزایایی که در خصوص تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور انگلستان می توانیم به آن اشاره کنیم این است که دانشگاه های انگلستان به دلیل دارا بودن امکانات بسیار پیشرفته، استانداردهای آموزشی بالا و مورد تایید بودن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانند آینده کاری دانشجویان را تضمین نمایند.

2-از ویژگی های دیگر تحصیل و زندگی در بین انگلیسی زبان ها می توانیم به این مورد اشاره کنیم که مهارت های زبانی شما تقویت می شود و شما این قابلیت را خواهید داشت تا بتوانید در کشورهای دیگر به راحتی مشغول به کار شوید.

3-همزمان با حضور در کلاس های درسی فرصت های طلایی زیادی در اختیار شما قرار می گیرد که آن جمله می توان به گذراندن دوره های عملی اقدام نمایید .

4-اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع بالاتر، یافتن شغلی مناسب در تمام کشورهای دنیا نیز از دیگر ویژگی های تحصیل در این کشور می باشد.

لیست تعدادی از دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی انگلستان

  • دانشگاه سالفورد University Salford
  • دانشگاه سیتی CITY University
  • دانشگاه برونل University Brunel
  • دانشگاه برادفورد University Bradford
  • کالج پزشکی سلطنتی Royal College of Medicine

هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی انگلستان

با توجه به این که هزینه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های انگلستان، به شهر و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد، بنابراین میزان هزینه پرداختی نیز متغییر می باشد اما به صورت کلی و میانگین می توان به سه گروه تقسیم کرد که هر کدام به شرح زیر می باشد.

هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی انگلستان
طول دورهمیزان شهریه
دوره a-level در سال20000 تا 23000 پوند
دوره پزشکی در دو سال اول17270 پوند
در سال برای سه سال دوم35170 پوند

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در انگلستان

متقاضیان علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی می بایست برای اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های انگلستان از طریق وب سایت رسمی UCAS اقدام نمایند که در قسمت زیر مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی در انگلستان را شرح داده ایم.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای پزشکی
اصل پاسپورتاصل مدرک دیپلم – دیپلم علوم تجربی و ریاضی- در صورت گذراندن پیش دانشگاهی(اصل مدرک پیش دانشگاهی)
ریز نمرات دیپلمداشتن نمره آیلتس حداقل 5 (مدرک آیلتس اخذ شده در ایران برای دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان معتبر نمی باشد)
 نامه تمکن مالیگواهی سلامت
دو قطعه عکس رنگی

قوانین وزارت بهداشت برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

متقاضیان گرامی برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور موارد زیر را با دقت مطالعه نمایید:

  • شرکت در امتحان پیش کارورزی برای متقاضیانی که مدرک آنان توسط کارشناسان اداره کل دانش آموختگان تایید شده است الزامی می باشد.
  • جهت شرکت در امتحان کارورزی درصورتی که طول دوره تحصیلی (علوم پایه و بالینی) متقاضیان از 6 سال کمتر باشد، متقاضیان ملزم به طی کردن این دوره خواهند بود.
  •  طول دوره تحصیلی در مقطع دکترای پزشکی عمومی حداقل شش سال است که 2 سال مربوط به دوره علوم پایه و 4 سال مربوط به دوره بالینی می باشد.
  •  برخی از دانش آموختگان رشته پزشکی در خارج از کشور از گذراندن دوره کارورزی به مدت 18 ماه معاف می باشند البته به صورت مشروط .همچنین دانش آموختگان ملزم به گذراندن 3 ماه دوره کارورزی در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران درصورت آشنایی با نظام آموزشی بهداشتی درمانی کشور ایران هستند.
  • باتوجه به اینکه کمیسیون ارزشیابی پزشکی بخش های آموزشی دوره تحصیلی را تعیین می کند، بدین ترتیب دانش آموختگان  رشته پزشکی عمومی در صورت قبولی در یکی از امتحانات زیر از شرکت در امتحان پیش کارورزی معاف می باشند .ضمن اینکه این امتحانات تعیین کننده ی مدت زمان لازم جهت حضور در دوره طرح می باشد .لازم به ذکر است که مدت زمان لازم در دوره کارورزی در مقطع پزشکی عمومی حداقل 18 ماه می باشد. 
  1. قبولی در امتحانات ECFMG  یا USMLE  آمریکا و کانادا   
  2. قبولی در PLAB رشته پزشکی انگلستان
  3. قبولی درکنکور انترنی فرانسه
  4. قبولی در امتحانات نهایی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

بورسیه های پزشکی در انگلستان 

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل رشته پزشکی و دندان پزشکی در انگلستان را دارند، بیشتر به دنبال این هستند که بتوانند بورسیه این کشور را به دست آورده تا از مزایای آن جهت تحصیل رایگان و هزینه زندگی بهره ببرند. ما در این مقاله سعی داریم که با بیان برخی از این موارد شما را با آن ها آشنا کنیم.

بورسیه های ارائه شده در دانشگاه های پزشکی انگلستان
نوع بورسیهتسهیلات ارائه شده
 دولت بریتانیادانشجویانی که نمرات بالایی دارند امکان استفاده از این بورسیه را دارا هستند
 هال یورکدر این نوع بورسیه یک چهارم هزینه های تحصیل در دو ال اول را پوشش می دهد. لازم به ذکر است که این بورسیه فقط برای دانشجویال پزشکی می باشد.
جان باورنتیاین بورسیه در دانشگاه کویین مری ارائه شده و بر خلاف سایر بورسیه ها 5 ساله می باشد و شهریه دانشجو ها را پوشش می دهد.

آینده شغلی پس از تحصیل در کشور انگلستان

با توجه به رشد اقتصادی کشور انگلستان و پیشرو بودن در همه زمینه ها این کشور از نظر اقتصادی با مشکلی مواجه نبوده و فارغ التحصیلان به راحتی می توانند در این کشور شروع به کار کنند. بنابراین با توجه به این موارد بسیاری از افراد نیز می توانند همزمان با تحصیل خود به کار نیز بپردازند و کمک یار خود باشند.

سوالات متداول

1- برای شرکت در دانشگاه علوم پزشکی انگلستان باید چه دوره و آزموتن هایی را شرکت کرد؟

جهت تحصیل در دانشگاه های انگلستان متقاضیان بایستی در دو ره های دو ساله a-level و یا foundation شرکت نمایند.

2- شرایط تحصیل در رشته دندان پزشکی کشور انگلستان چگونه است؟

شرایط تحصیل در رشته دندان پزشکی به صورت کامل در متن مقاله آورده شده است.

3- بورسیه های ارائه شده در دانشگاه های انگلستان چه هزینه هایی را تحت پوشش قرار می دهد؟

با توجه به نوع بورسیه ارائه شده در دانشگاه مورد نظر میزان تسهیلات ارائه شده نیز متفاوت می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷ نظر
  1. سلطانی

    آیا دانش آموزان ایرانی که با مدرک دهم ایرانی دوره A level را هم در انگلستان تمام کنند برای پذیرش در رشته دندانپزشکی نمرات GCSE هم باید داشته باشند؟

  2. مهسا

    سلام عرض میکنم
    آیا تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در انگلستان شرط سنی دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      با توجه به اینکه امکان ورود به رشته پزشکی در انگلستان از طریق دوره A-Level می باشد و برای ورود به این دوره نیز شرط سنی حداکثر ۲۱ ،۲۲ سال می باشد.

  3. زیبا رحیمی

    سلام من خودم در ایران پزشکی میخونم اما میخواستم بدونم امکانش هست بعد علوم پیاه و دوره شش ماهه فیزیو پات برای انگلستان اپلای کنم ؟ بدون a-level

  4. re

    سلام کسی که بخواد از طریق لیسانس علوم آزمایشگاهی اقدام کنه برای پزشکی انگلستان مدت تحصیلش چندسال میشه وآیا هزینش تغییری میکنه.

  5. Mina

    عالی. فقط کاش شرایط تحصیل در خارج کشور برای رشته های مهندسی رو هم میذاشتید!

    • ایران مشاوره

      سلام.به زودی مقاله های بیشتری در اینباره روی سایت منتشر خواهد شد.میتونید بخش “تحصیل در خارج” این مقالات رو پیگیری کنید

دریافت مشاوره پیج بورسیه تحصیلی