خانه کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، داوطلبانی که در هیچ یک از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته نشده اند و یا از رشته محلی که پذیرفته شده اند رضایت چندانی ندارند، به دنبال شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در برخی از دوره ها این امکان را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و با ارائه لیست رشته های دارای ظرفیت خالی در مقطع ارشد، به برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت می پردازد. بر همین مبنا، علاقه مندان به این پذیرش می توانند در زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شانس خود را مجددا برای تحصیل در این مقطع امتحان کنند.

✅لینک مستقیم تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

لینک مستقیم تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

پذیرفته شدگان مرحله انتخاب رشته کنکور ارشد که در فرآیند تکمیل ظرفیت شرکت کرده و در هر یک از دوره های عادی یا شهریه پرداز قبول شوند، پذیرش مرحله نخست آن ها لغو می گردد.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

با توجه به اطلاعیه هایی که در روزهای آینده از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر خواهد شد، ظرفیت رشته های گروه پزشکی کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ که در طی فرآیند انتخاب رشته کنکور این مقطع خالی مانده اند، به وسیله فرآیند تکمیل ظرفیت، تکمیل خواهد شد. در این مرحله، تمامی افرادی که در هیچ یک از انتخاب های خود پذیرفته نشده اند، می توانند شرکت کنند.

هنوز اطلاعیه ای جهت مهلت مشخص شده برای انجام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای سال 1402 اعلام نشده است و آخرین دوره آن مربوط به سال قبل بود که در آبان ماه اعلام شد. به محض انتشار اخبار جدید، اطلاعات مقاله به روز رسانی شده و جزئیات آن نیز در  کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

نحوه انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد دارند در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های گروه پزشکی مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت نمایند، می بایست بعد از مطالعه دفترچه یا جدول رشته های ارائه شده به سایت اصلی مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه نمایند. مراحل گام به گام ثبت رشته در سایت مذکور به شرح زیر است.

  • به سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir وارد شوید و روی گزینه “کارشناسی ارشد – ارشد” از منوی تعبیه شده در قسمت راست سایت کلیک نمایید.

مرحله اول تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • با ورود به این صفحه، گزینه “انتخاب رشته محل تحصیل /ویرایش انتخاب ها (تکمیل ظرفیت 1402)” را انتخاب کنید.

مرحله دوم تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • مجددا در این صفحه بر روی گزینه “انتخاب رشته محل تحصیل / ویرایش انتخاب ها – تکمیل ظرفیت” کلیک نمایید.

مرحله سوم تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

  • در این صفحه پس از وارد کردن کد رهگیری، گزینه “مشاهده” را انتخاب نموده تا به قسمت مربوط به خود وارد شوید.

مرحله چهارم تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

اکنون می توانید انتخاب های خود را به ثبت برسانید. در ضمن یادتان باشد که بعد از ثبت انتخاب رشته خود حتما کد رهگیری انتخاب رشته را از سامانه دریافت نمایید.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، همزمان با شروع مهلت ثبت نام و انتخاب رشته این فرآیند در سال ۱۴۰۲ و  از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir منتشر خواهد شد.

مرجع اصلی برای مشاهده لیست رشته ها و شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402، مراجعه به دفترچه آن است که با توجه به عدم انتشار آن در سال ۱۴۰۲، لینک دفترچه سال گذشته در ادامه متن قرار داده شده است.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

  • تمامی داوطلبان اعم از قبولی یا مردودی که در مرحله اول مجاز به انتخاب رشته محل بوده اند، می توانند نسبت به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کنند.
  • با توجه به عدم اضافه شدن رشته محل جدید، داوطلبان استعداد درخشان بدون آزمون مجاز به انتخاب رشته محل مخصوص به استعداد درخشان نیستند و داوطلبان استعداد درخشان با آزمون نیز با رعایت کلیه ضوابط مجاز به انتخاب رشته محل هستند.
  • داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته قبول شده اند و تمایل دارند مجددا در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت نمایند، چنانچه در این مرحله در هر یک از دوره های عادی یا شهریه پرداز پذیرفته شوند، پذیرش قبلی آن ها لغو شده و قابل بازگشت نمی باشد.
  • زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان در مرحله تکمیل ظرفیت از سوی دانشگاه محل پذیرش اعلام خواهد شد.
  • هر گونه انتقال، تغییر رشته و جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است. بنابراین در انتخاب رشته محل نهایت دقت را داشته باشید.

مدارک لازم جهت ثبت نام در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

داوطلبان جهت نام نویسی در هر مقطع تحصیلی، بایستی مدارک لازم جهت ثبت نام را ارائه دهند. نام نویسی در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیز از این قاعده استثنا نمی باشد لذا جدول زیر در این خصوص شرح داده شده است.

مدارک ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲
اسکن یک قطعه عکس 4*3 با حجم حداکثر 20تا 100 کیلو بایتاسکن فرم مقاطع تحصیلی ( مخصوص متقاضیان بومی)
اسکن اصل شناسنامهاسکن فرم استشهاد مخصوص متقاضیان مناطق محروم
اسکن اصل کارت ملیاسکن شناسنامه و کارت ملی همسر و والدین مخصوص داوطلبان مناطق محروم
اسکن مدارک 5 سال اقامت داوطلب در آن استان

لازم به ذکر است این مدارک مخصوص داوطلبان دارای سهمیه آزاد می باشد لذا مدارک متقاضیان دارای سهمیه ایثارگری علاوه بر موارد مندرج در فوق ارائه اصل و کپی مدارک جانبازی و ایثارگری را نیز شامل می شود.

داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی نسبت به انتخاب رشته محل اقدام نموده اند برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، می بایست به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نمایند. متقاضیانی که در طی مرحله تکمیل ظرفیت در رشته محل دیگری پذیرفته شوند، دانشگاه های محل پذیرش قبلی آنان موظف اند تسهیلات آموزشی لازم را برای انتقال دانشجویان به دانشگاه جدید فراهم آورند و با انتقال و جابه جایی آنان مخالفت نکنند.

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

فرآیند تکمیل ظرفیت این دوره برای سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده است.

2- از طریق کدام سایت باید نسبت به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت کدام است؟

سایت رسمی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir برای انجام فرآیند مربوطه تعیین شده است.

3- چگونه می توان از رشته های ارائه شده در دوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت مطلع شد؟

رشته های ارائه شده در دوره تکمیل ظرفیت را از طریق دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می توان مشاهده کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. فاطی

    سلام امسال مثل اینکه اگر زبان رو زیر ۲۵ بزنیم مجاز نیستیم به انتخاب رشته خب فقط زبانم مشخص شده من میخوام ببینم بقیه درسام چه درصدی داشتن چجوری باید ببینم و اینکه تو تکمیل ظرفیت منی که مجاز نشدم میتونم انتخاب کنم؟

  2. Maryaam

    سلام
    پارسال چند نفر تکمیل ظرفیت گرفتن؟
    امسال جمعا عادی و شهربه پرداز با هم ۷۵ نفر حدودا میگیرن . پارسال چند نفر گرفته بودن ؟ تکمیل ظرفیت ش چند نفر گرفتن ؟
    با سهمیه منطقه دو تا رتبه چند عادی یا شهریه پرداز قبول میشی ؟
    این سوالات رو اگه پاسخ بدین خیلی ممنون میشم.

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد