خانه دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد، هر یک از واحدهای این دانشگاه، لیستی از کد رشته های دارای ظرفیت خود را اعلام می کنند تا داوطلبان از فرصت مجددی تحت عنوان تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد برخوردار شوند. از این رو مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به منظور تکمیل ظرفیت های خالی خود، این موقعیت را در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار می دهد تا در صورتی که در هیچ یک از کد رشته محل قبول نشده و یا به دلیل اشتباه در انتخاب رشته و عدم رضایت از تراز خود، در رشته مورد دلخواه پذیرش نشده اند، مجددا شانس خود را امتحان کنند. بنابراین متقاضیان می توانند از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org، دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه ​را دریافت نموده و پس از بررسی های لازم، اقدام به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سامانه این دانشگاه نمایند.

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می پذیرد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 1402

اطلاعیه مربوط به زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در هر نیمسال تحصیلی از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اطلاع رسانی شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مذکور و دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه، آن را مطالعه نموده و در موعد مقرر، اقدامات لازم را به سرانجام برسانند.

لازم به ذکر است تاکنون زمان تکمیل ظرفیت این دانشگاه برای سال جاری مشخص نشده است. اما آخرین زمانی که افراد توانستند نسبت به نام نویسی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اقدام کنند، بهمن ماه 1399 بوده است و در سال 1401 نیز تکمیل ظرفیت فقط برای رشته های بدون آزمون و در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد انجام شد که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و در اوایل دی ماه بود.

در صورت انتشار هرگونه خبر پیرامون این مطلب، از طریق این مقاله و کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه ۱۴۰۲

کسانی که مایل به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402 می باشند می بایست از سایت رسمی این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ac.ir یا azmoon.org اقدام به نام نویسی نمایند. در ادامه به نحوه ثبت نام در سایت مذکور می پردازیم:

  • در ابتدا به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و بر روی لینک فعال “سامانه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲” کلیک نمایید.
  • کادرهای مربوطه را با “کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد” و “کد ملی” تکمیل نموده و با فشردن کلید “ورود” به سامانه انتخاب رشته وارد می شوید.
  • با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب، هزینه انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت را پرداخت نمایید.
  • به درج کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی بپردازید.
  • در صورتی که تمامی مراحل به درستی طی شده باشد، کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد که می بایست تا اتمام فرآیند مربوطه، آن را نزد خود نگه دارید.

چه کسانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه هستند؟

تنها شرط لازم برای شرکت داوطلبان در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402 – 1403، حضور داوطلب در جلسه کنکور سراسری و صدور کارنامه می باشد. در واقع حتی داوطلبانی که در انتخاب رشته نیز شرکت نکرده اند، مجاز به انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد خواهند بود. بنابراین اگر شما سر جلسه کنکور دانشگاه آزاد حضور داشته ولی به هر دلیلی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد شرکت نکرده اید و یا حتی در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۲ پذیرفته نشده اید، در تکمیل ظرفیت می توانید شرکت نموده و شانس خود را جهت قبولی در کد رشته محل مورد علاقه خود امتحان کنید.

نکته: لازمه شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، داشتن کد دسترسی به انتخاب رشته است بنابراین افرادی که کد دسترسی را ندارند، نمی توانند در این فرآیند شرکت کنند.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 1402 – 1403

کسانی که مایل به شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هستند می بایست قبل از اقدام به نام نویسی، ابتدا دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه، را از سایت دانشگاه آزاد دریافت نموده و به مطالعه رشته ها بپردازند.

تا کنون اطلاعات دقیقی از زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد منتشر نشده است که به محض انتشار اطلاعات جدید، اطلاعات مقاله به روز رسانی خواهد شد و جزئیات بیشتر نیز در کانال تلگرام کنکور ایران قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات دقیق تر، می توانید عضو کانال تلگرامی ایران مشاوره شوید. در جدول زیر نیز آخرین دفترچه منتشر شده این فرآیند که در سال 99 برای رشته های علوم پزشکی بوده، قرار گرفته شده است.

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه ۱۴۰۲

( در صورت انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد. )

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 99 – 98

( برای دانلود فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید. )

رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 1402 – 1403

داوطلبان در صورتی می توانند در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1402 به درج کد رشته ها در فرم انتخاب رشته بپردازند که رشته مدنظر ایشان در دانشگاه مربوطه ارائه شده و پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته، دارای ظرفیت خالی باشد. لازم به ذکر است تاکنون در خصوص لیست رشته های ارائه شده در خصوص تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد از سوی سایت این دانشگاه منتشر نشده است اما در دوره گذشته تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد در بهمن ماه، فقط برای رشته های علوم پزشکی برگزار شد و فقط عده ای از داوطبان کنکور تجربی، مجاز به شرکت و انتخاب رشته در این فرایند شدند.

نکات مهم پیرامون تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، هر داوطلب تنها مجاز به انتخاب 20 کد رشته محل خواهد بود، بنابراین توصیه اکید ما به شما داوطلبان عزیز این است که به نکات زیر توجه فرمایید تا از این فرصت جهت انتخاب رشته درست استفاده نمایید.

  • چند انتخاب اول خود را به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهید و چند انتخاب بعدی خود را با توجه به رتبه و تراز خود انتخاب نمایید و در آخر نیز چند انتخاب را به رشته های بدبینانه اختصاص دهید.
  • نکته مهم دیگر که می بایست در انتخاب رشته و در واقع چیدمان رشته ها به آن توجه داشته باشید این است که اگر شما جزو داوطلبانی هستید که در اعلام نتایج اولیه ی دانشگاه آزاد پذیرفته شده و در تکمیل ظرفیت نیز شرکت کرده و پذیرفته شوید، قبولی اول شما لغو و شما می بایست در کد رشته محل پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت ادامه تحصیل دهید.
  • در چیدمان رشته ها در دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه دقت داشته باشید که رشته ها را براساس علاقه خود بچینید.
  • اعلام نتایج این فرآیند نیز از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org اعلام می شود که افراد پذیرفته شده می بایست با آماده نمودن مدارک مورد نیاز به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام را تکمیل نمایند.
  • علاوه بر تکمیل ظرفیت این دانشگاه می توانید پیگیر اخبار ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز باشید.

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ از چه زمانی شروع می شود؟

پس از اتمام فرآیند ثبت نام دانشگاه ها و در صورت وجود ظرفیت خالی، زمانی برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تعیین خواهد شد که در حال حاضر زمان دقیق آن مشخص نیست.

2- تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی صورت می پذیرد؟

به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند.

3- چه کسانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد می باشند؟

تمامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت نام نویسی خود را انجام دهند

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۳ نظر
  1. sara

    سلام انتخاب رشته ازاد بهمن ماه بر اساس رتبه ی کنکوره یا سوابق؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ها به طور معمول در آذر ماه منتشر شده و ثبت نام انجام می شود که بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. لازم به ذکر است دفترچه تکمیل ظرفیت که بر اساس رتبه های کنکور بوده نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

  2. زهرا

    سلام خسته نباشید من انتخاب رشته دانشگاه ازاد نکردم مهر ماه میخوام واسه بهمن انتخاب رشته کنم رشته های بهداشت ازاد رو کی دفترچش میاد

  3. ابان

    با سلام
    میخاستم بدونم دانشگاهی هست که الان پذیرش داشته باشن؟

    • ایران مشاوره

      باسلام.
      پذیرس تمامی دانشگاه ها برای ورودی مهرماه انجام می شود و حتی در صورت ثبت نام در حال حاضر نیز شما ورودی مهر ماه دانشگاه محسوب خواهید شد.

  4. امیر

    سلام. الان من واسه تکمیل ظرفیت بهمن میتونم ثبت نام کنم؟ توی تکمیل ظرفیتی که بعد کنکور نتایجش اومد مردود شدم. راهی وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      تکمیل ظرفیت بهمن ماه رشته های بر اساس سوابق تحصیلی می باشد و شما می توانید در دانشگاه و رشته مورد نظر خود ثبت نام انجام داده تا شرایط شما مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

  5. بهناز

    نتایج تکمیل ظرفیت ازاد پزشکی بهمن ۹۶ کی اعلام میشه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. جواب تکمیل ظرفیت آزمون سراسری دانشگاه آزاد سه روزه که اومده یعنی از ۳۰ بهمن به روی سایت قرار گرفت و دیروز و امروز هم مهلت ثبت نام در دانشگاه بود چک کنید اگر که قبول شدید حتما با دانشگاه محل قبولی تماس بگیرید.موفق باشید.

  6. m.m

    بهمن تموم شد ک …
    نتایج کی میاد پس؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. جواب تکمیل ظرفیت آزمون سراسری دانشگاه آزاد سه روزه که اومده یعنی از ۳۰ بهمن به روی سایت قرار گرفت و دیروز و امروز هم مهلت ثبت نام در دانشگاه بود چک کنید اگر که قبول شدید حتما با دانشگاه محل قبولی تماس بگیرید.موفق باشید.

  7. رامین

    الان دارم دانشگاه آزاد ترم۲ میخونم میتونم در این تکمیل ظرفیت شرکت کنم؟

  8. طناز

    ایا باتراز۸۰۵۰ورتبه منطقه ۲….۱۴۹۶۵امکان قبولی در تکمیل هوشبری ازاد تهران هست؟

دریافت مشاوره