خانه کنکور تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97
تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

هر سال ممکن است پس از مشخص شدن نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ظرفیت برخی از رشته محل ها تکمیل نشود، در این صورت دانشگاه های دارای ظرفیت خالی، لیست رشته های دارای ظرفیت خود را به سازمان سنجش اعلام می کنند و سازمان سنجش، لیست رشته محل های دارای ظرفیت را منتشر می کند و در یک بازه زمانی معین امکان انتخاب رشته مجدد از میان رشته محل های دارای ظرفیت را برای داوطلبان را فراهم می کند. در واقع تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برای برخی از داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 97 یک فرصت طلایی محسوب می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این مقاله را که به موضوع ” تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 ” اختصاص داده ایم، مطالعه کنید و چنانچه در پایان باز هم سوالی برایتان بدون پاسخ باقی ماند، می توانید با مشاوران ما در بخش  مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید. مشاوران مرکز، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام خواهد شد.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

حتما در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشاهده کردیده اید که برخی کد رشته ها با آزمون و برخی کد رشته ها بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است. تکمیل ظرفیت هم برای رشته های با آزمون و هم برای رشته های بدون آزمون انجام می شود.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون

داوطلبانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون هستند که حتما در کنکور سراسری شرکت کرده و در اعلام نتایج مجاز به انتخاب رشته شناخته شده باشند. یعنی داوطلبانی که در کنکور سراسری 97 شرکت کرده اند ولی در اعلام نتایج کنکور سراسری 97 مجاز به انتخاب رشته شناخته نشده اند، حق شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری را نخواهند داشت. ولی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند ولی در هیچ کدام از رشته محل های انتخابی خود پذیرفته نشده اند و یا از رشته محل قبولی خود رضایت چندانی ندارند، می توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 شرکت کنند و شانس خود را مجددا جهت قبولی در رشته محلی بهتر امتحان کنند. 

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون

از آن جا که ادامه تحصیل در رشته های بدون آزمون ( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ) نیازی به شرکت در کنکور ندارد، بنابراین شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون نیز مشروط به شرکت در کنکور نیست و همه داوطلبانی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارند، می توانند در تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون شرکت کنند، خواه در کنکور شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند و خواه اصلا در کنکور سراسری 97 شرکت نکرده باشند.

تاثیر سهمیه شاهد و ایثارگران در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

یکی از سوالاتی که داوطلبان متقاضی شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در سال های گذشته طی تماس های تلفنی از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره می پرسیدند این بود که آیا در تکمیل ظرفیت نیز سهمیه های شاهد و ایثارگر موثر است یا خیر؟ و میزان تاثیر سهمیه شاهد و ایثارگر در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، سهمیه شاهد و ایثارگر در تکمیل ظرفیت نیز اعمال می شود و میزان تاثیر آن، دقیقا به میزان تاثیر سهمیه در کنکور سراسری است. ولی در رابطه با تاثیر یا عدم تاثیر سهمیه بسیج فعال در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری باید بگوییم که متاسفانه در کنکور سراسری و تکمیل ظرفیت آن، هیچ سهمیه ای برای بسیج فعال در نظر گرفته نشده است. 

” جهت مطالعه و کسب آگاهی در رابطه با رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 کلیک کنید. “

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97

همانطور که گفته شد، پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 97 مشخص می شود که کدام دانشگاه ها و در چه رشته هایی دارای ظرفیت خالی هستند. بنابراین به احتمال زیاد انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مهر ماه آغاز خواهد شد. بنابراین افرادی که در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 پذیرفته شوند، ورودی بهمن خواهند بود و از بهمن ماه سال جاری می توانند تحصیل خود را در رشته محل پذیرفته آغاز نمایند. در حال حاضر زمان دقیق تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 مشخص نیست ولی به محض اطلاع در همین مطلب و در کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهیم داد. بنابراین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته پیگیر آخرین اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. آمنه

    باسلام چرا نمی توانیم عضو کانال تلگرام انتخاب رشته شویم و وقتی کلیک می کنیم می گه ورود امکان پذیر نمی باشد

    • ایران مشاوره

      با سلام از سایت ایران مشاوره اقدام کنید و در قسمت لینک عضویت وارد کانال تلگرامی ما شوید .

  2. بهزاد

    سلام
    تکمیل ظرفیت در دانشگاه های روزانه،فرهنگیان،و دانشگاه آزاد در رشته های پیرا پزشکی ،درکنکور ۹۷ کی مشخص میشود؟
    خواهشمندم جواب بدید.
    باتشکر

    • ایران مشاوره

      سلام براساس اطلاعیه سازمان سنجش در سال جاری تکمیل ظرفیت برای هیچ مقاطع تحصیلی برگزار نخواهد شد

  3. خدیجه

    سلام خسته نباشید آیاتکمیل ظرفیت سراسری وجود دارد؟و اینکه آیا کسی میتواند در دوره های روزانه و دانشگاه های فرهنگیان که مجاز نشده باشددرتکمیل ظرفیت انتخاب رشته کند..؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      امسال تکمیل ظرفیت طبق گفته ی وزارت علوم حذف میباشد و در ضمن اگر شما برای دانشگاه های روزانه و فرهنگیان مجاز نباشید نمیتوانید در تکمیل ظرفیت آنها شرکت نمایید .

مشاوره کنکور پیج کنکور