خانه کارشناسی ارشد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نحوه نام نویسی آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری 1402
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

داوطلبان جهت شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد می توانند در بازه زمانی اعلام شده از طریق سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام به نام نویسی کنند. در این راستا، متقاضیان می بایست ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را از سایت نام برده دریافت نموده و مورد مطالعه قرار دهند تا در صورت دارا بودن شرایط لازم و پس از کسب آگاهی کافی نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. چنانچه شما نیز جزو داوطلبان شرکت در آزمون ورودی این مقطع هستید، لازم است از شیوه و زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و نیز سایر جزئیات مربوطه مطلع شوید.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

 

 

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 برای متقاضیان ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت همزمان در بازه زمانی 7 الی 13 آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد.

زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که ذکر شد،ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در روز یکشنبه هفتم آبان لغایت دوشنبه ۱۳ام آبان ماه  از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گردد.

همچنین مطابق روند سال های گذشته معمولا فرصت مجددی جهت نام نویسی و ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که البته زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست. شما می توانید برای اطلاع از زمانبندی دقیق فرآیند های مربوطه در کانال تلگرام کارشناسی ارشد عضو شوید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

نام نویسی در آزمون ارشد ۱۴۰۳ جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد صورت می پذیرد که این روند مستلزم خرید کارت اعتباری جداگانه و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد می باشد. در غیر این صورت امکان ثبت نام و درج اطلاعات برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مانند پیام نور و غیرانتفاعی نیز می بایست به صورت جداگانه کارت اعتباری تهیه کنند. در ادامه شما را با نحوه انجام این پروسه به صورت گام به گام و تصویری آشنا خواهیم کرد.

  • وارد سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک نمایید.مرحله اول ثبت نام ارشد

 

  • لینک فعال “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳” را انتخاب کنید.مرحله دوم ثبت نام ارشد

 

  • مجدد بر روی لینک “ثبت نام و شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403” کلیک نمایید.مرحله سوم ثبت نام ارشد

 

  • در مرحله بعد می بایست نسبت به خرید کارت اعتباری اینترنتی و دریافت شماره سریال 12 رقمی ثبت نام اقدام کنید. پس دکمه “خرید سریال ثبت نام” واقع در منو سمت راست صفحه را بفشارید.مرحله چهارم ثبت نام ارشد

 

  • شما در این مراحله می بایست عبارت “سریال ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403” را انتخاب کرده و به ادامه روند پرداخت بپردازید. مرحله چهارم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402
  • پس از درج اطلاعات کارت بانکی خود، گزینه “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام ارشد

 

  • بعد از بررسی صحت اطلاعات و در صورت تایید گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده ام”، کلید “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هفتم ثبت نام ارشد

 

  • در این صفحه می بایست با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود نسبت به واریز وجه مورد نظر اقدام نمایید. در نهایت نیز بر روی کلیدپرداخت کلیک کنید تا شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده به شما نمایش داده شود.

مرحله هشتم ثبت نام ارشد

 

  • به صفحه اول ثبت نام برگردید و از منو سمت راست صفحه، لینک فعال “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.

مرحله نهم ثبت نام ارشد

 

  • شماره 12 رقمی سریال ثبت نام خریداری شده را درج کرده و سپس بر روی دکمه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.مرحله دهم ثبت نام ارشد
  • با ورود به سامانه ثبت نام می بایست عکس داوطلبی خود را با ویژگی های ذکر شده در صفحه، بارگذاری نمایید. از قسمت choose file تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه “ارسال عکس” را بفشارید و در انتها “تایید و ادامه گام بعدی ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله دهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

  • در این قسمت تمامی اطلاعاتی که در سامانه درج نموده اید برای شما به نمایش در خواهد آمد. با انجام صحیح تمامی مراحل فوق، تصویر زیر برای شما نمایان می گردد که حاوی اطلاعات ثبت نامی شما است. کد پیگیری و شماره پرونده موجود در این صفحه را یادداشت نمایید و تا زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نزد خود نگه دارید.

مرحله یازدهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

 

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1403 می بایست از یک سری شرایط ثبت نام کنکور ارشد برخوردار باشند که شامل دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود و بررسی صلاحیت داوطلبان از لحاظ دارا بودن شرایط بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.

شرایط عمومی

 

  • اعتقاد به آئین مقدس اسلام و یا یکی از دین هایی که مورد تایید قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته باشد.
  •  عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات)
  • اقلیتهای دینی (ادیان رسمی) مندرج در قانون اساسی از این شرط مستثنی هستند، به شرط آنکه متجاهر به نقض احکام اسلامی نباشند.
  • عدم عناد و دشمنی با قوانین و نظام جمهوری اسلامی (تبصره: در صورتی که متقاضی سابقه عناد با نظام جمهوری اسلامی داشته، باید تغییر نظر او احراز شود.)
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال.

شرایط اختصاصی

  • داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد می باشند که مدرک کارشناسی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳ دریافت نموده باشند. در صورت قبولی متقاضی در رشته هایی که پذیرش آن ها از نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1404 باشد به شرط دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی تا حداکثر ۳۰ بهمن ۱۴۰۳، می توانند ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهند.
  • دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در صورتی می توانند در این آزمون شرکت کنند که قبل از زمان ثبت نام، انصراف دهند. در غیر این صورت مجاز به شرکت در این آزمون نخواهند بود. البته، اگر این دسته از دانشجویان فقط بخواهند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند نیازی به انصراف از تحصیل ندارند.
  • فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در صورتی که مشکل نظام وظیفه (آقایان) نداشته باشند، مجاز هستند در رشته دیگری به جز رشته قبلی شرکت کنند.
  • فارغ التحصیلان رشته های دبیری و گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و یا وزارتخانه ها، می بایست برای ادامه تحصیل موافقت سازمان مربوطه را جلب نمایند.
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت (دائم و یا موقت) برای آقایان الزامی می باشد.
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیچ کدام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی کند.
  • دانشچویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که از تاریخ 31 شهریور سال 1386 فارق التحصیل شده اند، برای ثبت نام می بایست معدل بالای 12 داشته باشند.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقا بایستی در هنگام ثبت نام یکی از شروط ذکر شده در ذیل را دارا باشند تا مجاز به ثبت نام شوند.

  • دارا بودن کارت پایان خدمت
  • دارا بودن کارت معافیت دائم
  • مشمولان فارغ التحصیل کارشناسی که دارای برگه خدمت بدون غیبت هستند، می بایست ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمتشان باشد.
  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1403 فارغ التحصیل شوند.
  • افرادی که فارغ التحصیل کارشناسی بوده و از زمان ثبت نام آنان یک سال بیشتر نگذشته باشد و همچنین مشمول غیبت سربازی نمی باشند.
  • کارکنان خدمت در سازمان ها یا وزارت خانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان می توانند در دانشگاه ثبت نام نموده و ادامه تحصیل دهند.
  • کارکنان وظیفه و فارغ التحصیلان می توانند بدون غیبت اولیه و به شرط داشتن سایر شرایط از معافیت تحصیلی مجاز به ادامه تحصیل باشند.
  • دانشجویان انصرافی از دانشگاه ها در صورتی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه و انصراف آن ها بیش از یکسال سپری نشده باشد.

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403

همان طور که می دانید، به جهت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، می بایست مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را در دسترس داشته باشید. لذا در صورت عدم وجود یکی از آنها روند ثبت نام به صورت کل با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین شرح دقیق این مدارک به صورت کامل در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ذکر شده است که جهت صحولت شما در این قسمت از مقاله نیز ذکر کرده ایم.

  1. اصل کارت ملی و شناسنامه
  2. شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری خریداری شده
  3. کد وضعیت نظام وظیفه
  4. کد و نام مجموعه امتحانی اصلی و شناور
  5. معدل مقطع کاردانی و کارشناسی
  6. کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، تاریخ ورود و دریافت کارشناسی
  7. کد پیگیری 12 رقمی سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  8. کد 13 رقمی برای متقاضیان غیر ایرانی
  9. کد پستی محل سکونت داوطلب و کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی
  10. اصل مدرک دوره کارشناسی اخذ شده تا حداکثر 31 شهریور ماه ۱۴۰۳
  11. فایل عکس اسکن شده با مشخصات زیر
مشخصات عکس پرسنلی جهت بارگذاری
ابعاد 4*3 و 4*6 بدون حاشیه های اضافیبا حجم حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 در غالب jpg
تمام رخ بدون اثر مهر و منگنه و لکهمربوط به سال جاری و زمینه سفید
عکس بانوان با حجاب بوده و کامل مشخص باشد

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1403 با آغاز روند نام نویسی از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شده. این دفترچه شامل قوانین و مقررات شرکت در آزمون، نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک لازم جهت نام نویسی، سهمیه های کنکور ارشد، جدول رشته ها و مجموعه های امتحانی، لیست رشته های شناور کارشناسی ارشد و… می باشد که مطالعه آن به کلیه متقاضیان توصیه می گردد.

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در چه بازه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام این آزمون از یکشنبه 7 آبان تا دوشنبه 13 آبان ماه انجام می شود.

2- ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به چه صورت انجام می شود؟

این روند به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گردد.

3- علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد ۱۴۰۳ می بایست دارای چه شرایطی باشند؟

این دسته از داوطلبان می بایست دارای یک سری شرایط عمومی و تخصصی باشند که در این مقاله به طور کامل ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰۰ نظر
  1. تابان مرجانی

    سلام و عرض ادب
    متاسفانه من زمان ثبت نام آبان ماه را از دست دادم و فکر میکردم ثبت نام کنکور ارشد در بهمن ماه هست،آیا احتمال اینکه فرصت مجدد برای ثبت نام باشد داده میشود؟
    ممنونم از پاسخگویی

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      احتمال تمدید مهلت ثبت نام این آزمون پایین می باشد.

  2. معین

    سلام وقت شما بخیر،امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور در رشته معماری در دانشگاه ازاد یا علمی کاربردی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورت داشتن سهمیه استعداد های درخشان (معدل بالای ۱۶ و وقفه تحصیلی نهایتا سه ساله) میتوانید در دانشگاه های آزاد ثبت نام کنید.

  3. محمد

    باسلام. من معدل ۱۴ دارم چگونه میتوانم سهمیه استعداد درخشان بگیرم وبدون کنکور ثبت نام کنم یعنی میخوام بگم حتما باید نخبه دانشگاه باشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما باید معدل بالای ۱۶ داشته باشید و درس خود را در ۸ ترم به پایان برسانید.

  4. مجید

    باسلام من لیسانس شیمی کاربردی دارم معدل ۱۴.۵ شده بدون کنکور میشه ثبت نام کنیم برا سال بعد

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که جزو استعداد درخشان های دانشگاه خود باشید میتوانید برای ارشد بدون کنکور اقدام کنید.

  5. مهدی

    سلام آزمون ارشد مجددا کی ثبت نام میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مهلت ثبت نام برای ۱۴۰۳ به اتمام رسیده است و احتمال تمدید شدن مهلت ثبت نام کم است.

  6. مریم

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من شهریور امسال با معدل ۱۸ نیم کارشناسی کامپیوتر فارغ تحصیل شدم برای بهمن می‌خوام برای ارشد دانشگاه آزاد برم زمان کنکور رو نمی‌دونم امکانش هست بدون کنکور ثبت نام کنم ؟
    زمان کنکور برای بهمن کی هست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید در تاریخ خرداد سال ۴۰۳ بدون کنکور(پذیر بر اساس استعداد های درخشان) ثبت نام خود را انجام دهید.

  7. معین

    سلام،وقت شما بخیر با توجه به اینکه مهلت ثبت نام کنکور ارشد تمام شده،امکان ثبت نام تمدید نمی شود؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله مهلت ثبت نام به اتمام رسیده و تمدید نخواهد شد.

  8. جعفری

    سلام وقت بخیر
    ثبتنام کنکور کارشناسی ارشد آزاد و سراسری جداست؟ من یک ثبتنام انجام دادم اما راجع به دانشگاه آزاد چیزی ننوشته بود.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، کنکور سراسری شامل تمام دانشگاه ها می شود.

  9. گل خانم

    بی حجابا می تونن در آزمون شرکت کنن یا نه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      این مورد بر اساس نظر کارشناسان و مراقبان کنکور که زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور هستند انجام می شود.

  10. Mehran

    وقتتون بخیر
    برای ارشد آزاد (با آزمون) معدل خاصی برای ثبت نام مدنظر سیستم هستش یا صرفا قبولی کارشناسی(معدل بالای۱۰ یا ۱۲)؟

    • ایران مشاوره

      باسلام واحترام،
      دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۰۶/۳۱
      به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتیکه معدل آنان کمتر از ۱۲/۰۰ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این
      آزمون را ندارند.

  11. پوریا

    سلام
    من بهمن ۱۴۰۱ فارق التحصیل شدم کی میونم برای ارشد دولتی ازاد ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شما میتوانید در کنکورر ارشد که در اسفند ماه برگزار می شود شرکت کنید و در صورتی جزو نفرات برتر ورودی خود هستید و معدل بالای ۱۶ دارید، میتوانید از طریق سهمیه ی استعداد های درخشان وارد دانشگاه آزاد شوید.

  12. فرانک

    من امکان ثبت نام ارشد آزاد را می خواهم

    • ایران مشاوره

      با سلام شما با مرجعه به سامانه سازمان سنجش در قسمت کارشناسی ارشد می توانید ثبت نام خود را برای آزمون انجام دهید.

  13. خدیجه میرزازاده

    با سلام کدام گزینه مربوط به دانشگاه ازاد است؟ موسسات غیر انتفاعی که دانشگاه ازاد نیست درسته؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، کنکور دانشگاه سراسری و آزاد ادغام شده و نیازی به ثبت نام جداگانه نخواهید شد، در صورت انتشار نتایج اولیه و مجاز شدن به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، مجاز به انتخاب واحد های دانشگاهی مورد نظر خواهید بود.

  14. مرا ی

    سلام من کارشناسی حسابداری دارم ،می‌توانم ارشد روانشناسی بخوانم ؟

  15. پدرام

    سلام وقت بخیر
    امکان ثبت نام دوره ارشد ازاد وجود داره

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با آخرین اطلاعیه های سایت سازمان سنجش، در حال حاضر امکان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وجود ندارد.

  16. فرانک

    من امکان مجدد ثبت نام ارشد آزاد را می خواهم
    ارشد سراسری ثبت نام کرده ام ولی آزاد ثبت نام نشده ام به گمان اینکه ثبت نام یکی است

    • ایران مشاوره

      با سلام، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد مشترک می باشد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد