خانه علمی کاربردی ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ساوه

ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ساوه

نام نویسی رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی 99
ثبت نام و لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی 99

دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یکی از اعضای نظام آموزشی کشور، چندین سال است که فعالیت خود را آغاز نموده و دانشجویان خود را بدون شرط شرکت در کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی آن ها پذیرش می کند. پایین بودن میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی 99 نسبت به سایر دانشگاه ها، یکی از مزایای آن محسوب می شود و این امر، ورود علاقه مندان تحصیل در رشته های دانشگاه علمی کاربردی را تسهیل می نماید. دانش آموختگان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی به افراد متخصصی تبدیل می شوند که دارای مهارت های شغلی مورد نیاز بخش های اقتصادی و سایر بخش های کشور هستند. دانشگاه علمی کاربردی، برای داوطلبان خود امکانی فراهم آورده است تا دانشجویان بتوانند بدون حضور در کلاس، روند تحصیلی خود را طی نمایند که این موضوع به خصوص برای شاغلین دارای اهمیت می باشد. یکی از علل جذابیت این دانشگاه که طرفداران زیادی را به خود جلب نموده، ارائه رشته های متنوع است.

از آن جایی که این دانشگاه دو نوبت در سال اقدام به پذیرش دانشجو می کند، متقاضیانی که قصد دارند در یکی از دوره های دانشگاه علمی کاربردی نام نویسی نمایند، می بایست از زمان و نحوه ثبت نام آن مطلع باشند. در ادامه مطلب به بررسی جزئیات نام نویسی دانشگاه علمی کاربردی استان ساوه می پردازیم.

ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی استان ساوه، در نیمسال اول تحصیلی به صورت غیرحضوری و در نیمسال دوم معمولا از طریق مراجعه حضوری می باشد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ساوه 99

دانشگاه علمی کاربردی، دانشجویان خود را در دو نوبت و برای هر نیمسال تحصیلی به طور جداگانه پذیرش می کند. علاقه مندان تحصیل در این دانشگاه می بایست از زمان بندی نام نویسی آن باخبر باشند تا در زمان مقرر از ثبت نام جا نمانند. ثبت نام برای دوره کارشناسی ناپیوسته و مقطع کاردانی در دو زمان مجزا انجام می شود. مطابق با اعلام دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان دوره کاردانی ورودی مهر ماه می بایست در فاصله زمانی 4 شهریور الی 11 شهریور 99 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام می دادند. اما به دلیل تغییر در برنامه زمانی، نام نویسی در آن تاریخ دچار تعویق شد و روزهای 10 شهریور ماه تا 17 شهریور برای آن جایگزین گشت.

براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی این دانشگاه، قرار بود ثبت نام داوطلبان دوره کارشناسی ناپیوسته در مدت زمان بین 11 شهریور ماه الی 17 شهریور ماه 99 انجام گیرد که این زمان هم دستخوش تغییراتی شد و نهایتا روزهای 11 شهریور لغایت 18 شهریور ماه برای آن در نظر گرفته شد.

با توجه به انتشار اصلاحیه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی که اخیرا بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، مهلت ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه، تمدید شد و تا تاریخ 23 شهریور ماه 99 ادامه دارد.

نام نویسی داوطلبان ورودی بهمن ماه متفاوت از ورودی مهر ماه بوده و به طور معمول متقاضیان با مراجعه و ارائه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به صورت حضوری به دانشگاه انتخابی خود، در اواخر آذر یا اوایل دی ماه 99، علاقه مندی خود به تحصیل در این دانشگاه را اعلام می کنند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ساوه 99

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی که علاقه دارند در دوره های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر ماه 99 شرکت نمایند، می بایست در زمان فعال شدن لینک ثبت نام، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و طی مراحلی که در زیر شرح داده شده است، اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی و ثبت مشخصات خود در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نمایند.

  1. وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.
  2. اطلاعیه ها و دفترچه راهنمای ثبت نام مربوطه را به دقت مورد مطالعه قرار دهید.
  3. اکنون لازم هست وجه تعیین شده برای نام نویسی را با کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود واریز نمایید و سریال 12 رقمی که برای شما صادر می گردد را دریافت کنید.
  4.  فرم تقاضانامه اینترنتی را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نمایید.
  5. کد رهگیری و شماره پرونده منتشر شده از سوی سامانه را پرینت نموده و تا پایان مراحل ثبت نام و اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی 99 نزد خود نگهداری کنید.

لازم به ذکر است که این مرحله برای ثبت نام در دوره نیمسال اول تحصیلی (مهرماه) بوده و داوطلبان ورودی نیمسال دوم، باید در موعد مقرر با مراجعه به محل دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند، نام نویسی کنند. لیست مدارکی که لازم است در هنگام ثبت نام برای ورودی مهر ماه در صورت قبولی و برای ورودی بهمن ماه به صورت حضوری به دانشگاه تحویل داده شود، شامل موارد زیر می باشند.

  1. کپی و اصل شناسنامه
  2. کپی و اصل کارت ملی
  3. 6 قطعه عکس پرسنلی
  4. اصل مدرک دیپلم
  5. کارت پایان خدمت یا معافیت
  6. گواهی اشتغال به کار
  7. آخرین فیش حقوقی یا آخرین حکم کارگزینی یا قرارداد معتبر (برای پذیرفته‌ شدگان شاغل)
  8. فرم تاییدیه معدل برای فارغ‌ التحصیلانی که تاکنون گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی ساوه 99

دانشگاه علمی کاربردی مانند تمامی دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان خود، شرایط و ضوابطی را تعیین کرده است. داوطلبانی که خواستار تحصیل در این دانشگاه هستند، می بایست از قوانین و شرایط عمومی و اختصاصی مقرر شده در دفترچه راهنمای ثبت نام آن آگاهی داشته و بدانند چنانچه دارای تمامی این شرایط باشند، مجاز به ثبت نام خواهند بود. ضوابطی که تحصیل متقاضیان را در دانشگاه علمی کاربردی امکان پذیر می سازد و در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفته است در موارد زیر عنوان شده است.

شرایط عمومی

  •  اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تعیین شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پایبند بودن به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز از محرمات)
  • عدم سوء نیت و دشمنی (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  •  نداشتن پیشینه عضویت در ساواک و فراماسونری و وابستگان آن ها بر اساس استعلام های انجام شده
  • عدم شهرت به داشتن فساد اخلاقی
  • مشهور نبودن به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال (در صورت اشتغال قبلی)
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

تبصره: در صورتی که داوطلب در گذشته با نظام جمهوری اسلامی عداوت داشته است، باید تغییر نظر او بیان شود.

شرایط اختصاصی دوره کاردانی

  • دارا بودن دیپلم سه ساله نظام جدید (6 – 3 – 3) (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و یا دیپلم سه ساله نظام ترمی/ سالی واحدی (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهار ساله یا شش ساله نظری و فنی و حرفه ای)
  • داشتن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر کدام از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه علمی کاربردی
  • بهره مندی از سلامت و توانایی جسمی لازم متناسب با رشته های انتخابی
  • داشتن شرایط مربوط به وظیفه عمومی برای داوطلبان آقا

شرایط اختصاصی دوره کارشناسی ناپیوسته

  •  داشتن مدرک کاردانی (اعم از پیوسته / ناپیوسته) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش
  • دارا بودن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر کدام از مراکز آموزش تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • داشتن شرایط مربوط به مقررات وظیفه عمومی برای داوطلبان آقا
  • برای داوطلبان سهمیه آزاد این امکان وجود دارد که مطابق ضوابط و بدون درنظر گرفتن عنوان مدرک کاردانی خود و براساس علاقه مندی به هر یک از رشته های تحصیلی ارائه شده در این پذیرش، ثبت نام کرده و نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.
  • آن دسته از داوطلبانی که بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی و نوع مدرک کاردانی خود ثبت نام می نمایند، لازم است تمامی دروس پیش نیاز یا جبرانی رشته ای که در آن پذیرفته شده اند را با توجه به گروه آموزشی مربوطه و مطابق با سرفصل های برنامه ریزی شده بگذرانند.
  • دانشجویان مقطع کاردانی باید در صورت پذیرفته شدن در زمان ثبت نام، فارغ التحصیل شده باشند و مدارک پایان دوره تحصیل خود را به مرکز آموزش مربوط ارائه کنند.

رشته های بدون کنکور دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ساوه 99

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی استان ساوه برای ورودی مهر و بهمن 99 که در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی آمده است، به شرح ذیل می باشد.

  • ﻛﺎرداﻧﻲ ﺣﺮﻓﻪ ای ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ -اﻧﺒﺎرداری
  • کاردانی حرفه ای حسابداری – حسابداری صنعتی
  • ﻛﺎرداﻧﻲ ﻓﻨﻲ اﻳﻤﻨﻲ ﻛﺎر و ﺣﻔﺎﻇﺖ ﻓﻨﻲ
  • ﻛﺎرداﻧﻲ ﻓﻨﻲ ﺑﺮق – برق ﺻﻨﻌﺘﻲ
  • ﻛﺎرداﻧﻲ ﻓﻨﻲ ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ -ﻣﺎﺷﻴﻦاﻓﺰار
  • کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی

برای اطلاع از این که رشته های موجود در لیست بالا، در کدام واحدهای دانشگاهی ساوه ارائه شده اند، دفترچه راهنمای ثبت نام مربوط به آن را در کادر زیر قرار داده ایم که می توانید مورد بررسی قرار دهید.

دفترچه ثبت نام مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
دانلود دفترچه راهنمای پذیرش دوره کاردانی و کاردانی حرفه ای دانشگاه علمی کاربردی 99

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

رشته های بدون کنکور دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی ساوه 99

رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی استان ساوه برای ورودی مهر و بهمن 99 در فهرست زیر شرح داده شده است.

  • ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﺣﺮﻓﻪای ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع (HSE)
  • ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻓﻨﺎوری اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ ﺻﻨﻌﺘﻲ
  • ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻓﻨﺎوری ﻣﻜﺎﻧﻴﻚ -ﻣﺎﺷﻴﻦاﻓﺰار
  • کارشناسی حرفه ای حسابداری – حسابداری خدمات و تولیدات صنعتی

علاقه مندان ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی که قصد دارند به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازند، قبل از اقدام برای نام نویسی می بایست از این که رشته های نام برده در کدام واحدهای دانشگاه علمی کاربردی استان ساوه ارائه می گردند، اطلاع کسب نمایند. به همین منظور می توانید از دفترچه راهنمای ثبت نام مربوطه در کادر پایین استفاده کنید.

دفترچه ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی
دانلود دفترچه راهنمای پذیرش دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 99

(جهت دریافت فایل، روی لینک کلیک کنید.)

همزمان با شروع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، دفترچه راهنمای ثبت نام آن در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می شود. داوطلبان باید برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی 99 و محل دانشگاه های ارائه دهنده آن ها اطلاعات لازم را کسب نمایند. اگر شما جزء علاقه مندان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی هستید، حتما در پی آگاهی از میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی 99 می باشید. بنابراین می توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه کلیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

 

سوالات متداول

1- داوطلبان دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی شهر ساوه، چه زمانی می توانند ثبت نام نمایند؟

نام نویسی مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ساوه 10 شهریور ۱۴۰۱ آغاز شده و تا 23 شهریور ماه ادامه دارد.

2- آیا دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند، می توانند تغییر رشته بدهند؟

دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی نا پیوسته دانشگاه علمی کاربردی، برای تغییر رشته می بایست حداقل یک نیمسال تحصیلی در این دانشگاه تحصیل کرده و یک سری از واحدها را گذرانده باشند تا بتوانند تغییر رشته بدهند.

3- آیا داوطلبان برای پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی ساوه، ملزم به ارائه مدرک تحصیلی می باشند؟

داشتن مدرک کاردانی (اعم از پیوسته / ناپیوسته) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش جهت پذیرش در این دانشگاه الزامی است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره