خانه دکتری دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401
دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

بدون تردید تکمیل ظرفیت دکتری آزاد یکی از مراحل مهم برای دانشجویان دکتری می باشد، چرا که فرصت مجددی است برای داوطلبانی که از کد رشته قبولی خود رضایت ندارند. این داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت از اسامی دانشگاه هایی که در برخی از کد رشته ها به دلیل عدم تکمیل ظرفیت افراد در این مقطع دانشجو می پذیرند، مطلع شوند و در صورت تمایل نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود اقدامات لازم را انجام دهند.

با توجه به این که از سال 96 تاکنون، فرآیند تکمیل ظرفیت برای آزمون دکتری دانشگاه آزاد برگزار نشده است، احتمال انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت در این مقطع برای سال 1401 بسیار کم می باشد. در این مقاله نیز قصد داریم به زمان انتشار و نحوه دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 بپردازیم.

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

(به محض انتشار، لینک بالا فعال خواهد شد.)

برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال 1401، به تعداد ثبت نام کنندگان نهایی بستگی دارد.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

لازم است بدانید که دانشگاه آزاد در سال های گذشته در دو نوبت مهر ماه و آبان ماه اقدام به تکمیل ظرفیت رشته های دارای ظرفیت خود می نمود که در سال 96 برخلاف سال های قبل تر از آن، تنها در یک نوبت اقدام به تکمیل ظرفیت نمود. پس از آن نیز، فرآیند تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری دانشگاه آزاد در سال های 97، 98 و 99 صورت نگرفت، از این رو، احتمال برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد و انتشار دفترچه آن در سال 1401 نیز کم می باشد.

در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد برای سال 1401 در دسترس نمی باشد اما در صورت انتشار اطلاعیه ای مبنی بر زمان تکمیل ظرفیت دکتری آزاد و تاریخ دقیق انتشار دفترچه مربوطه، جزئیات کامل آن در کانال کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره اطلاع رسانی و این مقاله به روز رسانی خواهد شد. همچنین در صورتی که سوال یا ابهامی در این باره برایتان به وجود آمده است، می توانید با بخش مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

نحوه دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

دریافت این دفترچه از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد و سایت ایران مشاوره، در صورت انتشار امکان پذیر است اما با توجه به این که آخرین دوره برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت برای مقطع دکتری دانشگاه آزاد مربوط به سال 96 بوده است، پیش بینی می شود که دفترچه ای جهت تکمیل ظرفیت این آزمون برای سال 1401 منتشر نگردد.

بنابراین داوطلبان توجه کنند که در صورت وجود فرآیند تکمیل ظرفیت در این مقطع، دفترچه راهنمای آن جهت اطلاع از جزئیات مربوط به انتخاب رشته در این دوره، در جدول ذیل قرار خواهد گرفت.

دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

(به محض انتشار، لینک بالا فعال خواهد شد.)

بنابر اعلام دانشگاه ها بعد از انتشار نتایج تکمیل ظرفیت دکتری آزاد و یا نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه، دانشجویان در ورودی مهر ماه یا بهمن ماه می توانند تحصیل خود را در دانشگاه پذیرفته شده آغاز نمایند. توجه داشته باشید که داوطلبان کنکور دکتری، علاوه بر آزمون می بایست در مصاحبه نیز شرکت نمایند، بنابراین لازم است که در صورت شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت این مقطع، اخبار مربوطه را تا مشخص شدن زمان مصاحبه، دنبال نمایند.

سوالات متداول

1- دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد برای سال ۱۴۰۱ در چه تاریخی منتشر می شود؟

در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار این دفترچه در سال ۱۴۰۱ مشخص نمی باشد.

2- دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد شامل چه اطلاعاتی است؟

این دفترچه شامل جزئیات لازم برای انتخاب رشته مانند کد رشته محل های ارائه شده، سهمیه ها و... می شود.

3- دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد از چه سایتی قابل دریافت است؟

شما می توانید این دفترچه را از سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانسگاه آزاد یا سایت مرکز ایران مشاوره دریافت کنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری