خانه اخبار تحصیلی زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری 97

زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری 97

زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری 97
زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

آزمون دکتری یکی از آزمون هایی است که جامعه امروز از اهمیت بالایی برخوردار است که هر ساله به تعداد داوطلبان آن اضافه می شود. آزمون دکتری 97 در روز 4 اسفند 96 برگزار شد. تعداد داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت نموده اند 234 هزار و 706 نفر بوده که از این تعداد 187 هزارو 821 نفر در آزمون شرکت نموده اند در واقع نزدیک به 47 هزار نفر در جلسه آزمون حضور نیافته اند. حدود 174 هزار در مرحله اول مجاز به انتخاب رشته دکتری   شده اند که از این تعداد فقط 73% در دهه اول اردیبهشت ماه اقدام به انتخاب رشته نموده اند و کد رشته محل های خود را مطابق با رتبه کسب شده به ثبت رسانده اند. پذیرفته شدن داوطلب در مقطع دکتری مراحل مختلفی دارد که داوطلب بعد از شرکت در آزمون کتبی و کسب حد نصاب نمره مجاز به انتخاب رشته می شود بعد از انجام اقدامات مناسب جهت انتخاب رشته اگر داوطلب حد نصاب نمره قبولی در دانشگاهی را کسب نمود از داوطلب برای شرکت در مصاحبه دعوت به عمل می آید که در ادامه مبحث اطلاعاتی در باب زمان دعوت به مصاحبه دکتری و نحوه برگزاری مصاحبه دکتری همچنین سوالات متداول مصاحبه دکتری در اختیار شما داوطلبان گرامی قرار خواهیم داد.

زمان دقیق برای دعوت به مصاحبه پذیرفته شدگان در اواخر اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد.

زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری 97

در اواخر اردیبهشت ماه 97 اسامی داوطلبانی که نمره مورد قبول را کسب نموده اند و مجاز به شرکت در مرحله دوم یعنی مصاحبه دکتر(جهت بررسی سوابق پژوهشی و علمی) شده اند بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار خواهد گرفت همچنین زمان دقیق مراجعه داوطلبان به دانشگاه مورد نظر نیز مشخص خواهد شد.  زمان اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری 97 ( اعلام نتایج نهایی )  پذیرفته شدگان مقطع دکتری در دانشگاه های سراسری و موسسات آموزش عالی نیمه اول شهریور ماه در سایت سازمان سنجش کشور مشخص خواهد شد. در صورت تغییر این تاریخ از طریق همین صفحه اطلاع رسانی خواهیم نمود و یا برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوره تحصیلی تلفنی ما در مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول مصاحبه دکتری 

بسیاری از داوطلبان مقطع دکتری استرس زیادی برای شرکت در مصاحبه دارند باید بگوییم که با رعایت نکات طلایی مصاحبه و همچنین اطلاعات کافی از سوالاتی که به طور معمول در مصاحبه پرسیده می شود خواهیم دید که به راحتی این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت. با مطالعه ی ادامه این مطلب می توانید با چند نمونه از سوالات متداولی که در مصاحبه پرسیده می شود آشنا شوید:

  1. معمولا در آغاز مصاحبه از شما خواسنه می شود که به کامل خود را معرفی کنید ( مشخصات ، دانشگاه هایی که در آن تحصیل نموده اید ، معدل دوره های مختلف تحصیلی )
  2. سوال دیگری که از شما ممکن است پرسیده شود این است که موضوع پایان نامه خود را بگویید و به صورت خلاصه اما مفید موضوع آن را شرح دهید.
  3. ممکن است سوابق شغلی و فعالیت های علمی و پژو هشی شما مورد سوال قرار گیرد.
  4. ممکن است سوالاتی که مطرح می شود جنبه ی علمی نداشته و قدرت تحلیل و بررسی شما در رابطه با موضوعات مختلف مورد توجه و پرسش قرار خواهد گرفت پس سعی کنید با آرامش از تمامی اطلاعات خود برای پاسخ به سوالات استفاده کنید.
  5. سوالاتی ممکن است از شما پرسیده شود که فقط نحوه برخورد شما با سوال و یا دید شما به آن مورد توجه قرار گیرد سعی کنید با دیدی باز به سوالات پاسخ دهید.
  6. ممکن است سوالاتی در رایطه با زمینه کاری مورد علاقه شما مطرح شود حتما سعی کنید جندین زمینه مورد علاقه خود را ذکر کنید که نشان دهد شما ادم متعطفی هستید.
  7. همچنین اگر سوالی از شما پرسیده شد که پاسخ آن را نمی دانستید در پاسخ آن صادقانه بگویید که جواب آن را نمی دانید زیرا صداقت شما برای اساتید بسیار اهمیت دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان انتشار نتایج دعوت به مصاحبه دکتری سراسری 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره