خانه دکتری زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1400

زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1400

زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1400
زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1400

یکی از آزمون هایی که در سال های اخیر طرفداران زیادی داشته است، آزمون دستیاری تخصصی می باشد که هر ساله به تعداد داوطلبان آن اضافه می شود. متقاضیانی مجاز به شرکت در این آزمون خواهند بود که مدرک دکتری حرفه ای یا پزشکی عمومی خود را دریافت نموده و یا دانشجوی سال آخر پزشکی عمومی باشند. فرد با پذیرفته شدن در این آزمون، آموزش های لازم عملی و تکمیلی را در جهت دریافت تخصص می آموزد. دوره تخصص یا رزیدنتی، حداقل 4 سال به طول می انجامد که در این زمان دانشجو تمام آموزش هایی را که برای رشته تخصصی خود مورد نیاز است، فرا می گیرد. در این مطلب قصد داریم شما را از زمان و جزئیات مربوط به برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1400 مطلع نماییم.

کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری پزشکی در اوایل اسفند ماه 99 از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر می گردد.

زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی 1400

از آن جایی که مجری برگزاری آزمون دستیاری تخصصی، مرکز سنجش آموزش پزشکی می باشد، تمامی اطلاع رسانی های مربوط به این آزمون از طریق سایت این مرکز انجام می گیرد. بنابراین متقاضیان جهت اطلاع از زمان و نحوه برگزاری آزمون باید پیگیر اخبار مربوطه در سایت مذکور باشند. مطابق با مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1400 قرار بود این آزمون در روز پنجشنبه 7 اسفند ماه 99 در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به طور هماهنگ برگزار گردد که با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، برگزاری آن به روز 20 فروردین ماه 1400 موکول شد.

البته این نیز پایان کار نبود و با توجه به اطلاعیه ای که از طریق سایت سازمان مذکور در اختیار داوطلبان قرار گرفته، برگزاری آزمون دستیاری پزشکی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. لذا شما داوطلبان می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره از آخرین اخبار مرتبط با مبحث فوق مطلع شوید.

کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری پزشکی 1400

یکی از مهم ترین نکاتی که داوطلبان به هنگام حضور در جلسه امتحان باید مد نظر داشته باشند، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه این آزمون می باشد. این کارت به طور معمول 3 الی 4 روز پیش از زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی منتشر می گردد و شرکت کنندگان می توانند برای دریافت آن به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه نمایند. علاوه بر کارت ورود به جلسه، ارائه یک کارت شناسایی معتبر به مسئولین حوزه امتحانی مربوطه جهت تشخیص هویت داوطلب الزامی می باشد.

نکاتی مهم و کلیدی

آزمون دستیاری تخصصی در سال های گذشته مشتمل بر 200 سوال چهار گزینه ای بوده است که داوطلبان می بایست برای هر سوال یک پاسخ (بهترین و نزدیک ترین گزینه) را انتخاب می کردند.

  • داوطلبان با هر پاسخ درست 3 نمره مثبت دریافت می نمایند.
  • یک نمره منفی برای هر سوال نادرست لحاظ خواهد شد.
  • برای سوالاتی که پاسخ داده نشده، نمره ای لحاظ نخواهد شد.
  • چنانچه داوطلب دو جواب برای یک سوال انتخاب کرده باشد، نمره منفی تعلق خواهد گرفت.
  • داوطلبی مجاز به انتخاب رشته می شود که از 600 نمره آزمون حداقل 150 نمره را کسب نموده باشد.

مدتی پس از برگزاری آزمون، نتایج آن از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر می گردد. لازم به ذکر است که کسب حدنصاب قابل قبول در آزمون کتبی برای رشته های دارای مصاحبه، به معنی پذیرش قطعی تلقی نمی گردد. داوطلبانی که در رشته های روانپزشکی و زنان و زایمان شرکت کرده اند و قصد دارند در این رشته ها تخصص اخذ نمایند، می بایست در زمان مصاحبه دستیاری پزشکی 1400 در محل برگزاری آن حاضر شوند. در نهایت، متقاضیانی که این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، پذیرفته خواهند شد.

 

سوالات متداول

1- آزمون دستیاری پزشکی 1400 چه زمانی برگزار می گردد؟

مطابق با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، برگزاری این آزمون تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

2- داوطلبان چه زمانی می توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری پزشکی 1400 اقدام نمایند؟

این کارت به طور معمول چند روز پیش از زمان برگزاری آزمون منتشر می شود.

3- آیا تمامی شرکت کنندگان در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی مجاز به انتخاب رشته می گردند؟

خیر، تنها داوطلبانی که از 650 نمره آزمون، حداقل 150 نمره کسب نمایند، امکان انتخاب رشته خواهند داشت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری