خانه دکتری زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳

تاریخ برگزاری کنکور دکتری سراسری و آزاد

یکی از دغدغه های داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری 1403 اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون کنکور این مقطع تحصیلی می باشد. از تغییرات اساسی دوره های اخیر آزمون دکتری می توان به ادغام آزمون سراسری و آزاد اشاره کرد که به صورت همزمان و یکپارچه برگزار می گردد. بنابراین تمام شرکت کنندگان در آزمون دکتری بایستی در زمان مقرر ضمن در دست داشتن کارت ورود به جلسه کنکور دکتری به محل برگزاری این آزمون مراجعه نمایند. لازم به ذکر است برای تحصیل در مقطع دکتری علاوه بر کسب نمره مورد قبول در آزمون کتبی، داوطلب می بایست در مصاحبه علمی – پژوهشی نیز مورد تایید اساتید واقع گردد.

آزمون کنکور دکتری سراسری 1403 در عصر جمعه مورخ 4 اسفند 1402 صورت خواهد گرفت.

زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری 1403

هر ساله تاریخ برگزاری کنکور دکتری در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری و یا اطلاعیه های مربوط به آن درج می شود که با توجه به اخبار اخیر، زمان برگزاری آزمون 1402 مشخص گردیده است لذا افراد واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری که در موعد مقرر نسبت به انجام نام نویسی خود اقدام کرده اند می بایست در فرصت باقی مانده آمادگی های لازم جهت حضور در این رقابت را کسب نموده و در تاریخ 4 اسفند ماه 1402 به نشانی محل برگزاری آزمون که بر روی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری درج شده، مراجعه کنند.

محل برگزاری آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان پس ثبت نام آزمون دکتری و تکمیل اقدامات لازم برای شرکت در این آزمون می بایست بعد از دریافت کارت ورود به جلسه خود در محل برگزاری آزمون در منطقه زندگی خود مراجعه کنند. آدرس محل دقیق حوزه امتحانی هر داوطلب بر روی کارت ورود به جلسه آزمون فرد درج شده و همچنین سایت سازمان سنجش در هر دوره فایل آدرس تمامی حوزه ها را در دسترس عموم قرار می دهد. فایل مورد اشاره، در حال حاضر برای سال 1403 منتشر نشده است اما به محض انتشار لینک موجود در باکس زیر فعال می گردد.

دانلود فایل محل برگزاری آزمون دکتری سراسری 1403

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری 1403

متقاضیان به منظور ورود به جلسه آزمون می بایست کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند. علاوه بر این، داوطلب موظف است پیش از فرا رسیدن روز برگزاری آزمون کارت خود را دریافت کرده و اطلاعات مندرج بر روی آن را بررسی نماید. در صورت همراه نداشتن کارت و یا وجود مغایرت اطلاعاتی بر روی آن، اجازه ورود فرد به جلسه آزمون صادر نخواهد شد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه

مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری، زمان دریافت کارت ورود به جلسه، 1 الی 3 اسفندماه 1402 اعلام شده است و داوطلبان در این بازه می توانند با مراجعه به سایت asnjesh.org کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

همان طور که ذکر شد، این کارت از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. شرکت کنندگان می توانند طبق دستورالعمل های ذکر شده در ادامه مطلب نسبت به دریافت کارت خود اقدام نمایند.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و کیلیک بر روی آیکون “دکتری تخصصی”

مرحله اول دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری

  • انتخاب گزینه “کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری PH.D (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳”

مرحله دوم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری

  • کلیک بر روی لینک فعال دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری1403

مرحله سوم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری

  • درج اطلاعات خواسته شده مطابق با تصویر زیر:

مرحله چهارم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور دکتری

ویرایش و رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود می بایست اطلاع و عکس درج شده بر روی آن را بررسی نمایند چراکه وجود هرگونه مغایرت اطلاعاتی و ظاهری در کارت موجب محروم شدن فرد از شرکت در جلسه آزمون خواهد شد. این متقاضیان در صورت مشاهده هرگونه اشکال در کارت خود می توانند به نزدیک ترین شعبه باجه های رفع نقص به محل زندگی خود مراجعه نموده و با ارائه مدارک شناسایی خود اشتباهات را ویرایش کنند.

آدرس این باجه های رفع نقص در هر دوره به صورت فایل از سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. در صورت انتشار فایل آدرس لینک موجود در جدول زیر فعال خواهد شد.

دانلود آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1403

منابع آزمون دکتری سراسری 1403

برای کسب موفقیت در آزمون دکتری سراسری لازم است که داوطلب از منابع مورد آزمون در رشته خود آگاهی کامل داشته باشد. از این رو علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند در مطلب مربوط به منابع آزمون دکتری با توجه رشته خود از منابع کنکوری مربوط به گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منایع طبیعی، هنر، زبان، دامپزشکی و سایر رشته ها اطلاع یابند.

نکات مهم برگزاری آزمون دکتری

توجه به موارد زیر پیش از شرکت در جلسه آزمون کنکور دکتری سراسری 1403 ضرورت دارد:

  • داوطلبان می بایست 30 دقیقه پیش از آغاز فرآیند آزمون در محل برگزاری آن حضور یابند.
  • عدم وجود مشکل نظام وظیفه برای آقایان مشمول سربازی ضروری بوده و در غیر این صورت از حضور داوطلب در جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.
  • همه داوطلبان بایستی دارای پوشش مناسب (به ویژه برای خانم ها) و مطابق با شئونات اسلامی باشند.
  • به همراه داشتن وسایل هوشمند و لوازم جانبی آن مانند تلفن همراه، هندزفری، ساعت هوشمند و … ممنوع است.
  • برای اطلاع از محل برگزاری آزمون می توانید از لینک موجود در جدول زیر استفاده نمایید.

سوالات متداول

1- آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی برگزار می گردد؟

بنابر آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه، این آزمون روز 4 اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

2- کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳چه زمانی منتشر می گردد؟

زمان دریافت کارت ورود به جلسه 1 الی 3 اسفندماه 1402 می باشد.

3- از چه طریقی می توان به کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دست یافت؟

لینک دریافت این کارت در موعد مقرر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و همچنین در این مقاله فعال می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری