خانه اخبار تحصیلی زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 97

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 97

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 97
زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

آزمون نظام مهندسی چیست؟ سازمان نظام مهندسی یک سازمان غیر انتفاعی می باشد که وظیفه ی آن نظارت بر ساخت و ساز است، داوطلبانی که در آن پذیرفته می شوند در واقع باید قوانین و ضوابط ساخت و ساز را بدانند یعنی کلیه این مراحل باید به تایید کارشناس نظام مهندسی برسد. رشته های پایه و اصلی این آزمون شامل: عمران، ترافیک، نقشه برداری، شهرسازی، تاسیسات برقی ساختمان، تاسیسات مکانیکی ساختمان و معماری می باشد. داوطلبانی که تحصیلات خود را در مقطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد بالاتر به پایان رسانده اند می توانند با توجه به شرایطی که در قانون نظام مهندسی ذکر شده در این آزمون ثبت نام کرده و بعد از پذیرفته شدن می توانند پروانه اشتغال به کار خود را دریافت نمایند که در ادامه مبحث به یکسری از این شرایط می پردازیم همچنین برای اطلاعات بیشتر از آزمون نظام مهندسی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس بگیرید.

داوطلبان 4 سال پس از روز آزمون فرصت دارند که نسبت به دریافت پروانه اشتغال خود از نظام مهندسی استان اقدام نمایند

زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 97 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی از 30 بهمن ماه 96 آغاز و تا 11 اسفند همان سال ادامه داشته است. آزمون نظام مهندسی که مسئولیت برگزاری آن به عهده سازمان سنجش کشور می باشد سالانه دو بار برگزار می شود که نوبت بعدی این آزمون درصبح روز 20/ 2/ 97 و 21 / 2/ 97 انجام می پذیرد که داوطلبان با دریافت کارت ورود به جلسه که معمولا چند روز قبل از روز آزمون بر روی سایت قرار می گیرد و همچنین با همراه داشتن کارت ملی می توانند در این آزمون شرکت کرده و خود را در این آزمون محک بزنند.

شرایط ثبت نام و پذیرفته شدن در آزمون نظام مهندسی 

داوطلبان باید پروانه اشتغال به کار خود را از سازمان نظام مهندسی استان خود دریافت نمایند زیرا فقط قبولی در آزمون به منزله ی دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی نمی باشد داشتن سابقه کاری معتبر که مورد تایید نظام مهندسی استان لازم وضروری می باشد.

  • داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی هستند باید حداقل 3 سال سابقه کاری معتبر مورد تایید نظام مهندسی استان  را داشته باشند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند باید حداقل 2 سال سابقه کاری معتبر مورد تایید نظام مهندسی استان را داشته باشند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک دکتری هستند باید حداقل 1 سال سابقه کاری معتبر مورد تایید نظام مهندسی استان را داشته باشند.

همچنین اگر داوطلب مدرک کاردانی داشته باشد ، هر ۵ سال کاردانی معادل ۱ یک سال کارشناسی خواهد بود.

منابع آزمون نظام مهندسی 

منابع آزمون نظام مهندسی چند مبحث از کتاب سازمان مقررات ملی ساختمان و کتاب های تخصصی دانشگاهی رشته های مهندسی می باشد که داوطلبان با خواندن دقیق این موارد می توانند به راحتی در این آزمون پذیرفته شوند.

مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه اشتغال 

  • تکمیل فرم درخواست صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی
  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی ( اصل بودن کارت ملی باید توسط مراجع قضایی تایید شود )
  • دو قطعه عکس پرسنلی با زمینه سفید
  • کپی کارت اتمام خدمت سربازی یا معافیت از خدمت
  • کپی از صفحات تمامی مدارک تحصیلی ( کاردانی، کارشناسی،کارشناسی ارشد، دکتری ) برابر با اصل که این اصل بودن باید توسط مراجع قضایی یا اسناد رسمی تایید شود.
  •  کپی کارنامه قبولی در آزمون نظام مهندسی و شماره سریال آن
  • فیش اعلام عدم بدهی هنگام دریافت مدرک تحصیلی
  • اصل فیش واریزی به مبلغ 60/000 ریال به شماره حساب ۲۱۷۶۳۱۱۲۱۸۰۰۷ بانک ملی

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. میثم

    با سلام. بنده عنوان رشته کارشناسیم مهندسی فناوری کنترل – ابزار دقیق از مرکز علمی کاربردی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هست . خواستم بدونم می تونم تو آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی زیر مجموعه رشته برق شرکت کنم ؟ با تشکر

دریافت مشاوره