خانه کاردانی فنی و حرفه ای زمان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲

زمان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲

تاریخ دقیق و مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی فنی و حرفه ای 1400
زمان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1402

با وجود پذیرش گسترده داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع فوق دیپلم از طریق کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و انتخاب رشته های با آزمون، گاها شماری از واحدهای دانشگاهی به علت خالی ماندن بخشی از صندلی های برخی از رشته های تحصیلی شان، نسبت به ارائه درخواست برگزاری دوره تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه) به وزارت علوم اقدام می نمایند.

 

برگزاری این دوره، صرفا برای ترم بهمن ماه امکان پذیر است و پیگیری دائم اطلاعیه ها و اخبار سایت سازمان سنجش، می تواند به شما در آگاهی از زمان و نحوه دقیق ثبت نام دوره تکمیل ظرفیت کمک نماید. امکان شرکت در دوره تکمیل ظرفیت و انجام انتخاب رشته مربوطه، صرفا در زمان قانونی ثبت نام و تمدید مهلت آن امکان پذیر است که جزئیات ییشتر در ادامه برای شما ذکر شده است.

هنوز زمان دقیق ثبت نام دوره تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1402 اعلام نشده است.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲

با این که قرار است که برای نیمسال دوم یعنی بهمن ماه، دوره تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون برگزار شود، هنوز هیچ گونه اطلاعیه ای پیرامون زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1402 از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است. برای آگاهی از هرگونه اطلاعات تکمیلی و جزییات بیشتر و همچنین بروزترین اخبار در این زمینه، می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره عضو شوید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲

پیش از برگزاری دوره تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای 1402 اطلاعیه های متعددی پیرامون زمان ثبت نام، نحوه شرکت در دوره، شرایط و مدارک لازم و… توسط سایت سازمان سنجش  منتشر می گردد تا داوطلبان بتوانند با مطالعه آن، آگاهی کافی را نسبت به این فرایند کسب نمایند.

 

بر اساس دوره های پیشین برگزار شده تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون فوق دیپلم فنی و حرفه ای می توان این گونه اظهار نمود که این روند به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org صورت می پذیرد و متقاضیان شرکت در دوره و انجام انتخاب رشته می بایست در موعد اعلام شده نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه و پرداخت هزینه مربوطه از طریق خرید کارت اعتباری اقدام نمایند. لیست رشته های دارای ظرفیت، در صورت انعقاد دوره، با شروع روند ثبت نام از طریق سایت سنجش منتشر می گردد که مطالعه آن برای کلیه داوطلبان لازم و ضروری است.

 

برای اطلاع از شرایط، مدارک و سایر مقررات مهم شرکت در دوره می توانید به آخرین نسخه منتشر شده دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای مراجعه نموده و با بررسی دقیق از اقدامات لازم جهت تکمیل این فرایند یا شرکت در دوره تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای مطلع گردید.

 

چند سالی است که شاهد برگزاری دوره های تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای از سوی سازمان سنجش و وزارت علوم هستیم. این فرایند به منظور پر کردن فضای خالی رشته محل های مختلف در سراسر کشور برگزار می شود و شرایط شرکت در آن، عینا مطابق شرایط ثبت نام و حضور در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای است. ملاک پذیرش از طریق این دوره در نیمسال دوم تحصیلی واحدهای فنی و حرفه ای، سوابق تحصیلی دیپلم داوطلبان است و زمان شروع نام نویسی و نحوه انجام آن نیز از طریق اخبار سایت سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع عموم می رسد.

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲ از چه زمانی آغاز می شود؟

هنوز اطلاعیه ای در مورد زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲ منتشر نشده است.

2- آیا مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲ تمدید می شود؟

بله، پس از برگزاری این دوره، امکان تمدید چند روزه مهلت قانونی ثبت نام وجود دارد.

3- چگونه می توان از آخرین اخبار در رابطه با دوره تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۲ مطلع شد؟

آخرین اخبار و اطلاعیه ها در این زمینه را می توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور یا همین مقاله، به دست آورید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ نظر
  1. کوروش

    سلام ببخشید دفترچه تکمیل ظرفیت فنی و حرفه ای ۱۴۰۱ را از کجا میشه پیدا کرد

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      این دفترچه برای سال ۱۴۰۲ هنوز منتشر نشده است.
      زمان انتشار دفترچه معمولا اواخر آذر ماه و یا اوایل دی ماه می باشد.

  2. nasim

    سلام میخاستم بدونم اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی فنی و حرفه ای کی هستش؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، در رابطه با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی فنی حرفه ای ، شما می توانید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید و یا با مراجعه حضوری به واحد مربوطه اطلاعات تکمیلی را به دست آورید . پیشنهاد می شود با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته از آخرین احبار تحصیلی مطلع شوید .

  3. Yalda

    سلام ببخشید امسال هم تکمیل ظرفیت برگزار میشه؟!
    برای دانشگاه دولتی؟!

    • ایران مشاوره

      با سلام , تاکنون در رابطه با تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری برای ورودی بهمن ماه سال ۱۳۹۸ اطلاعیه ای منتشر نشده است و باید منتظر اظلاعیه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور باشید . همچنین پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار عضو کانال تلگرام انتخاب رشته باشید .

  4. داوود

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم تاریخ دقیق تکمیل ظرفیت کاردانی فنی و حرفه ای کی هستش؟!!!..

    • ایران مشاوره

      با سلام
      طبق اطلاعیه سازمان سنجش ، در حال حاضر از تاریخ ۱۵ ابان تا ۲۷ آبان امکان ثبت نام در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای برای دانشگاه غیرانتفاعی وجود دارد. در خصوص ثبت نام برای واحد های دیگر دانشگاهی اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

  5. نرگسس

    سلام،ببخشید من امسال میرم دوازدهم،رشته نقشه کشی معماری در فنی حرفه ای،خواستم بگم ماامسال کنکورداریم یانه؟بعد معدل سال دهم ۱۸/۵۰به بالاوسال یازدهمم ۱۹به بالابوده،بااین معدلم میتونم روزانه دولتی بیارم یانه؟ممنونم

    • ایران مشاوره

      سلام کنکور کاردانی فنی از سال ۹۷ حذف شده است و احتمالا برای سال آینده نیز حذف میباشد و احتمال پذیرش با این معدل در دانشگاه روزانه برای شما وجود دارد.

دریافت مشاوره