خانه مشاوره تحصیلی زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان دقیق ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403
زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

علاقه به تحصیل در رشته پزشکی در میان بسیاری از افراد وجود دارد از این رو دانشگاه علوم پزشکی از طریق برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی، فرصت مجددی را در اختیار داوطلبانی که در کنکور سراسری موفق به پذیرش در این رشته نشده اند قرار می دهد تا بتوانند شانس خود را با شرکت در این آزمون امتحان نمایند. متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می بایست، همواره پیگیر اخبار مربوط به زمان انجام این فرآیند بوده که در تاریخ مقرر، فرایند نام نویسی خود را در سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir به سرانجام برسانند.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

(زمان ثبت نام به اتمام رسیده است.)

لینک مستقیم ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403

 

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی سال 1402 – 1403، از 1 دی ماه 1401 آغاز شد.

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از آن جایی که تنها مجری برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی در کشور دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد، ثبت نام و تمامی اطلاع رسانی های مربوط به این آزمون نیز، از طریق سایت معاونت آموزشی این دانشگاه انجام می گیرد. مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، متقاضیان ثبت نام شانزدهمین دوره آزمون لیسانس به پزشکی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از روز پنج شنبه 1 دی ماه تا دوشنبه 10 بهمن ماه 1401 فرصت داشتند تا نسبت به ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک خود در آزمون لیسانس به پزشکی اقدام نمایند.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

ممکن است برخی از داوطلبان در موعد مقرر موفق به نام نویسی نشده باشند و به دنبال این باشند که در فرصت مجددی اقدام به ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 نمایند. در باب تمدید مهلت آن اطلاعیه ای از سوی سایت سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir منتشر نشده است اما در خصوص مهلت مجدد ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی می توان گفت که در دوره قبل در دهه سوم بهمن ماه به داوطلبان اجازه ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات داده شده است. چنانچه اطلاعیه جدیدی پیرامون این فرایند منتشر شود، خبر مربوطه از طریق این مقاله و کانال تلگرام ایران مشاوره در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد دارند شانس قبولی خود در رشته پزشکی را از طریق شرکت در این آزمون بیازمایند، می بایست واجد کلیه شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باشند. بنابراین مطالعه تمامی اطلاعیه هایی که در این زمینه بر روی سایت مربوطه منتشر می گردد، توسط شرکت کنندگان الزامی است. نام نویسی در این آزمون از طریق مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با آدرس education.tums.ac.ir صورت می پذیرد. راهنمای زیر جهت آشنایی شما با نحوه انجام فرآیند نام نویسی در این آزمون ارائه شده است.

  • به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir مراجعه نموده و درقسمت آرشیو، بر روی “اطلاعیه ثبت نام” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403

  • در مرحله بعد صفحه اطلاعیه ها نمایان می شود که با انتخاب اطلاعیه مربوط به پذیرش دانشجو از مقطع کارشناسی، به صفحه قوانین و موارد لازم در خصوص ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی منتقل می شوید که لازم است جهت آغاز مراحل نام نویسی، بر روی “اینجا” مطابق با تصویر ذیل کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403

  • عبارت “شروع ثبت نام جدید برای آزمون کارشناسی به پزشکی” را انتخاب نموده تا فرآیند نام نویسی شما آغاز شود.

  • اکنون یک فرم تقاضانامه الکترونیکی مقابل شما قرار می گیرد که لازم است در آن تمامی مشخصات هویتی و تحصیلی خواسته شده را ثبت و در صورت نیاز به درج موارد بیشتر بر روی گزینه “اضافه کردن سطر به مشخصات تحصیلی” کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403

  • قسمت آخر این فرم نیز مربوط به مدارک داوطلب می باشد که از طریق فشردن دکمه “ارسال فایل” می توانید فایل اسکن شده این مدارک را در هر قسمت بارگذاری نمایید. سپس دکمه  “تایید و ورود به سامانه پرداخت” بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 - 1403

  • حال پنجره ای نمایش داده می شود که در آن نام و نام و خانوادگی و کد رهگیری شما به همراه مبلغ قابل پرداخت به عنوان هزینه ثبت نام درج شده و چنانچه اطلاعات مذکور مورد تایید شماست، گزینه “ورود به سامانه پرداخت بانک ملت” را انتخاب کنید و در غیر این صورت کلید “بازگشت به فرم و اصلاح اطلاعات” را بفشارید.

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403 همانند هر آزمون دیگری شرایط عمومی و اختصاصی خود را دارد که واجب است متقاضیان شرکت در این امتحان، از آن ها باخبر باشند. در ادامه به شرایط  موجود در اطلاعیه مختص به عموم داوطلبان و همینطور موارد اختصاصی مربوط به مشمولان آیین نامه استعداد های درخشان، اشاره کرده ایم.

  • داوطلبان باید فارغ التحصیل مقطع کارشناسی پیوسته یا نا پیوسته یکی از گروه های آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و یا فنی باشند.
  • حداکثر سن مجاز برای ثبت نام، 25 سال است.
  • معدل کل برای دیپلم 18 و یا بیشتر و معدل مقطع کارشناسی 16 و یا بیشتر باشد. (شرط معدل شامل برگزیدگان المپیاد و مشمولان آیین نامه استعداد درخشان نمی شود)
  • در رابطه با نمرات الفبایی، نمره الف مورد قبول است.
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان
  • در زمان ثبت نام آزمون، حداکثر سن داوطلب باید 25 سال تمام باشد. به عبارتی متولدین اول دی ماه 76 به بعد، مجاز به ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی هستند. (طول دوران سربازی و هم چنین طرح نیروی انسانی به این شرط سنی افزوده می شود)
  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند.
  • کسانی که دارای مدال طلای المپیادهای دانش آموزی هستند، از شرکت در مرحله کتبی این آزمون معاف بوده و با حضور در مرحله مصاحبه و ارزیابی فراشناختی، مورد سنجش قرار می گیرند.
  • داوطلبانی که دارای مدال نقره یا برنز المپیادهای دانش آموزی باشند، باید در آزمون کتبی شرکت کرده و حدنصاب نمره لازم (حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی) را کسب کنند.
  • داشتن مدارک زبان انگلیسی معتبر

شرایط مشمولان آیین نامه استعدادهای درخشان

متقاضانی که شرایط گفته شده در ادامه مطلب را داشته باشند، با تایید مراکز مربوطه، از شرط معدل دیپلم و مقطع کارشناسی معاف خواهد بود.

شرایط مشمولان آیین نامه استعدادهای درخشان در ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403
مشمولاننام مراکز مربوطه جهت تایید شرایط
دارندگان مدال های طلا، نقره و برنز از المپیادهای علمی دانش آموزیمورد تایید وزارت آموزش و پرورش
پذیرفته شدگان کنکور تجربی تا رتبه 500 کشوریمورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور
برگزیدگان رتبه اول تا سوم نهایی جشنواره های رازی و  جشنواره خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
داوطلبان دارای ابداع یا اختراع ثبت شده مورد تایید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه
دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی و غیر پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
دانشجویان پژوهشگر برجستهمورد تایید شورای پژوهشی دانشگاه
برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی مورد تایید مرکز رشد استعداهای درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها.
قبول شدگان در آزمون چند مرحله ای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

متقاضیان شرکت در این آزمون می بایست، مدارک خواسته جهت شده جهت احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت نام را، از پیش آماده نموده و به همراه برگه نام نویسی که اطلاعات مورد نیاز و عکس پرسنلی را در آن درج کرده اند، اسکن نمایند و درسامانه مربوطه بارگزاری کنند. در ادامه به مدارک مورد نیاز جهت نام نویسی اشاره کرده ایم.

  • فرم ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی که عکس پرسنلی 3*4 بر روی آن الصاق شده است.
  • پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام آزمون به مبلغ 100 هزار تومان
  • مدرک زبان معتبر ( درصورت عدم دریافت مدرک تا روز نام نویسی ثبت نام به صورت مشروط انجام می شود.)
  • مدارک مربوط معدل کل دیپلم
  • شواهد گذراندن طرح نیروی انسانی برای مشمولان این طرح
  • کپی کارت ملی شناسنامه (تمام صفحات)
  •  مدرک حاوی معدل مقطع کارشناسی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
  • عکس پرسنلی 3*4

 مدرک زبان انگلیسی

دارا بودن یکی از مدرک زبان که در جدول زیر به آن اشاره شده است ضرورت داشته و چنانچه داوطب فاقد آن باشد می بایست به صورت مشروط در آزمون شرکت کرده و درصورت قبولی، آن را در زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ارائه دهد.

نکته: با کلیک بر روی هر یک از نام مدارک مذکور در جدول ذیل، می توانید اطلاعات جامعی درخصوص آزمون مربوطه کسب کنید.

مدرک زبان مورد نیاز آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
نام مدرکحد نصاب قبولیتوضیحات
MHLE 50
MCHE50
msrt50
(PBT)  TOEFL480اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور
TOEFL( IBT )60اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور
IELTS5اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور
TOLIMO480
MELAB70

نکات مهم پیرامون ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402 – 1403

در صورتی که متقاضی نام نویسی در آزمون لیسانس به پزشکی برای سال 1402 – 1403 می باشید، مطالعه نکات زیر می تواند مفید واقع گردد.

  • زمانی به ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی اقام کنید که واجد تمامی شرایط ذکر شده در مطلب بوده و با اطمینان کامل، هزینه ثبت نام را پرداخت کنید زیرا این وجه تحت هیچ شرایطی قابل بازگشت نخواهد بود.
  • به داوطلبان توصیه می شود در بازه زمانی ثبت نام یعنی 1 دی ماه الی 10 بهمن ماه 1401 به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir مراجعه نموده و فرایند نام نویسی خود را به روز های آخر موکول ننمایند.
  • دارا بودن یکی از مدارک زبان همچون آزمون تافل، آیلتس، تولیمو و … ضروری بوده و داوطلبان به صورت مشروط می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت نمایند.
  • پس از ثبت نام، رسید پرداختی را پرینت کرده و تا پایان پذیرش نزد خود نگه دارید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

نام نویسی این آزمون از روز پنج شنبه 1 دی ماه شروع شده و تا دوشنبه 10 بهمن ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

2- از چه طریقی می توانم در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام کنم؟

این فرآیند به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی education.tums.ac.ir انجام می شود.

3- برای ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی داشتن چه مدارکی نیاز است؟

داشتن مدارکی همچون مدارک مربوط به گذراندن طرح نیروی انسانی، عکس پرسنلی، مدرک معتبر زبان و... الزامی بوده که جزئیات آن در متن مقاله ذکر شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. Fateme

    سلام، شما از زمان برگزاری این آزمون اطلاعی دارید؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. اطلاعیه ای برای امسال منتشر نشده اما در سال گذشته در تاریخ ۶ مرداد ماه برگزار شده است.

دریافت مشاوره