خانه کنکور زمان کنکور ۱۴۰۳ | تاریخ برگزاری کنکور 1403

زمان کنکور ۱۴۰۳ | تاریخ برگزاری کنکور 1403

زمان کنکور ۱۴۰۳ | تاریخ برگزاری کنکور 1403

آزمون سراسری گروه های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و منحصرا زبان هرساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود و داوطلبان واجد شرایط می توانند در تاریخ برگزاری کنکور هر یک از گروه های آزمایشی فوق به آدرس محل درج شده بر روی کارت ورود به جلسه کنکور مراجعه کنند. آگاه بودن از زمان برگزاری کنکور آن قدر داری اهمیت است که عدم اطلاع از آن می تواند تمامی تلاش متقاضیان را از بین برد. لازم به ذکر است با توجه به تغییرات کنکور، شاهد برگزاری دو کنکور در سال هستیم که در کنکور 1403 نوبت اول در اردیبهشت و نوبت دوم در تیرماه برگزار خواهد شد.

تاریخ برگزاری نوبت اول کنکور 1403، 6 و 7 اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

زمان کنکور ۱۴۰۳

آن دسته از داوطلبانی که نسبت به ثبت نام کنکور 1403 اقدام کرده اند، می بایست با اطلاع از زمان برگزاری آن، خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده نمایند. مطابق آخرین اطلاعیه ها کنکور 1403 در دو نوبت اردیبهشت و تیر و در فاصله زمانی یکماهه برگزار خواهد شد.

زمان کنکور اردیبهشت

امسال سازمان سنجش که مجری برگزار کننده این آزمون ها می باشد طی اطلاعیه ای زمان برگزاری و ثبت نام آزمون های کنکور 1403 را به دست داوطلبان رساند که خوشبختانه این امر سبب می شود برنامه ریزی کنکور با موفقیت بیشتری پیش گرفته شود. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش برگزاری کنکور نوبت اول در تاریخ های 6 و 7 اردیبهشت ماه 1403 خواهد بود. داوطلبین می بایست یک تا دو روز پیش از این تاریخ اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود کرده و در حوزه های محل برگزاری آزمون حاضر شوند.

زمان کنکور تیر

پس از برگزاری آزمون نوبت اول داوطلبین می توانند شانس خود را در دومین کنکور نیز امتحان کرده تا بهترین نتیجه را انتخاب نمایند بنابراین لازم است از زمان برگزاری هر دو کنکور اطلاع کافی داشته باشند. زمان برگزاری کنکور تیر 7 و 8 تیرماه 1403 خواهد بود.

تغییرات کنکور 1403 نسبت به ۱۴۰۲

پس از آنکه شاهد تغییرات گسترده ای در حوزه برگزاری آزمون های کنکور بودیم حال زمان آن است که از عدم توقف آن در سال جاری نیز خبر دهیم. سازمان سنجش امسال هم اطلاعیه ای منتشر کرد که حاکی از تغییرات نه چندان کوچک در روند کنکور است. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری آزمون های هوشمند و تاسیس مرکز نوآوری و هوشمند سازی

از پیش تر زمزمه هایی برای هوشمند سازی برگزاری آزمون ها به گوش می رسید که حالا با تایید سازمان سنجش مواجه شده است. رئیس سازمان سنجش گفت خواستار حذف کاغذ از آزمون ها هستیم و با تاسیس مرکز نوآوری و هوشمند سازی تلاش می کنیم در سال 1403 عمل الکترونیکی کردن کنکور را به سرانجام برسانیم.

افزایش تعداد دفعات برگزاری کنکور

با وجود هوشمند سازی و الکترونیکی شدن کنکور تعداد دفعات برگزاری آن افزایش خواهد یافت و احتمالا این آزمون ماهی یک بار یا دو ماه یک بار در سال برگزار خواهد شد. این امر شانس داوطلبان در قبولی را افزایش خواهد داد و آن ها می توانند در انتهای سال نتیجه یکی از این آزمون ها را انتخاب کنند. همچنین اعتبار این آزمون ها دو ساله خواهد بود.

تغییر فرآیند تولید بانک سوالات

در حال حاضر سازمان سنجش در حال ساخت پورتال جدیدی است تا در بستر آن تمامی معلمان و کارآمدان سراسر کشور بتوانند سوالات پیشنهادی خود را ارسال کنند و پس از بررسی آنها بهتری سوالات به دست متقاضیان برسد و وسیله محک آنان قرار بگیرد.

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی

پس از تمامی این موراد در سال 1403 تاثیر معدل در کنکور نیز افزایش میاید و ازین پس به 50 درصد می رسد. ضمن اینکه در سال گذشته این تاثیر 40 درصد بود و امسال بر اهمیت سوابق تحصیلی 10 درصد قطعی افزوده شده است.

محل برگزاری کنکور سراسری 1403

داوطلبان پس از آن که از تاریخ کنکور آگاه شدند، می بایست به محل برگزاری آن نیز توجه نمایند. هر ساله فایل پی دی افی با عنوان “آدرس حوزه های برگزاری کنکور سراسری” از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود که در آن شهرستان و یا بخش محل اجرای آزمون داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی وفنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی براساس شهرستان محل اقامت فعلی آنان در تقاضانامه ثبت نام مشخص می شود.

لیست آدرس حوزه های برگزاری کنکور نوبت اردیبهشت 1403 (در صورت انتشار فعال می گردد)

لیست آدرس حوزه های برگزاری کنکور نوبت تیر 1403 (در صورت انتشار فعال می گردد)

کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

مسئله کارت ورود به جلسه کنکور معمولا یک الی دو هفته قبل از تاریخ کنکور ۱۴۰۲ می تواند یکی از دغدغه های مهم داوطلبان شرکت کننده به حساب بیاید. طبق آخرین تغییرات اعمال شده بر روند برگزاری کنکور سراسری، این آزمون دو مرتبه در سال یعنی تیر و دی ماه اجرا شد.

زمان دریافت کارت

متقاضیانی که نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده اند، می توانند در تاریخ مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و کارت ورود به جلسه کنکور خود را دریافت کنند. در حال حاضر زمان انتشار کارت ورود به جلسه برای هیچ یک از نوبت های کنکور مشخص نشده است. شما می توانید برای دسترسی سریع تر به اخبار مربوطه در کانال تلگرام کنکور ایران شماوره عضو شوید.

نحوه دریافت کارت

دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری تیر ماه ۱۴۰۲ از الزامات شرکت در این آزمون می باشد. در ادامه به چگونگی دریافت این کارت از طریق سایت سازمان سنجش پرداخته ایم.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منو ، آیکون “سراسری” را انتخاب نمایید.

مرحله اول دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

  • از قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری بر روی گزینه “سامانه جامع ازمون سراسری سال 1403 (دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری نوبت دوم” کلیک کنید.

مرحله دوم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

  • مجدد لینک فعال “سامانه جامع آزمون سراسری سال 1403(دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری نوبت دوم”

مرحله سوم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

  • پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

مرحله چهارم دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

ویرایش و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور 1403

ممکن است به هر دلیلی متوجه وجود درج اطلاعات اشتباه بر روی کارت ورود به جلسه خود شوید که می بایست در اسرع وقت و پیش از زمان کنکور به ویرایش این اطلاعات مورد نیاز بپردازید زیرا در صورت عدم رفع خطا، امکان دارد از حضور شما هنگام برگزاری آزمون ممانعت به عمل آید. ویرایش و رفع نقص کارت مذکور زمان و نحوه مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم.

زمان و نحوه ویرایش به صورت اینترنتی

مواردی همچون سریال شناسنامه، سهمیه، محل اخذ مدرک دیپلم، وضعیت تحصیلی و اشتغال، محل تولد تنها با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قابل ویرایش بوده که افراد با توجه به جدول زمانبندی زیر می توانند اقدامات لازم را به سرانجام رسانند.

زمان و نحوه ویرایش به صورت حضوری

یک سری اطلاعات موجود در کارت ورود به جلسه به صورت اینترنتی قابل رفع نبوده و افراد باید به صورت حضوری اقدامات لازم را جهت ویرایش اطلاعات انجام دهند. که این مشکلات معمولا به اطلاعات مندرج روی کارت ورود به جلسه مرتبط است. بدین منظور متقاضیان می بایست به آدرس باجه های رفع نقض یا آموزش و پرروش محل استان خود مراجعه کنند.

مراجعه به باجه های رفع نقص

با توجه به مشکلات ذکر شده در جدول ذیل، متقاضیان می بایست به آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور مراجعه نمایند که در ادامه به گروه آزمایشی و زمان مراجعه نیز پرداخته شده است.

رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور 1403 (نوبت تیر ماه)
نوع مشکل گروه آزمایشیزمان مراجعه
عدم وضوح عکس، جنسیت، فاقد مهر بودن کارت، اطلاعات مربوط به جنسیت، دین، زبان خارجی، عدم ثبت نام برخی از داوطلبان کنکور سراسری، عدم تکمیل قسمت های مربوط به افراد معلولعلوم تجربیمشخص نشده است
زبان خارجی
علوم انسانی
علوم ریاضی و فنی
هنر

مراجعه به آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی

مواردی که در ادامه ذکر شده است، مربوط به ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه با مراجعه به آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی داوطلب می باشد که تمامی گروه های آزمایشی می بایست در زمان اعلام شده و پیش از تاریخ برگزاری کنکور اقدامات لازم جهت رفع نواقص را به پایان برسانند.

  • وجود اشتباهاتی از جمله نام و نام خانوادگی، سال تولد و شماره شناسنامه کارت ورود به جلسه
  • یک سان نبودن نوع دیپلم، سال اخذ، کد دانش آموزی و منطقه اخذ و کد رشته دیپلم
  • وجود نقص در سال و بخش محل اخذ پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی

آشنایی با لوازم غیر مجاز در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان در زمان کنکور بایستی از آوردن یک سری از وسایل در جلسه امتحان اجتناب نمایند که شامل موارد زیر می باشد:

  • ماشین حساب، خودکار و پاک کن هوشمند
  • هندزفری، تلفن همراه، ساعت، دستبند، عینک و انگشتر هوشمند
  • کتاب های درسی و غیر درسی
  • استفاده از وسایل فلزی مانند گل سر، آینه و… حتما باید پلاستیکی باشند
  • ساک و کیف دستی

لوازم مجاز که می بایست در روز برگزاری آزمون به همراه داشته باشید!

  • پرینت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری همراه با سنجاق
  • به همراه داشتن اصل کارت ملی یا شناسنامه در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲
  • مداد سیاه نرم پررنگ دو عدد، پاک کن و تراش یک عدد و ماسک اضافی 3 لایه معمولی
نکات مهم ⭐
  • زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ نوبت اردیبهشت، 6 و 7 همان ماه می باشد.
  • زمان برگزاری کنکور تیر 1403 7 و 8 تیرماه در نظر گرفته شده است.
  • کارت ورود به جلسه کنکور برای هر دو نوبت دو الی سه روز پیش از برگزاری آزمون و از طریق sanjesh.org منتشر می شود.
  • در صورت مغایرت اطلاعات مندرج بر روی کارت با مشخصات خود، حتما از طریق باجه های رفع نقص و یا سایت سازمان سنجش آن ها را رفع نمایید.

 

سوالات متداول

1- تاریخ کنکور ۱۴۰۲ نوبت تیر ماه به چه صورت می باشد؟

برگزاری کنکور سراسری نوبت اردیبهشت 6 و 7 همان ماه و برگزاری کنکور نوبت دوم در 7 و 8 تیرماه 1403 می باشد.

2- کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ نوبت تیر ماه در چه زمانی منتشر می شود؟

داوطلبان می توانند 2 الی 3 ر.ز پیش از برگزاری آزمون آن را زا سایت sanjesh.org دریافت نمایند اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

3- لوازم غیر مجاز در زمان کنکور ۱۴۰۲ چه مواردی را شامل می شود؟

ماشین حساب، خودکار و پاک کن هوشمند هندزفری، تلفن همراه، ساعت، دستبند، عینک و انگشتر هوشمند و... موارد غیر مجاز بوده که به طور کامل در مطلب ذکر گشته است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۶ نظر
  1. کوروش

    سلام.
    در کنکور تیر ماه ۱۴۰۳، فرهنگیان جداگانه هست یا مثل قبل باهم هستند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، ثبت نام کنکور فرهنگیان همزمان با ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری می باشد و در این مرحله (نوبت دوم آزمون سراسری) ثبتنامی برای پذیرش دانشجو – معلم وجود ندارد.

  2. رحیم بابازاده

    زمان احتمالی کنکور عملی هنر چه زمان هست

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام ، زمان کنکور عملی برای رشته های مختلف هنر متفاوت است و بر اساس سالهای گذشته در نیمه اول مرداد ماه برگزار میشد اما تاکنون اطلاعیه ای منتشر نشده است.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      زمان بندی آزمون عملی گروه آزمایشی هنر کنکور ۱۴۰۲ بر روی درگاه سایت سنجش کشور قرار گرفته است.

  3. Reza

    سلام نمره زمین شناسی در کنکور تاثیر داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، طبق بخشنامه های جدید این درس نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

  4. محمد

    سلام،من دو سال هست که دانشگاه آزاد تحصیل میکنم،چهار ترم با ترم جاری میگذرونم،میخواستم کنکور تیر شرکت کنم اگه قبول شدم ،دانشگاه آزاد انصراف بدم،میخواستم بدونم با توجه به مهلت ۵ ساله که برای گرفتن لیسانس بهم دادن واسه دانشگاه آزاد ، ک ۲ سالشو گذروندم، اگه قبول بشم دانشگاه دولتی بازم بهم فرصت میدن، یا تو ۳ سال باید لیسانس بگیرم؟که غیرممکنه!!

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، با توجه به اینکه شما از دانشگاه انصراف میدهید (و این امر در تمام مقاطع تحصیلی فقط یکبار امکان پذیر است) معافیت تحصیلی مجدد به همان مقدار (۵ سال) در این مقطع برایتان لحاظ میشود.

  5. فاطمه

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم امکان شرکت در کنکور ارشد وکنکور سراسری(لیسانس) در یک سال هست?مثلا در سال۱۴۰۳ هم در کنکور ارشد شرکت کنم هم در کنکور سراسری

    • ایران مشاوره

      با سلام در صورت داشتن مدرک لیسانس هیچ منعی برای شرکت در دو آزمون را نخواهید داشت.

    • فاطمه

      جدی میگین یعنی در یه سال میتونم هردو ازمون رو نام نویسی کنم?

    • ایران مشاوره

      سلام وقت بخیر
      بله ، امکان ثبت نام در دو کنکور سراسری در سال را دارید.

  6. Mobina

    سلام میخواستم بدونم کنکور زبان که نوبت بعد از ظهره
    ینی دقیقا چه ساعتی آزمون شرو میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام، زمان دقیق برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه مشخص خواهد شد.

  7. aria

    سلام وقت بخیر ساعت برگزاری کنکور تجربی چه ساعتی هست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      ۱۵ تیر ماه ساعت ۸ صبح آغاز آزمون بوده که لازم است ۳۰ دقیقه قبل از شروع فرآیند در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشید.

  8. امیررضا

    سلام کنکور انسانی کی برگزار می‌شود

    • ایران مشاوره

      با سلام کنکور سراسری در نوبت اول در تاریخ و روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۱۴۰۱/۱۰/۳۰ برگزار می شود.

  9. مونا

    کنکور هنر چه تاریخی برگزار میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سایت سنجش، زمان برگزاری آزمون هنر ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ می باشد، برای اطلاع از آخرین اخبار عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره باشید.

  10. Fati.mohammadi

    سلام من اطلاعات ثبت نامو گم کردم باید داشته باشم برای گرفتن کارتم؟؟ چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، جهت دریافت اطلاعات ثبت نامی و بررسی مشکل خود، می توانید نسبت به ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

  11. كيانا

    سلام تو زمان دریافت کارت ورود به جلسه میتونم رشته امتحانی رو تغییر بدم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سمت سازمان سنجش، امکان تغییر رشته امتحانی وجود ندارد.

  12. ماه گل

    سلام خسته نباشید سوال داشتم من ایا با دیپلم فنی هم میتوانم در کنکور انسانی شرکن کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

مشاوره کنکور پیج کنکور