خانه اخبار تحصیلی اعلام جزئیات سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 97

اعلام جزئیات سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 97

اعلام جزئیات سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 97
اعلام جزئیات سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اعلام جزئیات سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

آزمون دکتری یکی از آزمون هایی است که هرساله داوطلبان زیادی را به خود اختصاص می دهد. این آزمون برای داوطلبانی برگزار می شود که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده اند و قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی را دارند. آزمون دکتری 97 در 4 اسفند 96 به صورت هماهنگ کشوری برای دانشگاه های آزاد و سراسری انجام گرفت و نتایج اولیه آزمون دکتری 27 فروردین بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. داوطلبانی که در آزمون شرکت نموده اند با وارد کردن مشخصات و شماره سریال پرونده و کد پیگیری کارنامه خود را دریافت نموده اند. بعد از دریافت اعلام نتایج داوطلبان با توجه به تراز و رتبه خود اقدام به انتخاب رشته دکتری می نمایند. یکی از عواملی که باعث جا به جایی رتبه و پذیرش داوطلب در دانشگاه ها می شود سهمیه ها هستند. سهمیه با توجه به شرایطی که داوطلب دارد به وی اختصاص می یابد از جمله این شرایط زندگی در مناطق محروم، جانباز بودن داوطلب و یا والدین داوطلب و … می باشد. در ادامه این مطلب به جزئیات سهمیه مربیان آزمون دکتری خواهیم پرداخت برای آگاهی بیشتر می توانید با مشاوره تحصیلی ما در مرکز  ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

مربیان قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانند از سهمیه تعلق گرفته به مربیان برای پذیرش خود در دانشگاه های آزاد اسلامی استفاده نمایند. 

اعلام جزئیات سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 97

یکی از سهمیه های تعلق گرفته به داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد که می تواند در پذیرش داوطلب اثر گذار باشد سهمیه تعلق گرفته به مربیان است. سهمیه مربیان در آزمون سال 97 بنا به مصوبات جدید دستخوش تغییراتی شده است. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که : ( بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر در هر کد رشته/محل) برای مربیان در نظر گرفته شده است).

سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد به چه کسانی تعلق می گیرد؟ این سهمیه به مربیان قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری غیر از مربیان دانشگاه های آزاد تعلق می گیرد البته با شرط کسب نمودن حداقل 80 درصد نمره آخرین داوطلب پذیرفته شده در هر کد رشته محل می باشد. شایان ذکر است که مربیان دانشگاه های آزاد اسلامی نیز با در نظر گرفتن شرایط می توانند از سهمیه مربیان در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97  استفاده نمایند. 

شرایط استفاده از سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 97 

  • رشته مقطع کارشناسی ارشد داوطلبان باید با رشته ای که متقاضی تحصیل در آن هستند ( مقطع دکتری ) تناسب داشته باشد.
  • اشتغال داوطلبان با شرط موافقت دانشگاه مورد نظر می باشد.
  • چنانچه داوطلبی عضو هیئت علمی و یا از کارکنان دانشگاه آزاد باشد مجاز به تحصیل در مقطع دکترای همان واحد دانشگاهی نمی باشند.
  • اگر داوطلبان از سهمیه مربیان استفاده کرده باشند بعد از پذبرفته شدن در آزمون باید آخرین گواهی خود را مبنی بر مربی بودن در روز مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97  ( علمی و پژوهشی ) به اساتید و دانشگاه ارائه نمایند.
  • اعضای هیت علمی دانشگاه آزاد چنانچه دارای سه سال سابقه حضور در هیئت علمی را داشته باشد و همچنین استخدام دانشگاه آزاد باشند می توانند از سهمیه مربیان استفاده نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اعلام جزئیات سهمیه مربیان در پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره