شرایط آزمون SAT

 زمان و شرایط شرکت در آزمون SAT

شرایط آزمون SAT سال 98
شرایط آزمون SAT
اگر قصد شرکت در آزمون SAT را دارید بتدا لازم است از خود بپرسید که در رابطه با این آزمون چه می دانید؟ آزمون SAT نام آزمونی است که دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه های آمریکا در آن شرکت می کنند و نمره آن در پذیرش در دانشگاه ها بسیار مؤثر است. دانشگاه های ترکیه، مخصوصا دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه در مقطع لیسانس نیاز به نمره این آزمون دارند.

 

دانشگاه هایی که با نمره SAT دانشجو می گیرند معمولا دانشگاه های فنی و انگلیسی زبان ترکیه مانند دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه بغازیچی، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه حاجت تپه هستند.در واقع آزمون SAT به زبان انگلیسی برگزار می شود و توسط کشور آمریکا پایه ریزی شده است. این آزمون پیش نیازی است برای اخذ پذیرش دانشجودر مقطع کارشناسی در بعضی دانشگاه ها در کشور هایی همانند آمریکا ، انگلیس ، کانادا ، استرالیا ، نروژ و …می باشد.

 

آزمون SAT دو نوع دارد نوع اول General SAT  و نوع دوم Subject SAT نام دارد. آزمون General SAT برای مناسب متقاضیانی است که قصد پذیرش از مراکز آموزشی را دارند اما آزمون Subject SAT مناسب متقاضیانی است که می خواهند از دانشگاه های معتبر پذیرش شوند. در ادامه مطلب به طور کامل به بررسی تمامی مرتبط با این آزمون پرداخته ایم.

نحوه ثبت نام در آزمون SAT و نمره دهی در آن

در خصوص نحوه ثبت نام در آزمون SAT توجه داشته باشید که داوطلبان برای انجام ثبت نام می بایست از طریق سایت www.collegeboard.org  به صورت آنلاین اقدام نمایند و ابتدا باید به صفحه اصلی سایت collegeboard.org و بر روی کلمه Register در بالای صفحه سمت راست کلیک کنند. در این مرحله باید یک حساب کاربری برای خود بسازند.توجه داشته باشید که این آزمون در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان شرکت در این آزمون باید به کشور هایی نظیر امارات ، ترکیه ، آذربایجان و … سفر کنند تا بتوانند در آزمون شرکت کنند.

 

قسمت اول و دوم آزمون SAT  هر کدام دارای 200 تا 800 نمره می باشند و  نمره پایانی که به داوطلب داده خواهد شد بین 400 تا 1600 می باشد . قسمت سوم نیز نمره ای جدا و 1 تا 6 را دارا می باشد.امتحان شامل ۳ قسمت  ریاضی، درک مطلب و انشا است که هر کدام نمره‌ای بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ دارند. در نهایت نمره ۳ امتحان با یکدیگر جمع می شود.ضمن اینکه به خاطر داشته باشید که مدت اعتبار این مدرک 5 سال می باشد.برای اطلاع از شرایط آزمون آیلتس ،شرایط آزمون EPT، شرایط آزمون تولیمو، شرایط آزمون MSRT بر روی لینک کلیک کنید و یا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی ایران مشاوره تماس بگیرید.

 

بخش درک مطلب( Evidence-Based Reading) : تعداد سوالات این بخش 52 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 65 دقیقه می باشد در بخش درک مطلب تمامی سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای می باشند و باید به سوالات بر اساس متون پاسخ داده شود. برخی متون شامل نمایه های اطلاعاتی مانند جدول، نمودار و یا گراف می باشند که البته پاسخگویی به سوالات آنها مبتنی بر دانش ریاضی نخواهد بود. مباحث متون مربوطه معمولا از منابع متون ادبی کلاسیک یا معاصر آمریکا، متونی مرتبط با اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی، زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی و فیزیک می باشد و خوشبختانه نمره منفی برای پاسخ های ناصحیح منظور نمی شود.نمره این بخش با ترکیب با بخش نگارش و آزمون زبانی اعلام می شود و از 200 تا 800 می باشد.

 

بخش ریاضیات (Math) : نمره این بخش 200 تا 800 می باشد.در بخش ریاضیات مباحث مربوط به هندسه، آمار و احتمال و مثلثات می باشد.ضمن اینکه بخش اعظم سوالات به صورت چند گزینه ای و برخی پاسخ محور می باشند.بنابراین دانش آموزان می بایست با انجام محاسبات مربوطه، پاسخ مربوطه را خود بدست بیاورند.به خاطر داشته باشید که نمره منفی یرای پاسخ های نا درست منظور نمی شود. بخش ریاضیات شامل دو بخش است که در بخش اول: تعداد سوالات این بخش 20 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 25 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز نمی باشد.در بخش دوم: تعداد سوالات این بخش 38 سوال و مدت پاسخگویی به سوالات 55 دقیقه می باشد و استفاده از ماشین حساب در این بخش مجاز می باشد.

 

بخش انشاء: (Essay (Optional) : مدت زمان برگزاری این بخش 70 دقیقه خواهد بود و نمره آن از 200 الی 800 می باشد.این بخش در انتهای آزمون پس از بخش درک مطلب و بخش نگارش و آزمون زبانی مورد آزمون قرار می گیرد.این بخش اختیاری می باشد. این بخش 3 مهارت خواندن، تحلیل و نگارش راشامل می شود. مدت پاسخگویی به سوالات این بخش 50 دقیقه می باشد. نمره این بخش به صورت مستقل گزارش می شود.

مراکز برگزاری آزمون SAT در کشور ترکیه

  • ANKARA, TURKEY TURKISH-AMERICAN ASSOCIATION
  • ANKARA, TURKEY BILKENT UNIV PREPERATION SCHOOL
  • TARSUS, TURKEY TARSUS AMERICAN SCHOOL
  • ISTANBUL, TURKEY ROBERT COLLEGE
  • IZMIR, TURKEY THE AMERICAN COLLEGIATE INSTITUTE

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۱ نظر
  1. pouya

    با سلام. لطفا شرایط قبولی و تعداد پذیرش را در رشته دندانپزشکی را بفرمایید.

  2. amir

    سلام.آزمون sat در چه بازه های زمانی برگذار میشه….ایا فقط در اسفند ماه هست….اگر باز هم ازمون برگزذار میشه و مهلت هست بگید خیلی ممنونم!

    • ایران مشاوره

      با سلام
      آزمون sat معمولا در فروردین و تیر ماه برگزار می شود. تاریخ دقیق این آزمون از طریق عضویت در لینک ایران مشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

  3. سروش

    سلام تاریخ ثبت نام و امتحان ازمون sat چه تاریخی است
    سوال دیگر هم اینه منابع ازمون چه کتاب هایی است.

  4. ديبا

    سلام ببخشید تو قسمت High school برای ثبت نام دبیرستان مورد نظر رو در ایران پیدا نمیکنه باید چه کار کرد؟

    • Moein

      منم همین مشکل رو دارم میشه لطفا راهنمایی کتید ممنون…

  5. سارا

    با سلام
    برای پذیرش از دانشکده های پزشکی ترکیه ارائه نمره SAT جنرال کافی است یا SATموضوعی هم لازم است؟

  6. Fatemeh

    سلام ایا آزمون SAT محدودیت سنی داره؟ کتابهای لازم برای این آزمون در ایران موجوده؟ اگر هست میشه لطفا اسم کتابفروشی بگید؟
    این آزمون در داخل کشور هم برگزار میشه؟ برای رشته دندان پزشکی این آزمون بدرد میخوره؟

  7. niloo

    سلام. برای ورود به دانشگاه حاجت تپه کدام نوع ازمون sat را باید بدیم؟ و تاریخ ازمون sat بعدی چه زمانی است؟

  8. رضا

    سلام
    برای بخش ریدینگ و رایتینگ تو سایت کالح بورد کتاب خاصی معرفی نشده ، میخواستم بدونم اگر برای آیلتس آماده شم سوالای ریدینگ و رایتینگ رو هم میتونم از پسشون بر بیام یا مطالعه جدا لازمه؟

  9. shakila

    وقت بخیر …در سایت college board دو گزینه برای ثبت نام هست یکی SAT و یکی هم SAT subject test …با توجه به توضیحاتی که در متن بالا دادین میشه لطفا راهنمایی کنید کدام گزینه رو باید انتخاب کنم؟

  10. سلین

    سلام
    خسته نباشید، من امسال پیش دانشگاهیم رو تموم کردم و کنکور دادم، به خاطر امتحانات داخلی هم نتونستم که تو اردیبهشت آزمون سات رو بدم، لطفا بگین آیا تو ۱۴ مهر میتونم آزمون بدم؟؟
    البته برای پزشکی ترکیه میخواستم.

  11. Fatemeh

    سلام تاریخ بعدی آزمون کیه؟؟و اگه قبول بشم از مهر سال بعد باید برم دانشگاه یا ترم بهمن؟؟؟ممنون

  12. ثنا

    سلام ببخشید آزمون بعدی sat برای دانشگاه ها کی هست؟و دانشگاه ورودی بهمن توی ترکیه داریم؟

  13. رومینا

    سلام، موعد ثبت نام آزمون SAT برای دانشگاه های جراح واشا و کوچ کی هستش؟!

  14. Armin

    سبام خسته نباشید سوالی داشتم خدمتتون
    ایا امکان ثبت نام در ایران بدونه رفتن به کالج های کشور ترکیه و در اخر فقط برای امتحان به ترکیه مراجعه کرد؟
    یا اینکه باید حتما این مدت رو ترکیه بود ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر فقط آزمون sat در ایران برگزار میشود . چنین شرایطی امکان ندارد

  15. Reyhaneh

    سلام ببخشید این امتحان در مقایسه با کنکور چطوره؟
    خیلی سخته؟؟
    معمولاً چند نفر شرکت کننده داره و چقد قبول میشن؟

  16. عسل

    سلام
    عذر میخوام حدودا چه تعداد ایرانی در این ازمون شرکت میکنند؟و احتمال قبولی ایرانیها در ازمون ست برای دانشگاه هایی مثل حاجت تپه چند درصد است؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام . آزمون sat یک آزمون بین المللی می باشد مانند سایر آزمون های مشابه مانند Ielts , Toefl که معمولا سالانه چندین هزار نفر از شرکت کنندگان آنان را شرکت کنندگان ایرانی تشکیل می دهند .

  17. Aysan

    برای هر دانشگاهی تو ترکیه حداقل نمره سات واسه قبولی دارو چنده ؟؟

  18. مینا

    سلام وقت بخیر
    میاحث و سرفصلهای ازمون سات جنرال رو لطفا بگید ممنون
    و
    برای قبولی در سات جنرال چ کتابها و منابعی رو پیشنهاد میکنید؟؟؟

  19. سارا

    سلام، ببخشید این کتاب های sat subject را از کجا میشه تهیه کرد؟!

    • ایران مشاوره

      باسلام. مراکز کتابفروشی مختص زبان های خارجی در میدان انقلاب می توانند این کتاب ها را در اختیار شما قرار دهند.

  20. سما

    سلام ببخشید من امتحان ست سابجکت لیتریچر ثبتنام کردم برای خرداد آیا با این امتحان میشه برای پزشکی و دندان ترکیه پذیرش شد؟ لطفا بهم بگین چون از هر جا پرسیدم مطمئن نیستن

    • ایران مشاوره

      باسلام آزمون YOS و SAT برای وارد شدن به دوره ی پزشکی ترکیه قابل قبول است.

  21. شيلا

    سلام میشه منابع خوب برا این آزمون معرفى کنین؟
    و اینکه اگه میشه راجع بهsubject tests هم توضیح بدین و منابع مناسبشو معرفى کنین

    • ایران مشاوره

      منابع اصلی آزمون عمومی و موضوعی SAT کتاب های موسسه کالج بورد است که متولی برگزاری این آزمون است می باشد. کتاب The Official SAT Study Guide در آزمون عمومی و کتاب The Official Study Guide for All SAT Subject Tests مرجع های اصلی این آزمون هستند.انتشارات بارونز و کاپلان نیز در آزمون SATمنابع مناسبی در بخش های درک مطلب ،نوشتار و ریاضیات هستند.شرط لازم برای ورود به کالج SAT عمومی یا SAT General است.

  22. m

    سلام
    تاریخ های بعدی آزمون ست در سال جدید چه تاریخ هایی هست و مهلت ثبت نام برای هر آزمون تا چه تاریخی هست؟
    اگر خرداد در آزمون ست شرکت کنم آیا میتوانم برای سال جدید تحصیلی دانشگاههای ترکیه درخواست دهم؟
    مهلت ثبت نام و درخواست ثبت نام از دانشگاههای ترکیه تا چه تاریخی است؟

  23. شايان

    زمان ثبت نام برای ازمون sat برای پذیرش دانشگاه های ترکیه و زمان برگزاری این ازمون چه زمانی است؟
    با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام. زمان ثبت نام آزمون SAT در کشور ترکیه که مورد تایید دانشگاه های حاجت تپه،بغازیچی،قاضی،کوچ و … می باشد تا ۲۰ بهمن بود که اگه تمدید بشه شما میتونید باز هم ثبت نام کنید و زمان برگزاری این آزمون ۱۰ مارس یعنی ۱۹ اسفند هستش که در ترکیه برگزار خواهد شد.موفق باشید.

دریافت مشاوره