خانه مدارس تک ماده چیست | شرایط تبصره و تک ماده در متوسطه دوم ۱۴۰۲

تک ماده چیست | شرایط تبصره و تک ماده در متوسطه دوم ۱۴۰۲

فرق تبصره و تک ماده چیست؟
تک ماده چیست؟ و شرایط تبصره و تک ماده در متوسطه دوم ۱۴۰۲

تک ماده چیست؟ این سوالی است که ممکن است در ذهن بسیاری از دانش آموزان ایجاد شود.برخی از دانش آموزان به دلایلی مانند بیماری یا موارد دیگر، شرایط حضور در امتحانات را ندارند و یا پس از شرکت در آزمون، نمره قابل قبولی را کسب نمی کنند. یکی از امکاناتی که برای این دسته از دانش آموزان در نظر گرفته شده است، قانون تک ماده می باشد. حال قانون تک ماده چیست و به چه معناست؟

چنانچه دانش آموزی در امتحانات خود نتواند نمره قبولی را کسب نماید و نمره سالانه او کم تر از حد نصاب قبولی باشد، می تواند برای دریافت نمره پذیرفته شدن از قانون تک ماده استفاده نمایند. شرایطی که داوطلبان مشمول استفاده قانون تبصره و تک ماده می شوند شامل حداقل معدل و کسب نمره در بازه مشخصی برای دروس امتحانی است.

دانش آموزان متوسطه دوم در صورت داشتن حداقل معدل 10 و کسب نمره بین 7 تا 10 در چهار درس، می توانند از قانون تک ماده و تبصره استفاده کنند.

تبصره و تک ماده چیست؟

تمامی دانش آموزان برای راه یابی به پایه تحصیلی بالاتر باید در امتحانات شرکت کرده و نمره قبولی آن ها را به دست آورند. در این میان افرادی هستند که بنا به دلایلی موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی درس مربوطه نمی شوند که البته جای نگرانی نیست. زیرا قانونی به نام تبصره و تک ماده وجود دارد که به دانش آموزان کمک می کند تا درس یا دروس مورد نظر را بدون شرکت مجدد در امتحان، پاس کنند و فارغ التحصیل شوند.

تک ماده و تبصره برای دانش آموزانی است که در یک درس یا چند درس نظری نمره قبولی کسب نکرده اند و شرایط استفاده از این قانون را دارند. یکی از مهم ترین شرایط استفاده از قانون مذکور، داشتن معدل بالاتر از 10 می باشد. همچنین این قانون تنها برای دروس نظری کاربرد دارد و نمی توان آن را برای دروسی مثل دروس مهارتی و کارورزی استفاده کرد.

فرق تک ماده و تبصره برای دوره دوم متوسطه 1401 – 1402

یکی از سوالات اصلی که ممکن است برای دانش آموزان ایجاد شود، این است که تفاوت بین تبصره و تک ماده چیست؟ در این خصوص لازم است بدانید که در آیین نامه جدید آموزش و پرورش برای متوسطه دوم، هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

در واقع محصلان هر سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم اگر نتوانند نمره قبولی در یک یا چند درس را کسب نمایند اما مشمول قانون تبصره یا تک ماده باشند، بدون نیاز به شرکت مجدد در آزمون درس مربوطه می توانند در مقطع خود فارغ التحصیل شوند.

شرایط استفاده از تک ماده و تبصره در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانش آموزان دوره دوم متوسطه (دهم، یازدهم و دوازدهم) برای فارغ التحصیلی در پایه تحصیلی خود در سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ لازم است تا در تمامی دروس آن مقطع نمره سالانه قبولی را کسب نمایند با این حال در صورتی که دانش آموزی شرایط زیر را داشت باشد می تواند از قانون تک ماده یا تبصره استفاده کرده و فارغ التحصیل شود.

  • معدل کل دانش آموز باید بالاتر از 10 باشد.
  • آخرین نمره دروس افتاده (سالانه، تابستانه یا غیر حضوری) حداقل 7 باشد.
  • درس مربوطه از دروس شایستگی فنی و غیر فنی شاخه کار و دانش که حداقل نمره قبولی آن 12 است، نباشد.
  • در دروس مهارتی و کارورزی نمی توان از قانون تک ماده استفاده نمود.

چند درس را می توان تک ماده کرد؟

همواره دانش آموزان این سوال را می پرسند که چند درس را می توانیم با استفاده از تبصره یا تک ماده پاس کنیم؟ همان طور که پیش تر توضیح دادیم، با استفاده از قانون تبصره و تک ماده دیگر نیازی به شرکت در امتحان مجدد آن درس نیست و صرفا نمره قبولی درس مربوطه به دانش آموز داده می شود.

اما با تغییر آیین نامه آموزشی، در سال 1401 – 1402 هر دانش آموز می تواند حداکثر در 2 درس نهایی و در 2 درس غیرنهایی (داخلی) از تبصره استفاده کند. یعنی اگر دانش آموزی 4 درس با نمره زیر 10 و بالای 7 داشته باشد و معدل او نیز بالاتر از 10 باشد، می تواند بدون شرکت مجدد در امتحان فارغ التحصیل شود.

حدنصاب قبولی در هر درس چند است ؟

دانش آموزی که بخواهد موفق به کسب وضعیت قبولی در دروس یک پایه شود می بایست در امتحانات خود نمره ای مشخص را داشته باشد. حدنصاب قبولی در هر درس نمره 10 و در دروس شایستگی های فنی و غیرفنی رشته فنی حرفه ای 12 است.

در رشته کاردانش مشخص کردن حدنصاب قبولی در استاندارد مهارت در بخش نظری و عملی، بر عهده دستگاه متولی استاندارد مهارت است و به این ترتیب احتمال اعمال تغییرات آن در هر سال وجود دارد. نظر نهایی وسط این نهاد به مدارس و دانش آموزان اعلام می گردد.

نمره قبولی دانش آموز چگونه محاسبه می گردد؟

دانش آموزان در حال تحصیل با وضعیت های تحصیلی گوناگون، نمرات متفاوتی را در یک سال دریافت می کنند. قبولی و یا ایجاد شرایط عدم قبولی برای دانش آموز منوط به کسب نمره قبولی در هر بخش است. نمره سالانه، تابستانه و غیرحضوری سه دسته مختلف از نمرات برای دانش آموزان می باشد‌. در ادامه روش محاسبه نمره قبولی هریک از آن هارا شرح داده ایم.

نمره سالانه

ممکن است زمانی که صحبت از قبولی به میان می آید، ذهن شما به سمت نمره کسب شده در برگه امتحانی برود، اما منظور از قبول شدن یا نشدن در امتحانات، در اکثر موارد همان نمره سالانه می باشد. برای آن که بهتر متوجه شوید، به فرمول زیر توجه فرمایید:

8 ÷[{(نمره مستمر نوبت اول × 1) + (نمره برگه نوبت اول × 2 )} + {(نمره مستمر نوبت دوم × 1) + (نمره برگه نوبت دوم × 4)}] = نمره سالانه

فرض کنید دانش آموزی توانسته است نمره مستمر نوبت اول و نوبت دوم 15 را کسب نماید و نمره برگه او در نوبت اول 13 بوده است. حال اگر نمره برگه نوبت دوم او 6 باشد، مطابق با فرمول بالا نمره سالانه او 10 خواهد شد و فرد شرایط قبولی درس و فارغ التحصیلی را بدون استفاده از تک ماده برای این درس کسب نموده است.

نمره تابستانه

افرادی که نتوانند در امتحانات خرداد ماه درسی شرکت کنند و یا به هر دلیلی حد نصاب نمره قبولی سالانه را کسب نکرده باشند، می توانند در کلاس های تابستانه مربوط به درس افتاده حضور پیدا کنند و در نتیجه نمره آن ها به صورت زیر محاسبه خواهد شد.

4 ÷[ (نمره ارزشیابی پایانی × 3 ) + (نمره مستمر × 1)] = نمره تابستانه

دانش آموزانی که بتوانند مطابق با محاسبات بالا نمره تابستانه حداقل 10 را کسب کنند، در درس مربوطه قبول خواهند شد.

نمره غیرحضوری

نمرات ارزشیابی استاندارد مهارت در شاخه کاردانش و همچنین واحدهایی که دانش آموز به صورت غیرحضوری در تابستان و یا سال تحصیلی اتخاذ می کند، برابر با نمره امتحان پایانی می باشد زیرا در این موارد نمره مستمر وجود ندارد.

اگر دانش آموزی نخواهد از تبصره استفاده کند، باید چه کند؟

ممکن است دانش آموزان دوره متوسطه دوم نخواهند از قانون تک ماده و تبصره استفاده کنند و خود را برای امتحانات شهریور ماه آماده نمایند. در این صورت دانش آموز می تواند با مراجعه به مدرسه خود، درخواستی کتبی مبنی بر شرکت در امتحانات شهریور ماه را داشته باشد. پس از شرکت در امتحانات شهریور ماه دو حالت پیش می آید:

نمره کسب شده در شهریور ماه از نمره خرداد ماه بالاتر است

در این صورت نمره شهریور ماه جایگزین خواهد شد.

نمره کسب شده در شهریور ماه از نمره خرداد ماه پایین تر است

در این صورت بالاترین نمره به ثبت خواهد رسید و دانش آموز می تواند در صورت تمایل از قانون تک ماده استفاده کند.

شرایط قبولی در دروس دوره دوم متوسطه پایه دهم و یازدهم 1401 – 1402

دانش آموز پایه دهم و یازدهم برای قبولی و اتمام پایه بایستی نمره سالانه 10 و بالاتر را کسب نماید. در جدول زیر وضعیت دانش آموزان بر اساس کسب نمره سالانه و برگه شرح داده شده است.

شرایط قبولی در درس های پایه دهم و یازدهم
حالت های مختلفنمره سالانهنمره برگه امتحانیوضعیت
110 و بالاترنمره سالانه ملاک است (هر نمره ای )قبول
2بین 7 تا 10نمره سالانه ملاک است (هر نمره ای )استفاده از تبصره و تک ماده
3کمتر از 7نمره سالانه ملاک است (هر نمره ای )مردود

شرایط قبولی در دروس دوره دوم متوسطه پایه دوازدهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانش آموزان پایه دوازدهم در حال حاضر با دو بخش دروس نهایی و غیر نهایی ور امتحانات پایان سال خود مواجه هستند. شرایط قبولی بر اساس نمره کسب شده در دروس نهایی و غیر نهایی این پایه با یکدیگر متفاوت است.

شرایط قبولی در دروس نهایی پایه دوازدهم

شرط اول: دانش آموز بایستی نمره سالانه 10 و بالاتر را کسب نماید.

شرط دوم: بایستی نمره برگه امتحانی او 7 و بالاتر باشد. (کمتر از 7 نباشد)

در جدول زیر شرایط قبولی بر اساس نمره سالانه و برگه امتحانی برای دروس نهایی پایه دوازدهم شرح داده شده است.

شرایط قبولی در درس های نهایی پایه دوازدهم
حالت های مختلفنمره سالانهنمره برگه امتحانیوضعیت
110 و بالاتر7 و بالاترقبول
210 و بالاترکمتر از 7استفاده از تبصره و تک ماده
3بین 7 تا 10هر نمره ایاستفاده از تبصره و تک ماده
4کمتر از 7کمتر از 7مردود

شرایط قبولی در درس های غیرنهایی پایه دوازدهم

  • در امتحانات غیرنهایی نوبت دوم، دانش آموزی در هر یک از درس ها قبول شناخته می شود که نمره سالانه او در هر درس کم تر از حدنصاب قبولی نباشد. (نمره 10 برای دروس نظری و نمره 12 برای درس های مهارتی رشته های فنی حرفه ای)
  • اگر دانش آموزی پس از شرکت در امتحانات نوبت دوم نمره لازم را کسب نکند، می تواند با شرکت در امتحانات شهریور ماه درس های فاقد حدنصاب لازم، نمره قبولی را به دست آورد.

شرایط فارغ التحصیلی

  • دانش آموزانی فارغ التحصیل شناخته می شوند که در همه درس های دوره دوم متوسطه رشته خود نمره قبولی را کسب کرده باشند و معدل کل آن ها کمتر از 10 نباشد.
  • در صورتی که آخرین نمره درس (سالانه، تابستانی یا غیرحضوری) دانش آموزی از مجموع دروس دوره دوم متوسطه حداکثر در 4 درس (2 درس نهایی و 2 درس غیرنهایی) 7 و بیشتر و معدل کل او حداقل 10 باشد، فارغ التحصیل شناخته می شود.
  • برای محاسبه معدل کل هر دانش آموز، تعداد واحدهای هر درس در نمره پذیرفته شده آن درس ضرب می شود و مجموع حاصل ضرب های به دست آمده، بر مجموع واحدها تقسیم می شود.

برای درک هر چه بهتر مفاهیمی که در این بخش به توضیح آن ها پرداختیم، می توانید مندرجات اینفوگرافیک ارائه شده در ادامه مقاله را مورد بررسی قرار دهید.

(جهت مشاهده، روی عکس کلیک کنید.)

بسیاری از دانش آموزان حتی با وجود کسب نمره قبولی در امتحانات پایان سال، معدل خوبی را به دست نمی آورند و با توجه به آن که معدل دوره دوم متوسطه، در کنکور سراسری و در پذیرش رشته های بدون کنکور نقش تعیین کننده ای دارد، لذا در صورتی که معدل شما پایین می باشد، می توانید از قانون ترمیم معدل کنکور نیز استفاده نمایید. برای اطلاع از جزئیات شرایط ترمیم معدل در کنکور می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تاثیر تک ماده در معدل

دانش آموزانی که در امتحانات یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکرده اند، در صورت داشتن شرایطی که در متن فوق ذکر شده می توانند از قانون تبصره یا تک ماده استفاد کنند. اما به این نکته توجه داشته باشند، دروسی که با استفاده از تک ماده و تبصره پاس می کنند، با همان نمره پایین در کارنامه ثبت می گردد. چرا که با استفاده از این قانون دیگر در امتحان آن درس شرکت نخواهند کرد و صرفا نمره قبولی به آن ها داده می شود.

یعنی نمره پایینی که در کارنامه ثبت شده بر روی معدل و سوابق تحصیلی آن ها تاثیر منفی خواهد داشت. پس توصیه می کنیم در زمان امتحانات نهایت تلاش خود را بکار گیرند تا نمرات خوبی کسب کنند چرا که سوابق تحصیلی یکی از مهم ترین عواملی است که مستقیما بر روی نتیجه کنکور تاثیر می گذارد.

نکات مهم ⭐
  • اگر دانش آموزی در امتحانات خود نتواند نمره قبولی را کسب نماید و نمره سالانه او کم تر از حد نصاب قبولی باشد، می تواند از قانون تک ماده استفاده نماید.
  • تبصره و تک ماده در مقطع متوسطه دوم هیچ تفاوتی ندارند.
  • برای استفاده از تک ماده باید شرایطی همچون داشتن معدل کل بالاتر از 10 و حداقل نمره 7 در آخرین نمره دروس افتاده (سالانه، تابستانه یا غیر حضوری) را رعایت نمود.
  • درس مربوطه از دروس شایستگی فنی و غیر فنی شاخه کار و دانش که حداقل نمره قبولی آن 12 است، نباشد.
  • در دروس مهارتی و کارورزی نمی توان از قانون تک ماده استفاده نمود.
  • هر دانش آموز می تواند حداکثر در 2 درس نهایی و در 2 درس غیرنهایی (داخلی) از تبصره استفاده کند.

 

سوالات متداول

1- در پایه دهم و یازدهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ شرایط استفاده از تبصره و تک ماده چیست؟

چنانچه دانش آموزی دارای نمره سالانه 7 تا 10 و حداقل معدل 10 باشد، می تواند بدون شرکت مجدد در امتحان فارغ التحصیل شود.

2- شرایط قبولی در امتحانات نهایی پایه دوازدهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ شامل چه مواردی می باشد؟

در صورتی که آخرین نمره درس دانش آموزی از مجموع دروس دوره دوم متوسطه حداکثر در 4 درس 7 و بیشتر و معدل کل او حداقل 10 باشد، به عنوان فارغ التحصیل شناخته می شود.

3- دانش آموز پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ با کسب چه نمره ای مردود به شمار می رود؟

در صورت کسب نمره کمتر از 7 در برگه امتحانی و دارا بودن نمره سالانه کمتر از 7 مردود محسوب می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳,۱۱۱ نظر
  1. یگانه

    سلام
    اگر سال یازدهم یه درسی و مردود شده باشی و برای شهریور نری امتحان بدی الان ک سال دوازدهمم میتونم تک مادش کنم ؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      این امکان در بازه زمانی مشخص و با تایید مدیریت مدرسه وجود دارد.

  2. محمد

    سلام ببخشید من در دی ماه نهایی سه تا درس افتادم و یه درس حسابان از یازدهم دارم از تک ماده هم دوتا درس استفاده کردم الان دوتا درس باید امتحان بدم ؟یا میشه برای حسابانم تک ماده بزنم بعد اینکه الان حسابان یازدهمم باید نهایی امتحان بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، این مورد را از مدیر مدرسه پیگیری کنید.

  3. محمد مهدی

    با سلام
    من برای سال دوازدهم سه تا درس افتاده داشتم که برای دی ماه بزرگسالان ثبت نام کردم که دو تا قبول شدم و یکی افتادم الان با توجه به این قانون جدید میتونم این یدونه رو تک ماده بزنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، در صورت داشتن شرایط استفاده از تک ماده، این امکان برای شما وجود دارد.

  4. طاها

    سلام وقت بخیر من ۳ تا درس افتادم ریاضی و زبان خارجه تبصره زدم فقط عربی مونده شهریور هم مردود شدم الان دی که امتحان دادم نمره کتبیم شده ۵/۵ و نمره سالیانم شده ۹/۲۵ با تک ماده فاروغ التحصیل میشم؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      شما حق چهار بار استفاده از تک ماده را به صورت دو بار برای دروس نهایی و دو بار برای دروس داخلی را دارا می باشید.

  5. آریا

    سلام خسته نباشید من ریاضی و زبان خارجه رو تبصره زدم الان فقط عربی مونده که دی ماه امتحان دادم و نمره کتبی شده ۵/۵و نمره سالیانه شده ۹/۲۵ با تک ماده فارغ التحصیل میشم؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله میتونید از تک ماده استفاده کنید.

  6. ناشناس

    سلام
    قانون ۴ تبصره جدید در سامانه مدارس اعمال شده از امروز. تا چه زمانی مهلت داریم برای اینگه برای دی ماه تبصره بزنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید این موضوع را از مدیریت مدرسه پیگیری کنید.

  7. محمد

    سلام خسته نباشید من درحال حاضر پایه دوازدهم هستم ولی پارسال (یازدهم)دو درس فارسی و تاریخ رو مردود شدم ولی شهریور آزمونش رو ندادم الان می تونم تک ماده بزنم ؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      امکان انجام این کار در بازه اعلام شده توسط مدرسه و با موافقت مدیریت مدرسه امکان پذیر است.

  8. Ash

    سلام این قانون جدید مگه تصویب نشده که برای ۴ درس بشه تک ماده زد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بر اساس آخرین تغییرات شما میتوانید برای ۴ درس تک ماده لحاظ کنید.(۲ درس نهایی و ۲ درس داخلی)

  9. Ash

    سلام الان ۴ درس نهایی دوازدهم رو میشه تک ماده زد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، خیر، شما می توانید فقط برای ۲ درس نهایی خود از قانون تبصره و تک ماده استفاده کنید.

  10. س

    سلام
    من ۲ تا درس رو توی خرداد ماه تک ماده زدم. یکی از درسام موند که ریاضی بود. توی شهریور و دی ماه هم نتونستم نمره قبولی بگیرم. ولی نمره دی ماه توی برگه ۴ شد و سالانه ریاضیم ۷.۷۵. میتونم از قانون تبصره استفاده کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، این امکان برای شما وجود خواهد داشت.

  11. محمد حسین

    ، ببخشید راسته که قراره تک ماده یا همون تبصره بشه ۴ تا ؟ میگن قراره دیگه به جای این که دو نهایی و دو غیر نهایی باشه برداشته بشه و بشه ۴ نهایی ……

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      فعلا اطلاعیه قطعی اعلام نشده است.

  12. tina

    سلام ببخشید من زبان ۶/۲۵ گرفتم امتحانات دی ماه دوازدهم
    میشه از تبصره استفاده کنم ممنون میشم زود جواب بدین

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      استفاده از تبصره در متوسطه دوم بستگی به نمره سالانه شما دارد.

  13. گمنام

    سلام
    من در درس فیزیک نمره ۴ گرفتم
    با توجه ب اینکه خرداد نمره سالانم بالای ۷ هست میتونم تبصره بزنم
    من توی بزرگسالان ثبت‌نام کردم و نمره مستمر ندارم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت موافقت مدیریت مدرسه، امکان استفاده از تک ماده برای شما وجود دارد.

  14. ابوالفضل صادقی

    سلام ،بنده پایانی رو ب خاطر بیماری۷.۵گرفتم ولی مستمر اوردم۲۰و میانگین سالیانه زبانم رویه۱۸ایا باید تک ماده بکنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که نمره سالانه شما حداقل ۱۰ باشد، مشکلی ندارد و نیازی به تک ماده نخواهد بود.

  15. امیر مهدی

    سلام
    اگه کسی در نوبت اول زیر ۷ بگیره تکلیفش چیه؟مردود میشه یا نه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بستگی به نمره ترم دوم و مستمر ترم دوم شما هم دارد.

  16. Attti

    سلام وقت بخیر من در خرداد ۲تا تک ماده زدم
    وبرای دی ماه بزرگسالان ثبت نام کردم و نمره مستمر۲۰ آیا میشه در دی هم تک ماده زد ؟

    • ایران مشاوره

      سلام ودرود
      امکان استفاده از تک ماده برای دو درس داخلی و دو درس نهایی وجود دارد.

  17. Lilian

    سلام من از تبصره ها استفاده کردم ولی یک امتحان رو خرداد افتادم اگر دی هم بیوفتم شرایط تک ماده را دارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما حداکثر می توانید برای دو درس(دروس نهایی دوازدهم) از قانون تک ماده استفاده کنید در صورت استفاده از تک ماده ها، این امکان برای شما وجود ندارد.

  18. زهره

    سلام وقت بخیر من به دلیل اینکه در کلاس های مدرسه بزرگسالان ثبت‌نام کردم بهم نمره مستمر میدن یعنی نمره سالانه ام ١٠ هست اگر در امتحانات دی نمره برگه امتحان نهایی ام زیر ٧ بشه آیا میتونم تک ماده کنم ؟

  19. علی

    سلام ایا میشه دی ماه تک تبصره زد؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، در صورت موافقت مدیریت مدرسه این امکان برای شما وجود دارد.

  20. محمدی

    سلام من یک درس در خرداد ماه افتادم و موقع تحویل کارنامه نهایی درخواست تک ماده دادم
    ایا فارغ‌التحصیل من میزنه خرداد یا شهریور؟!
    برگه معافیت تحصیلی بعد خرداد بهم دادن

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، احتمالا فارغ التحصیلی خرداد برای شما ثبت شود.

  21. ایمان

    سلام آیا تک ماده خودش سیستمی ثبت میشه در صورتی که شرایط باشه و دانش آموز فارغ‌التحصیل بشه با اون ؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، خیر سیستمی انجام نمیشود، شما باید درخواست تک ماده ی خود را ثبت کنید.

  22. ایمان

    من یک جا خواندن که تک ماده خودش سیستمی خود به خود ثبت میشه اگر که شرایطش باشه و باعث فارغ‌التحصیل شدن طرف بشه ، این درسته؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بعضی از مدارس به طور اختیاری برای دانش آموز ثبت تک ماده را انجام می دهند.
      اما به طور کلی برای استفاده از تک ماده نیاز است تا درخواست خود را به مدرسه ارائه دهید.

  23. ایمان

    سلام خسته نباشید
    من دی ماه سه تا درسو انتخاب واحد کردم حضوری و از تک ماده هام اصلا استفاده نکردم اگر من یک یا دو درسو نتونم هفت بشم آیا تک ماده میخوره خودش سیستمی که من فارغ‌التحصیل بشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نمره سالانه هر ۳ درس با احتساب مستمری که به واسطه حضوری انتخاب واحد کردن بهم میدن میشه بالای هفت .

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، برای استفاده از تبصره لازمه است که درخواست خود را به مدیر مدرسه ابلاغ کنید.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره مدارس پیج مدارس