خانه انتخاب رشته کنکور شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید سال هاست که آزمون های مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه های سراسری و آزاد ادغام شده اند اما فرآیند انتخاب رشته در هر یک از این دانشگاه ها از طریق دو سایت مجزا صورت می گیرد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و مایل به انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند یا افرادی که بر اساس کارنامه دکتری خود مجاز به انتخاب رشته در این مقطع شده اند و همچنین آن دسته از داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد قرار دارند، برای این که در موعد مقرر بتوانند کد رشته های مورد نظر را در سامانه مربوطه به ثبت برسانند نیاز به شناسه انتخاب رشته دارند. این شناسه چیست و چگونه می توان آن را دریافت نمود؟

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org دریافت می گردد.

شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟

داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد با شرکت در یک آزمون شانس پذیرش در رشته دلخواه را در هر یک از این دانشگاه ها امتحان می کنند. مراحل مشترک ثبت نام و شرکت در این آزمون از مرحله انتخاب رشته از یک دیگر جدا می شوند و به این ترتیب علاقه مندان به پذیرش دانشگاه های سراسری، کد رشته محل های مورد نظر را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و افرادی که موفق به کسب رتبه قبولی دانشگاه آزاد شده اند، انتخاب های خود را در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به ثبت می سانند.

سیستم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نحوی طراحی شده است که دسترسی کاربران به آن در صورت دارا بودن شناسه انتخاب رشته امکان پذیر است. این شناسه، یک کد 7 رقمی است که سازمان سنجش آن را صادر می نماید و متقاضیان با مراجعه به کارنامه نهایی آزمون (کارنامه ملاک علمی انتخاب رشته) خود می توانند به آن دست یابند. داوطلبان ضمن برخورداری از این کد قادرند با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

نحوه دریافت شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

گفتیم که متقاضیان قبل از مراجعه به سایت دانشگاه آزاد و درج کد رشته محل های مورد نظر ابتدا می بایست به کارنامه آزمون خود دسترسی داشته باشند. مرحله اول از اعلام نتایج کنکور سراسری و همچنین آزمون سایر مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. لذا داوطلبان جهت دریافت نتیجه اولیه آزمون خود می بایست به سایت مذکور مراجعه نموده و مطابق مراحل زیر عمل کنند. در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشید کد دسترسی اختصاصی خود را در قسمت پایین این کارنامه مشاهده خواهید کرد.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org

مرحله اول مشاهده نتایج کنکور دی ماه

  • کلیک بر روی لینک فعال “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری”

مرحله دوم مشاهده نتایج کنکور دی ماه

  • در این صفحه مجددا گزینه “کارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 (لطفا کلیک کنید)” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم مشاهده نتایج کنکور دی ماه

  • دسترسی به صفحه اعلام نتایج از طریق وارد کردن اطلاعات خواسته شده از قبیل اطلاعات شناسنامه ای، سال تولد، کد رهگیری ثبت نام، شماره پرونده و…

مرحله چهارم مشاهده نتایج کنکور دی ماه

  • اکنون می توانید شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را در انتهای کارنامه نهایی مشاهده و یادداشت نمایید.

کارنامه نهایی

پس از دریافت این کد می توانید به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و با پرداخت هزینه تعیین شده این فرآیند را به انجام برسانید.

فراموشی شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

تنها راه مشاهده شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مراجعه به سایت سازمان سنجش و مشاهده این شناسه در کارنامه نهایی است که توضیحات آن مفصلا در تیتر فوق ارائه شد. اما در صورتی که رمز عبور خود را برای ورود به پروفایل شخصی خود و مشاهده کارنامه فراموش کرده اید میتوانید در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، از طریق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و از نوار بالایی صفحه بر روی آیکون “پاسخگویی الکترونیکی” کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده، گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب نمایید.
  3. روی عبارت ” نام کاربری یا رمز عبور را فراموش کرده ام” کلیک کنید.
  4. در صفحه بعدی یکی از دو گزینه “پست اکترونیکی” یا ” کد ملی” را انتخاب و اطلاعات آن را تکمیل و روی گزینه “ارسال” کلیک کنید.
  5. در آخر هم نام کاربری و رمز به شماره تلفن کاربر ارسال می شود تا بتوان برای ورود به سیستم و دسترسی به بخش های مختلف سایت، استفاده شود.

 

سوالات متداول

1- شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد چیست؟

این شناسه یک کد دسترسی 7 رقمی است که متقاضیان دانشگاه آزاد جهت انجام انتخاب رشته به آن نیاز دارند.

2- از چه طریقی می توان شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دریافت کرد؟

شناسه مذکور در قسمت پایین کارنامه نهای آزمون داوطلبان ( کارنامه علمی ملاک انتخاب رشته) ثبت شده است که با مراجعه به سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

3- در صورتی که شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود را گم کرده باشیم، چگونه می توانیم مجددا آن را دریافت کنیم؟

در صورت گم یا فراموش کردن این کد، باید به کارنامه نهایی مراجعه کرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۷ نظر
  1. فاطمه

    سلام چرا از دیروز هر چی امتحان میکنم میگه اطلاعات شما صحیح نیست؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      سعی کنید با سیستم وارد سایت شوید اگر مشکل برطرف نشد ساعاتی اقدام کنید که ترافیک سایت کمتر است (معمولات بین ساعت ۷ تا ۹ صبح)

  2. Diana

    سلام وقتتون بخیر من کد دسترسی به رشته و کد ملی رو وارد میکنم همش یه پیغام با قرمز میاد کخ اطلاعات وارد شده صحیح نیست چیکار باید بکنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، این موضوع به دلیل مشکل سامانه می باشد و شما می توانید در ساعات بعدی وارد سامانه شوید.

  3. دنیا

    سلام وقت بخیر لطفا پاسخگو باشین برای کنکوری ها این موضوع خیلی نگران کننده هست، من میخوام نتیجه نهایی ذخیره های آزاد رو ببینم اما در صورت وارد کردن کد دسترسی و کد ملی میزنه اطلاعات صحیح نیست، به این معناست که جز ذخیره ها قبول نشدم یا …؟چکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، جهت بررسی و رفع این مشکل، می توانید نسبت به ارسال درخواست در سایت دانشگاه آزاد اقدام نمایید.

  4. HakinTosh

    سلام.دانشگاه ازاد ثبت نام کردم کد پیگیری دادن گفتن تو سایت دانشگاه چک کن قبول شدی بیا برا تشکیل پرونده توایت میرم کد هفت رقمی میخواد اینی که دادن شیش رقمه همه سایتارم گشتم پنل ندارن برا کد رهگیری الان از کجا بفهمم قبول شدم یا ن؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه های آزاد تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ادامه دارد ، نتایج بعد از پایان مرحله ثبت نام مشخص خواهد شد.

  5. یاور

    با سلام و عرض ادب آیا برای ثبت نام دانشگاه آزاد ،نگه داشتن کد رهگیری الزامی است .؟(من گم کردم)

  6. صبا

    سلام چرا با وجود ارائه اطلاعات کد دسترسی و کد ملی نمی توانم نتیجه آزمون را مشاهده کنم و با جمله اطلاعات وارد شده صحیح نمی باشد مواجه می شوم ؟ ثبت نام کامل انجام شده و کد رهیگیری هم دریافت شده است .

  7. ...

    سلام خسته نباشید من ثبت نام دانشگاه آزادمو انجام دادم ینی کد هارو وارد کردم ولی حواسم نبود و دکمه چاپ و تایید رو نزدم میخواستم ببینم انتخاب رشته من انجام شده یا نه لطفا جواب بدین

    • ایران مشاوره

      سلام , در صورت دریافت کد رهگیری ,ثبت نام شما انجام گردیده است.در غیر این صورت می بایست مجددا مراحل ثبت نام را انجام دهید.

  8. parisa

    سلام ببخشید میخوام بدونم برای مشاهده انتخاب رشته چه کد هایی لازمه من الان شماره پروندمو میزنم اما پاسخ میده قبلا با این شماره پرونده انتخاب رشته ای انجام نشده،الان باید چیکار کنم،دارم میمیرم از استرس..لطفا هر چه زودتر بهم جواب بدید،ممنونم.

  9. فاطمه

    سلام من با وارد کردن کد دسترسی و کد ملی و رمز تصویر مدام با پیام رمز تصویر اشتباه است روبرو میشم
    چیکار باید بکنم؟

  10. Masoud

    سلام کد هفت رقمی دانشگاه ازاد تو کارنامم نوشته نشده باید چیکار کنم

  11. Nade

    سلام-من انتخاب رشته انجام دهم چند روز قبل-(انتخاب رشته دانشگاه آزاد)الان رفتم وارد میزکارم شدم -که قسمت مشاهده انتخاب رشته-نگاه کنم لیستم را-اما در ان قسمت برای من نوشته انتخاب رشته انجام نشده است و اصلا روشن نیست که روی آن کلیک کنم!!!چرا اینطوریه؟!لطفا سریعتر پاسخ دهید مچکرم-امروز اخرین مهلت انتخاب رشته است من میخواستم ویرایش انجام دهم-مچکر

  12. میثم

    سلام خسته نباشید من یه کارت اعتباری ثبت نام گرفتم و متوجه شدم اشتباه گرفتم اون کارت رو،چیکار کنم این کارت رو عودت بدم؟

  13. pari

    سلام خیلی کلافه شدم اخه برگه های کنکورم گم شده و شناسه دانشگاه آزاد رو هم ندارم شماره داوطلبی و شماره پروندم همه گم شده باید چیکار کنم لطفا بگین

    • ایران مشاوره

      باسلام، شما می توانید با سازمان سنجش ارتباط برقرارکنید و اطلاعات خود را از سازمان سنجش بگیرید.

  14. پریسا

    سلام خسته نباشین
    من میخوام لیست انتخاب رشته ی ارشد ازاد رو که انجام دادم ببینم ولی به جز انتخاب قبولی چیز دیگه ای نزده لطفا راهنایی کنین

    • ایران مشاوره

      باسلام گذینه ای به نام ( مشاهده انتخاب رشته ) در میزکار شما قرار دارد میتوانید با انتخاب ان لیست خود را مشاهده فرمایید

  15. آرش

    سلام آیا امسال دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام با توجه به اطلاعیه های سازمان تکمیل ظرفیتی برای هیچ کدام از دوره ها امسال انجام نمی شود ولی با توجه به درخواست های دانشگاه به سازمان احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت برای اواخر مهر ماه وجود دارد .

  16. پروانه

    سلام من با وارد کردن کد دسترسی و کد ملی و رمز تصویر مدام با پیام رمز تصویر اشتباه است روبرو میشم
    شناسه دانشگاه ازاد همان کد دسترسی انتخاب رشته است درسته؟؟

  17. محمد

    سلام ببخشید کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد رو من گم کردم چطور میتونم دوباره باز یابی کنم رفتم شایت سنجش ولی چیزی پیدا نکردم و این که بدون این کد میشه نتایج رو دید

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      شما باید کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد داشته باشید. تا بتوانید وارد پنل خود شوید و نتایج را مشاهده کنید. شما میتوانید این کد را از طریق کارنامه اولیه سازمان سنجش دریافت نمایید.

  18. نسیم

    تورو خدا جواب بدین من کد پیگیری انتخاب رشته ازادم رو فراموش کردم راهی هست بدون نیاز به کد پیگیری نتیجه انتخاب رشته رو ببینم

    • ایران مشاوره

      با سلام با داشتن کد ملی و شناسه دسترسی دانشگاه ازاد میتوانید نتایج دانشگاه ازاد را ملاحظه کنید. در صورت فراموشی کدپیگری و شماره داوطلبی و پرونده سراسری میتوان این کدها را مجددا استعلام کرد

  19. یلدا

    سلام.زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن ماه دانشگاه آزاد کی هستش؟

    • ایران مشاوره

      سلام
      تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در نیمه دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

  20. سارا

    سلام.آیا با داشتن کد انتخاب رشته و کد ملی میشه به کارنامه اصلی دست پیدا کرد. یعنی اگه این دوتا کد رو در اختیار کسی قرار بدم میتونه کارنامه اصلی رو چک کنه؟ لطفا هر چه زودتر جواب بدین ممنون میشم

    • ایران مشاوره

      با سلام خیر باید حتما شماره داوطلبی و یا شماره پرونده را داشته باشید .

  21. بهار

    سلام توروخدا پاسخ بدید گیر کردم.رفتم برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد تو سایتش وارد پنل خودم هم شدم قسمت ثبت رشته هم زدم ۳۸ تومن هم پرداخت کردم اما باز هم جایی برام باز نمیشه که بتونم کد هامو وارد کنم .قسمت ثبت رشته رو که میزنم بازم همون صفحه پرداخت وجه میاد.من باید چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. احتمالا اینترنت شما ضعیف بوده پرداخت نکردید ، شما مجدد پرداخت کنید اگر حساب قبلی هم کسر شده باشه به حساب شما برگردانده خواهد شد، مجدد امتحان کنید.

  22. رضا

    سلام ببخشید کارنامه ازمون سراسریو برداشتن من نمیتونم کد شناسرو بگیرم لطفا کمک کنید

    • ایران مشاوره

      باسلام.هنوز لینک دریافت کارنامه اولیه از روی سایت سازمان سنجش برداشته نشده است و شما با وارد کردن اطلاعات شخصی خود به راحتی می توانید کارنامه خود را دریافت کنید.

  23. زهرا

    سلام تورو خدا بگین شناسه رو از کجا باید پیدا کنیم من هرچی گشتم از جوابایی که بقیه داده بودین پیدا نکردم

    • ایران مشاوره

      سلام در کارنامه اولیه سراسری در قسمت پایین شناسه انتخاب رشته دانشگاه ازاد درج شده است

  24. محمد

    سلام

    شناسه دانشگاه آزاد رو نمیتونم از سایت سنجش پیدا کنم، چون بخش مربوط به اعلام نتایج و کارنامه ارشد غیر فعال شده
    آخه این چه مسخره بازیه؟ چرا کارنامه رو برداشتن؟
    حالا ما که شناسه نداریم چیکار باید کنیم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . لینک دریافت شناسه از طریق کارنامه در حال حاضر فعال میباشد . میتونید دوباره وارد شوید و اطلاعات رو دریافت کنید .

  25. Hanie

    سلام بنده دسترسی به کارنامه سراسری را ندارم در سایت سنجش هم کارنامه برداشته شده است چه باید کرد ؟
    درآیکون دوم هم که فرمودید وجود ندارد . کلا سامانه اعلام نتایج ارشد ۹۷ رو برداشتن از تو سایت … لطفا راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام در اطلاعیه ماقبل اخر سازمان سنجش در قسمت ارشدبخش ورود به سیستم
      اقدام کنید

  26. حامد

    سلام بنده دسترسی به کارنامه سراسری را ندارم در سایت سنجش هم کارنامه برداشته شده است چه باید کرد ؟

    • ایران مشاوره

      سلام درحال حاضر سامانه اعلام نتایج بر روی سایت sanjesh.org در آیکون دوم توضیحات کارشناسی ارشد موجود میباشد.

  27. آوا

    برای دریافت شناسه انتخاب رشته چیکار کنم؟ تلفن ثابت ندارم

    • ایران مشاوره

      با سلام کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه ازاد در کارنامه نتایج اولیه دانشگاه سراسری در قسمت پایین وجود دارد

  28. نیلوفر

    سلام من رتبه۸۹۲۱آوردم چه زیرگروهی از رشته تجربی هستم؟

دریافت مشاوره پیج کنکور