خانه دانشگاه پیام نور میزان شهریه دانشگاه پیام نور 97 کارشناسی ارشد و دکتری

میزان شهریه دانشگاه پیام نور 97 کارشناسی ارشد و دکتری

چنانچه قصد دارید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور به تحصیل بپردازید لازم است ابتدا کمی با سیستم آموزشی این دانشگاه آشنا شوید.در خصوص معرفی دانشگاه پیام نور باید بگوییم که این دانشگاه یکی از دانشگاه های بزرگ نیمه حضوری به شمار می رود و پذیرش دانشجو در این دانشگاه به این شکل است که تمامی متقاضیان در هر یک از گروه های علوم پایه، گروه علوم انسانی، گروه فنی و مهندسی، گروه کشاورزی و هنر در صورت شرکت در آزمون گروه های ذیربط و مجاز شدن به انتخاب رشته، امکان تحصیل در این دانشگاه را خواهند داشت. پذیرش داوطلبان در کد رشته محل ها به روش متمرکز می باشد بنابراین در صورتی که تعداد متقاضیان کمتر از ظرفیت رشته محل باشد در این صورت گزینش داوطلبان مطابق حد نصاب علمی صورت می گیرد.

هر ساله 10 الی 15 درصد به شهریه مقاطع مختلف دانشگاه پیام نور افزوده می شود.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور 97

در دانشگاه پیام نور نرخ افزایش سالانه شهریه حدود 15 درصد می باشد که این درصد افزایش شهریه  توسط هیئت امنا به تصویب می رسد. میزان شهریه متغیر دروس خودخوان 50 درصد شهریه های متغیر مربوط است و میزان شهریه ثابت (ترم تابستانی) 50 درصد  شهریه ثابت مربوط می باشد.در دانشگاه پیام نور نیز میزان شهریه متغیر براساس نوع واحد عملی و نظری متفاوت خواهد بود.نکته دیگری که لازم است بدانید در رابطه با میزان شهریه  دانشگاه پیام نور در دوره های سراسری – فراگیر و بدون آزمون می باشد که شهریه در تمامی دوره ها (سراسری – فراگیر – بدون آزمون) یکسان است و تفاوتی بین میزان شهریه رشته های مختلف در گروه های مختلف از قبیل فنی و مهندسی با رشته های علوم انسانی وجود ندارد.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور 97 در مقطع کارشناسی ارشد

میزان شهریه ثابت کارشناسی ارشد پیام نور در سال تحصیلی 97 برای کلیه ورودی ها حدود یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است که البته میزان شهریه متغیر براساس نوع واحد عملی و نظری متفاوت خواهد بود و تفاوتی بین شهریه رشته های مختلف در گروه های مختلف از قبیل فنی و مهندسی با رشته های علوم انسانی وجود ندارد و همچنین شهریه در تمامی دوره ها (سراسری – فراگیر – بدون آزمون) یکسان می باشد.جهت انجام مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد با ما تماس بگیرید.

فعلا شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای سال تحصیلی 97 – 98 مشخص نشده است و از طرفی هر ساله 10 الی 15 درصد به میزان شهریه دانشگاه ها افزوده می شود، از این رو برای اطلاع شما از میزان تقریبی شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 97 ، 15 درصد به میزان شهریه کارشناسی ارشد سال گذشته افزوده و در جدول زیر قرار داده ایم.

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی 97 – 98
گروه آزمایشیشهریه ثابتشهریه متغیر به ازای هر واحد درسی
دروس نظریدروس عملی کم هزینهدروس عملی پرهزینه و پایان نامه
علوم انسانی1,066,000 تومان106,500 تومان319,500 تومان509,200 تومان
سایر گروه ها1,066,000 تومان106,500 تومان319,500 تومان509,200 تومان

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور از طریق ارزیابی تخصصی و مصاحبه از بین معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دوره دکتری تخصصی نیمه متمرکز، دانشجو می پذیرد.شرایط پذیرش دانشجو تنها بر طبق سوابق علمی داوطلبان وسنجش علمی از طریق ارزیابی سوابق علمی – پژوهشی و برگزاری مصاحبه علمی صورت می پذیرد. ضمن اینکه برای متقاضیانی که توسط سازمان سنجش کارنامه مرحله اول (سنجش علمی) صادر شده است در صورت داشتن حدنصاب این دانشگاه قادر خواهند بود با مراجعه به پرتال اختصاصی دانشگاه پیام نور از چگونگی شرکت در  جلسات  ارزیابی تخصصی این دانشگاه آگاهی لازم را بدست آورند.ضمن اینکه حدنصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری 70 درصد و برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط ‌، 80 درصد حدنصاب اعلام شده داوطلبان آزاد خواهد بود.در صورت تمایل می توانید انتخاب رشته دکتری ۹۶ را به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره بسپارید.

میزان شهریه دانشگاه پیام نور 97 مقطع دکتری

در جدول زیر 15 درصد به شهریه دکتری سال 96 افزوده و در اختیار شما قرار داده ایم. چرا که هر ساله 10 الی 15 درصد به شهریه ها افزوده می شود. البته ممکن است شهریه ها تغییری نداشته باشد به محض مشخص شدن شهریه دقیق دکتری پیام نور از طریق سایت و کانال تلگرامی ایران مشاوره، اطلاع رسانی های لازم را اتجام خواهیم داد.

میزان شهریه دکتری دانشگاه پیام نور 97
گروه آموزشیشهریه ثابت
(تومان)
شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی جبرانی (تومان)شهریه دروس متغییر به ازای یک واحد درسی (تومان)شهریه هر واحد رساله
(تومان)
عمومیپایه
(نظری)
اصلی و تخصصی
(نظری)
علوم انسانی2,596,480171,580171,580171,580663,900663,900
فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی2,596,480171,580171,580171,580875,100663,900


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. ازاد

    با سلام
    من متولد سال ۷۵ هستم و به خدمت سربازی هم نرفتم حالا با این شرایط من میتوانم در دانشگاه پیام نور شرکت کنم یا خیر

مشاوره پیام نور