خانه نظام وظیفه میزان حقوق سرباز معلمان 1401

میزان حقوق سرباز معلمان 1401

حقوق سرباز معلم
حقوق سرباز معلم

یکی از روش های انجام خدمت سربازی، طرح سرباز معلم است که زیرمجموعه سرباز امریه به شمار می رود. وزارت آموزش و پرورش مانند سایر وزارتخانه های کشور دارای سهمیه امریه سربازی است و پس از اعلام نیاز مناطق و اولویت های تخصیص نیرو طی بخشنامه ای به سازمان نظام وظیفه و البته پس از بررسی ستاد کل نیروهای مسلح با تعیین میزان سهمیه آموزش و پرورش، مشمولان داوطلب را که دارای شرایط جذب سرباز معلم هستند، بر اساس رشته تحصیلی آن ها به عنوان دبیر جذب می کند. تمامی افراد مشمول خدمت سربازی مبلغی را به صورت ماهانه و به تعبیری حقوق سربازی دریافت می کنند بنابراین سرباز معلمان نیز شامل این قانون بوده و معادل یک سرباز حقوق می گیرند.

وزارت آموزش و پرورش هیچ تعهدی در ارتباط با استخدام سرباز معلمان پس از پایان دوره خدمت سربازی ندارد.

میزان حقوق سرباز معلمان 1401

برابر قانون، 60 تا 90 درصد حقوق کارکنان نیروهای مسلح باید به یک سرباز داده شود. البته میزان حقوق سربازی به وضعیت تاهل، مدرک تحصیلی و ارگانی که افراد در آن مشغول به خدمت هستند بستگی داشته و با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

بر اساس قانون بودجه، افزایش 114 درصدی حقوق سربازان در اردیبهشت ماه 1401 اعمال شده است. بنابراین با این افزایش حقوق، حداقل حقوق سربازان وظیفه از یک میلیون و چهارصد هزار تومن به سه میلیون و دویست هزار تومان ارتقاء پیدا کرده است. البته این افزایش حقوق برای سربازان در محل های خدمت عادی می باشد بنابراین در صورت انتشار خبر جدید در خصوص افزایش حقوق سرباز معلمان این مقاله بروز خواهد شد.

حداقل حقوق سربازان وظیفه متاهل،‌ با افزودن هزینه حق اولاد،‌ 145 درصد رشد داشته و به مبلغ 4 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت که هزینه مربوط به فرزند یا ایاب و ذهاب به این مبلغ افزوده خواهد شد.

طرح سرباز معلم کمک به آموزش و پرورش در جهت تامین نیروی انسانی به ویژه در مناطق محروم و کم توسعه به شمار می رود و همچنین جذب و بکارگیری معلمان وظیفه تنها در کلاس های درسی و واحدهای آموزشی است.  مشمولین خدمت سربازی که متقاضی سپری کردن دوران خدمت خود با عنوان سرباز معلم می باشند باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده و برگه آماده به خدمت آن ها بدون مهر غیبت سربازی باشد. شایان ذکر است که افراد با مدرک کارشناسی ارشد در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

 

سوالات متداول

1- آیا حقوق سربازان معلم در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است؟

بله، حقوق آنها نسبت به سال گذشته افزایش 114 درصدی داشته است.

2- آیا حقوق سربازان معلم با سایر سربازان متفاوت است؟

خیر، حقوق برای تمامی سربازان وظیفه یکسان بوده و تفاوت این مبلغ به علت وضعیت تاهل، مدرک تحصیلی و ارگان مربوطه می باشد.

3- آیا سربازان معلم پس از اتمام خدمت سربازی در آموزش و پرورش مشغول به خدمت خواهند شد؟

خیر، آموزش و پرورش هیچ تعهدی در ارتباط با استخدام سرباز معلمان ندارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نظام وظیفه پیج نظام وظیفه