خانه دکتری اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

طبق روال سال های گذشته، داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده بودند، برای مشاهده نتایج آزمون دکتری، در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و کارنامه دکتری خود را مشاهده نمودند.

اما چند سالی است که فرآیند انتخاب رشته شرکت کنندگان آزمون دکتری برای دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه انجام می شود و لازم است داوطلبان در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد، کد رشته محل های انتخابی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب رشته هر یک از دانشگاه های مذکور ثبت نموده و نتایج این فرآیند را نیز از سایت مذکور مشاهده نمایند.

 

✅ لینک مستقیم مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(همزمان با اعلام نتایج انتخاب رشته، لینک فوق فعال می گردد)

 

نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403 از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب لازم شده اند، برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، اقدام خواهند کرد. پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد.

این کارنامه برای داوطلبان نشان دهنده دعوت یا عدم دعوت به مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 از سوی دانشگاه پذیرنده می باشد. در حال حاضر، تاریخ دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته و مصاحبه دکتری آزاد در سال آینده مشخص نشده است. تاریخ های مذکور متعاقبا از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اعلام خواهد شد.

توجه داشته باشید که زمان حدودی انتخاب رشته دکتری نیمه اول اردیبهشت ماه و اعلام نتایج نهایی پذیرش نیمه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403

با توجه به این که فرآیند انتخاب رشته در سال های اخیر برای دانشگاه سراسری و آزاد به طور مجزا و در دو زمان متفاوت صورت گرفته است، شرکت کنندگان می بایست برای ثبت انتخاب های خود در دانشگاه آزاد، به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و انتخاب رشته کنند.

پس از منتشر شدن کارنامه انتخاب رشته باید به سایت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد مراجعه نموده و مطابق با راهنمای زیر، نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده نمایید.

  • به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کرده و بر روی لینک فعال “اعلام نتیجه اولیه/نهایی آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳” کلیک کنید.

مرحله اول مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

  • در این مرحله، می بایست “کد ملی” (یا کد رهگیری اتباع غیر ایرانی) و “کد دسترسی انتخاب رشته” خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و سپس کلید “ورود” را بفشارید. (کد دسترسی انتهای کارنامه دکتری درج شده است.)

مرحله دوم مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

پس از طی کردن مراحل گفته شده در نهایت می توانید به کارنامه مقطع دکتری خود دسترسی پیدا کنید و از وضعیت مجاز بودن خود برای دعوت به مصاحبه مطلع شوید. داوطلبانی که برای مصاحبه چند واحد دانشگاهی دعوت شده اند، می توانند برای حضور در مصاحبه همه ی دانشگاه ها اقدام کنند.

برای حضور در مصاحبه بایستی مدارکی را که در سایت دانشگاه اعلام شده است، همراه خود داشته باشید و بعد از حضور در جلسه می بایست منتظر اعلام نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد باشید.در نهایت پذیرش و عدم پذیرش شما در مقطع دکترا دانشگاه آزاد در کارنامه نهایی آزمون دکتری آزاد اعلام می گردد.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403

داوطلبان برای ثبت هرگونه اعتراض و یا درخواست بررسی بیشتر در زمینه نتایج به دست آمده می توانند مطابق با مراحل زیر عمل نمایند.

  • ابتدا به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه نموده و از منوی سمت راست گزینه “ثبت درخواست الکترونیکی” را انتخاب کنید.
  • در صورتی که قبلا در این سایت نام نویسی نکرده اید، بر روی کلید “ثبت نام” کلیک کنید.
  • با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه، ثبت نام شما در سایت مذکور انجام خواهد شد.
  • در این مرحله با بازگشت به صفحه پیشین و درج اطلاعات خواسته شده، سپس فشردن کلید “ورود” می توانید به پنل ثبت درخواست وارد شده و اعتراض خود را ثبت نمایید.

توجه داشته باشید، درخواست های ثبت شده باید منطقی و قابل استناد باشند، چرا که در غیر این صورت بررسی نخواهند شد.

سوالات متداول

1- نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می شود؟

زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳ هنوز مشخص نیست.

2- کارنامه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از چه طریقی قابل مشاهده است؟

پس از منتشر شدن کارنامه انتخاب رشته باید به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه نمایید.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله، داوطلبان پس از مشاهده نتایج در باز زمانی مشخصی می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری