خانه کنکور اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1401 نیمسال دوم

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1401 نیمسال دوم

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1401
اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1401 نیمسال دوم

پس از برگزاری دوره تکمیل ظرفیت رشته محل های دانشگاه های سراسری، نوبت به اعلام نتایج آن می رسد. معمولا نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری دو هفته بعد از پایان یافتن مهلت انتخاب رشته آن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. البته آخرین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت برای سال 96 و 97 بوده و بعد از آن دیگر شاهد برگزاری این دوره نبوده ایم اما چند سالی است که پذیرش 85 درصد دانشگاه ها به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی افراد انجام می شود.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع همگان خواهد رسید.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1401 

دانشگاه هایی که در بهمن ماه تکمیل ظرفیت دارند، از اواسط یا اواخر دی ماه لیست رشته های دارای ظرفیت خود را اعلام می کنند. در اوایل بهمن ماه نتایج انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد تا داوطلبان از نتایج مطلع شده و در صورت قبولی اقدام به ثبت نام نمایند. آیا وضعیت برای سال جاری نیز به همین شکل خواهد بود؟ جالب است بدانید که آخرین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت در سال های 96 و 97 بوده و بعد از آن تنها ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در دو نوبت مهر و بهمن ماه انجام می شود.

تا این لحظه هیچ گونه اخبار موثقی پیرامون تکمیل ظرفیت کنکور برای سال 1401 و اعلام نتایج آن در دسترس نیست. در صورت برگزاری این مرحله تمامی اطلاعات همچون تاریخ اعلام نتایج، رشته های مورد پذیرش، سهمیه های موثر، شرایط نام نویسی و… به صورت کامل از طریق دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بهمن ماه 1401 به اطلاع همگان می رسد. لذا شما می توانید در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضویت داشته باشید تا در اسرع وقت از جزئیات لازم مطلع شوید.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 

همانطور که پیش تر اشاره شد، انجام فرآیند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت و مشاهده نتایج آن از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد که در ادامه، مراحل آن ذکر شده است.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت راست صفحه گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.
  • عبارت “اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401” لمس کنید.
  • در این مرحله اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و دکمه “جستجو” را بفشارید تا نتایج برای شما نمایان شود.

اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 

همواره عده ای از داوطلبان ممکن است، از نتایج کسب شده خود ناراضی بوده و قصد اعتراض داشته باشند که خوشبختانه فرصت این امر مهیا می باشد. کافیست در زمان مقرر که توسط سایت سازمان سنجش اعلام می شود، مراتب درخواست خود را ثبت نمایید. گفتنی است که تا این لحظه هیچ گونه اخبار موثقی مبنی بر اعلام زمان اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در سال جاری منتشر نگردیده اما به محض انتشار هر اطلاعیه ای متن مقاله بروزرسانی می شود. در ادامه روند اعتراض و ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش را ذکر کرده ایم.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و بر روی عبارت “ورود به سیستم پاسخگویی” در سمت چپ صفحه کلیک نمایید.
  • در صورت داشتن حساب کاربری از طریق انتخاب گزینه “ورود به سامانه” وارد مرحله بعد شوید. در غیر این صورت با فشردن دکمه “عضویت در سامانه” ابتدا برای خود حساب کاربری ایجاد کنید.
  • بعد از ورود به حساب کاربری، نوع آزمون و سال مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس دکمه “جستجو” را بفشارید.

در صورتی که تمامی مراحل فوق را به درستی انجام داده باشید، درخواست شما در صفحه اصلی حساب تان به نمایش در می آید.

 

سوالات متداول

1- اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ در چه تاریخی اعلام می شود؟

تاکنون اطلاعات دقیقی پیرامون این موضوع در دست نیست.

2- نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از چه طریقی قابل مشاهده است؟

متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مطابق با مراحل موجود در مقاله از نتایج مطلع شوند.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ وجود دارد؟

بله، از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش امکان ثبت اعتراض فراهم می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ نظر
  1. نوید

    سلام ، وقت بخیر
    من در تکمیل ظرفیت ثبت نام کردم ولی هیچ خبری از دانشگاه مربوطه نشده است ، نتایج از سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد یا از طریق دانشگاه مربوطه ؟ اخباری در این مورد دارین ؟ ممنون میشم پیگیر باشین .

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      نتایج تعدادی از واحدهای دانشگاهی در سایت دانشگاه مربوطه مشخص شده و شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه و یا قسمت آموزش از نتایج مطلع شوید. سازمان سنجش در حال حاضر اطلاعیه ای برای اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بهمن ماه منتشر نکرده است.

  2. :)

    سلام الان بهمن ماهه من تکمیل ظرفیت شرکت کردم
    امروز برام ی پیامک اومده با این عنوان(تاییدیه تحصیلی به سازمان ارسال شد رهگیری…)کد رهگیری فرستاده اصلا نمیدونم ازاین کدکجاااستفاده میشه
    ایا همین اوایل بهمن نتایج اعلام میشه؟چون تکمیل ظرفیتو تا۱۵بهمن تمدید کردن

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      همانطور که مطلع هستید ثبت نام های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری تا ۹۸/۱۱/۱۵ تمدید شده است و شما می بایست منتظر باشید تا مرحله تمدید ثبت نام به اتمام برسد ، تا نتایج از طرف هر واحد دانشگاهی مشخص شود. کد ارسال شده برای شما به منظور ثبت اطلاعات در سامانه دانشگاه می باشد.

  3. ساجده

    میشه درمورد پردیس خودگردان و مازاد هم بگید ینی نتایج انتخاب رشتشون اومده و اینکه کجا باس وارد کرد تا متوجه بشیم؟؟

مشاوره کنکور پیج کنکور