خانه دکتری اعلام نتایج مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

اعلام نتایج مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

اعلام نتایج مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
اعلام نتایج مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

بعد از به پایان رسیدن مرحله ارزیابی تخصصی آزمون دکتری، تمامی داوطلبانی که در این مرحله شرکت کرده اند، منتظر دریافت نتایج نهایی این آزمون هستند. داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره خوبی به دست می آورند و در انتخاب رشته دکتری نیز موفق هستند، برای پذیرش قطعی در مقطع دکتری لازم است به صورت شفاهی ارزیابی شوند.

بنابراین، مرحله مصاحبه تاثیر بسزایی در پذیرش داوطلبان در دوره دکتری دارد. در نتیجه پذیرش نهایی داوطلبانی که در مرحله مصاحبه دکتری 1403 مورد گزینش قرار گرفته اند، به سوابق علمی و پژوهشی و همچنین عملکرد آن ها در روز مصاحبه بستگی دارد. با اعلام این نتایج، داوطلبان باید برای ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده اقدام نمایند.

 

✅ لینک مستقیم مشاهده نتایج نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۳

(در صورت انتشار نتایج مصاحبه دکتری، لینک فوق فعال خواهد شد)

 

نتایج مصاحبه دکتری 1403 در نیمه اول شهریور ماه منتشر شده و پذیرفته شدگان قطعی را مشخص می کند.

زمان اعلام نتایج مرحله مصاحبه دکتری ۱۴۰۳

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری و انتخاب رشته، از افرادی که این مراحل را با موفقیت سپری کرده اند، برای انجام فرایند مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد. پس از آن داوطلبان تا زمان اعلام نتایج در یک دوره انتظار به سر خواهند برد. نتایج نهایی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قابل دریافت خواهند بود. پذیرفته شدگان می بایست پس از مشاهده نتایج خود در بازه زمانی مشخص شده به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه خود مراجعه کنند تا از زمان ارائه مدارک و نام نویسی در دانشگاه میزبان مطلع شوند.

زمان بندی آزمون دکتری 1403
فرآیندتاریخ
اعلام نتایج اولیهدهه اول اردیبهشت ماه 1403
اعلام نتایج انتخاب رشته3-4 هفته بعد از اتمام فرآیند
اعلام نتایج نهایی (مصاحبه)نیمه اول شهریور ماه ۱۴۰۳

راهنمای دریافت نتایج نهایی آزمون دکتری 1403

داوطلبان برای مشاهده نتایج مصاحبه دکتری خود، می بایست مراحلی طی نمایند. در مواردی، کارنامه نهایی داوطبلان دانشگاه آزاد نیز در سایت زسمی سازمان سنجش منتشر می گردد. بنابراین، متقاضیانی که در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرکت کرده اند نیز می توانند نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت نمایند.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “دکترای تخصصی” از منوی سمت راست

اعلام نتایج دکتری

  • کلیک بر روی عبارت “نتایج نهایی آزمون دکتری سال 1403″

اعلام نتایج دکتری

  • کلیک مجدد بر روی “نتایج نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۳”

اعلام نتایج دکتری

  • پس از کلیک بر روی لینک مذکور، صفحه ای پیش رویتان قرار می گیرد که امکان مشاهده نتایج را به سه روش، برای شما فراهم می کند.
    • روش اول: وارد کردن “شماره داوطلبی”، “شماره شناسنامه”
    • روش دوم: درج کردن “شماره شناسنامه”، “شماره پرونده”
    • روش سوم: ثبت نمودن “شماره پرونده”،”شماره داوطلبی”

اعلام نتایج دکتری

حدودا یک هفته پس از اعلام نتیجه مصاحبه دکتری برای متقاضیان واجد شرایط که در مرحله مصاحبه پذیرفته شده اند، کارنامه نهایی آزمون دکتری 1403 منتشر می گردد. مندرجات آن شامل نمره آزمون، نمره مصاحبه، حدنصاب تعیین شده از سوی دانشگاه، رتبه آخرین فرد قبولی در هر کدام از کد رشته محل های دعوت کننده به مصاحبه و… می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که در زمان اعلام شده توسط دانشگاه محل قبولی، به همراه مدارک لازم حضور نیافته و ثبت نام نکنید، پذیرش شما به طور کل لغو می گردد.

اقدامات لازم بعد از اعلام نتایج مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۳

پس از منتشر شدن نتایج در زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری 1403، مشخص می شود که چه کسانی اجازه ورود به مقطع دکتری را دریافت نموده اند و چه کسانی از پذیرش باز مانده اند.

  • افراد شرکت کننده ای که توانستند مرحله مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند می بایست مدارک های خواسته شده جهت ثبت نام در دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند را آماده نموده تا در زمان نام نویسی با مشکل مواجه نشوند. همچنین آن دسته از شرکت کنندگانی که نتوانستند حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند، می توانند در زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 1403، از این فرصت مجدد نهایت استفاده را نموده و شانس خود را برای پذیرش در رشته محل ها امتحان کنند. لازم به ذکر است این درصورتی محقق می شود که تکمیل ظرفیتی در کار باشد.
  • اشخاصی که در دوره روزانه پذیرفته نهایی شده اند و به هر دلیلی مایل به ادامه تحصیل در این مقطع نمی باشند نمی توانند در آزمون دکتری سال بعد شرکت نمایند.
  • نمونه فرم مخصوص کسانی است که در آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ پذیرفته شده اند اما نتوانستنه اند در زمان ثبت نام مدارک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای خویش را ارائه دهند. در حال حاضر این فرم برای سال جدید منتشر نشده است اما کلیات آن مشابه فرم سال گذشته است. همچنین به محض انتشار لینک دانلود فرم سال جاری نیز فعال خواهد شد.

زمان و نحوه اعتراض به نتایج مصاحبه دکتری 1403

در صورتی که افراد پس از انتشار کارنامه نهایی و مشاهده نتایج خود اعتراضی نسبت به آن ها داشته باشند، می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش جهت ثبت درخواست خود اقدام کنند.

زمان اعتراض به نتایج مصاحبه

اعتراض به نتایج مصاحبه آزمون دکتری در زمان مقرر از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. هنوز زمان ثبت اعتراض به نتایج مصاحبه دکتری سال ۱۴۰۳ مشخص نیست اما به محض انتشار اخباری در این زمینه، متن مقاله بروزرسانی می شود.

نحوه اعتراض به نتایج مصاحبه

  • ابتدا به  سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی بالای صفحه، گزینه “پاسخگویی اینترنتی” را انتخاب کنید.

مرحله یک اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • بر روی عبارت “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک نمایید.

مرحله دو اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • در این قسمت با دو گزینه عضویت در سامانه و همچنین ورود به سامانه روبه رو می شوید. در صورتی که قبلا حساب کاربری در سایت سازمان سنجش ساخته اید، می توانید با فشردن کلید “ورود به سامانه” به سیستم ثبت اعتراض وارد شوید و در غیر این صورت مانند تصویر زیر “عضویت در سامانه” را برگزینید.

مرحله سه اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • کادرهای خالی را با اطلاعات خواسته شده تکمیل نموده و پس از فعال کردن تیک تایید مشخصات مندرج، بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید. اکنون از طریق سایت سازمان سنجش رمز عبوری برای شما ارسال خواهد شد.

مرحله چهار اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • پس از آن که رمز عبور خود را دریافت نمودید می توانید کلید “ورود به سامانه” را بفشارید.

مرحله پنج اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی را در کادرهای مربوطه وارد کرده و سپس گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

درصورت فراموشی اطلاعات خود می توانید روی گزینه “نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده ام” کلیک نموده و آن را بازیابی کنید.

مرحله شش اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • در منوی سمت راست صفحه عبارت “درخواست جدید” را بفشارید.

مرحله هفت اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • عنوان آزمون و سال برگزاری آن را در کادرهای مربوطه درج نموده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید. پس از انتخاب گزینه جستجو فرم درخواست هایی که داوطلب می تواند با تکمیل آن با کارشناسان ارتباط برقرار کند، به نمایش در می آید.

مرحله هشت اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • در هر مرحله از فرآیند آزمون دکتری، در صورتی که امکان اعتراض به هر یک از نتایج آن وجود داشته باشد، در این صفحه مشخص می شود.

مرحله نه اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

  • در صورت انتخاب نوع اعتراض خود، با صفحه ای که حاوی متن و موضوع پیام و همچنین اطلاعات شما می باشد، مواجه شده که بایستی درخواست خود را با دلایل منطقی و روشن بنویسید و در نهایت دکمه “تایید” را بفشارید.

درخواست های ارسالی خارج از موعد مقرر، مورد بررسی و پاسخ گویی قرار نخواهند گرفت.

مرحله نه اعتراض به نتایج آزمون دکتری در سیستم پاسخگویی

پس از آن که اعتراض خود به نتایج آزمون دکتری را ثبت نمودید می بایست منتظر بررسی آن توسط مسئولین باشید. همچنین برای دریافت نتیجه پاسخ درخواست بایستی دوباره وارد سیستم شده و آن را از طریق همان رمز عبوری که دریافت کرده اید، مشاهده نمایید.

سوالات متداول

1- نتایج مصاحبه دکتری سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می گردد؟

نتایج مصاحبه دکتری در نیمه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش اعلام خواهند شد.

2- از چه طریقی می توان به مشاهده نتایج نتایج مصاحبه دکتری اقدام کرد؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می توان نتایج مصاحبه دکتری را دریافت کرد.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله، داوطلبین از طریق سایت سازمان سنجش اعتراض خود به نتیجه مصاحبه دکتری را ثبت کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. رضاد

    سلام، آیا نتایج دکترای پیام نور جدا از نتایج کنکور دکترای سراسری است، منظورم این است که کسی میتواند هم در پیام نور و هم در سراسری قبول شود واگر خواست درپیام نور ثبت نام کند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شما می توانید با انتخاب هر دو کد رشته محل، در هر دو دعوت به مصاحبه شوید و در نهایت در فرم انتخاب رشته خود، انتخابی که بالاتر زده باشید پذیرفته می شوید.

مشاوره دکتری پیج دکتری