خانه دکتری شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی 1401 – ۱۴۰۲

شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی 1401 – ۱۴۰۲

ضوابط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی 1401 - 1402
شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی 1401 – 1402

دانشجویان گروه پزشکی نیز ممکن است مانند تمام دانشجوهای دیگر، به دلایلی قصد نقل و انتقال یا میهمانی به دانشگاهی دیگر را داشته باشند. اما این افراد بایستی بدانند که تنها در صورتی می توانند نسبت به انتقالی و یا میهمانی اقدام نمایند که دارای شرایط ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی باشند.

متقاضیان پس از مطلع شدن از شرایط مربوطه می بایست با مراجعه به سایت های guest.behdasht.gov.ir و transmission.behdasht.gov.ir درخواست میهمانی و انتقالی خود را در زمان مقرر ثبت نمایند.

داوطلبانی که قصد میهمانی به دانشگاه دیگری را دارند، باید حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه مبدا گذرانده باشند.

شرایط انتقال دانشجویان پزشکی 1401 – 1402

همان طور که ذکر شد، تنها دانشجویان پزشکی واجد شرایط می توانند اقدامات لازم را جهت نقل و انتقال در سامانه “درخواست انتقالی دانشجویان” به نشانی transmission.behdasht.gov.ir انجام دهند. همچنین شما عزیزان می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از اخبار پیرامون این موضوع در اسرع وقت مطلع شوید.

  • ادامه تحصیل دانشجو در دانشگاه مبدا از لحاظ مقررات آموزشی و انضباطی بلامانع باشد.
  • متقاضی باید دارای حداقل معدل 12 باشد.
  • نمره دانشجو در آزمون ورودی سالی که در دانشگاه پذیرفته شده است نباید از آخرین فرد پذیرفته شده در همان سال و رشته تحصیلی در دانشگاه مقصد، کمتر باشد.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی بعد از گذراندن یک ترم می توانند نسبت به درخواست انتقالی خود اقدام نمایند.
  • دانشجویان رشته های دکتری حرفه ای پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی برای درخواست انتقال باید دو ترم تحصیلی را گذرانده باشند.
  • در صورت شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو (در صورتی که دانشجو بنا بر تشخیص قانون به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.)
  • معلولیت یا بیماری صعب العلاج دانشجو (در صورتی که بنا بر تشخیص پزشکان قادر به انجام فعالیت های روزمره به طور مستقل نباشد.)
  • دانشجویان دختر در صورت ازدواج رسمی و دائمی، چنانچه محل تحصیل یا اشتغال همسرشان (با تایید مراجع ذیربط) در شهر دیگری باشد، می توانند درخواست خود را برای انتقال اعلام نمایند.
  • انتقال دانشجویان از دوره های روزانه، شبانه و دانشگاه های غیر حضوری به دانشگاه های حضوری از قبیل روزانه و شبانه و هم چنین از دانشگاه های غیر دولتی به دانشگاه های دولتی ممنوع می باشد اما انتقال برعکس آن در صورت موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد و رعایت شرایط و ضوابط، مانعی نخواهد داشت.
  • انتقال فرزندان اعضای هیات علمی بر اساس قوانین و آیین نامه های مربوطه، صورت خواهد گرفت.
  • انتقال دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل می باشند، به دانشگاه های داخلی تابع ضوابط مربوط به خود می باشد.
  • چنانچه با درخواست انتقال دانشجو موافقت گردد، دانشگاه مبدا باید در عرض یک هفته، ریزنمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال نماید.
  • انتقال دانشجویان در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار امکان پذیر است.

شرایط میهمانی دانشجویان پزشکی 1401 – 1402

تمامی داوطلبان باید در هنگام انتخاب رشته کنکور، نهایت دقت خود را به کار گیرند تا بعدها دچار مشکل نشوند. برخی از داوطلبان در زمان انتخاب رشته به مسافت دانشگاه، شرایط خوابگاهی و… توجه نمی کنند و در دوران تحصیل به مشکل برمی خورند. از همین رو، به فکر میهمانی و نقل و انتقال می افتند.

دانشجویانی که درخواست میهمانی به سایر دانشگاه ها را دارند با توافق دانشگاه های مبدا و مقصد می توانند به عنوان دانشجوی میهمان، محل تحصیل خود را برای مدت کوتاهی از طریق سامانه “درخواست میمهمانی دانشجویان” به نشانی guest.behdasht.gov.ir تغییر دهند.

لازم به ذکر است که شرایط میهمانی دانشجویان گروه پزشکی با شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان شاهد و ایثارگر متفاوت است که در ادامه این مقاله ضوابط مربوطه شرح داده شده است.

  • میهمانی در دانشگاه مورد نظر در شرایط ذیل ممنوع است:
  1. از دوره های روزانه به شبانه
  2.  از دانشگاه های حضوری به غیر حضوری
  3. از دانشگاه های دولتی به غیر دولتی
  • متقاضی باید حداقل معدل 12 را داشته باشد.
  • نمره دانشجو در آزمون ورودی سال تحصیلی او نباید از آخرین فرد پذیرفته شده در همان سال و در همان رشته تحصیلی دانشگاه مقصد، کمتر باشد.
  • برای درخواست میهمانی، داوطلب باید حداقل یک نیمسال را در دانشگاه مبدا گذرانده باشد.
  • همچنین هر دانشجو می تواند تا 40 واحد درسی را به عنوان میهمان بگذراند. 

لازم به ذکر است که مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی میهمان توسط دانشگاه مبداء‌ صادر می‌ گردد. دانشجویان واجد شرایط گروه پزشکی که قصد درخواست انتقالی و میهمانی را دارند، می توانند در زمان مقرر که برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن متفاوت است، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. متقاضیان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان پزشکی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام نقل و انتقالات دانشجویان پزشکی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در کدام سایت انجام می شود؟

ثبت نام این فرآیند در سایت transmission.behdasht.gov.ir انجام می شود.

2- ثبت نام فرآیند میهمانی دانشجویان پزشکی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در کدام سایت انجام می شود؟

نام نویسی این فرآیند در سایت guest.behdasht.gov.ir انجام می گیرد.

3- شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲چیست؟

این ضوابط به طور کامل در این مقاله شرح داده شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳ نظر
  1. زینب

    سلام همزمان میشه به دوتا دانشگاه مهمان شد در یک ترم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود خیر، فقط در یک دانشگاه می توانید میهمان شوید.

  2. Mhp

    سلام من پزشکی کاشان احتمال زیاد قبول میشم میخاستم ببینم میشه با یه دانشجوی پزشکی تهران بهشتی یا ایران جابجا بشیم اگه متقاضی بود؟ یا مثلا مهمان دائم بگیرم؟ مثل رشته های فنی با رنک شدن نمیشه دانشگاه بهتر رفت؟

مشاوره دکتری پیج دکتری