خانه کنکور کنکور سراسری منحصرا زبان

کنکور سراسری منحصرا زبان

تاریخ برگزاری و انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان 96

کنکور منحصرا زبان 96
کنکور منحصرا زبان 96
هر ساله در رابطه با کنکور منحصرا زبان سوالات مختلفی برای داوطلبان کنکوری مطرح می شود. برای آگاهی از این کنکور آزمایشی شناور لازم است به اطلاعتان برسانیم که کنکور منحصرا زبان نیز همانند کنکور هنر جزو گروه های آزمایشی شناور محسوب می شود یعنی داوطلبان علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی خود می توانند در کنکور زبان نیز شرکت کنند و زمان برگزاری این دو کنکور هیچ تداخلی نخواهد داشت به این دلیل که کنکور زبان و هنر در نوبت عصر برگزار خواهد شد.رشته های پرطرفداری از جمله رشته مترجمی زبان انگلیسی،دبیری زبان انگلیسی،رشته ادبیان زبان انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی از عوامل مهم گرایش داوطلبان به کنکور منحصرا زبان شده است که البته ما فقط رشته های مربوط به زبان انگلیسی را مثال زدیم و برای دیگر زبان های خارجه (فرانسه،آلمانی،ایتالیایی و …) هم امکان تحصیل وجود دارد.تعداد ثبت نام کنندگان در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 6454 داوطلب ثبت شده است که در جدول زیر می توانید شاهد تعداد شرکت کنندگان در گروه آزمایشی زبان در چند سال اخیر باشید.

 

زمان دریافت کارت و برگزاری کنکور منحصرا زبان 96

سازمان سنجش به تمامی داوطلبان در بهمن ماه 95 این امکان را می دهد تا در صورت داشتن مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی (برای هنرستانی ها مدرک کاردانی) به صورت اینترنتی اقدامات لازم را نسبت به ثبت نام خود برای شرکت در کنکور سراسری انجام دهند و کد رهگیری خود را نیز دریافت نمایند.در رابطه با تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 96 نیز لازم است بدانید که داوطلبان از روز یکشنبه 11 تیر ماه تا ساعت 24 روز چهارشنبه 14 تیرماه می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش پرینت کارت خود را دریافت نمایند. تاریخ برگزاری کنکور 96 در پنج گروه آزمایشی (تجربی،ریاضی،انسانی،هنر و زبان) در روزهای پنجشنبه 96/04/15 و جمعه 96/04/16 در سراسر کشور خواهد بود که البته تاریخ برگزاری کنکور منحصرا زبان در نوبت بعد از ظهر خواهد بود.

تعداد سوالات دروس عمومی و تخصصی کنکور منحصرا زبان 96 

تعداد سوالات دروس عمومی در کنکور منحصرا زبان 96
زبان و ادبیات فارسیزبان عربیفرهنگ و معارف اسلامیزبان خارجه
25252525

 

تعداد سوالات تخصصی کنکور منحصرا زبان 96
واژگانریدینگگرامرکاربرد زبانیکلوز تستترتیب واژه ها
 15 سوال20 سوال10 سوال10 سوال10 سوال 5  سوال

تاریخ اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور منحصرا زبان 96

نتایج اولیه کنکور 96 در مرداد ماه اعلام خواهد شد.بنابراین پس از قرار گرفتن نتایج بر روی سایت داوطلبان در صورت مجاز شدن این امکان را دارند تا = در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 96 شرکت نمایند.ضمن اینکه تاریخ در نظر گرفته شده برای انجام انتخاب رشته تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور یعنی در نیمه دوم مرداد ماه می باشد.برای کسب موفقیت در انتخاب رشته لازم است که از مواردی از جمله رتبه منطقه ای ، رتبه کشوری، رتبه در زیرگروه و تراز (نمره کل) آگاهی لازم را بدست آورید که بتوانید با در نظر گرفتن این اطلاعات انتخاب رشته ای صحیح و اصولی انجام دهید. همچنین برای کسب آگاهی از رتبه های قبولی سال های قبل و دیگر اطلاعات می توانید از کارنامه سبز کنکور که همه اطلاعات مرتبط با انتخاب رشته در آن گنجانده شده است استفاده نمایید.

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 96 در نیمه اول شهریور ماه بر روی سایت قرار خواهد گرفت.در این مرحله داوطلبان در صورت قبولی باید در زمان مشخص شده نسبت به انجام ثبت نام حضوری خود در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند.اما داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته پذیرفته نشده اند می توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96 و یا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96 شانس خود را جهت قبولی در رشته مورد نظرشان امتحان نمایند.پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته کنکور سراسری 96 به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی  ایران مشاوره بسپارید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹ نظر
  1. زهرا

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من رشتم معماریه هنرستان میخونم
    آیا من میتونم کنکور زبان بدم؟
    لطفا کمکم کنین واقعا شرایطم بده

    • ایران مشاوره

      سلام. برای شرکت در کنکور زبان باید دارای مدرک پیش دانشگاهی باشید.

  2. بهار

    سلام توروخدا کمکم کنید خیلی اوضاع روحیم خرابه. من عاششششق زبانم به جز اونم نمیتونم به چیز دیگه ای فک کنم رشتم انسانیه ولی به هیچ وجه علاقه ندارم. واسه کنکور ۹۷ هم جفت انسانی و زبان هم شرکت کردم ولی میخوام زبان سراسری بیارم. فرهنگیان اگه بشه که فوق العادست. نشدم سراسری. فقط سراسری تهران و کرج. خودم کرجم. زبان عمومی رو داخل ازمون های سنجش ۷۰_۸۰ میزنم و تخصصی هم بالاترین درصدی که زدم ۲۶ بوده. کانون زبانم میرم. یه کلاس تخصصی زبان هم اسم نوشتم تازه شروع شده میرم. توروخدا بگید چیکار کنم رتبم مجازِ سراسری بشه؟عمومی هارو هم دارم میخونم. راهنماییم کنید دوستان ممنونتونم

    • ایران مشاوره

      سلام. برای اینکه شما بتونید در رشته دلخواه رتبه عالی بیارید و وارد دانشگاه های سراسری بشید لازمه بدونید هر درس رو به چه شیوه ای بخونید و چطور تست بزنید و از چه کتاب هایی استفاده کنید که متاسفانه همه این مسائل رو نمیشه اینجا توضیح داد.

  3. Mahdis

    سلام خسته نباشید
    اگه تو کنکور زبان کلا عمومیا رو میانگین درصد ۵۰-۶۰ بزنم شانس قبولی توو دانشگاه گیلان رو دارم؟
    منطقه۳هستم

  4. Mm

    سلام.برای قبول شدن رشته مترجمی زبان دانشگاه تهران حدودا چه رتبه ای لازمه؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام سهمیه تون رو نگفتین ولی حداکثر رتبه ی کشوری ۳۵۰ قبولی داشته .
      برای راهنمایی دقیق تر با توجه به سهمیه ی مناطقتون با ایران مشاوره تماس بگیرید . چون برای پذیرشه دولتی سهمیه ی مناطقتون مهمه .

  5. فاطمه

    سلام من کنکور منحصرا زبان شرکت کردم و در مورد تاثیر معدل نهایی سوم و پیش دانشگاهی سوال داشتم در مورد نمرات دروس عمومی . من نمراتم تقربیا خوبه و بیشتر عمومی رو در سال سوم و نهایی از ۱۸ تا ۲۰ هستش ولی فقط زبان فارسی رو ۱۷ شدم میخواستم ببینم آیا برای منحصرا زبانی ها معدل نهایی تاثیر داره یا خیر و اگه تاثیر داره این نمرات اون درصد لازم رو میگیرن یا حتما همه باید ۲۰ باشه تا تاثیر مثبت بگیره و یا مانع قبول شدن در دانشگاهای برتر مثله شهید بهشتی نمیشه اگه درصدامون خیلی بالا باشه ؟!

    • ایران مشاوره

      سلام تاثیرمعدل وسوابق تحصیلی کتبی نهایی مخصوص داوطلبان نظری می باشد و اگرشما کنکور خوبی داشتید نگران مسائل دیگری نباشید چون تاثیرآزمون از هرچیزی بالاتر است.

مشاوره کنکور پیج کنکور