خانه مشاوره تحصیلی اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

انتشار نتایج آزمون نظام مهندسی 1402
اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

آزمون نظام مهندسی یک آزمون تخصصی می باشد که جهت اخذ شماره نظام مهندسی و پروانه اشتغال فارغ التحصیلان برخی از رشته های مهندسی و در سال 1402 برای اولین بار در سه نوبت برگزار می شود. افرادی که پس از انجام ثبت نام آزمون نظام مهندسی در آن شرکت کرده بودند، در جستجوی اخبار مربوط به زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی  به سر می برند و مشتاق اند که از نتیجه آزمون خود باخبر شوند. فرآیند اعلام نتیجه آزمون مذکور به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی انجام می گیرد.

لینک مستقیم مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

✅ لینک مستقیم مشاهده نتایج قطعی آزمون نظام مهندسی 1402

(این لینک به محض انتشار نتایج فعال می گردد)

 

نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان در روز چهارشنبه مورخ 28 تیر ماه 1402 از طریق سایت وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان منتشر شد.

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

همان طور که اشاره شد، آزمون نظام مهندسی در سال جاری در سه نوبت اردیبهشت، شهریور و دی ماه برگزار می گردد. داوطلبانی که در آزمون های مربوطه شرکت می کنند، می توانند حدودا 2 ماه پس از تاریخ برگزاری، نتایج خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی به نشانی اینترنتی inbr.ir دریافت نمایند.

زمان اعلام نتایج اولیه

افراد برای اطمینان از پذیرش و یا عدم پذیرش در آزمون نظام مهندسی می بایست در زمان مقرر به سایت اعلام نتایج مهندسی مراجعه نمایند.

با توجه به اینکه تا به این لحظه از بین آزمون های نظام مهندسی سال 1402 تنها آزمون اردیبهشت 1402 برگزار شده است، نتایج این آزمون در روز چهارشنبه مورخ 28 تیر ماه 14020 از طریق سایت inbr.ir منتشر شده است.

زمان اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

نوع آزمون 

تاریخ نتایج
اردیبهشت ماه (نوبت اول)28 تیر ماه 1402
شهریور ماه (نوبت دوم)مشخص نشده است.
دی ماه (نوبت دوم)مشخص نشده است.

زمان اعلام نتایج نهایی

همچنین افرادی که در آزمون های نظام مهندسی امتیاز لازم را کسب کرده باشند می بایست بعد از مراجعه حضوری و بررسی مدارک، منتظر نتایج نهایی آزمون خود باشند. درحال حاضر اطلاعیه ای در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی آزمون نظام مهندسی منتظر نشده است اما انتظار می رود این نتایج اندکی پس از نتایج اولیه بر روی سایت اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی بارگزاری شود. در صورت انتشار نتایج نهایی آزمون سال 1402، خبر از طریق این مقاله و کانال تلگرام ایران مشاوره در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نحوه اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

در این بخش راهنمای گام به گام دسترسی به کارنامه آزمون نظام مهندسی را مشاهده می نمایید.

  • ابتدا به سایت رسمی وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان به نشانی inbr.ir مراجعه نموده و وارد بخش “سامانه آزمون های ورود به حرفه” از منوی موجود در بالای صفحه شوید.
مرحله اول مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی
مرحله اول مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی
  • در صفحه ای که باز می شود بر روی گزینه آزمون مورد نظر خود کلیک کنید و سپس مانند تصویر (“نتایج ورود به حرفه مهندسان 1402”)، لینک مربوطه را با توجه به آزمونی که در آن شرکت کرده اید انتخاب نمایید.
مرحله دوم مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی
مرحله دوم مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی
  • اکنون سه روش جهت مشاهده نتایج پیش روی شما قرار می گیرد.
  1. روش اول: جستجو بر اساس مشخصات فردی (نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد)
  2. روش دوم: جستجو بر اساس شماره ملی، شماره شناسنامه و سال تولد
  3. روش سوم: جستجو بر اساس شماره داوطلبی (شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد)
مرحله سوم مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی
مرحله سوم مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی
  • با انتخاب هر یک از شیوه های مذکور و سپس فشردن کلید “جستجو” می توانید به مشاهده نتیجه آزمون خود بپردازید. توجه داشته باشید که داوطلبان می توانند از امتیار قبولی خود در این آزمون حداکثر تا 3 سال بهره ببرند.

اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

شرکت کنندگانی که حدنصاب قبولی در آزمون ها را به دست نیاورده و درخواست بازنگری نسبت به نتایج را داشته باشند، می توانند تقاضای خود را در زمان مقرر با توجه مراحل زیر، تنظیم نموده و ارسال کنند. زمان دقیق اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی به محض انتشار در این مقاله قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است بخش مربوط به نوع آزمون (آزمون تستی ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و یا معماران 1402) در طی این مراحل بایستی تکمیل و مشخص شود.

  • به سایت inbr.ir مراجعه نموده و سپس به سایت بر روی اسلایدر مربوطه کلیک نمایید.مرحله اول اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی
  • لینک “ثبت اعتراض به پاسخنامه آزمون”  را انتخاب کنید.
    مرحله دوم اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی
  • در صفحه ای که باز می شود می بایست پس از وارد نمودن شماره ای که از قبل و موقع ثبت نام اعلام شده بود، گزینه “ورود” را بفشارید.
    مرحله سوم اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی

اقدامات لازم پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، افرادی که در این آزمون پذیرفته شده اند می بایست از طریق تماس با سازمان نظام مهندسی استان خود یا از با اطلاع از زمان های مراجعه که از طریق سایت اعلام می گردد، مدارک مورد نیاز را فراهم کرده و جهت دریافت پروانه اشتغال به کار، به بخش صدور پروانه، اشتغال به کار حقیقی در سازمان نظام مهندسی استان خود مراجعه کنند.

 

سوالات متداول

1- نتایج آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج دوره اردیبشهت ماه نظام مهندسی در روز چهارشنبه مورخ 28 تیر ماه 1402 منتشر شد.

2- نحوه مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی چگونه است؟

از طریق سایت رسمی دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr.ir می توان نسبت به دریافت کارنامه اقدام نمود.

3- نتایج آزمون نظام مهندسی تا چه مدت دارای اعتبار است؟

داوطلبان می توانند از امتیار قبولی خود در این آزمون حداکثر تا 3 سال بهره ببرند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۲ نظر
  1. حدیث معصومی

    سلام گفتن تا اخر هفته جواب ازمون میاد درسته ایا ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر خبری مبنی بر اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی منتشر نشده است.

  2. حدیث معصومی

    سلام میشه حداقل یه تاریخی بفرمایید در مورد جواب ازمون ما اینهمه منتظر نمونیم من روزی هزار بار به این سایت سر میزنم واقعا استرس خیلی زیاد شده

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود،متاسفانه هنوز زمان دقیقی اعلام نشده است.

  3. طاهر سعیدی

    سلام،برای دیدن نتایج آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی مهر ۹۹ چندین بار سایت رفتم، متاسفانه نتونستم نتایج آزمون نظارت وطرا حی را ببینم

  4. طاهر سعیدی

    سلام،برای دیدن نتایج آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی مهر ۹۹ چندین بار سایت میرم و متاسفانه نتونستم نتایج آزمون نظارت وطرا حی را ببینم

  5. تقی زاده

    سلام نتایج آزمون ۹۹ مشخص نشده ؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، نتایج آزمون نظام مهندسی هم اکنون قابل مشاهده می باشد.

  6. جعفر

    سلام. برای آزمون نظام مهندسی طراحی وقتی داخل سایت می رم مشخصات رو بارها زدم میگه چنین مشخصاتی نیس. آیا نتیجش نیومده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      نتایج آزمون نظام مهندسی مهر ماه ۹۸ مشخص شده است و آزمون های دوره بعد در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه برگزار خواهد شد که البته مهلت خرید کارت و ثبت نام به اتمام رسیده است.

  7. رویا

    سلام وقت بخیر.ببخشید زمان اعلام نتایج طراحی کی هستش؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، در حال حاضر زمان دقیقی برای اعلام نتایح آزمون ذکر شده ، منتشر نشده است . و معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون می توانید منتظر انتشار نتایج از سایت مربوطه باشید . پیشنهاد می شود جهت اطلاع از زمان اعلام نتایج عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید .

دریافت مشاوره