خانه انتخاب رشته کنکور انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

تمامی افرادی که در کنکور سراسری انسانی در سال 1403 چه در نوبت اول و چه در نوبت دوم آن شرکت می‌کنند و با توجه به منتشر شدن نتایج اولیه کنکور انسانی ۱۴۰۳ مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می توانند به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست به تکمیل فرم اینترنتی مربوط به انتخاب رشته کنکور انسانی بپردازند.

 

✅لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۲

لینک مستقیم انتخاب رشته ۱۴۰۳

 

تاریخ انجام انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی به احتمال زیاد از نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ می باشد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1403

 اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری حدودا یک ماه پس از برگزاری آزمون در سامانه sanjesh.org قرار می گیرد و فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری چند روز پس از اعلام نتایج، توسط سایت سازمان سنجش آغاز خواهد شد. شرکت کنندگان می توانند از طریق دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور جهت انتخاب رشته خود اقدام نمایند. دفترچه انتخاب رشته کنکور مطابق دوره‌های قبلی یک یا دو روز قبل از شروع فرآیند انتخاب رشته و در نیمه دوم مردادماه ۱۴۰۳ از طریق sanjesh.org در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. زمانبدی این فرآیند در جدول زیر درج شده است.

به خاطر داشته باشید که زمان انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری جدا می‌باشد. زمان این انتخاب رشته در اواخر دی ماه است. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین اطلاع از زمان های تمدید شده آن در کانال تلگرام کنکور عضو شوید.

زمانبدی انتخاب رشته کنکور انسانی 1403
فرآیندتاریخ
انتخاب رشتهنیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ 
تمدید مهلت انتخاب رشتهزمان آن هنوز مشخص نیست.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

تمدید مهلت انتخاب رشته

آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به انتخاب رشته نشده و یا سایر متقاضیانی که قبلا فرآیند انتخاب رشته خود را انجام داده اند و حالا نیاز به ویرایش اطلاعات وارد شده دارند، می توانند در مهلت مجدد انتخاب رشته سراسری نسبت به ویرایش اطلاعات اقدام نمایند. زمان دقیق مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری هنوز مشخص نیست.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

برای انجام فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری گروه آزمایشی انسانی، مطابق مراحل گفته شده در ادامه، عمل کنید.

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری 1403”

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • در صفحه باز شده بر روی لینک “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳” کلیک بفرمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله ششم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

نکته: توجه فرمایید که انتخاب رشته دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان به صورت مشترک انجام می گیرد و فقط انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت دیگر و با روش جداگانه می باشد.

زمان انتخاب رشته کنکور آزاد انسانی 1403

ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که، برای دانشگاه آزاد نیز علی رغم برگزاری کنکور طی دو نوبت، فرآیند انتخاب رشته یک مرتبه و از نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ انجام می شود. البته علی رغم اعلام این زمان برای انتخاب رشته، گمان می‌رود که زمانی به عنوان مهلت مجدد انتخاب رشته در نظر گرفته شود.

همچنین با وجود آن که کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد به صورت همزمان و مشترک برگزار می شود، انتخاب رشته این دو دانشگاه به صورت جداگانه و از سایت های مجزا می باشد. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نیز جدای از این دو است. انتخاب رشته دانشگاه آزاد، سال گذشته در نیمه مرداد ماه از طریق سایت دانشگاه آزاد تعیین شده بود که یک بار مورد تمدید نیز قرار گرفت که پیش بینی می شود برای دوره بعدی نیز به همین صورت باشد. البته اطلاعات تکمیلی به محض انتشار از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته کنکور آزاد انسانی ۱۴۰۳

داوطلبانی که تمایل به انجام انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد را دارند، می بایست مطابق با مراحل فوق به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

  • وارد شدن به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir و انتخاب لینک فعال “انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 (دانشگاه آزاد اسلامی)” 

مرحله اول انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • درج اطلاعات خواسته شده از قبیل کد 7 رقمی دسترسی و یا شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مشخص شده در کارنامه، به همراه کد ملی در کادر های موجود و فشردن کلید “ورود”

مرحله دوم انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی و انتخاب گزینه “پرداخت” و در نهایت دریافت کد رهگیری نشان داده شده

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • پس از واریز هزینه، دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را دانلود نموده و کد رشته های مورد علاقه خود را یادداشت برداری کنید.
  • حال با کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳” فرم انتخاب رشته را دریافت و تکمیل نمایید و سپس گزینه “ثبت نهایی” را انجام دهید.
  • در پایان تمام مراحل و تایید نهایی، حتما از کد پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه کنید.

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشید همچنین دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد برای تمام گروه های آزمایشی مشترک است.

دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1403

برای انتخاب رشته کنکور انسانی به دو دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز دارید. دفترچه انتخاب رشته آزاد برای تمام گروه های آزمایشی مشترک است. برای دانلود این دفترچه باید به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید.

اما دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به تفکیک هر یک از رشته ها می باشد و دریافت آن فقط از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است. این دفترچه در نیمه دوم مردادماه ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1403

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

دانلود پیوست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

دانلود اصلاحیه سری اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

دانلود اصلاحیه سری دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور آزاد 1403

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری علوم انسانی ۱۴۰۳

 انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

بررسی کارنامه اولیه 

اولین گام برای یک انتخاب رشته صحیح و ایده آل، تسلط کافی به اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه است. کارنامه کنکور انسانی به دو بخش تقسیم می شود. در قسمت اول، اطلاعات شخصی (شناسنامه ای) و تحصیلی و در قسمت دوم اطلاعات آزمونی شما درج می شود. برای یک انتخاب رشته صحیح باید به نوع سهمیه و استان بومی که در قسمت اول کارنامه و رتبه در سهمیه و ترازتان در آزمون که در قسمت دوم کارنامه درج شده است، توجه نمایید.

موارد قابل توجه در زمان انتخاب رشته

وضعیت مجاز به انتخاب رشته دانشگاه ها

برای انتخاب رشته در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه های پردیس خودگردان، روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی و پیام نور باید با توجه اطلاعات کارنامه مجاز شده باشید، در غیراین صورت حق انتخاب رشته در این دانشگاه ها را نخواهید داشت.

توجه به رتبه در سهمیه های مختلف

رتبه ای که برای انتخاب رشته دانشگاه های آزاد ملاک قرار می گیرد، رتبه در سهمیه می باشد. بنابراین داوطلبانی که دارای سهمیه مناطق می باشند باید به رتبه در سهمیه منطقه خود توجه نمایند. هم چنین داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری، باید رتبه در سهمیه خود را که همان رتبه در سهمیه رزمندگان و ایثارگری می باشد، برای انتخاب رشته ملاک قرار دهند.

توجه به آخرین رتبه مجاز در سهمیه 

چنانجه رتبه شما از رتبه آخرین فرد مجاز شده در سهمیه بیشتر باشد، مجاز به انتخاب رشته نخواهید بود. بنابراین در زمان انتخاب رشته کنکور این بند را نیز در نظر بگیرید. لازم به ذکر است علاوه بر نکات گفته شده، موارد دیگری نیز وجود دارد که توجه به آنها ضروریست.

  • علاقه 
  • کیفیت دانشگاه
  • مسافت رفت و آمد
  • شهریه دوره های روزانه
  • بازار کار
  • استعداد و توانایی

نحوه چینش کد رشته ها در فرم انتخاب رشته

مهم ترین بخش انتخاب رشته، نحوه چینش کد رشته ها می باشد تا شانس قبولی داوطلب افزایش یابد.

انتخاب های خوش بینانه 

حدود 30 درصد فرم انتخاب رشته را به صورت خوش بینانه تکمیل کنید. منظور از انتخاب های خوش بینانه، انتخاب هایی هستند که شانس قبولی داوطلب در آن ها بسیار کم است و صرفا به دلیل علاقه داوطلب به آن رشته ها، در فرم قرار داده می شود.

برای مثال احتمال قبولی در رشته حقوق دانشگاه تهران با رتبه 5000 سهمیه خیلی کم است، اما داوطلب به دلیل علاقه ای که به این رشته و دانشگاه دارد، آن را در فرم انتخاب رشته خود قرار می دهد.

انتخاب های واقع بینانه (منطقی)

مهم ترین قسمت فرم انتخاب رشته را، انتخاب های واقع بینانه تشکیل می دهند. این انتخاب ها کاملا منطبق بر رتبه داوطلب است و باید بیش از 50 درصد فرم انتخاب رشته را شامل شوند. برای مثال احتمال اینکه داوطلبی با رتبه 200 سهمیه در رشته روانشناسی دانشگاه روزانه قبول شود، زیاد است. بنابراین این رشته را باید در بخش منطقی قرار دهد.

انتخاب های بدبینانه

انتخاب های بدبینانه در قسمت آخر فرم انتخاب رشته قرار می گیرند و مربوط به رشته هایی است که شانس قبولی داوطلب در آن ها بسیار زیاد است و می بایست 20 درصد از کد رشته های انتخابی خود را به این بخش اختصاص دهید. به عنوان مثال داوطلبی که رتبه 400 سهمیه را کسب کرده است، حتما در رشته های دانشگاه غیرانتفاعی پذیرفته خواهد شد.

نکته بسیار مهم این است که به هیچ وجه رشته و دانشگاهی را که علاقه ای به ادامه تحصیل در آن را ندارید، انتخاب نکنید. چرا که اگر در رشته محل با آزمون دوره روزانه پذیرفته ولی اقدام به ثبت نام و تحصیل در آن رشته نکنید، حق شرکت در کنکور سال بعد از شما سلب خواهد شد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری علوم انسانی ۱۴۰۳

نکته: در سال های گذشته، انتخاب رشته آزاد و سراسری به صورت جداگانه و در سایت های مرتبط به خود انجام می شدند، اما طی تغییری که از سال 99 به وجود آمد، انتخاب کد رشته های مربوط به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دام پزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی سال 99 و 1400 برای دانشگاه های آزاد در سایت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، به نشانی sanjesh.org صورت گرفت. در حال حاضر هیچ گونه اطلاعیه ای در خصوص این مورد منتشر نشده است اما پیش بینی می شود در سال 1403 نیز مجددا روند اجرا به همین صورت انجام گیرد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما برای انتخاب رشته از مشاوره تحصیلی انتخاب رشته استفاده کنید. در صورت تمایل جهت مشاوره انتخاب رشته کنکور می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

الگوهای مختلف چینش انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳

رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی 1403

همچنین اطلاع از رشته های مختلف در گروه آزمایشی مورد نظر می تواند تاثیر مهمی در فرآیند انتخاب رشته داشته باشد. به همین دلیل در جدول زیر اسامی این رشته ها ذکر شده است. البته رشته های این جدول به دلیل عدم انتشار دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۳ تا این لحظه، مطابق دوره گذشته است اما معمولا این رشته ها تغییر طی سال ها تغییر کمی خواهند کرد و چنانچه تفاوتی برای دوره بعدی ایجاد شده باشد، جدول زیر بروز رسانی خواهد شد.

همچنین لازم است بدانید که مطابق آخرین تغییرات کنکور زیر گروه ها نیز از کنکور دوره های بعدی حذف شده است و تمامی رشته ها در یک سطح قرار می گیرند.

رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی 1403
زبان و اد‌بیات فارسیزبان و اد‌بیات عربید‌بیری زبان و اد‌بیات عربیاد‌بیات و زبان عربی
الهیات و معارف اسلامید‌بیری الهیات و معارف اسلامید‌بیری علوم د‌ینیکارشناسی تربیت مربی عقید‌تی و سیاسی
کارد‌انی تربیت معلم قرآنعلوم اسلامیعلوم قرآنیمعارف اسلامی و حقوق
الهیات و معارف اسلامی و ارشاد‌علوم د‌ینی و معارف اسلامیفقه و حقوق امامیفقه و حقوق حنفی
فقه و حقوق شافعیفقه و حقوق اسلامیعلوم قرآن و حد‌یثمعارف اسلامی و علوم سیاسی
معارف اسلامی و الهیاتحقوقعلوم قضاییکارشناس فقه
کارد‌انی امور حقوقی و کنسولیپلیس قضاییحکمت اسلامی و فلسفهفلسفه
مد‌د‌کاری اجتماعیعلوم اجتماعید‌بیری علوم اجتماعیعلوم ارتباطات اجتماعی
خبرنگاری (گرایش علوم اجتماعی، فرهنگی و هنری)مد‌یریت امور بانکیعلوم اقتصاد‌یمد‌یریت فرهنگی هنری
بانکد‌اریامور بانکیمد‌یریت بیمهکارشناسی خبرنگاری
امور گمرکیکارد‌انی امور گمرکیکارد‌انی حسابد‌اریکارد‌انی امور مالی و مالیاتی
مد‌یریت د‌ولتیمد‌یریت جهانگرد‌یمد‌یریت مسافرتی و جهانگرد‌یکارد‌انی امور بیمه
فلسفهاقتصاد‌ حمل و نقلاقتصاد‌ صنعتیکارد‌انی مد‌یریت صنعتی
حسابد‌اریکارد‌انی مد‌یریت بازرگانیمد‌یریت بیمه اکوکارد‌انی علمی – کاربرد‌ی صنایع چاپ
مد‌یریت و کمیسر د‌ریاییکارد‌انی امور د‌فتریکارشناسی تولید‌ سیماخد‌مات امور اد‌اری
اطلاعات و ضد‌ اطلاعاتروابط سیاسیعلوم سیاسیمد‌یریت بانکد‌اری
کارد‌انی عملیات کشوریاطلاعات نظامیعلوم انتظامیعلوم سیاسی (امنیت ملی)
جغرافیای نظامیجغرافیاتاریخجغرافیای سیاسی
باستان شناسی‌روانشناسیعلوم تربیتید‌بیری تاریخ
د‌بیری تربیت بد‌نی و علوم ورزشیکتابد‌اریراهنمایی و مشاوره 
کارد‌انی تربیتمطالعات خانواد‌ه

نحوه تقسیم بندی رشته ها در انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی ۱۴۰۳

یکی از نکات قابل توجه هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی توجه به روش بومی گزینی در دفترچه انتخاب رشته انسانی می باشد. لازم به ذکر است رشته هایی مثل حسابداری، روانشناسی، مدیریت، حقوق و… دارای سهمیه بومی گزینی است.

نکته:برای رشته محل هایی با گزینش بومی 80 درصد ظرفیت به افراد بومی آن منطقه و ۲۰درصد باقیمانده به داوطلبان آزاد تعلق می گیرد.

استان های تابع
نواحی بومی
ناحیه یکالبرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، مرکزی
ناحیه دوآذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل
ناحیه سهاصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
ناحیه چهارسیستان و بلوچستان، کرمان
ناحیه پنجبوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان
ناحیه ششکردستان، کرمانشاه، همدان
ناحیه هفتایلام، خوزستان، لرستان
ناحیه هشتخراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی
ناحیه نهگلستان، گیلان، مازندران
استان های تابع
قطب های بومی
قطب یکالبرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم، مرکزی، گلستان، گیلان، مازندران
قطب دوسیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی
قطب سهآذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان
قطب چهاراصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، یزد، خوزستان، لرستان
قطب پنجبوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان

تاثیر بررسی کارنامه در انتخاب رشته کنکور انسانی 1403

آشنایی با بخش های مختلف کارنامه کنکور سراسری در جهت انجام انتخاب رشته درست و اصولی ضروری است. همانطور که احتمالا بخش های مختللف یک کارنامه کنکور را دیده باشید در نگاه اول اعداد و ارقام مختلف و اصطلاحات متفاوتی به چشمتان می آید که ممکن است سردرگم شوید و اصل مطلب کارنامه را در نیابید. در ادامه اشاره ای به توضیحات کارنامه کنکور داریم تا قبل از انتخاب رشته آشنایی کافی با آن را داشته باشید.

1: اطلاعات ثبت نامی

در این بخش اطلاعات شخصی که در هنگام نام نویسی، ثبت نموده اید برای شما به نمایش در می آید که باید به دقت موارد مذکور را چک کنید تا در صورت مغایرت مطابق با نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش اقدام به ویرایش آن ها نمایید.

2: علائم علاقه مندی بر اساس تقاضانامه 

در این قسمت وضعیت علاقه مندی نسبت به دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی، بهیاران و کارمندی را که به صورت بله/خیر که در زمان ثبت نام مشخص نموده اید مشاهده می کنید. در صورت وجود خطا و یا اعلام نکردن علاقه مندی نسبت به هریک، مجددا می توانید با پرداخت هزینه مربوطه از طریق سایت سازمان سنجش، فرم مذکور را تغییر دهید.

3: وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف هر یک از گروه های آزمایشی

دراین قسمت وضعیت مجاز یا غیر مجاز بودن شما نسبت به انتخاب رشته در هریک از دوره های زیر به نمایش در می آید.

  • روزانه و نوبت دوم
  • مجازی، پردیس خودگران و مازاد ظرفیت
  • بهیاران
  • دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی
  • دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی

نکته: در نظر داشته باشید اعلام مجاز بودن به انتخاب رشته به منزله قبولی شما نیست. 

4: نمرات خام دروس امتحانی 

در بخش نمرات خام دروص امتحانی به مشاهده درصد کسب شده از هر درس می پردازید. بازه درصد ها می تواند از منفی 33/3 تا 100 درصد باشد.

5: رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده در دوره های روزانه و نوبت دوم گروه آزمایشی

در آخرین جدول کارنامه، ماکزیمم رتبه کل زیرگروه ها، رتبه کل در سهمیه، آخرین رتبه مجاز در سهمیه (دوره های روزانه و نوبت دوم) و رتبه کشوری نمایش داده می شود. آنچه اهمیت دارد رتبه کل در سهمیه بوده و تعیین کننده انتخاب رشته می باشد.

6: کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه داشت این کد الزامی است. از قسمت انتهایی کارنامه آن را دریافت کرده و تا موعد مقرر به همراه داشته باشد.

بنابر اطلاعات فوق، آنچه در انتخاب رشته تاثیر گذار بوده و بر اساس آن انجام می شود، رتبه در سهمیه داوطلب است نه رتبه کشوری.

ظرفیت و رتبه قبولی کنکور انسانی ۱۴۰۳

داخل دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی، ظرفیت هر رشته و نفر مشخص می شود که بخاطر اهمیت ظرفیت و رتبه قبولی کنکور برای داوطلبان شرکت کننده در این آزمون، آمار قبولی های رشته های پرمتقاضی گروه علوم انسانی برای دانشگاه های سراسری و آزاد در جدول زیر قرار داده شده است. پرمتقاضی ترین رشته های گروه انسانی در بین داوطلبان این گروه آزمایشی را، سه رشته حقوق، روانشناسی و حسابداری تشکیل می دهند.

لینک آخرین رتبه قبولی رشته های انسانی دانشگاه سراسری و آزاد 
رشته های پر طرفدارلینک دانلود رشته های انسانی (دانشگاه سراسری)لینک دانلود رشته های انسانی (دانشگاه آزاد)
حقوقآخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه سراسری آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد
روانشناسی آخرین رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه سراسری آخرین رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه آزاد 
حسابداری آخرین رتبه قبولی حسابداری دانشگاه سراسری  آخرین رتبه قبولی حسابداری دانشگاه آزاد
مدیریت مالی آخرین رتبه قبولی مدیریت مالی دانشگاه سراسریآخرین رتبه قبولی مدیریت مالی دانشگاه آزاد
مدیریت دولتی آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی دانشگاه سراسری آخرین رتبه قبولی مدیریت دولتی دانشگاه آزاد
مدیریت بازرگانیآخرین رتبه قبولی مدیریت بازرگانی دانشگاه سراسری آخرین رتبه قبولی مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد 
مدیریت صنعتی آخرین رتبه قبولی مدیریت صنعتی دانشگاه سراسری آخرین رتبه قبولی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد
علوم تربیتیآخرین رتبه قبولی علوم تربیتی دانشگاه سراسریخرین رتبه قبولی علوم تربیتی دانشگاه آزاد

ممکن است داوطلبان این تصور را داشته باشند که رتبه قبولی آنان بستگی به تعداد سوالاتی دارد که پاسخ داده اند اما لازم به ذکر است که این مورد کاملا اشتباه بوده و ملاک قبولی شما بستگی به تعداد سوالات درستی است که پاسخ داده اید. بنابراین هرچه تعداد سوالات درست بیشتر باشد به همان مقدار  تراز و رتبه بالاتری خواهید داشت. همچنین داوطلبان می توانند با کمک نرم افزار انتخاب رشته و با وارد کردن درصد های احتمالی خود، پیش بینی کنند که درصد شانس آنان در قبولی در رشته مورد علاقه شان چقدر است.

رتبه قبولی کنکور انسانی 
لینک مستقیم نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری  
لینک مستقیم نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

تاریخ انجام این فرآیند مهم از نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ می باشد.

2- آیا انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری از طریق یک سایت انجام خواهد شد؟

خیر، فرآیند انتخاب رشته دانشگاه سراسری از طریق سایت sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق مراجعه به سایت azmoon.org انجام می شود.

3- آیا مهلت انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ تمدید خواهد شد؟

مهلت انتخاب رشته کنکور هر ساله معمولا برای چند روز تمدید می‌شود. گرچه زمان آن هنوز مشخص نیست.

4- چگونه انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ را به بهترین نحو انجام دهیم؟

با به دقت بررسی کردن و تحلیل درست مندرجات کارنامه، توجه به سهمیه ها، چینش منطقی و توجه به علایق و استعداد شخصی، می توان به یک انتخاب رشته مطلوب دست یافت.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور