خانه کنکور انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402
انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله اقدام به برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی با هدف ارزیابی داوطلبانی که در دوره کاردانی تحصیل کرده و قصد ورود به مقطع کارشناسی را دارند، می نماید. دانشگاه های سراسری در نوبت های روزانه و غیر روزانه و همچنین دانشگاه آزاد به ارائه رشته های با آزمون و بدون آزمون در این مقطع می پردازند.

لازم به ذکر است که برای پذیرش در رشته های علوم پزشکی اعم از علوم آزمایشگاهی، مامایی، بهداشت عمومی، هوشبری و تکنولوژی اتاق عمل و نیز رشته های پرمتقاضی دانشگاه های روزانه، داوطلبان می بایست در آزمون کاردانی به کارشناسی شرکت کرده و حدنصاب نمره لازم برای پذیرش در این رشته ها را کسب کنند. پذیرش دانشجو در این مرحله منحصراٌ براساس نمره کل داوطلب در کنکور و تاثیر سهمیه ثبت نامی و اولویت های انتخابی فرد می باشد.

ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی به صورت همزمان انجام می شود.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

همان طور که اشاره شد، ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 و انتخاب رشته آن در یک مرحله انجام می گیرد. بر همین اساس، علاقه مندان می بایست پس از کسب اطلاع کامل از شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 و فراهم نمودن مدارک لازم از تاریخ 28 خرداد ماه لغایت 4 تیرماه 1402 نسبت به نام نویسی و ثبت کد رشته های مورد علاقه خود در فرم ثبت نام اقدام کنند.

همچنین با توجه به پایان یافتن مهلت مذکور، برای آن دسته از جاماندگانی که هنوز موفق به نام نویسی نشده و یا نیازمند ویرایش اطلاعات خود هستند، طبق تمدید مهلت ثبت نام قادر به نام نویسی و یا ویرایش اطلاعت خود خواهند بود. البته هنوز اطلاعات مشخصی در این باره منتشر نشده است اما به محصض اعلام جزئیات از طریق کانال تلگرام ایران مشاوره قابل پیگیری خواهد بود.

در واقع متقاضیان می توانند در بازه زمانی مذکور با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 حداکثر 50 کد رشته محل را از رشته های با آزمون و بدون آزمون مندرج در این دفترچه استخراج کرده و پس از کسب اطمینان نسبت به چینش آن ها بر اساس اولویت های خود، به تکمیل فرم انتخاب رشته مربوطه بپردازند.

مراحل انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

داوطلبان گرامی جهت ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نموده و پس از یادداشت کردن کد رشته های مورد نظر، مطابق با راهنمای زیر فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته خود را به انجام برسانند.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و از سمت راست صفحه آیکون “کاردانی به کارشناسی” را انتخاب نمایید.مرحله اول ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
  • بر روی لینک فعال “ثبت نام و انتخاب رشته  کنکور کاردانی به کارشناسی سال 1402” کلیک کنید.مرحله دوم ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
  • پس از ورود به صفحه جدید گزینه “خرید کارت را از منوی سمت راست برگزینید.مرحله سوم ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
  • دکمه مربوط به “سریال ثبت نام پذیرش دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته مهر ماه سال 1402” انتخاب و کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.مرحله چهارم ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
  • با فشردن کلید “پرداخت” هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 را توسط کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود پرداخت نموده و سریال 12 رقمی خریداری شده را یادداشت نمایید.
    مرحله پنجم ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
  • به صفحه اول بازگشته و بر روی گزینه “ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی” کلیک کنید و سریال ثبت نام و شماره همراه خود را درج نموده و کلید “تایید” را بفشارید.
    مرحله هفتم ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی
  • پس از تکمیل فرم مربوطه، کد رهگیری و شماره پرونده صادر شده از سوی سامانه را دریافت کنید.

شرایط ثبت نام و شرکت در انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی 1402

داوطلبانی که مایل به ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی هستند، می بایست از شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده آگاهی داشته و در صورت دارا بودن کلیه شرایط، روند ثبت نام خود را آغاز نمایند. این ضوابط را در فهرست زیر بیان کرده ایم.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان اشاره شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پذیرش و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و پایبندی به قانون اساسی کشور
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم احراز فساد اخلاقی
  • داشتن توانایی جسمی لازم و متناسب با رشته انتخابی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ثبت نام در این آزمون الزامی است.
  • پذیرفته شدگان گروه آموزشی پزشکی بعد از فارغ التحصیلی باید برابر با طول مدت تحصیل، تعهدی مبنی بر خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسپارند.
  • دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی می توانند در زمینه خدمت سربازی از معافیت تحصیلی استفاده نمایند. (ویژه متقاضیان آقا)
  • شرکت کنندگان این آزمون باید دارای مدرک کاردانی باشند و این مدرک بایستی حتما مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری قرار بگیرد.
  • داوطلبانی که در آزمون کاردانی به کارشناسی سال 1401 شرکت کرده اند و در موسسات غیردولتی، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و مجازی قبول شده اند، (در صورت نبود مشکل نظام وظیفه برای متقاضیان آقا) می توانند در آزمون سال 1402 شرکت کنند و پس از پذیرش در یکی از رشته های انتخابی، از رشته قبلی خود انصراف دهند.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کاردانی به کارشناسی سال 1401 در صورت ثبت نام در آزمون سال 1402، فقط مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه های نوبت دوم، غیرانتفاعی و… می باشند و نمی توانند از رشته های دانشگاه روزانه انتخاب کنند.
  • افرادی که در یکی از رشته های گروه علوم پزشکی قبول شده اند، پس از فارغ التحصیلی باید برابر با طول مدت تحصیل، تعهدی منوط بر خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه نمایند.
  • چنانچه در هر کدام از مراحل ثبت نام و حتی پس از پذیرفته شدن در آزمون، مشخص گردد که داوطلب دارای شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام نبوده است، از ادامه انجام مراحل و تحصیل داوطلب جلوگیری به عمل می آید.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دوره های بدون آزمون و با آزمون کارشناسی ناپیوسته مشترک می باشد. داوطلبان می توانند برای اطلاع از این که هر یک از رشته ها در کدام واحد دانشگاهی ارائه شده اند و یا ظرفیت پذیرش هر رشته به چه صورت می باشد، این دفترچه را از سایت ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 و یا لینک موجود در جدول زیر دریافت و مطالعه کنند.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402
دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 1401

(جهت دریافت فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 1402
(به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

با توجه به آن که کد رشته های درج شده در فرم انتخاب رشته پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 قابل تغییر یا تعویض نمی باشد، لذا به کلیه داوطلبان توصیه می گردد با تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام که در انتهای دفترچه راهنما قرار دارد، از خطا های احتمالی در هنگام ثبت نام اصلی جلوگیری کنند.

لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

یکی از مهم ترین مواردی که داوطلبان باید جهت ثبت نام و انتخاب رشته از آن مطلع باشند، لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 بوده که لیست مذکور در دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی مندرج می باشد.

در جدول زیر لیست رشته های پذیرش کنکور کاردانی به کارشناسی به همراه رشته های فارغ التحصیلی مقطع کاردانی که مجاز به ثبت نام و انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند ارائه گردیده است.

لیست رشته های کنکور کاردانی به کارشناسی 1402
رشته گرایش تحصیلی مقطع کارشناسی ناپیوستهرشته فارغ التحصیلی مقطع کاردانی مجاز به ثبت نام
تکنولوژی اتاق عملپرستاری
تکنیسین اتاق عمل
بهداشت عمومیبهداشت دهان و تکنسین سلامت دهان
بهداشت عمومی
بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده
بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها
بهداشت مدارس (تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام در این رشته هستند که شروع به تحصیل در مقطع کاردانی آنان در رشته بهداشت مدارس در سال 86 و یا قبل از آن در یکی از آموزشکده های فنی و حرفه ای بوده باشد.
پرستاری دندانپزشکی
راهنمای بهداشت عمومی
تکنولوژی پرتوشناسیتکنولوژی پزشکی هسته ای – پزشکی هسته ای
تکنسین رادیولوژی
تکنولوژی رادیولوژی
رادیوتراپی – تکنولوژی پرتودرمانی
رادیولوژی – تکنولوژی پرتوشناسی
رادیولوژی تشخیصی
علوم آزمایشگاهیعلوم آزمایشگاهی
ماماییمامایی
فوریت های پزشکی پیش بیمارستانیپرستاری
تکنسین اتاق عمل
هوشبری
فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی

هزینه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

با عنایت به این موضوع که هنوز دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 منتشر نگردیده، بنابراین هنوز اطلاعی از  هزینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 در دست نداریم. در سال گذشته مبلغ ثبت نام 94 هزار و پانصد تومان بوده است که این عدد برای سال 1402 مطمئنا افزایش قیمت خواهد داشت.

همچنین داوطلبان در صورت تمایل به شرکت در رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی مبلغی به طور جداگانه از ثبت نام اصلی پرداخت می نمایند که در سال گذشته این هزینه معادل 20 هزار تومان بوده است.

مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

اولین نکته ای که متقاضیان شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 باید بدانند این مطلب است که زمان ثبت نام و انتخاب رشته در کنکور کاردانی به کارشناسی همزمان می باشد. بنابراین داوطلبان با مطالعه دفترچه و آگاهی از لیست رشته های ارائه شده همراه با کد رشته محل آن، شناختی نسبی از محدوده ی انتخاب های خود پیدا می کنند.

توجه به نکات زیر می تواند تا حدودی راه گشا باشد:

  • انتخاب رشته بر اساس علاقه و استعداد با توجه به میزان تلاش و پشتکاری که مقتضای کسب نمره حد نصاب برای آن رشته مورد نظر است.
  • آشنایی با رشته های ارائه شده در سال قبل و انتخاب تعدادی از آنان بر حسب علاقه و استعداد جهت آمادگی برای آزمون سال آینده.
  • شرکت در آزمون های آزمایشی و استفاده از مشاوره های مربوط به برنامه ریزی کنکور
  • انتخاب و چینش رشته ها بر اساس اولویت بندی با توجه به میزان درصد پذیرش دانشگاه مورد نظر ضمن تخمین درصد قبولی خود در رشته مورد علاقه.

نکته پایانی اینکه دانشگاه آزاد به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش دارد که در رشته های پزشکی و پرطرفدار قطعا همراه با آزمون می باشد و داوطلب برای قبولی در رشته مورد علاقه خود اگر آن رشته رقابتی باشد، فرق چندانی بین دانشگاه دولتی و آزاد نخواهد بود و این به معنای تلاش بیشتر برای موفقیت محتمل تر در قبولی رشته های خاص و جذاب خواهد بود.

سوالات متداول

1- داوطلبان چه زمانی می توانند برای انتخاب رشته در کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ اقدام کنند؟

ثبت نام و انتخاب رشته این آزمون همزمان بوده و از تاریخ 28 خرداد الی 4 تیر ماه ۱۴۰۲، انتخاب رشته امکان پذیر خواهد بود.

2- نحوه انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ از چه طریقی صورت می پذیرد؟

ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org طبق توضیحات کامل در مقاله اقدام نمایید.

3- برای ثبت نام و انتخاب رشته در کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ چه شرایطی لازم است؟

داوطلبان بایستی دارای شرایط عمومی و اختصاصی لازم باشند که به تفصیل در مقاله مندرج می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ نظر
  1. امیرحسین

    سلام کاردانی نقشه برداری میخونم میتونم برم کارشناسی رشته ایمنی دانشگاه دولتی روزانه یا شبانه بخونم؟

  2. محمد

    سلام. من میتونم کد رشته محل هر سه گرایش کارشناسی مکانیک رو با اولویت انتخاب کنم یا باید فقط یک گرایش انتخاب کنم!؟؟؟

  3. سعید

    باسلام لطفا پاسخ بنده را بدهید ممنون میشم دخترم کاردانی با معدل ۱۶ در رشته فلسفه گذرانده اما میخواهد در رشته هوشبری ادامه تحصیل بدهد ۱- ایا امکان دارد تغییر رشته بدهد لطفا مراحل ومشاوره از ما دریغ نکنید

  4. علیرضا

    سلام خسته نباشید من یه سوال تاثیر بومی چقدر در قبولی بعدش من بومی اصفهانم زدم بومی اصفهان و محل کنکور و ادرس خونه را همدان زدم چون ساکن همدانم میخواستم ببینم مشکلی برام پیش نمیاره؟ واسه بومی بودنم؟
    سوال دیگه در مورد الویت هاست من الویت اولم زدم ورودی مهر اصفهان دوم زدم ورودی مهر همدان سوم هم ورودی بهمن اصفهان من الان ناراحت و پشیمونم فکر میکنن با این کارم احتمالش خیلی پایین اومده باشه اصفهان قبول بشم اخه سطح دانشگاه همدان پایین هست و خیلی اسونه قبولی و اصفهان سخت یکی از دوستام گفت تو شانست واسه الویت بهمن اصفهان زیاد بود ولی الان خرابکردی یه راهنمایی کلی میکنید چند روز دیگه کنکور دارم

  5. سپیده

    سلام. من توی کنکور شرکت نکردم.اما الان دیدم که کسایی هم که شرکت نکردن با دریافت کارت اعتباری میتونن انتخاب رشته کنند. اگر که امکانش هست من رو راهنمایی کنید
    من کاردانی رو خوندم و اگر بشه میخوام ارشد بخونم.پیوسته. اگر که نمیشه کارشناسی. رشتم هم عکاسی عست

    • ایران مشاوره

      با سلام. زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی تمدید شده است و تا دو تیر ماه امکان ثبت نام وجود دارد. شما حتما باید اول کارشناسی رو تموم کنید تا بتوانید در مقطع ارشد هم تحصیل کنید.

  6. محمد

    سلام
    من کاردانی دامپزشکی خواندم میخواستم بدونم میتونم در مقطع کارشناسی تغیر رشته بدم و اگر میشود در چه رشته ای میشود و اگر نه باید در کدام رشته شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام . می توانید در رشته خودتان و سایر رشته های غیر پزشکی شرکت بفرمایید

مشاوره کنکور پیج کنکور