خانه علمی کاربردی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بوشهر 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بوشهر 1401

راهنمای نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر 1401
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر 1401

دانشگاه علمی کاربردی یکی از مراکزی است که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون آزمون دانشجو می پذیرد. چنانچه افراد متقاضی دارای شرایط ثبت نام علمی کاربردی باشد، می توانند بر اساس علاقه خود و بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم دوره متوسطه در رشته هایی که توسط این دانشگاه ارائه می شود نام نویسی نمایند.

لازم به ذکر است که ثبت نام این دانشگاه طی دو نوبت و در مهر و بهمن ماه هر سال انجام شده و داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را به انجام رسانند.

داوطلبان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می بایست در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر 1401

همان طور که پیش از این نیز ذکر شد، دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دو نیمسال اول و دوم اقدام به پذیرش دانشحو به صورت بدون آزمون می نماید. داوطلبان نام نویسی در این دانشگاهمی توانند مطابق زمانبندی ارائه شده در ذیل، جهت ثبت نام اقدام کنند.

زمان ثبت نام مهر ماه

افرادی که متقاضی ثبت نام در رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ترم مهر ماه می باشند، می توانند بر اساس معدل مقطع کاردانی و یا دوره متوسطه خود در زمانبندی اعلام شده مطابق جدول زیر، با مراجعه به سایت مربوطه فرآیند نام نویسی را به انجام رسانند.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر مهر ماه 1401
مقطعمهلت اولیه ثبت نامتمدید مهلتمهلت مجدد
کاردانی31 خرداد تا 7 تیر ماه7 تیر تا 14 تیر ماه1 تا 4 شهریور

و 4 تا 8 شهریور

کارشناسی ناپیوسته14 تیر تا 21 تیر ماه21 تیر تا 26 تیر ماه

زمان ثبت نام بهمن ماه

مطابق توضیحات گفته شده، افراد می توانند در ترم بهمن نیز برای نیمسال دوم این دانشگاه ثبت نام نمایند. البته هنوز زمان دقیقی بدین منظور اعلام نشده است اما سال گذشته این فرآیند اواخر دی ماه انجام شده بود. همچنین داوطلبان می توانند به جهت اطلاع از تاریخ مشخص شده ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره، عضویت یابند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر 1401

داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه می بایست مراحل مختلفی را طی نمایند که در این بخش به توضیح جزئیات آن ها به تفکیک هر نیمسال خواهیم پرداخت.

نحوه ثبت نام مهر ماه

نام نویسی برای نیمسال اول دانشگاه علمی کاربردی به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی انجام می شود. داوطلبان می توانند با طی نمودن مراحل ذکر شده مطابق با راهنمای تصویری ذیل، فرآیند ثبت نام خود را کامل نمایند.

  • پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org از منوی سمت راست گزینه ” جامع علمی کاربردی” را انتخاب نمایید.

مرحله اول ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • سپس در این قسمت روی لینک فعال “ثبت نام پذیرش دوره های کاردانی فنی و حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال تحصیلی 1401 (کاردانی ناپیوسته / کارشناسی ناپیوسته)” کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • اکنون می توانید با انتخاب گزینه “خرید کارت اعتباری” هزینه نام نویسی را پرداخت نمایید.

مرحله سوم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • در این صفحه می بایست کلید عبارت “سریال ثبت نام پذیرش دوره مهندسی و کارشناسی حرفه ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال 1401” را فعال نموده و گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله چهارم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • اطلاعات خواسته شده را در کادر های مربوطه در این صفحه درج نموده و مجددا کلید “تایید و ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • حالا پس از فعال نمودن تیک عبارت “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام.”گزینه “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

  • در این بخش اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نموده و کلید “پرداخت” را برگزینید.

مرحله هفتم ثبت نام علمی کاربردی 1401

  • در ادامه لازم است مجددا به مرحله سوم بازگشته و روی عبارت “تایید و ادامه _ گام بعدی” کلیک کنید.

مرحلع هشتم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

  • اکنون شماره سریال ثبت نام خریداری شده را در کادر مربوط به آن وارد نموده و گزینه “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله نهم ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

در نهایت می توانید فرم ثبت نام خود را به وسیله اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و کد رشته محل های مورد نظر تکمیل نمایید و در ضمن لازم است در پایان شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی صادر شده توسط سیستم را یادداشت نموده و نزد خود نگه دارید.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که، ثبت نام هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول به صورت فوق انجام می شود و از نظر طی نمودن مراحل تفاوتی با یکدیگر ندارد.

نحوه ثبت نام بهمن ماه

مطابق دوره های گذشته احتمال می رود ثبت نام نیمسال دوم این دانشگاه به صورت حضوری انجام شود، اما چنانچه نام نویسی ترم بهمن ماه نیز به صورت اینترنتی انجام شود، مراحل آن از طریق سایت سازمان سنجش و مطابق نیمسال اول خواهد بود با این تفاوت که لازم است در مرحله دوم روی لینک مربوط به ثبت نام بهمن ماه کلیک شود.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر 1401

برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان لازم است مدارکی را به هنگام ثبت نام حضوری ارائه دهند. البته جهت نام نویسی در مرحله اینترنتی نیز وارد نمودن برخی از اطلاعات فردی و تحصیلی نیز لازم می باشد که در ادامه به توضیح این موارد پرداخته ایم.

مدارک ثبت نام اینترنتی

در این مرحله نیازی به بارگذاری اسکن همه اطلاعات زیر نمی باشد، اما لازم است جزئیات خواسته شده را در سایت سازمان سنجش به هنگام ثبت نام اینترنتی درج نمایید.

  • اطلاعات شناسنامه ای شامل: نام و نام خانوادگی، شماره و سریال شناسنامه و تاریخ تولد
  • مشخصات فردی از قبیل: کد ملی، مذهب، ملیت، وضعیت جسمانی، شماره تلفن همراه و ثابت، اسکن عکس 4×3 و مشخص نمودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان
  • اطلاعات تحصیلی از جمله: عنوان مدرک، معدل کتبی، تاریخ فارغ التحصیلی مقطع دیپلم یا کاردانی

مدارک ثبت نام حضوری

متقاضیان در زمان مراجعه برای نام نویسی حضوری نیز می بایست مدارکی را به همراه داشته باشند که باید موارد لازم به دانشگاه تحویل داده شوند. البته در برخی از موارد برای مقاطع کاردانی با کارشناسی ناپیوسته متفاوت می باشد که در ادامه ذکر شده است.

  • 6 قطعه عکس 4×3 (تمام رخ مربوط به سال جاری)
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • کارت پایان خدمت یا معافیت مشمولان نظام وظیفه
  • اصل گواهی اشتغال به کار
  • اصل فرم تاییدیه معدل (برای فارغ‌التحصیلانی که گواهینامه پایان تحصیلات برای آن ها صادر نشده است.)
  • اصل مدرک دیپلم متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم (برای داوطلبان کارشناسی شامل اصل یا گواهی موقت مدرک کاردانی می باشد.)
  • پرینت صفحه اول دفترچه بیمه

شرایط ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی واحد بوشهر 1401

همان طور که گفته شد، چنانچه داوطلبان دارای مدرک دیپلم در هر رشته ای بوده باشند، امکان نام نویسی در مقطع کاردانی این دانشگاه را خواهند داشت. البته ثبت نام این دانشگاه ها نیز نیازمند رعایت شرایط عمومی و اختصاصی زیر نیز می باشد.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان بیان شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عمل به احکام اسلامی (اقلیت های دینی ملزم به اجرای این بند نمی باشند در صورتی که به صورت علنی به نقص آن نپردازند.)
  • عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک، گروه های فراماسونری و عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در هنگام تحصیل و در زمان اشتغال

شرایط اختصاصی مقطع کاردانی

  • دارا بودن دیپلم سه ساله نظام جدید (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) یا دیپلم سه ساله نظام ترمی / سالی واحدی (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله نظری و فنی و حرفه ای)
  • داشتن سایر شرایط اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • داشتن شرایط نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی مقطع کارشناسی ناپیوسته

  • دارا بودن مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و یا معادل آن، از دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش برای شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته (مدرک داخلی تمامی مراکز و و موسسات، قابل قبول نبوده و مدرک معادل محسوب نمی گردد. همچنین صرفا افرادی که تا پایان 31 شهریور ماه 1401 مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند، مجاز به ثبت نام خواهند بود.)
  • داوطلبان سهمیه آزاد می توانند بر حسب ضوابط، بدون در نظر گرفتن عنوان مدرک کاردانی خود و بر اساس علاقه مندی به هر یک از رشته های تحصیلی، جهت ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. (افرادی که در رشته متفاوتی از مدرک کاردانی خود ثبت نام می نمایند، لازم است تمامی دروس پیشنیاز و یا جبرانی رشته ای که در آن پذیرفته شده اند را با در نظر گرفتن گروه آموزشی مربوط و مطابق سر فصل مصوب بگذرانند.)
  • دانشجویان مقطع کاردانی می بایست در صورت پذیرفته شدن، به هنگام ثبت نام، فارغ التحصیل شده باشند و مدرک مربوطه را به مراکز آموزشی مورد نظر تحویل دهند.
  • داشتن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • دارا بودن کارت معافیت یا پایان خدمت برای داوطلبان آقا

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر 1401

یکی از موارد لازم پیش از اقدام جهت ثبت نام  بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی هر واحد، اطلاع از رشته های ارائه شده در آن ها می باشد. به همین دلیل در ادامه لیست رشته های این دانشگاه را به تفکیک مقاطع ذکر نموده ایم. بدیهی است به محض انتشار دفترچه بهمن ماه، رشته های نیمسال دوم نیز در این قسمت قرار داده خواهد شد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر مهر ماه 1401
مقطع کاردانی
کاردانی فنی برق – برق صنعتیکاردانی فنی بازرسی جوشکاردانی فنی جوشکاریکاردانی فنی آسانسور و پله برقی
کاردانی فنی ابزار دقیقکاردانی فنی مکانیک – مکانیک تاسیسات صنعتی کاردانی فنی مکانیک خودرو-کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه های گسترده
کاردانی فنی کامپیوتر – سیستم های کامپیوتریکاردانی فنی نرم افزار – برنامه سازی کامپیوتریکاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالیکاردانی فنی پشتیبانی سیستم های رایانه ای
 کاردانی فنی تولید محتوای دیجیتالیکاردانی فنی داده کاویکاردانی فنی شبکه های رایانه ایکاردانی فنی تعمیر کامپیوتر و لپتاپ
کاردانی فنی شهرسازیکاردانی فنی عمران – امور پیمان هاکاردانی فنی عمران – نگهداری و مرمت ساختمان کاردانی فنی معماری – معماری شهری
کاردانی فنی ایمنی کار و حفاظت فنیکاردانی فنی تجهیزات پزشکی – تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکیکاردانی فنی صنایع شیمیایی – پالایش گازکاردانی فنی امور زراعی – تولیدات زراعی
کاردانی فنی گیاه پزشکیکاردانی حرفهای بهداشت یاری دامپزشکیکاردانی فنی آب و خاک – عمران اراضی کشاورزی کاردانی حرفه ای مدیریت – امور اداری
کاردانی حرفه ای مدیریت – بهره وری واحدهای صنفیکاردانی حرفه ای حقوق – حقوق ثبتیکاردانی حرفه ای دستیاری حقوقی امور قضاییکاردانی حرفه ای دستیاری مشاغل حقوقی
کاردانی حرفه ای حقوق حمل و نقلاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی – اورژانس اجتماعیکاردانی حرفه ای مددکاری اجتماعی – مددکاری خانوادهکاردانی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانی
کاردانی حرفه ای تکنولوژی آموزشیکاردانی حرفه ای اطفای حریق شهری– کاردانی حرفه ای امداد سوانحکاردانی حرفه ای امداد و نجات شهری
کاردانی حرفه ای بازاریابیکاردانی حرفه ای بازرگانی – امور گمرکی– کاردانی حرفه ای بازرگانی – خدمات مشاوره املاککاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار
کاردانی حرفه ای حسابداری امور مالیکاردانی حرفه ای حسابداری بهای تمام شدهکاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه آمادگی جسمانیکاردانی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری پایه فوتبال
کاردانی حرفه ای مربیگری پایه نجات غریق کاردانی حرفه ای آرایش زنانهکاردانی حرفه ای پیرایش مردانهکاردانی حرفه ای امور فرهنگی
کاردانی حرفه ای روابط عمومیکاردانی حرفه ای صنایع دستی – فرش دستباف کاردانی حرفه ای طلا و جواهر – ساخت زیورآلات با دستکاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی – عکاسی
کاردانی حرفه ای طراحی گرافیککاردانی حرفه ای دوخت و تکنولوژی لباسکاردانی حرفه ای طراحی لباسکاردانی حرفه ای قنادی
کارشناسی ناپیوسته
مهندسی فناوری الکترونیک صنعتیمهندسی فناوری کنترل – ابزار دقیقمهندسی فناوری برق صنعتیمهندسی فناوری بازرسی جوش
مهندسی فناوری جوشمهندسی فناوری مکانیک خودرومهندسی فناوری مکانیک خودرومهندسی فناوری اطلاعات – امنیت اطلاعات
مهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات مهندسی فناوری شبکه های رایانه ایمهندسی فناوری عمران – ساختمان سازیمهندسی فناوری عمران – نقشه برداری
مهندسی فناوری صنایع شیمیایی مهندسی فناوری ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE)مهندسی فناوری باغبانی – گیاهان دارویی و معطرمهندسی فناوری گیاه پزشکی – مدیریت تلفیقی آفات
کارشناسی حرفه ای بهداشت مواد غذایی با منشا دامیکارشناسی حرفه ای مددکاری اجتماعی – خانوادهکارشناسی حرفه ای امور گمرکیکارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار
کارشناسی حرفه ای مدیریت کسب و کار اینترنتیکارشناسی حرفه ای حسابداری امور مالیکارشناسی حرفه ای حسابداری بهای تمام شدهکارشناسی حرفه ای مشاوره املاک و مستغلات
 کارشناسی حرفه ای مدیریت دفتریکارشناسی حرفه ای مدیریت امور اداری و منابع انسانیکارشناسی حرفه ای خدمات حقوقی ارشاد و معاضدت قضاییکارشناسی حرفه ای حقوق ثبت اسناد و املاک
کارشناسی حرفه ای حقوق تجاری بین المللیکارشناسی حرفه ای تربیت مربی پیش دبستانیکارشناسی حرفه ای تربیت بدنی – مربیگری آمادگی جسمانی– کارشناسی حرفه ای حفاظت و پیشگیری از حریق و حوادث
کارشناسی حرفه ای مدیریت عملیات امداد و نجاتکارشناسی حرفه ای مدیریت بحران در اماکنکارشناسی حرفه ای تکنولوژی آموزش های فرهنگی و هنریکارشناسی حرفه ای روابط عمومی – رفتار اجتماعی و افکارسنجی
کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی – برنامه ریزی فرهنگیکارشناسی حرفه ای معماری – طراحی محیط بیرونیکارشناسی حرفه ای معماری – طراحی محیط داخلیکارشناسی حرفه ای طراحی و الگوسازی پوشاک – لباس مجلسی و خانگی
کارشناسی حرفه ای طراحی و تکنولوژی دوختکارشناسی حرفه ای گریم – آرایش و پیرایش مو

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر 1401

مطالعه دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در هر دوره می توانند کمک های بسیاری برای اطلاع از جزئیات رشته های ارائه شده همچون ظرفیت پذیرش آن ها و همین طور اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط اختصاصی مراکز مختلف آموزشی نیز به داوطلبان ارائه دهد.

به همین دلیل در جداول زیر لینک دانلود این دفترچه ها قرار داده شده است. البته  دفترچه بهمن ماه هنوز منتشر نشده است، اما لینک دانلود فایل پی دی اف آن به محض انتشار فعال خواهد شد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی واحد بوشهر 1401
 مهر ماه
دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مهر 1401

(جهت دریافت فایل مورد نظر بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.)

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی مهر 1401

(جهت دریافت فایل، روی لینک مربوطه کلیک نمایید.)

بهمن ماه
دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

آن دسته از متقاضیانی که در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام نموده باشند می توانند به صورت اینترنتی در موعد مقرر پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش، نتایج بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 را مشاهده نمایند و چنانچه اسامی آن ها در لیست پذیرفته ها نباشد، امکان ثبت نام در دوره تتکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1401، در صورت برگزاری، برای آن ها فراهم است.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بوشهر برای نیمسال اول سال جاری تا چه زمانی تمدید شد؟

این فرآیند برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته طی مهلت مجددی از 1 تا 8 شهریور نیز به انجام می رسید.

2- ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بوشهر به چه طریقی صورت می گیرد؟

ثبت نام این دانشگاه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و پرداخت هزینه مربوطه انجام می شود.

3- آیا نام نویسی در رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بدون داشتن مدرک مرتبط با رشته ثبت نامی امکان پذیر است؟

بله، داوطلبان می توانند بدون داشتن مدرک دیپلم و یا کاردانی مرتبط در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره