خانه نمونه دولتی تخمین رتبه قبولی آزمون نمونه دولتی

تخمین رتبه قبولی آزمون نمونه دولتی

تخمین رتبه قبولی آزمون مدارس نمونه دولتی 96 – 97

تخمین رتبه قبولی آزمون نمونه دولتی 96 - 97
تخمین رتبه قبولی آزمون نمونه دولتی 96 – 97
آگاهی از نحوه تخمین رتبه قبولی آزمون نمونه دولتی از مواردی است که بسیاری از دانش آموزان و اولیاء پس از آزمون نمونه دولتی و انتشار پاسخنامه آزمون نمونه دولتی پایه ششم و نهم در جستجوی آگاهی از آن هستند.بسیاری از دانش آموزان می خواهند که از طریق تخمین رتبه قبولی آزمون نمونه دولتی تراز یا امتیاز خود و همچنین تراز یا امتیاز قبولی مدرسه مورد نظر در استان خودشان در سال های قبل را بدست آورند و از این طریق بتوانند میزان شانس و درصد قبولی خود را برای قبولی در اینگونه مدارس بررسی کنند.بنابراین با توجه به درخواست بسیار زیاد دانش آموزان در رابطه با نحوه تخمین رتبه قبولی آزمون نمونه دولتی در این مقاله اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که با مطالعه آن بتوانید به تمامی پرسش های خود در این زمینه پاسخ دهید.

روش محاسبه نمره خام :
نمره خام  به صورت درصد بیان می شود و همانطور که می دانید در آزمون ورودی نمونه دولتی برای پاسخ های اشتباه نمره منفی در نظر گرفته می شود.کمترین نمره خام 33/33 – درصد است و این درصد مربوط به داوطلبی است که به تمام سوالات پاسخ اشتباه داده باشد.بیشترین نمره هم 100 درصد است و مربوط به داوطلبی است که به تمام سوالات پاسخ درست داده است و نمرات بر اساس درصد بین این دو نمره قرار می گیرند.البته بسیاری از دانش آموزان و اولیاء به نمره خام توجه می کنند اما لازم است بدانید که نمره تراز اهمیت بیشتری دارد.
فرمول محاسبه نمره خام : {(تعداد سوالات نادرست) _ ( تعداد سوالات درست * 3) * 100 تقسیم بر تعداد کل سوالات * 3}
نحوه محاسبه نمره تراز یا نمره آزمون نمونه دولتی
نمره تراز آزمون نمونه دولتی یا امتیاز آزمون نمونه دولتی بین صفر و بیست هزار می باشد و نمره منفی در تراز وجود ندارد.تراز یا امتیاز با توجه به نمره تمامی دانش آموزان شرکت کننده در آزمون و با استفاده از فرمول های خاص به دست می آید و محاسبه تراز برای یک دانش آموز باید با توجه به اطلاعات سایر دانش آموزان انجام بگیرد.بنابراین آنچه که در رتبه دانش آموزان تاثیرگذار است تراز یا امتیاز می باشد.
فرمول محاسبه تراز آزمون نمونه دولتی پایه ششم و نهم 

نکته : دانش آموزان گرامی توجه داشته باشید که 510 و 600 عدد اصلی است که با تعداد سوال های حذفی تغییر می کند.بنابراین باید تا کلید نهایی و مشخص شدن تعداد سوالات حذف شده صبر کنید تا عدد اصلی مشخص شود که بتوانید امتیازتان را محاسبه کنید.

فرمول محاسبه تراز پایه ششم :
نمره خام درس :(ضریب درس * {تعداد پاسخ های غلط – (3 * تعداد پاسخ های صحیح درس)}
نمره خام کل :مجموع نمرات خام هر درس
امتیاز آزمون :{ نمره خام کل * 20000 } تقسیم بر 510
فرمول محاسبه تراز پایه نهم :
نمره خام درس :(ضریب درس * {تعداد پاسخ های غلط – (3 * تعداد پاسخ های صحیح درس)} نمره خام کل :مجموع نمرات خام هر درس
امتیاز آزمون : {نمره خام کل * 10000} تقسیم بر 600
امتیاز معدل:{معدل کل * 10000}تقسیم بر 20
*امتیاز معدل +امتیاز آزمون _ امتیاز کل داوطلب *

*برای اطلاع از نحوه تخمین رتبه قبولی آزمون نمونه دولتی 96 با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.*

برای اطلاع از آخرین اخبار و زمان دقیق اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 96 فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال نمایید.

زمان تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی 

آگاهی از زمان تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی از سوالاتی است که بارها و بارها توسط دانش آموزان و اولیاء آنها پرسیده می شود.پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 96 – 97 و ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان آزمون نمونه دولتی در صورتی که مدارس نمونه دولتی ظرفیت خالی یا ظرفیت اضافی اعلام کردند، دانش آموزان می توانند در تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی شرکت نمایند و یا منتظر اعلام اسامی ذخیره های مدارس نمونه دولتی باشند تا در صورتی که اسامی آن ها در لیست ذخیره های نمونه دولتی قرار گرفته بود به مدارس نمونه دولتی مراجعه کرده و در صورت وجود ظرفیت خالی اقدام به ثبت نام نمایند.

شرایط تحصیل در مدارس نمونه دولتی 

بسیاری از دانش آموزان گمان می کنند که برای راهیابی به مدارس نمونه دولتی فقط کسب رتبه قبولی در آزمون کافی است اما اینگونه نخواهد بود. دانش آموزان در صورت قبولی در آزمون نمونه دولتی باید از شرایط تحصیل در اینگونه مدارس هم آگاه شوند.بنابراین توجه داشته باشید که ادامه‌ تحصیل‌ در مدارس‌ نمونه دولتی مشروط به‌ انجام فعالیت‌ های مثبت‌ پرورشی و آموزشی دانش‌آموزان خواهد بود.نکته دیگری که لازم است بدانید این است که ساعات تشکیل کلاس ها در مدارس‌ نمونه‌ دولتی همانند دیگر مدارس در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر می باشد.

انصراف از تحصیل در مدارس نمونه دولتی چه شرایطی دارد؟

تقریبا 20 روز پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی نتایج آزمون نمونه دولتی 96 بر روی سایت قرار خواهد گرفت.دانش آموزان در صورت کسب رتبه قبولی در آزمون باید خود را برای اقدامات بعدی جهت تحصیل درمدارس نمونه دولتی آماده نمایند و در مدت زمان تعیین شده با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام حضوری در مدرسه پذیرفته شده اقدام نمایند.در صورت عدم مراجعه به موقع به مدرسه پذیرفته شده جهت ثبت نام حضوری انصراف از تحصیل منظورخواهد شد.اما در خصوصدانش آموزانی که بنا بر هر دلیلی از تحصیل در این مدارس منصرف شده اند لازم است به اطلاع برسانیم که انصراف از تحصیل شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد که برای آگاهی از این شرایط می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۶ نظر
  1. Sara

    سلام
    برای قبولی در نمونه نهم به دهم ایا کتاب های هشتم هستند؟

  2. ستاره

    سلام . من ترازم ۱۱۱۵۲۱ بوده و تراز کل آخرین داوطلب قبولی در نمونه دولتی هم ۱۱۶۵۱۴ بوده. با وجود قبولی های تیزهوشان در نمونه دولتی که به احتمال زیاد در تیزهوشان ثبت نام میکنن و ظرفیت خالی میمونه چه قدر احتمال داره توی لیست ذخیره ها باشم؟؟

  3. مریم

    سلام نمره کل من در کارنامه شدم ۹۲۰۲۴ و نمره اخرین فرد قبولی ۱۲۳۴۷۶ ایا امکان قولی داخل ذخیره ها برای من وجود داره . لطفا جواب بدین

  4. المیرا

    سلام من در منطقه ۴ استان تهران با معدل ۲۰ هستم.تیزهوشان و نمونه قبول نشدم با تراز ۲۶۱۷۹.اخرین قبولی تیزهوشانمحدود ۴۰۰۰۰بود .احتمال داره تو ذخیره نمونه بمونم

  5. رویا

    سلام من معدل کل نهمم ۱۹/۹۵ شد و رشته تجربی اولویت الف اوردم در ازمون تیزهوشان و نمونه دولتی امسال ترازم ۲۴۰۷۲ شده است ایا من شانس قبولی در مدرسه نمونه دولتی محمد باقر منطقه ۴ با ظرفیت ۵۰ نفر برای رشته تجربی را دارم؟؟؟؟ اخرین تراز پذیرفته شده این مدرسه نمونه دولتی در سال ۹۶ برای رشته تجربی ۱۴۳۳۳ بوده است ایا من می توانم قبول بشم تروخدا جوابمو بدید خواهش میکنم

  6. مهدی

    سلام خسته نباشین ایا من با معدل بیست وسهمیه روستا با زدن ۳۳پاسخو۳’۴غلط در رشته تجربی نمونه قبول میشن

  7. ارغوان

    سلام ببخشید من با تراز ۱۶۹۰۳ وبا معدل نوبت دوم ۲۰در رشته انسانی شانس قبولی در تیزهوشان و نمونه در شهرستان خرم آباد. لرستان رو دارم؟؟؟توروخدا جواب بدید

  8. بهار

    سلام ببخشید من ترازم ۱۱۹۱۰۵ شده اخرین فرد قبولی ۱۲۴۴۹۱ شده احتمال قبولی ذخیره هست با وجود قبولی های تیزهوشان در نمونه دولتی که ب احتمال زیاد در تیزهوشان ثبت نام میکنن و ظرفیت خالی میمونه؟

  9. امیر محمد.

    سلام
    در کارنامه نمونه دولتی امسال نمره کل داوطلب ۱۱۸۱۶۳و نمره کل اخرین دااوطلب پذیرفته شده ۱۳۲۱۱۸می باشد ولی من پذیرفته نشده ام میشه توضیح بدید چرا?

  10. زهرا

    برای قبولی در ازمون هفتم به هشتم چه ملاکی باید در نظر داشته باشیم

    • ایران مشاوره

      سلام آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان در دو پایه ی ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار میشود و ملاک قبولی شما رتبه و عملکرد شما در آزمون تیزهوشان است.

  11. فاطمه

    ایی وایییی آخه چرا معدل رو حساب میکنن معلم علوم ما از عمد الکی نمره کم میکنه

  12. یاسمن خسروی

    باسلام
    به نظر شما با تراز۱۸۰۰۰احتمال قبولی در مدارس نمونه دولتی استان چهارمحال و بختیاری در رشته تجربی با ظرفیت۶۰نفرچقدراست؟
    باتشکر

  13. آتنا

    سلام ببخشید من با میانگین درصد ۶۳.۷۶ و تراز ۱۲۱۵۶از آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم آذربایجان غربی قبول میشوم؟؟

  14. ali

    ببخشید میخواستم بدونم تراز لازم برای قبول در نمونه دولتی چنده ۱۶۰۰۰ خوبه

  15. دانا

    سلام. با فرمول شما شدم ۱۵۱۷۷. آیا در بهترین نمونه پسرانه اصفهان پذیرفته می شم؟

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد