خانه کنکور توضیحات کارنامه کنکور ۱۴۰۳

توضیحات کارنامه کنکور ۱۴۰۳

بررسی توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری 1402
توضیحات کارنامه کنکور ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور یک امر مهم و حساس بوده باید با دقت بسیار زیادی انجام شود چرا که با اشتباه در انتخاب رشته یقینا آینده تحصیلی و حتی ممکن است آینده شغلی شما تغییر کند به موجب همین امر باید به مسائل بسیاری توجه داشت. یکی از این موراد مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور و دیگری اطلاع کامل از مندرجات کارنامه نتایج می باشد.

همانطور که می دانید نتایج کنکور در قالب کارنامه ای به داوطلبان ارائه می شود اما کارنامه کنکور 1403 با سال های اخیر تفاوت های بسیاری دارد که به مهم ترین این تغییر می توان به تغییر در تعداد و دفعات انتشار کارنامه اشاره کرد که در ادامه مفصل تر به توضیح آن خواهیم پرداخت.

کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مرحله دوم شامل رتبه، تراز و وضعیت انتخاب رشته داوطلبان می باشد.

زمان دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

همانطور که می دانید کارنامه کنکور سراسری 1403 با سال های گذشته تفاوت بسیاری داشت و از مهم ترین آنها می توان به زمان و تعداد دفعات انتشار آن اشاره کرد که در سه نوبت و با مندرجات متفاوت منتشر شد که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

کارنامه اولیه

کارنامه اولیه کنکور اولین نتیجه از آزمون سراسری 1403 بود که در اختیار داوطلبان قرار گرفت؛ این کارنامه صرفا شامل نمره دروس اختصاصی داوطلب بوده و رتبه و تراز را شامل نمی شد که در نیمه دوم مرداد ماه از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد.

کارنامه نهایی

کارنامه نهایی امسال با معنی متفاوتی نسبت به گذشته منتشر شد؛ در سال های اخیر کارنامه نهایی به معنی نتایج انتخاب رشته بوده ولیکن در آزمون ۱۴۰۳ رتبه، تراز و وضعیت انتخاب رشته داوطلبان در قالب کارنامه نهایی در نیمه دوم مرداد ماه منتشر خواهد شد.

کارنامه انتخاب رشته

آخرین نتیجه ای که از آزمون سراسری 1403 منتشر خواهد شد کارنامه انتخاب رشته می باشد که در حال حاضر زمان دقیقی برای اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام نشده است. به محض انتشار اخبار مربوطه از طریق مقاله پیش رو اعلام خواهد شد.

نحوه دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳

تمامی کارنامه های کنکور سراسری 1402 از طریق سایت سازمان سنجش منشر می شود که در ادامه به نحوه دریافت کارنامه نهایی کنکور خواهیم پرداخت.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و از منوی موجود گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.
مرحله اول دریافت کارنامه نهایی نوبت دوم کنکور سراسری
مرحله اول دریافت کارنامه نهایی نوبت دوم کنکور سراسری
  • از قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری گزینه “مشاهده و پرینت کارنامه ملاک عمل آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول)” انتخاب نمایید.
مرحله دوم دریافت کنکور
مرحله دوم دریافت کنکور
  • مجدد بر لینک فعال “مشاهده و پرینت کارنامه ملاک آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)” کلیک کنید.
مرحله سوم دریافت کارنامه کنکور
مرحله سوم دریافت کارنامه کنکور
  • اطلاعات خواسته شده را وراد کرده و کلید “ورود” را بفشارید.
مرحله چهارم دریافت کارنامه نهایی نوبت دوم کنکور سراسری
مرحله چهارم دریافت کارنامه نهایی نوبت اول کنکور سراسری

توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ – اولیه

در سال های گذشته کارنامه نتایج کنکور در دو مرحله منتشر می شد که مرحله اول شامل درصدهای درس، رتبه و از همه مهم تر مجاز یا غیر مجاز بودن داوطلبان به انتخاب رشته را نشان می داد. در ادامه بحث به بررسی کارنامه های اولیه و نهایی و مندجات خواهیم پرداخت.

کارنامه اولیه

ولیکن «کارنامه اولیه» در کنکور سراسری 1403 آنچنان معنای گذشته را ندارد و شامل رتبه و وضعیت انتخاب رشته نبوده و فقط موارد زیر را شامل می شود:

  • نمره هر درس (اختصاصی)
  • درصدهای کسب شده در هر درس (اختصاصی)
  • امتیاز کل کسب شده در کنکور از دروس اختصاصی
مرحله هفتم دریافت نتایج کنکور
مرحله هفتم دریافت نتایج کنکور

طبق تصویر فوق می توانید کاملا از جزئیات کارنامه کنکور سراسری 1403 آگاه شوید. علاوه بر نمرات تیر ماه در صورتی که داوطلب در کنکور اردیبهشت ماه نیز شرکت کرده باشد نمایش داده می شود.

کارنامه نهایی

توضیحات اصلی نتایج کنکور مربوط به کارنامه نهایی می باشد که قسمت اولیه آن را اطلاعات هویتی همچون کدملی، نام و نام خانوادگی داوطلب، کد 19 رقمی سابقه تحصیلی و از همه مهم تر سهمیه نهایی  محل اخذ مدرک تحصیلی متقاضی را شامل می شود.

کارنامه نهایی کنکور
کارنامه نهایی کنکور

کادر دوم و سوم بیان کننده اصل مطلب از اعلام نتایج بوده و اطلاعاتی مثل وضعیت پذیرش در رشته ها و دوره های مختلف و در ادامه آن نمره نمره کل نمره کل آزمون اختصاصی بعلاوه سوابق تحصیلی قید شده و نمره کل نهایی که حاصل جمع این دو عنوان می باشد.

کارنامه نهایی کنکور
کارنامه نهایی کنکور

آخرین کادر کارنامه نهایی کنکو سراسری ۱۴۰۳ نیز به رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه، آخرین رتبه مجاز در سهمیه نهایی (دوره روزانه و نوبت دوم) و از همه مهم تر رتبه کل در سهمیه نهایی اختصاص دارد که انتخاب رشته نیز بر اساس این ربتبه انجام می گردد.

کارنامه نهایی کنکور
کارنامه نهایی کنکور

همچنین در صورت تریدد نسبت به درصدهای خود، با مطالعه مطلب نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش می توانید از زمان و نحوه اعتراض نسبت به نتایج آزمون خود آگاه شوید.

توضیحات کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات اعمال شده و تفاوت هایی که کنکور 1403 نسبت به آزمون های سسال گذشته داشت می توان گفت معنای بسیاری از عبارات  عامه در این ازمون به طور دیگری معنا می شود.  کارنامه نهایی کنکور نیز از این قاعده مستثنی نبوده به طوری که در حال حاضر کارنامه نهایی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ دیگر شامل نتایج انتخاب رشته نبوده و فقط به معنای کارنامه اعلام نتایجی می باشد که اطلاعات زیر را داراست:

  • رتبه
  • تراز
  • رتبه در سهمیه
  • وضعیت انتخاب رشته (مجاز یا غیر مجاز)

کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیز شامل رتبه، تراز و وضعیت انتخاب رشته داوطلبان در قالب پذیرش یا عدم پذیرش می باشد که به محض انتشار این نتایج مقاله بروزرسانی و اطلاعات تکمیلی قید خواهد شد. توجه داشته باشید که انتخاب رشته کنکور نیازمند بهره گیری از مشاوره انتخاب رشته کنکور است، که بدین منظور پیشنهاد ما تماس با مشاوره تحصیلی می باشد.

دوره های روزانه و نوبت دوم چیست؟

 

سوالات متداول

1- در کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۳ به ذکر چه اطلاعاتی پرداخته شده است؟

کارنامه اولیه کنکور صرفا شامل نمره خام و کارنامه نهایی گویای رتبه، تراز و وضعیت انتخاب رشته می باشد.

2- کدام رتبه در فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ مورد مقیاس قرار می گیرد؟

هر داوطلب با توجه کادری که در آن رتبه در سهمیه های مختلف بیان شده است، در کد رشته انتخابی مورد پذیرش قرار می گیرد.

3- در چه صورت داوطلب می تواند نسبت به انجام روند انتخاب رشته کنکور اقدام کند؟

زمانی که عبارت مجاز برای هر یک از دوره های مختلف گروه آزمایشی مد نظر ذکر شده باشد، داوطلب می تواند در آن دوره روند انتخاب رشته خود را به انجام برساند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. پژمان

    سلام در کارنامه سبز من ی عدد سه جلوی رشته ی قبولیم هست ینس اینکه غیر از سهمیه ی نهایی سهمیه ی مجاز دیگه ای قبول شدم ینی چی ؟

  2. النا

    سلام،آیا با رتبه ۹۸۱۹ منطقه۲،فارس،انسانی برای فرهنگیان قبول میشم

  3. رضا

    سلام ، خسته نباشید ،
    برای قبول شدن در رشته پرستاری کدوم تراز مهمه ؟ تراز ماکزیمم یا تراز زیرگروه یک؟؟؟

  4. ....

    سلام اگر مجاز ب هیچ کدوم از دانشگاه نشده باشم ولی کارت اعتبای دانشگاه پیام نو و ازاد رو گرفته باشم ا نوقت میتونم انتخاب رشته کنم یا نه؟

مشاوره کنکور پیج کنکور