خانه نمونه دولتی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی
ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

دانش آموزانی که تمایل دارند در مدارس نمونه دولتی به تحصیل بپردازند، می بایست حتما دارای شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی باشند تا بتوانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

امسال بر خلاف سال های گذشته که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت استانی انجام می شد در زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی  دانش آموزان همه ی استان ها به یک سایت واحد مراجعه نموده و با طی کردن مراحل  ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی برای شرکت در ازمون مذکور اقدام خواهند نمود.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم اردبیل به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

زمان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی اردبیل 1402 – 1403

در سال های گذشته، دانش آموزانی که به تحصیل در مدارس نمونه دولتی تمایل داشتند، می بایست در آزمون ورودی این آزمون شرکت می کردند اما چند سالی است که این مرحله برای دانش آموزان ورودی به دوره متوسطه اول (پایه هفتم) حذف شده است و پذیرش در این مقطع تنها بر اساس سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده است. با این توصیف، دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم بایستی در آزمون مدارس نمونه دولتی نمره قبولی و حدنصاب را به دست آورند.

به همین سبب متقاضیان دارای شرایط می بایست با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در زمان مقرر اقدامات لازم را به انجام برسانند. با توجه به آخرین اطلاعیه منتشره از سازمان آموزش و پرورش ثبت نام آزمون نمونه دولتی در سال 1402 به صورت همزمان در تمامی استان ها و از روز سه شنبه مورخ 15 فروردین الی جمعه 25 فروردین 1402 صورت خواهد پذیرفت. لازم است بدانید، زمان اولیه نام نویسی این آزمون تا تاریخ 28 فروردین ماه 1402 تمدید شد.

راهنمای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی اردبیل 1402 – 1403

تا سال 97 وزارت آموزش و پرورش کشور هر ساله با برگزاری آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم برای دانش آموزان دارای استعداد تحصیلی برتر امکانی فراهم می آورد که آن ها نیز بتوانند ثبت نام مدارس نمونه دولتی  را انجام دهند ولی با توجه به استرس و رقابت سنگینی که بین دانش آموزان برای ورود به این مدارس وجود داشت، وزارت آموزش و پرورش کشور شیوه پذیرش دانش آموز در این پایه را تغییر داد.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم  

متقاضیان ورود به مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم، از این پس نیازی به شرکت در آزمون ندارند و می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد این مدارس شوند. بنابراین با توجه به عدم برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی در سال گذشته، انتظار می رود که این آزمون در سال جاری نیز برگزار نگردد.

طبق آخرین اطلاعیه ای که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور منتشر شده است، مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه، به مدارس با شرط معدل و سوابق تحصیلی تبدیل شده و دانش آموزان می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم، در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند. البته که هر مدرسه بر اساس ظرفیت خود از بین دانش آموزانی که دارای معدل و سوابق تحصیلی بهتری باشند، ثبت نام به عمل آورده و دانش آموزانی که دارای رتبه علمی فرهنگی ویژه ای باشند، شانس پذیرش بیشتری در پذیرش خواهند داشت.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 

در سال 1402، ثبت نام نمونه دولتی پایه نهم به دهم از طریق یک سایت واحد انجام می گیرد و دانش آموزان همه استان ها جهت ثبت نام در مدارس نمونه دولتی پایه دهم می بایست به سایت “واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش” با نشانی my.medu.ir مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان متقاضی نام نویسی در آزمون ورودی این مدارس، می توانند در زمان مقرر، با مراجعه به سایت مذکور ثبت نام خود را به شرح زیر انجام دهند.

مراحل ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، پس از ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی آن، به شرح زیر می باشد.

  1. وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه
  2. واریز هزینه ثبت نام
  3. بارگذاری عکس دانش آموز (عکس داوطلبان باید یک سری ویژگی ها را داشته باشد که در دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی شرح داده می شود.)
  4. تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات و مدارک خواسته شده
  5. کلیک بر روی گزینه تایید نهایی پس از تکمیل فرم نام نویسی و دریافت شماره پیگیری ثبت نام

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی اردبیل 1402 – 1403

شرکت در آزمون ورودی و همچنین پذیرش در مدارس نمونه دولتی مشروط به داشتن شرایط مختص خود می باشد. بنابراین تنها دانش آموزانی که از شرایط تعیین شده برخوردار هستند، می توانند شانس خود را برای تحصیل در این مدارس امتحان کنند.

شرایط ثبت نام نمونه دولتی پایه ششم به هفتم

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال اول پایه ششم ابتدایی
  • کسب مقیاس خیلی خوب در یکی از دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال دوم پایه ششم ابتدایی

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

  • داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند تحت شرایط خاص در آزمون ثبت نام کنند.)
  • دارا بودن حداقل معدل 17 در پایه نهم سال تحصیلی 1401 – 1402
  • اشتغال به تحصیل در پایه نهم
  • دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن می توانند در هر منطقه ای از استان محل سکونت خود نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.
  • رقابت علمی در آزمون مدارس نمونه دولتی، در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود.
  • هر داوطلب می تواند در هنگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم ، فقط یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.
  • هر دانش آموز صرفا می تواند در هنگام ثبت نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب کند.
  • به دلیل عدم برگزاری آزمون مجزا برای دانش آموزانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، لذا برای شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود در استان مورد نظر اقدام نمایند.

دفترچه ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402 – 1403

متقاضیان این پایه به منظور آگاهی از تمامی نکات و شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی می بایست قبل از تکمیل فرم تقاضانامه خود، دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم  را دریافت کرده و به دقت مورد مطالعه قرار دهند. در این دفترچه شامل توضیحاتی در زمینه زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، شرایط ثبت نام، مدارک مورد نیاز، تاثیر سهمیه شاهد، جانبازی، شهری و روستایی در آزمون مدارس نمونه دولتی و…. می باشد.

دستورالعمل و دفترچه ثبت نام یک روز قبل از شروع بازه ثبت نام یا همزمان با آن از طریق سایت واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش منتشر می گردد.  دفترچه قرار داده شده در قسمت زیر نمونه ای از دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی می باشد که تمامی بخش های مربوط به زمان، نحوه، مدارک، هزینه و… یکسان بوده و تنها بخش مربوط به مشخصات مدارس و مناطق با هم متفاوت خواهد بود.

بنابراین داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ، پس از تکمیل فرم و بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی فوق، که عکس پرسنلی داوطلب می باشد نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی  اقدام کنند. عکسی که دانش آموز آن را برای بارگذاری در مرحله ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی انتخاب می کند، باید دارای ویژگی های ذکر شده در دفترچه باشد. شما می توانید به جهت اطلاع یابی از زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از چه زمانی آغاز می شود؟

ثبت نام در این آزمون در بازه 15 الی 25 فروردین ماه صورت می گرفت و تا تاریخ 28 فروردین ماه تمدید شد.

2- نام نویسی آزمون نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت انجام می شود؟

ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir قابل اجرا می باشد.

3- شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

شرایطی مانند حداقل معدل 17 و اشتغال به تحصیل در پایه نهم که مفصلا در مقاله مورد اشاره قرار گرفته است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد