خانه نمونه دولتی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان کردستان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان کردستان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام مدارس نمونه دولتی کردستان 1402 - 1403
ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان کردستان 1402 – 1403

داوطلبانی که علاقه دارند در مدارس نمونه دولتی به تحصیل بپردازند و دارای شرایط ثبت نام نمونه دولتی نیز می باشند، می توانند در دو پایه ششم و نهم نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. دانش آموزان متقاضی نام نویسی در مدارس نمونه دولتی پایه هفتم می بایست در زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، نام نویسی را به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مورد نظر، به انجام برسانند.

توجه داشته باشید که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم، برخلاف سال های پیش که به صورت استانی صورت می گرفت، در سال 1402 – 1403 از یک سایت جامع انجام می شود و دیگر شاهد سامانه های نام نویسی مخصوص به هر استان نخواهیم بود.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم استان کردستان به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

زمان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان کردستان 1402 – 1403

در حال حاضر پذیرش بر اساس قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی، تنها در مقطع نهم به دهم انجام می شود و شیوه پذیرش دانش آموزان پایه ششم به هفتم متفاوت می باشد. شایستگی داوطلبان ورود به مدارس متوسطه اول نمونه دولتی، صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ایشان سنجیده می شود و این دسته از دانش آموزان در هیچگونه آزمونی شرکت نخواهند کرد.

به این ترتیب تمامی دانش آموزان پایه نهم علاقه مند به تحصیل در این مدارس، می بایست از روز شنبه مورخ 15 فروردین تا جمعه 25 فروردین 1402، با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، اقدام به نام نویسی در آزمون ورودی نمایند. ممکن است تاریخ یاد شده برای بازماندگان تمدید شود که در سال 1402، زمان اولیه نام نویسی این آزمون تا تاریخ 28 فروردین ماه تمدید شد.

راهنمای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان کردستان 1402 – 1403

از آنجایی که نحوه پذیرش دانش آموزان متوسطه اول با متوسطه دوم تفاوت دارد، در ادامه به تفکیک به مراحل ثبت نام پایه های هفتم و دهم خواهیم پرداخت.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه هفتم

همانطور که اشاره شد دانش آموزان این مقطع بدون آزمون در مدارس نمونه دولتی پذیرفته خواهند شد و ملاک پذیرش ایشان، سوابق تحصیلی می باشد. به این ترتیب علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری به مدرسه نمونه دولتی نزدیک محل سکونت خود، از جزئیات ثبت نام باخبر شده و اقدام به نام نویسی نمایند.

لازم به ذکر است که با توجه به حذف آزمون ورودی برای این مقطع و محدودیت ظرفیت پذیرش، آن دسته از دانش آموزانی که دارای معدل بالاتر و سوابق تحصیلی بهتری هستند و یا از رتبه علمی فرهنگی ویژه ای برخودارند، در مقایسه با سایر رقبا در اولویت پذیرش خواهند بود.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه دهم

در سال 1402 – 1403، سامانه “واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش” به عنوان سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب تمامی داوطلبان ثبت نام نمونه دولتی پایه دهم در تمامی استان ها، می بایست با مراجعه به سایت مذکور از طریق نشانی my.medu.ir و با توجه به مراحل زیر، نام نویسی خود را انجام دهند.

  • پس از مراجعه به سایت my.medu.ir فیلدهای مربوط به کد ملی و سریال شناسنامه را تکمیل فرمایید.
  • جهت ثبت نام در آزمون، اقدام به پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی نمایید.
  • عکس داوطلب را با توجه به نکات موجود در دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی، بارگذاری کنید.
  • فرم ثبت نامی را با توجه به اطلاعات داوطلب تکمیل نمایید.
  • در نهایت پس از اتمام موفقیت آمیز تمامی مراحل ثبت نام، کد پیگیری صادر شده را یادداشت نمایید.

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان کردستان 1402 – 1403

شرکت در آزمون ورودی و همچنین پذیرش در مدارس نمونه دولتی مشروط به داشتن شرایط مختص خود می باشد. بنابراین تنها دانش آموزانی که از شرایط تعیین شده برخوردار هستند، می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. طبق دستورالعمل صادر شده، شرایط ثبت نام در این مدارس در جدول زیر شرح داده شده است.

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان کردستان 1402 – 1403

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم

دارا بودن تابعیت ایرانی
کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال اول پایه ششم ابتدایی
کسب مقیاس خیلی خوب در یکی از دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال دوم پایه ششم ابتدایی
شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه نهم
داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند تحت شرایط خاص در آزمون ثبت نام کنند.)
دارا بودن حداقل معدل 17 در پایه نهم سال تحصیلی 1401 – 1402
اشتغال به تحصیل در پایه نهم
دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن می توانند در هر منطقه ای از استان محل سکونت خود نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.
رقابت علمی در آزمون مدارس نمونه دولتی، در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود.
هر داوطلب می تواند در هنگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم، فقط یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.
هر دانش آموز صرفا می تواند در هنگام ثبت نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب کند.
به دلیل عدم برگزاری آزمون مجزا برای دانش آموزانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، لذا برای شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود در استان مورد نظر اقدام نمایند.

دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان کردستان 1402 – 1403

جهت اطلاع از جزئیات آزمون نمونه دولتی، به تمامی داوطلبان توصیه می شود تا با مطالعه دفترچه ثبت نامی، با شرایط و مدارک مورد نیاز، زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی و همچنین تاثیر سهمیه شاهد، جانبازی، شهری و روستایی در آزمون مدارس نمونه دولتی، آگاهی لازم را کسب نمایند.

معمولا دفترچه راهنمای نام نویسی، یک روز پیش از آغاز و یا همزمان با فرآیند ثبت نام منتشر می گردد که به جهت دسترسی آسان خوانندگان مقاله، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم که از سایت my.medu.ir قابل دریافت می باشد در قسمت زیر قرار داده شده است. داوطلبان می توانند به هنگام ثبت نام دفترچه راهنما را دریافت نموده و از مشخصات مدارس و مناطق که در دفترچه هر استان متفاوت است نیز مطلع شوند.

به این ترتیب پس از مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، می بایست با تکمیل فرم نام نویسی، پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی، بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی و عکس پرسنلی دارای شرایط مندرج در دفترچه ثبت نامی، عملیات نام نویسی را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که حتما کد پیگیری صادر شده در انتهای فرآیند را یادداشت نمایید، چرا که مجددا به آن احتیاج پبدا خواهید کرد. همچنین توصیه می شود که جهت اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، بر روی لینک درج شده کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان کردستان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چه زمانی شروع می شود؟

طبق دستورالعمل صادر شده، زمان ثبت نام آزمون این مدارس از روز سه شنبه مورخ 15 فروردین الی جمعه 25 فروردین بوده و تا تاریخ 28 فروردین ماه تمدید شد.

2- ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان کردستان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به چه صورت انجام می شود؟

نام نویسی متقاضیان این پایه به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام my.medu.ir انجام می پذیرد.

3- دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان کردستان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را چگونه می توانم دریافت کنم؟

دانش آموزان پایه نهم برای شرکت در آزمون پایه دهم این مدارس می بایست از طریق سایت my.medu.ir اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. محسن

    سلام من تا به حال دراین آزمون شرکت نکردم آیا حضوری است یا مجازی خواهشا بگید.. ـ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام؛ آزمون مدارس نمونه دولتی در پایه نهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد