خانه اخبار تحصیلی زمان ثبت نام کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای 97

زمان ثبت نام کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای 97

زمان ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای 97
زمان ثبت نام کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای 97
با توجه به مصوبات جدید در سال 97 آزمون کاردانی فنی و حرفه ای بطور کلی حذف شده و پذیرش فقط بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. داشتن گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید ( تا پایان شهریور ماه 97 ) و دیپلم فنی و حرفه ای نظام قدیم برای تمام داوطلبان این گروه آزمایشی ضروری می باشد. لذا به داوطلبان توصیه می شود دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کرده و براساس آن نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. داوطلبان برای ثبت نام در این کد رشته ها باید از شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی 97 – 98 اطلاع کامل داشته باشند که به همین منظور  تمامی شرایط را برای داوطلبان ذکر خواهیم کرد پیشنهاد ما این است برای اطلاعات بیشتر در این زمینه این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

پـذیرش دانشجو در کلیه رشته های امتحانی دوره های کاردانی نظام جدید و قدیم دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آمـوزش عـالی غیرانتفـاعی 97 ،صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) انجام می پذیرد.

زمان و نحوه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 97

زمان ثبت نام کاردانی 97 دانشگاه فنی حرفه ای، غیر انتفاعی و رشته های بدون آزمون (براساس سوابق تحصیلی ) به صورت اینترنتی از تاریخ 3 خرداد آغاز و تا روز شنبه 12 خرداد 97 ادامه داشته است. لازم به ذکر است که مهلت مجددی برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نشده اند و یا کسانی که اطلاعات ثبت شده آن ها نادرست است قرار داده شده که از تاریخ 97/5/8 تا 97/5/12 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. داوطلبان در ابتدا باید کارت اعتباری مربوطه را به صورت اینترنتی از سایت سازمان سنجش خریداری نموده سپس کاربرگ ثبت نام را تکمیل نمایند. علاقمندان به شرکت در کد رشته های موسسات غیر انتفاعی باید مجددا کارت اعتباری، ویژه این موسسه را خریداری کرده و سپس مراحل ثبت نام را انجام دهند. 

شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 97

  1.  داشتن مدرک فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید یا دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم برای ثبت نام الزامی می باشد.
  2. داوطلبان در صورتی مجاز به ثبت نام خواهند بود که که حد نصاب نمره قبولی را در یکی از کد رشته های نیمسال اول را کسب نمایند چنانچه این افراد تا شهریور 97 موفق به کسب نمره مذکور نشده باشند در صورتی می توانند برای ثبت نام نیمسال دوم اقدام نمایند، که در کد رشته قبولی در نیمسال دوم را نمره قبولی را کسب نموده و تا پایان نیمسال اول گواهینامه خود را دریافت کنند.
  3. داوطلبانی که گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و یا مدرک بـالاتر از کـاردانی را دارند اجـازه ثبت نام نخواهند داشت و در صورت پذیرفته شدن قبولی آن ها لغو خواهد شد.
  4. برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته یا رشته های انتخابی
  5. پذیرفته شدگان دوره روزانه در آزمون کاردانی نظام جدید سال 96، حق ثبـت نـام و شرکت در دوره های روزانه 97 را نخواهند داشت.
  6. دانشجویان نوبت دوم (شبانه) دانشکده ها و آموزشکده های تحت نظر دانشگاه فنی و حرفه ای کـه از معافیـت تحصیلی استفاده می کنند، در صورتی مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل خواهند بود که پس از انصراف قطعی از تحصیل در دوره قبلی، از نظر نظام وظیفه منعی نداشته باشند.

 براساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش ، پـذیرش دانشجو در کلیه رشته های امتحانی دوره های کاردانی نظام جدید و قدیم دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آمـوزش عـالی غیرانتفـاعی 97 ،صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) انجام می پذیرد. لذا برای هیچ یک از رشته های امتحانی آزمون برگزار نخواهد شد. 


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۳۶ نظر
  1. سارا

    سلام کسی که دیپلم علوم تجربی داره میتونه کنکور فنی بده?چه شرایطی لازم داره که بتونه چه کاردانی چه کارشناسی

  2. ن

    ببخشید،،من نقشه کشی معماری دوازدهم هستم،،من سال ۹۸ کنکو دارم یانه؟

  3. ذرین

    سلام من دیپلم کامپیوتر دارم میتونم رشته حسابداری رو رو ثبت نام کنم؟

  4. ن

    ببخشید،من دوازدهم معماری ام،بعد مدیرمون میگه ما امسال ازطریق کارشناسی وارد دانشگاه میشیم وکنکور داریم!

    • ایران مشاوره

      باسلام پذیرش دانشجو در تمامی رشته های دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۷ صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت گرفته است . برای هیچ یک از رشته های امتحانی، آزمون برگزار نشده است . در حال حاضر نحوه پذیرش داوطلبان فنی و حرفه ای و کاردانش برای سال ۹۸ مشخص نمی باشد ، باید منتظر دفترچه راهنما ثبت نام باشید .

  5. hallaj

    سلام ببخشید مدیر ما میگه واسه ورود به دانشگاه فنی حرفه ای،نباید از کاردانی بریم،بلکه باید ازطریق کارشناسی بریم درنتیجه کنکور داریم

    • ایران مشاوره

      با سلام
      جهت شرکت در لیست رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش صرفا میتوانید در رشته مرتبط خود انتخاب رشته نمایید و کنکور کاردانی فنی و حرفه ای از سال ۹۷ حذف گردیده است. و در حال حاضر شرایط پذیرش در سال ۹۸ مشخص نمیباشد و بایستی منتظر دفترچه راهنمای ثبت نام باشید.

  6. نرگس

    سلام،ببخشید مدیر ما میگه همه رشته فنی حرفه ای کنکور ندارن،فقط معماری کنکور داره خواستم بگم صحت داره یانه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      بله کنکور سراسری برای تمام رشته های فنی و حرفه ای ، کاردانش حذف شده و پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کل دیپلم انجام میگیرد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره