خانه اخبار تحصیلی زمان ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویی 97

زمان ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویی 97

زمان ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویی 97
زمان ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویی 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویی 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

وام دانشجویی خدماتی است که صندوق رفاه دانشجویان از جانب دانشگاه ها برای رفع نیاز های مالی دانشجویان قرار داده شده است. وام های دانشجویی دارای انواع مختلفی می باشد مانند وام مسکن، وام شهریه، وام ازدواج و… که دانشجویان بر حسب نیاز خود آن را دریافت می نمایند در این مبحث اطلاعاتی در باب وام شهریه در اختیار شما قرار خواهیم داد. وام شهریه در واقع کمک هزینه ای است که به دانشجو دانشگاه ها ی شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی داده می شود تا دانشجو به وسیله ی ان بتواند شهریه تعلق گرفته به واحد های درسی خود را پرداخت نماید. همچنین لازم به ذکر است که سود تعلق گرفته به این وام ها کمتر از وام های دیگر است تا باز پرداخت آن برای دانشجویان عزیز مشکل نباشد. دانشجویان برای دریافت این وام می توانند به صدوق رفاه دانشجویان دانشگاه خود مراجعه نمایند و بعد از بررسی های لازم اگر دانشجو شرایط لازم و صلاحیت دریافت وام را داشته باشد در نوبت دریافت وام قرار داده می شود.

دانشجویانی که قصد دریافت وام شهریه دانشجویی را دارند باید در زمان مشخص شده و قبل از شروع نیم سال جدید تحصیلی به صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه خود مراجعه نمایند.

زمان ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویی 97

معمولا وام شهریه در دو نوبت نیم سال اول و نیم سال دوم در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و دانشجو باید قبل از شروع سال تحصیلی خود برای دریافت این وام اقدام نماید که بعد از انتخاب واحد های به حساب دانشگاه واریز شود. زمان ثبت نام برای دریافت وام شهریه از 25 / 1 / 97 آغاز و تا 11 / 2 / 97 نیز ادامه خواهد داشت. دانشجویان متقاضی وام شهریه می توانند با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه خود نسبت به ثبت نام برای دریافت وام اقدام نمایند و  بعد از بررسی های لازم در اختیار دانشجو قرار گیرد.

شرایط عمومی برای دریافت وام های دانشجویی 

  • کسانی که نیاز مالی بیشتر نسبت به بقیه متقاضیان دارند در اولویت دریافت وام می باشند.
  • در مدت تحصیل در دانشگاه شئونات دانشجویی و اخلاقی را رعایت نموده باشد.
  • عدم مشروط بودن معدل دانشجو در 2 ترم متوالی قبل.
  • عدم استفاده از وام دانشجویی و یا بورس تحصیلی در زمان تقاضای وام
  • عدم اشتغال به کار دانشجو در زمان در یافت وام ( به جز کار دانشجویی)
  • تعهد محضری و معتبر دانشجو برای باز پرداخت وام
  • معرفی ضامن معتبر

عوامل تاثیر گذار بر میزان وام شهریه دانشجویی 

الف) یکی از عواملی که در میزان پرداخت وام شهریه به دانشجویان تاثیر دارد تحصیلی در هر یک از مقاطع تحصیلی می باشد مثلا مقدار وامی که به دانشجویان کارشناسی ارشد تعلق می گیرد با دانشجویان کارشناسی متفاوت خواهد بود.

ب) تعداد دانشجویان تقاضا کننده برای وام از عوامل دیگر تاثیر گذار بر میزان وام پرداختی می باشد. 

ج) ضریب مقطع تحصیلی = میزان ضریب تعلق گرفته به مقاطع کاردانی و کارشناسی یک می باشد. میزان ضریب تعلق گرفته به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای 2 و همچنین میزان ضریب تعلق گرفته به مقاطع دکتری تخصصی 3 می باشد. 

 

مدارک مورد نیاز برای وام شهریه دانشجویی

  1. کپی کارت ملی و شناسنامه
  2. اصل و کپی تعهد محضری ( تعهد محضری باید در دفتر اسناد رسمی انجام شود.)
  3. کپی گواهی استخدام شخص ضامن و اگر فرد ضامن بازنشسته باشد گواهی کسر حقوق الزامی می باشد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره زمان ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویی 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. محمد

    با سلام
    دانشجویان رشته های پزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد در هر ترم تا چه حد می توانند وام بگیرند؟
    خیلی ممنون میشم جواب بدید، با تشکر

    • ایران مشاوره

      باسلام.
      طبق آیین نامه وام دانشجویی ،دانشجویان مقطع دکتری در طول تحصیل خود میتوانند تا۵۰ درصد شهریه کل ترم خود را از تسهیلات وام دانشجویی استفاده نمایند. لازم است شما در این خصوص در نیمسال اول حداکثر تا پایان مهر و نیمسال دوم حداکثر تا پایان اسفند به صورت حضوری به قسمت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه نمایید.

    • محمد

      موعد بازپرداخت وام ۵۰ درصد شهریه کی می باشد؟ در طول ترم یا بعد از پایان تحصیلات؟

    • ایران مشاوره

      معمولا دانشگاه ها تا ۹ ماه بعد از پایان دوره تحصیلات برای باز پرداخت وام با دانشجو موافقت میکنند .

دریافت مشاوره