خانه کنکور چگونه برای کنکور ۱۴۰۳ جمع بندی کنیم

چگونه برای کنکور ۱۴۰۳ جمع بندی کنیم

چگونه برای کنکور ۱۴۰۳ جمع بندی کنیم

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارند، می بایست در تمامی مسیر آماده سازی خود از یک برنامه ریزی درسی استاندارد و اصولی بهره ببرند. بسیاری از متقاضیان، شاید مطالعه درسی خوبی داشته و با انجام مکرر تست زنی، معلومات زیادی را در ذهن خود تثبیت نموده باشند اما عملکرد ضعیف آن ها در آزمون سراسری موجب بروز پرسش های متعددی پیرامون علت این پدیده می گردد.

 

یکی از مهم ترین عوامل تثبیت مطالب آموزشی، تکمیل رویه آماده سازی داوطلبان و ایجاد آرامش خیال برای شرکت در کنکور، جمع بندی مفید منابع آزمون است که در چند ماه پایانی منتهی به کنکور انجام می شود و به معنای یادآوری موثر اندوخته های ذهنی، یادگیری برخی نکات جا افتاده، تقویت حافظه، بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت داوطلب است که با رفع اشکال مکرر و بهبود وضعیت روحی روانی متقاضیان همراه بوده و پیاده نمودن صحیح و اصولی آن از توصیه های مکرر مشاوران تحصیلی کنکور می باشد.

در دوران جمع بندی کنکور صرفا باید به تسلط بیشتر بر مباحث بیاندیشید چرا که فرصت مطالعه مجدد مطالبی که از قبل خوانده اید، نخواهید داشت.

بهترین زمان برای جمع بندی کنکور 1403

در وهله اول توجه داشته باشید که هنگام بهره گیری از مشاوره تحصیلی کنکور یا در زمان طراحی برنامه ریزی کنکور اهمیت گنجاندن زمان کافی برای جمع بندی را فراموش نکنید. بسیاری از مشاوران، دوران طلایی جمع بندی را برای دانش آموزان پس از پایان امتحانات نهایی می دانند و توصیه می کنند که این رویه تا یکی دو روز منتهی به آزمون سراسری با قوت پیگیری شود. 24 الی 48 ساعت باقیمانده به کنکور می بایست به استراحت، تمدد اعصاب و آرام سازی روح و روان اختصاص یابد و مطالعه درسی در این مدت زمان کوتاه اکیدا توصیه نمی شود.

 

زمان تعیین شده باید به حدی کافی باشد که بتوانید در آن مدت، تمامی خلاصه های لازم را دوره کنید و نکات فراموش شده را به یاد آورید. همچنین، شرکت در آزمون های دوره ای جمع بندی کنکور، استفاده از کتاب های خلاصه و جمع بندی آزمون سراسری و مرور سوالات کنکور سال های گذشته نیز در این ایام می تواند موجب ارتقای سطح آمادگی متقاضیان گردد.

 

دروس نیمسال اول را چه زمانی جمع بندی کنیم؟

عمده شرکت کنندگان کنکور را دانش آموزان پایه دوازدهم تشکیل می دهند که طی سال آخر تحصیلی خود علاوه بر کنکور، با چالش امتحانات نهایی تشریحی نیز مواجه خواهند بود. در نتیجه می بایست از روز اول به نحوی مطالعه نمایند که بتوانند هر دو این موارد را با موفقیت پشت سر بگذارند. مطالعه عمیق و دقیق مفاهیم نیمسال اول پایه دوازدهم در حد فاصل مهر ماه تا دی ماه سال تحصیلی در کنار یک جمع بندی اصولی در دی ماه، شانس کسب بهترین نتیجه از امتحانات نیمسال اول را به طرز قابل توجهی بالا برده و آمادگی کنکور متقاضی را نیز تقویت می نماید.

این روش مطالعه در کنار بهره گیری از طرز صحیح جمع بندی کنکور، می تواند مثمر به ثمر واقع گردد و هم چنین با تثبیت مفاهیم نیمسال اول در ذهن داوطلب، زمان لازم برای مرور جامع مطالب در یکی دو ماه منتهی به کنکور را نیز کاهش دهد.

 

مناسب ترین زمان برای جمع بندی مطالب نیمسال دوم

چالش های پیش روی دانش آموزان دوازدهم در نیمسال اول تحصیلی، چند ماه بعد نیز دوباره تکرار خواهد شد. امتحانات نهایی به شکل تشریحی برگزار می گردد و کنکور تستی نیز نزدیک است! در این حالت، می توان با استفاده از یک برنامه ریزی جامع و حساب شده، در انتهای اردیبهشت ماه و طی خردادماه، کلیه دروس نیمسال دوم تحصیلی به همراه مفاهیم نیمسال اول را برای امتحانات نهایی مرور کرد که همین جمع بندی، تاثیر به سزایی نیز بر روند آماده سازی کنکور متقاضیان خواهد داشت.

لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در کاهش زمان جمع بندی، شیوه مطالعاتی داوطلب در طول سال تحصیلی است. مطالب تثبیت شده و مطالعه عمیق، مستلزم جمع بندی کوتاه تر و سریع تری خواهد بود و همین مساله می تواند در ایام منتهی به کنکور، تعیین کننده سرنوشت افراد باشد.

 

جمع بندی به موقع دروس پایه

سوالات دروس پایه، بخش مهمی از کنکور سراسری ۱۴۰۳ را به خود اختصاص می دهد و داشتن تسلط کافی بر مفاهیم مربوطه، با وجود گذشت چند سال از فارغ التحصیلی در پایه های دهم و یازدهم، نقش به سزایی در بهبود رتبه و تراز افراد خواهد داشت. بهترین زمان برای جمع بندی دروس پایه، ایام عید نوروز است و اگر با روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز آشنایی کافی داشته و همچنین مرور و جمع بندی نیمسال اول خود را به خوبی انجام داده باشید، حتما زمان کافی برای بررسی مفاهیم مرتبط با پایه دهم و یازدهم خواهید داشت.

بهترین زمان جمع بندی کنکور
دروس نیمسال موردنظرنحوه جمع بندی
دروس نیمسال اول پایه دوازدهماز ابتدای سال تحصیلی به دقت مطالعه شود و به طور تخصصی در دی ماه جمع بندی گردد. همچنین مطالعه تستی در کنار تشریحی نیز حائز اهمیت است.
دروس نیمسال دوم پایه دوازدهمانتهای اردیبهشت ماه بهترین زمان برای جمع بندی کنکور و امتحانات نهایی خواهد بود.
دروس پایه دهم و یازدهمتعطیلات 2 هفته ای عید نوروز (به شرط اینکه مرور مطالب نیمسال اول پایه دوازدهم تمام شده باشد.)
جمع بندی جامع کنکوراز پایان امتحانات نهایی دوازدهم تا 48 ساعت مانده به کنکور

ماهیت و هدف دوران جمع بندی کنکور سراسری 1403

دوران جمع بندی کنکور ۱۴۰۳، زمان یادگیری مطالب تازه نیست و تمرکز داوطلب در این ایام، می بایست کاملا به مرور مطالعات پیشین معطوف گردد. البته توجه داشته باشید که یادگیری برخی نکات جزئی و تکمیلی در حین تست زنی یا مرور دوران جمع بندی، منجر به بالا رفتن میزان تسلط متقاضی بر مباحث مختلف می شود اما مطالعه مفاهیم جدید و از پیش مطالعه نشده در این مدت، به نحوی اتلاف وقت محسوب می شود. پس تمام نیروی خود را به کار گیرید که تا پیش از فرارسیدن ایام جمع بندی بتوانید حداقل یک مرتبه به طور کامل و دقیق، تمامی بودجه بندی کنکور 1403 را مطالعه نموده و حتی الامکان تست های مرتبط را بررسی کنید.

 

نحوه مطالعه منابع کنکور سال ۱۴۰۳ در زمان یادگیری و جمع بندی با یکدیگر متفاوت است، چرا که در زمان جمع بندی، مدت زمان اندک و حجم زیاد از مطالب پیش روی ما قرار دارد. همچنین لازم به ذکر است که در برنامه ریزی دوران جمع بندی کنکور نباید از اهمیت ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور 1403 غافل شد. در واقع درس ها و مباحثی که مهم تر هستند، باید در اولویت قرار بگیرند. اگر هنگام مطالعه دروس، نکته برداری و خلاصه نویسی کرده باشید، در زمان جمع بندی می توانید از آن ها استفاده نمایید.

 

تفاوت مرور و جمع بندی

به طور کلی، چند ماه منتهی به کنکور را دوران جمع بندی می نامیم اما مرور، صرفا یک تکنیک مرتبط با جمع بندی است و مانند سایر تکنیک ها از جمله خلاصه نویسی، تست زنی، نوت برداری و … به شیوه استاندارد خود انجام می پذیرد. در واقع یکی از موارد مهم در دوران آماده سازی کنکور، یادگیری تکنیک مرور است تا بتوان به خوبی از آن در ایام جمع بندی استفاده کرد و به طرز قابل قبولی از زمان محدود جمع بندی بهره برد.

همچنین، از آن جا که برای شرکت در کنکور سراسری با حجم بسیار زیادی از مطالب درسی مواجه هستیم، مطالعه این منابع در زمان آماده سازی را می بایست به نحوی پشت سر بگذاریم که در زمان جمع بندی، صرفا بتوان با مرور سطحی و گذرا، به عمق مفاهیم دست پیدا نمود و نیاز به یادگیری مجدد مطالب فراموش شده نباشد.

تکنیک های مهم دوران جمع بندی و مرور کنکور سراسری ۱۴۰۳
تمرکز بر مرور اندوخته های ذهنی پیشین و نه یادگیری مطالب جدید
توجه به معیار محدود بودن زمان
توجه به ضرایب دروس مختلف در کنکور و اولویت بندی مطالعه مطالب بر همین اساس
استفاده از خلاصه ها، نکات مهم، یادداشت ها، کتاب های مرور و جمع بندی و …
شرکت در آزمون های آزمایشی جمع بندی کنکور یا انعقاد خود آزمون ها
تحلیل آزمون و درصدگیری دقیق به منظور تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف
مثبت اندیشی، تقویت تمرکز و اعتماد به نفس، دوری از عوامل استرس زا و توکل بر خدا

مهم ترین تکنیک های جمع بندی دروس عمومی کنکور 1403

تکنیک های مهم جمعه بندی درس های عمومی آزمون سراسری ۱۴۰۳

دروس عمومی شامل ادبیات و زبان فارسی، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی است که از کنکور سال ۱۴۰۳ حذف شده اند. این دروس تنها در سوابق تحصیلی تاثیر گذارند که باید به خوبی در دوران مدرسه و امتحانات مطالعه شوند. مهم ترین نکات در خصوص جمع بندی دروس عمومی برای امتحانات نهایی و مدرسه به این ترتیب است.

  • استفاده از کتاب های خلاصه و جمع بندی مرتبط با دروس عمومی
  •  مطالعه خلاصه نویسی های تهیه شده توسط شخص داوطلب
  • مرور و تحلیل سوالات عمومی چند سال اخیر امتحانات نهایی
  • اختصاص زمان مناسب با توجه به دشواری هر درس (توجه داشته باشید که سطح دشواری این دروس، عموما کمتر از دروس اختصاصی محسوب می گردد.)
  • تاکید بر جمع بندی مباحث عمومی در یک ماه منتهی به امتحانات
  • توجه به فرار بودن مفاهیم عمومی و مطالعه چندباره مباحث عمومی در طول دوران آماده سازی

دروس مهم در جمع بندی کنکور 1403

در کنکور هر کدم از گروه های آزمایشی برخی از دروس تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و تعیین کننده این اهمیت، ضریب هر یک از این دروس می باشد. اما این ضریب ها برای هر یک از زیر گروه ها متفاوت خواهد بود بنابراین شما می توانید جهت اطلاع از مهم ترین دروس هر زیرگروه به مطلب ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور ۱۴۰۳ مراجعه نمایید. سپس دروس را بر حسب اهمیت دسته بندی کرده و در برنامه ریزی جمع بندی خود لحاظ کنید. همچنین جهت اطلاع از رشته های هر زیرگروه نیز می توانید به لینک های موجود در جدول زیر مراجعه نمایید.

لیست رشته های ارائه شده در کنکور گروه های آزمایشی مختلف 1403
لیست رشته های کنکور ریاضی
لیست رشته های کنکور تجربی
 لیست رشته های کنکور انسانی
 لیست رشته های کنکور زبان های خارجی
 لیست رشته های کنکور هنر

بهترین روش جمع بندی دروس تخصصی کنکور ۱۴۰۳

اگر به دنبال قبولی در رشته های ممتاز و دانشگاه های پرطرفدار هستید، نمی توانید نسبت به دروس تخصصی بی تفاوت باشید و یادگیری یا جمع بندی مباحث تخصصی کنکور را سرسری بگیرید! به دلیل اهمیت فوق العاده دروس تخصصی، توصیه اکید تمامی مشاوران تحصیلی بر توجه مضاعف داوطلبان به کسب تسلط و مهارت کافی در مفاهیم تخصصی کنکور می باشد که این نکته نیز در نوع خود می بایست جدی گرفته شود. ماهیت مباحث تخصصی، عمدتا تحلیلی است و حفظیات در این دروس، نقش تعیین کننده ای ندارد. آن چه شما را به کسب درصد قابل قبول از این دروس نزدیک می کند، تمرین زیاد، به کار بردن فرمول های مختلف در قالب تست های آموزشی و تحلیلی و جمع بندی قابل قبول در ایام منتهی به کنکور است.

از جمله دیگر تکنیک های مهم جمع بندی دروس تخصصی کنکور سراسری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تاکید بر جمع بندی سریع و مروری مفاهیم مربوطه در صورت داشتن مطالعه کامل و تست زنی فراوان در دوران آماده سازی
  • پرهیز از حفظ کردن فرمول ها و توجه به کاربرد آن ها
  • مرور خلاصه ها، نکته برداری ها، نوت ها و… در دوران جمع بندی
  • توجه به مدیریت زمان جمع بندی دروس و این که مرور مفاهیم اختصاصی کنکور نیازمند در نظر گرفتن زمان بیشتری است.
  • رفع نقاط ضعف و پراشکال با تاکید بر تست زنی مروری
  • پرهیز از فرافکنی و پرداختن به حواشی
  • مرور مفاهیم ضریب دار و پرتکرار در کنکور سراسری در صورت کمبود وقت

آمادگی خود را برای موفقیت در کنکور 1403 دائما محک بزنید!

یکی دیگر از توصیه های مهم ایام جمع بندی کنکور، شرکت در آزمون های جامع شبیه ساز به صورت 3 روز یک بار به منظور سنجش سطح آمادگی و توانایی داوطلب است. این آزمون ها می تواند توسط موسسات مختلف برگزار شود یا هر داوطلب به صورت شخصی و با مراجعه به کتاب های کمک آموزشی محتوی آزمون های جامع و کنکور سال های گذشته، نسبت به انعقاد خود آزمون در منزل به شیوه مذکور اقدام نماید.

جامع بودن این آزمون ها به متقاضی این امکان را می دهد که سطح آمادگی خود در کلیه مباحث مرتبط با آزمون سراسری را بسنجد و سطح علمی خود را با ضریب اطمینان بیشتری اندازه گیری نماید. بهتر است که آزمون های جامع را در محیط شبیه سازی شده کنکور برگزار کنید و زمان آن را نیز عینا مطابق بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳ تعیین نمایید تا نتیجه به دست آمده از اعتبار بیشتری برخوردار باشد.

درصد گیری و تحلیل آزمون گاها از خود آزمون مهم تر است و متقاضی را نسبت به اشکالات خود آگاه می سازد و گاها نیز نکات جدید و بدیعی را در اختیار وی قرار می دهد. همچنین شما می توانید با تطابق درصدهای به دست آمده از آزمون های جمع بندی جامع کنکور با کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال های گذشته، از وضعیت احتمالی قبولی خود در این مسابقه بزرگ مطلع گردید.

 

تحلیل آزمون های آزمایشی را دست کم نگیرید!

علت اشتباه حل کردن تست ها را استخراج کنید و با مطالعه پاسخ تشریحی سوالات صحیح، نکات جدیدی بیاموزید. در خصوص تست هایی که به پاسخ آن شک داشته اید، می بایست علت این تردید را پیدا نمایید. این امر گاها می تواند به علت جو سنگین و استرس کنکور باشد یا دلیل آن در رابطه با نداشتن اطلاعات کافی و عدم توانایی تحلیل صحیح پرسش برآورد گردد. تمامی این موارد می بایست در دوران جمع بندی به دقت بررسی گردد تا بتوانید با بالاترین راندمان و بازده ممکن در کنکور سراسری شرکت نمایید.

 

در ادامه به چند نکته مهم و اساسی پیرامون تحلیل آزمون های آزمایشی توجه کنید:

  • لزوم مطالعه و مرور مجدد مباحثی که سوالات مرتبط با آن را به اشتباه حل نموده یا نسبت به پاسخ آن مردد بوده اید.
  • تاکید بر مرور مباحث مربوطه طی 48 تا 72 ساعت پس از پایان آزمون
  • یادگیری نکات جدید در فرایند تحلیل آزمون و در صورت لزوم، یادداشت این موارد
  • توجه به درصدهای کسب شده و تلاش به منظور بهبود وضعیت علمی
  • ادامه دادن تست زنی مباحث پرتکرار و دشوار تا آخرین روزهای منتهی به کنکور

نحوه برخورد با تست های مختلف

  • پس از پایان هر آزمون شبیه سازی کنکور، با سه دسته سوال مواجه خواهید شد. دسته اول شامل تست هایی می باشد که موفق شده اید به آن ها پاسخ صحیح دهید و بر مفاهیم مرتبط با آن تسلط کافی دارید. شما می توانید مفاهیم مربوط به این سوالات را با یک مرور ساده رد کنید و زمان باقی مانده خود را به رفع سایر مشکلات درسی اختصاص دهید.
  • دسته دوم شامل پرسش هایی است که پاسخ آن را به اشتباه انتخاب نموده اید. در این حالت می بایست زمان کافی جهت رفع نقاط ضعف خود صرف نموده و با دقت بیشتری نسبت به مطالعه و مرور مفاهیم مربوطه اقدام نمایید. همچنین توجه داشته باشید که به ازای هر جواب غلط در کنکور، یک سوم نمره منفی برای شما لحاظ خواهد شد.
  • دسته سوم سوالات آزمون های آزمایشی، شامل آن دسته از تست هایی می شود که آن ها را بدون پاسخ رها نموده اید. خالی گذاشتن جواب یک تست به معنای عدم تسلط کافی بر مفاهیم است. تست های بدون پاسخ یکی از بزرگ ترین مشکلات داوطلبان کنکوری است که موجب از دست رفتن فرصت ارتقای تراز به شمار می رود و می توان این معضل را با بررسی دقیق و مجدد مباحث مرتبط و تست زنی کافی در دوران جمع بندی کنکور برطرف نمود.

بهترین منابع جمع بندی کنکور 1403

مثبت اندیشی و دوری از استرس

مطالعه مجدد تمامی کتاب های درسی و کمک آموزشی کنکور، راه معقول و کارسازی در ایام جمع بندی نیست و نه تنها گرهی از مشکلات موجود باز نمی کند، بلکه با ایجاد سردرگمی و خستگی، روحیه شما را نیز تضعیف می نماید. منابع متعددی در رابطه با جمع بندی آزمون سراسری در بازار به چشم می خورد که از جمله مشهورترین آن ها می توان به کتاب های خط ویژه گاج، زرد قلم چی، کتاب های جمع بندی مهر و ماه، موج آزمون و دور دنیا در چهار ساعت گاج اشاره نمود که حاوی خلاصه های ارزشمند، نکات مهم کنکوری، نمودارها و جداول کلی و همچنین سوالات کنکور سال های گذشته به منظور مرور داوطلبان است و شما می توانید با توجه به وضعیت خود از آن ها بهره ببرید.

بهترین منابع جمع بندی کنکور سراسری 1403
نام کتابتوضیحات کتاب
کتاب های خط ویژه انتشارات گاجدارای خلاصه های مفید و نکته های ارزشمند دروس مختلف
کتاب های زرد قلم چیحاوی سوالات آزمون سراسری سال های گذشته و تحلیل آماری دقیق و موثر
کتاب های جمع بندی انتشارات مهر و ماهدارای مفاهیم خلاصه شده جهت مرور سریع داوطلبان در دوران جمع بندی کنکور
کتاب های موج آزمونحاوی تعداد زیادی آزمون جامع تالیفی
کتاب دور دنیا در چهار ساعت انتشارات گاجدارای سوالات آزمون سراسری سال های گذشته

اولویت مطالعه منابع جمع بندی

شاید برای شما هم این پرسش مطرح شود که در حین جمع بندی کنکور سراسری، اولویت مرور را می بایست به بررسی کدام مطالب اختصاص دهیم؟ در این حالت و به دلیل محدودیت زمان، بهتر است که برنامه ریزی شما به نحوی باشد که بتوانید در کمترین زمان، مهم ترین منابع را مطابق آخرین بودجه بندی کنکور مطالعه نمایید.

 

به طور کلی، اهمیت دروس اختصاصی بیشتر از عمومی است و مرور مباحث تخصصی نیز همواره در اولویت قرار دارد. در این میان، می توانید به ضریب هر درس و همچنین احتمال طرح سوال از مباحث مختلف (با توجه به سوالات سال های گذشته) توجه نموده و بر این اساس، جدولی از دروس و مفاهیم پر اهمیت ترسیم کنید. اختصاص بیشترین تمرکز و زمان جهت مرور مهم ترین مطالب روشی منطقی در دوران جمع بندی محسوب می شود که راندمان بالایی نیز برای داوطلبان شرکت در آزمون سراسری به همراه خواهد داشت.

مثبت اندیشی و دوری از استرس

هرچه به زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ نزدیک تر می شویم، نگرانی کنکوری ها برای شرکت در این ماراتون بزرگ بیشتر می شود. استرس بیش از حد موجب بروز اختلال در عملکرد طبیعی ذهن و حافظه می گردد که یکی از مهم ترین علل ناکامی داوطلبان آزمون سراسری محسوب می شود. ایام جمع بندی از نظر زمانی به کنکور نزدیک است و بروز نگرانی و فشار عصبی در این دوران بسیار شایع می باشد. اما مرور صحیح و استاندارد، استراحت کافی، پرهیز از مطالعه سنگین و بهره گیری از توصیه های دلسوزانه مشاوران و خانواده می تواند در این ایام موجب بهبود وضعیت روانی متقاضیان شود و اندوخته های علمی را در ذهن آن ها به خوبی تثبیت نماید.

 

مثبت فکر کنید، چرا که اگر به حافظه و شیوه مطالعاتی خود اطمینان داشته و به نحو مطلوبی نیز از ایام جمع بندی کنکور استفاده کرده باشید، می توانید با بهترین روحیه و اطمینان از حصول نتیجه مطلوب در این آزمون سرنوشت ساز شرکت نمایید و با خیالی آسوده، آموخته های خود را بر روی کاغذ پیاده کنید.

نکته: سازمان سنجش آموزش کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر مراجع ذی ربط تصمیماتی در خصوص تغییرات کنکور سال 1403 گرفته است که این امر برای داوطلبان آزمون سال های آینده در خصوص نحوه برنامه ریزی برای مطالعه دروس از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این موارد حذف دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۳ می باشد که هدف از اجرای این کار متمرکز کردن داوطلبان بر روی درس های اختصاصی عنوان شده است.

 

سوالات متداول

1- منظور از دوران جمع بندی کنکور چیست؟

در این دوران، داوطلبان به مرور مباحثی که از قبل خوانده اند، پرداخته و تسلط خود بر مباحث مذکور را بیشتر می کنند.

2- برای دوران جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ استفاده از کدام منابع و کتاب ها را توصیه می کنید؟

با توجه به تنوع منابع موجود، شرکت کنندگان می بایست از کتاب های جامع و مناسبی که تعدادی از بهترین آن ها را در متن این مقاله ذکر کرده ایم، استفاده نمایند.

3- مدیریت زمان در ایام جمع بندی کنکور سراسری برای دانش آموزان بایستی به چه صورت باشد؟

ایجاد تعادل و توازن میان مطالعه تشریحی امتحانات نهایی و مطالعه تستی کنکور به مدیریت زمان در ایام جمع بندی کنکور کمک می کند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور