خانه انتخاب رشته کنکور دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

راهنمای دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401
دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

در برخی دوره ها پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری فرصتی با عنوان تکمیل ظرفیت در اختیار داوطلبان قرار داده می شود تا شانس خود را مجددا برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر امتحان کنند. در واقع دانشگاه ها پس از اعلام نتایج کنکور سراسری اگر دارای ظرفیت خالی در برخی از رشته ها باشند، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند و این فرصت به وجود آمده به اطلاع داوطلبان واجد شرایط رسانده می شود. به طور کلی فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری در صورت برگزاری دو نوبت در سال یک بار در مهر و بار دیگر در بهمن ماه اجرا می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

همان طور که اشاره کردیم در صورتی که سازمان سنجش موقعیتی را برای تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 در نظر بگیرد، این فرآیند احتمالا برای هر دو نیمسال اول و دوم تحصیلی انجام می شود و داوطلبان با توجه به شرایط پذیرش در هر نیمسال، می توانند نسبت به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت اقدام نمایند. بنابراین مطالعه و بررسی دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری قبل از اقدام به ثبت کد رشته ها در سامانه، دارای اهمیت زیادی می باشد. در این دفترچه اطلاعاتی از جمله لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده آن ها، جزئیات انتخاب رشته و شرایط حاکم بر آن ذکر شده است. از آن جایی که در خصوص تکمیل ظرفیت امسال هنوز اخباری در دست نیست، لینک مربوط به دانلود دفترچه آن پس از انتشار، در این مقاله فعال خواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401
دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

(به محض انتشار و در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت، این لینک فعال می گردد.)

محتویات دفترچه تکمیل ظرفیت

در این دفترچه اطلاعات لازم برای نام نویسی داوطلبان در دوره تمیل ظرفیت ذکر شده است و همه شرکت کنندگان موظف اند به مطالعه آنها بپردازند تا از بروز مشکل در هر مرحله از ثبت نام پیشگیری نمایند.

محتویات دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401
زمان و نحوه انتخاب رشته
اسامی دانشگاه های پذیرنده
لیست رشته های دارای ظرفیت
مبلغ و راهنمای پرداخت هزینه ثبت نام
شرایط و ضوابط شرکت در دوره تکمیل ظرفیت
مدارک مورد نیاز
دوره پذیرش دانشگاه ها اعم از روزانه، شبانه (نوبت دوم)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی

زمان و سایت انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، به طور معمول یک روز قبل از شروع زمان تکمیل ظرفیت کنکور منتشر می شود. سازمان سنجش آموزش کشور این دفترچه را بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org قرار می دهد و داوطلبان می توانند در موعد مقرر با مراجعه سامانه مذکور، نسبت به دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری 1401، اقدام نمایند. چنانچه سازمان سنجش اطلاعیه ای در خصوص زمان تکمیل ظرفیت منتشر نماید، این مقاله به روز رسانی خواهد شد. همچنین شما می توانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام کنکورایران مشاوره جدیدترین اخبار در این زمینه را دریافت نمایید.

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 در هیچ یک از کد رشته محل های انتخابی مورد نظر خود پذیرفته نشده باشند، می توانند در صورتی که از سوی سازمان سنجش امکان تکمیل ظرفیت فراهم شود، پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری و با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه هایی که اعلام ظرفیت مازاد نموده اند، شانس خود را برای قبولی در این انتخاب رشته امتحان کنند. همچنین تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد نیز یکی دیگر از راه های ورود متقاضیان به دانشگاه می باشد که برای اطلاع از جزئیات آن می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

نکته مهم

مانند هر دوره دیگر، شرکت در دوره تکمیل ظرفیت کنکور سراسری نیز دارای شرایط و ضوابط ثبت نام و ظرفیت رشته محل ها ارائه شده می باشدکه از مهم ترین شرایط لازم برای شرکت در این دوره می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شرکت در کنکور سراسری 1401
  • کسب وضعیت مجاز به انتخاب رشته
  • ارائه رشته و دانشگاه مد نظر در دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

 

سوالات متداول

1- دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود؟

در حال حاضر اخباری در رابطه با زمان انتشار این دفترچه در دست نیست اما به محض اعلام تاریخ دقیق آن این مقاله به روز خواهد شد.

2- دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شامل چه اطلاعاتی می باشد؟

در این دفترچه اطلاعاتی از جمله لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده آن ها، جزئیات انتخاب رشته و شرایط حاکم بر آن ذکر شده است.

3- چگونه می توان دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را دریافت کرد؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org می توان این دفترچه را دانلود و استفاده کرد. همچنین لینک دانلود دفترچه، به محض انتشار در این مقاله فعال خواهد شد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۴ نظر
  1. محمدرضا

    سلام خسته نباشید بنده دانشجوی عمران روزانه ورودی ۹۷ هستم و تکمیل ظرفیت اموزش ابتدایی فرهنگیان قبول شدم میخواستم بدونم معدل این ترم من تاثیری تو دانشگاه فرهنگیان داره؟ممنون میشم جواب بدید

  2. F

    سلام.میخاستم ببینم امکان داره تکمیل ظرفیت سراسری حداقل براساس سوابق تحصیلی اعلام شه؟سایت های مشاوره از امکان اعلام تکمیل ظرفیت تا اخر اذر نوشتن.این قضیه ممکنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی برای ترم بهمن ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی خواهند داشت. لیکن در مورد برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه های روزانه و نوبت دوم اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است.

  3. مهدیه

    یلام خسته نباشین من شنیدم امسال ظرفیت تکمیل نداریم درسته؟اگه داشته باشیم تاچه زمانی اعلام میکنن؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      با توجه به اطلاعیه های اخیر سازمان سنجش تکمیل ظرفیت برای دوره‎های روزانه ( به غیر از دانشگاه فرهنگیان ) برگزار نمی گردد و اگر قرار بر برگزاری تکمیل ظرفیت برای دروره های روزانه بود تا اوایل ابان ماه اعلام میکردند.

  4. حسن

    باسلام لطفا بگید که امسال دانشگاه های روزانه تکمیل ظرفیت خواهد بود یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      اطلاعات دقیقی در خصوص تکمیل ظرفیت دوره ی روزانه اعلام نشده است.

  5. میلاد

    سلام، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۷ گفتن برگذار نمیشه، آیا این حرف صحت داره؟ واگر برگذار نشه ولی دانشگاه آزاد در رشته مورد نظر ظرفیت داشته باشه میتونیم بریم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      طبق اطلاعیه سازمان سنجش به احتمال زیاد برای دوره های سراسری تکمیل ظرفیت برگزار نخواهدشد.( اما باز با قطعیت کامل مشخص نمی باشد). همچنین در صورت اعلام ظرفیت از سوی واحد های دانشگاه آزاد میتوانید در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت نمایید.

  6. Rzyh

    سلام خسته نباشین من با رتبه ۳۲۰۹۹ تجربی مردود شدم 🙁 خواسم بدونم اگه تکمیل ظرفیت شرکت کنم میتونم چه رشته هایی در دانشگاه های شبانه و روزانه ی تهران قبول شم؟ جواب بدین خواهشا خیلی استرس دارم

  7. فاطمه

    باسلام
    ایا برای ثبت نام در دانشگاهی که در کارنامه سبز قبول شدیم شبانه یا میهمان محسوب میشویم یاخیربه صورت همان روزانه؟در صورتی که در قبولی اولیه هم به صورت روزانه قبول شدهایم .باتشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام . اگر شما در کارنامه ی سبز خود در چندبن رشته قبول شوید در آن صورت شما میتوانید در همان دوره و بدون هیچ مشکلی نسبت به تغییر اولویت خود اقدام نمایید .

  8. سینا

    باسلام
    من تو یکی از دانشگاهها، که تا رتبه ی ۴۸ رو میگرفت، رتبه ی ۴۹ شدم، حالا اگه احیانا برای ارشد سراسری، تکمیل ظرفیت برگزار نشه و دانشگاه همچنان ظرفیت داشته باشه، یعنی بعضی افراد ثبت نام نکرده باشن، میتونم به شکل حضوری برای ثبت نام به دانشگاه اقدام کنم؟

    باتشکر

    • ایران مشاوره

      سلام شما میتوانید درخواست خود را از طریق درخواست زدن به سازمان سنجش و بررسی کارنامه ی سبز پیگیری کنید و در صورت قبولی به واحد دانشگاهی پذیرفته شده مراجعه حضوری داشته باشید.

دریافت مشاوره پیج کنکور