خانه دانشگاه آزاد دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دفترچه نام نویسی بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402
دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

در سال های اخیر، تنها عده اندکی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که سوابق تحصیلی برتری داشتند، می توانستند با استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد و بدون شرکت در کنکور این مقطع در رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. اما پذیرش ارشد بدون کنکور در سال های گذشته دستخوش تغییراتی گشت و علاوه بر دانشجویان استعداد درخشان، شامل حال سایر داوطلبان نیز شد. به این ترتیب که دانشگاه های سراسری و آزاد اقدام به تکمیل ظرفیت هایی که پس از انتخاب رشته ارشد خالی مانده بودند، کردند. همچنین در ادامه با ایجاد پذیرش دانشجو به صورت فراگیر قبولی در مقطع ارشد را برای داوطلبان آسان تر کرد.

سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ها و دفترچه راهنمای مربوطه، متقاضیان را در جریان تمامی اطلاعات و جزئیات این مرحله قرار داد. چنانچه این فرآیند در سال ۱۴۰۲ و دوره های بعدی نیز تکرار شود، می بایست نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در موعد مقرر و مطالعه آن اقدام نموده و سپس ثبت نام خود را به انجام برسانید.

دفترچه ثبت نام آزمون ارشد دانشگاه آزاد – سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ (به محض انتشار، فعال می شود.)

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد دوره فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ (به زودی فعال می شود.)

هنوز زمان انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 1402 مشخص نمی باشد.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد، در سال 99 برای اولین بار تعدادی از رشته های کم متقاضی در برخی از واحدهای دانشگاهی ارائه شدند که تنها شرط پذیرش در آن ها، دارا بودن حدنصاب معدل تعیین شده در دوره کارشناسی بود. با این که در این مرحله هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما جذب دانشجو دارای قوانین خاصی می باشد که این شرایط و قوانین در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است.

زمان انتشار دفترچه

این دفترچه همزمان با آغاز فرصت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد در آذر ماه در دسترس متقاضیان قرار گرفت. با توجه به این که زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست، تاریخی برای صدور دفترچه آن نیز قابل تخمین نمی باشد. جدیدترین اخبار در این زمینه از طریق همین مقاله و همچنین کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره به اطلاع شما رسانده می شود.

دانلود دفترچه

داوطلبانی که قصد دارند کد رشته های ارائه شده در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد را در فرم انتخاب رشته خود ثبت نمایند، باید بدانند که فرآیند نام نویسی این دانشگاه نیز از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد. بنابراین در صورت اجرای این مرحله در سال 1402، می توانید با مراجعه به سایت مذکور و همچنین جدول زیر، دفترچه راهنمای مربوطه را دریافت نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون ارشد دانشگاه آزاد – سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ (به محض انتشار، فعال می شود.)

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر اساس استعداد درخشان 1402 

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد برای دانشجویان استعداد درخشانی که قصد استفاده از این سهمیه را دارند، در قالب یک دفترچه راهنما در موعد مقرر بر روی سایت دانشگاه آزاد قرارمی گیرد. در ادامه جزئیات زمان انتشار این دفترچه و نحوه دریافت آن را به اطلاع شما می رسانیم.

زمان انتشار دفترچه

در دفترچه ثبت نام بدون آزمون (استعدادهای درخشان) کارشناسی ارشد ناپیوسته اطلاعاتی از قبیل زمان و نحوه ثبت نام، مدارک تحصیلی مورد پذیرش، هزینه و شرایط نام نویسی، شهریه و… ذکر شده است که این دفترچه همزمان با شروع مهلت نام نویسی در تاریخ 11 خرداد 1402 منتشر شد.

دانلود دفترچه

گفتیم که نام نویسی در دوره بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان، از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می گیرد. بنابراین داوطلبان جهت دریافت دفترچه این مرحله باید به سایت مرکز نام برده به نشانی azmoon.org، مراجعه نمایند. جهت دسترسی آسان تر، لینک دانلود آن را در جدول زیر قرار داده ایم.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد براساس فراگیر ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد طی اعلامیه در سال 1400 اعلام کرد که برای دوره مهر ماه در مقطع ارشد به صورت فراگیر دانشجو بپذیرد. در این شیوه داوطلبان پس از مطالعه منابع معرفی شده در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه آزاد می بایست در آزمون داخلی برگزار شده توسط دانشگاه شرکت نموده و در صورت پذیرش دوره تحصیلی خود را از ترم دوم آغاز نمایند.

زمان انتشار دفترچه

دفترچه این دوره همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. هنوز زمان انتشار دفترچه ثبت نام سال ۱۴۰۲ مشخص نیست اما در دوره گذشته یعنی اسفند ماه فایل آن منتشر شد. به محض این که اخباری در رابطه با زمان انتشار دفترچه در دسترس قرار بگیرد، متن مقاله بروز می شود.

دانلود دفترچه

همان طور که گفته شد، دفترچه این نوع پذیرش دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. البته جهت سهولت در دسترسی فایل پی دی اف آن در جدول زیر نیز قرار داده شده است که متقاضیان برای آشنایی بیشتر با کلیک بر روی لینک فعال موجود می توانند دفترچه مذکور را دانلود نمایند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد دوره فراگیر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ (به زودی فعال می شود.)

محتویات دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402

این دفترچه ها که برای آگاهی بیشتر داوطلبان هر دوره در زمینه روند و شرایط ثبت نام طراحی شده است، لازمه کسب آمادگی های لازم پیش از اقدام جهت ثبت نام می باشد. به همین دلیل در ادامه به ذکر مهم ترین محتویات هر یک از دفترچه های مذکور خواهیم پرداخت.

محتویات دفترچه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

  • شرایط عمومی و اختصاصی
  • مقررات نظام وظیفه
  • انواع سهمیه های مورد پذیرش
  • توضیح مراحل ثبت نام و پذیرش
  • کد رشته محل هایی که داوطلبان می توانند با انتخاب آن ها به تحصیل در قطع ارشد این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی خود بپردازند.

محتویات دفترچه پذیرش بر اساس سهیمه استعداد های درخشان

مهم ترین بخش های مختلف این دفترچه نیز مطابق جدول زیر می باشد که البته لازم است برای اطلاع از جزئیات آن ها به مطالعه فایل مربوطه پرداخته شود.

محتویات دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر اساس استعداد های درخشان
شرایط پذیرش با استفاده از این سهمیه برای دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی
مدارک مورد قبول دانشگاه برای پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی
نحوه و زمانبندی دقیق ثبت نام
مدارک لازم جهت نام نویسی
کد رشته حل های ارائه شده دارای پذیرش سهمیه استعداد های درخشان

محتویات دفترچه پذیرش دوره فراگیر

داوطلبان برای اطلاع از اطلاعاتی که در ادامه ذکر شده است می بایست به دفترچه مربوط به پذیرش این دوره اقدام نمایند.

  • زمانبندی فرآیند های مربوط به ثبت نام
  • شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش
  • مدارک لازم جهت نام نویسی
  • مقررات وظیفه عمومی
  • رشته های امتحانی دوره دانش پذیری
  • منابع درسی رشته های امتحانی
  • واحد های مجری این دوره
  • اطلاعات مربوط به سهمیه ها
  • فرآیند های مشخص کننده زمان و نحوه برگزاری آزمون و…

با توجه به آن چه گفته شد، اهمیت مطالعه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 پیش از اقدام به نام نویسی بر کسی پوشیده نیست. پس از به اتمام رسیدن مهلت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داوطلبانی که ثبت کد رشته های مورد نظر خود را به انجام رسانده اند، در انتظار اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۲ می باشند. جهت کسب اطلاع از زمان و نحوه دریافت این نتایج می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می شود؟

تا به این لحظه زمان انتشار دفترچه مذکور اعلام نشده است اما شما می توانید جدیدترین اخبار مربوطه را در کانال کارشناسی ارشد ایران مشاوره دریافت نمایید.

2- از چه طریقی می توان به دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بر اساس سوابق تحصیلی دسترسی یافت؟

شما می توانید با مراجعه به سایت sanjesh.org و همچنین لینک موجود در این مقاله این مقاله دفترچه مذکور را دانلود کنید.

3- دفترچه ثبت نام استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را از طریق کدام سایت می توان دریافت کرد؟

این دفترچه از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دریافت می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. آریان

    سلام… من در مقطع کارشناسی مهندسی معماری جزو استعدادهای درخشان بودم و فارغ‌التحصیل ارشد معماری-معماری در سال۱۴۰۰ هستم. در حال حاضر قصد دارم در یکی از گرایش‌های روانشناسی در مقطع ارشد تحصیل کنم. آیا ممکن هست که بدون آزمون، شرایط پذیرش برای ترم بهمن۱۴۰۲ و یا مهر۱۴۰۳ فراهم بشه؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      خیر، امکان تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی در رشته غیر مرتبط برای مقطع ارشد وجود ندارد.

  2. الناز

    سلام
    من کارشناسی میکروبیولوژی دارم امسال درسم تموم شده میتونم برای ۱۴۰۲ استعداد درخشان بدون آزمون ارشد برای رشته ژنتیک یا زیست فناوری شرکت کنم ؟
    خیلی ممنون میشم جواب بدین

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱، مجموعه ی ثبت نامی می بایست با رشته ی کارشناسی متجانس باشد.

  3. Mona

    سلام من کارشناسی رشته حقوق از دانشگاه پیام نوردارم ..ورودی بهمن سال ۹۶ بودم و با هفت ترم با معدل ۱۶:۴۰ تموم کردم..بهمن سال ۹۹ اخرین ترمم بوده و ترم در خرداد ۱۴۰۰ به پایان رسیده…من میتونم در پذیرش بدون ازمون ارشد شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ی ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان آزاد سال ۱۴۰۰، از زمان فارغ التحصیلی شما می بایست حداکثر سه سال گذشته باشد.

  4. هومن

    سلام
    خسته نباشید
    آیا دانشگاه آزاد نیز در پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی (نیمسال دوم بهمن ۹۹) دانشجو خواهد پذیرفت؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، تاکنون اطلاعیه ای درباره پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد منتشر نشده است. جهت اطلاع از آخرین خبرها می توانید عضو تلگرام آزمون های استخدامی شوید.

دریافت مشاوره