خانه تیزهوشان دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

مدارس تیزهوشان از دانش آموزان مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم از طریق برگزاری آزمون ورودی، ثبت نام به عمل می آورند. داوطلبانی که قصد ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1403 را دارند، می بایست ابتدا با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و آگاهی از تمامی شرایط و نکات نام نویسی، در موعد مقرر نسبت به انجام روند نام نویسی خود در سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اقدام کنند. هر ساله لینک دانلود این دفترچه پیش از زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم در سایت مذکور فعال شده و در دسترس متقاضیان قرار می گیرد. 

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1403 – 1404

تاریخ انتشار :

به زودی

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404  احتمالا 15 فروردین ماه همزمان با شروع ثبت نام منتشر خواهد شد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همزمان با آغاز زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم، دفترچه راهنمای مربوطه در سایت نام نوسی آن منتشر می شود. دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404  احتمالا 15 فروردین ماه همزمان با شروع ثبت نام منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است در صورتی که دفترچه مذکور منتشر شود، این مقاله بروز شده و خبر آن نیز در کانال تلگرام تیزهوشان ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1403 که علاقه مند به تحصیل در این مدارس هستند، می بایست قبل از انجام فرآیند ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان برای تحصیل در پایه دهم، به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای نام نویسی این نوع مدارس بپردازند. دسترسی به این دفترچه به صورت اینترنتی با مراجعه به سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir امکان پذیر می باشد.

به دلیل عدم انتشار دفترچه نام برده شده برای سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، فایل pdf دفترچه دوره گذشته را در مطلب قرار داده ایم تا از محتویات آن باخبر شوید. در صورت منتشر شدن دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1403، لینک دانلود آن فعال خواهد شد.

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1403 – 1404

تاریخ انتشار :

به زودی

محتویات دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

مطالعه دفترچه ثبت نام بسیار حائز اهمیت است از این رو محتوات مندرج در دفترچه نام نویسی آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم را در ادامه مطلب ذکر نموده ایم. زمانی که دفترچه مذکور را دریافت می کنید با فهرست مندرجات دفترچه برخورد خواهید کرد که به صورت زیر می باشد:

مقدمه (ویژه والدین دانش آموزان)

ذکر نکاتی در خصوص شکوفایی و پرورش فرزندان، ایجاد شرایط عاطفی و روانی و توجه به علایق آن ها هنگام نام نویسی در آزمون می باشد.

زمان ثبت نام، توزیع کارت و برگزاری آزمون

در این قسمت با موارد زیر آشنا خواهید شد که با کلیک بر روی هر یک از لینک های مورد نیاز می توانید اطلاعات جامعی را در خصوص آزمون تیزهوشان کسب کنید.

مراحل ثبت نام داوطلبان

در این بخش داوطلبان به چگونگی تکمیل نمودن برگ اینترنتی تقاضانامه ثبت نام در سایت مخصوص نام نویسی آشنا شده که به آنان توصیه می شود در انتخاب اولویت های مورد نظر دقت کافی داشته باشند زیرا پس از ثبت نام، جابجایی اولویت های انتخابی وجود نخواهد داشت. همچنین در ادامه به بارگذاری فایل عکس داوطلب و ویژگی های آن و  هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اشاره شده است.

ضوابط و شرایط ثبت نام

این بخش از مهم ترین قسمت ثبت نام بوده که داوطلبان در صورت داشتن شرایط مذکور در دفترچه امکان نام نویسی را خواهند داشت. لازم به ذکر است مسئولیت احراز شرایط ثبت نام و صحت مندرجات در تقاضانامه برعهدە داوطلب می باشد و درصورت مغایرت، قبولی داوطلب لغو و از ثبت نام و ادامه تحصیل او در مدرسه استعدادهای درخشان جلوگیری به عمل می آید. در ادامه مطلب به این قسمت به طور کامل پرداخته شده است.

مواد امتحانی، تعداد و ضرایب سوالات آزمون ورودی پایه دهم

محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که داوطلبان می بایست منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم  را تهیه و آن را مطالعه نمایند. به جدول زیر توجه نمایید.

نکته: ضریب سمپاد مهارتی در ریاضیات و علوم تجربی زبان و ادبیات فارسی 2 و در قرآن و پیام های آسمانی و مطالعات اجتماعی 1 می باشد.

تعداد و ضریب سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم  ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴
سوالات استعداد تحصیلیتعداد سوالضریب سمپاد مهارتیمدت پاسخگویی
ریاضیات15375 دقیقه
مطالعات اجتماعی102
علوم تجربی153
زبان و ادبیات فارسی152
قرآن و پیام های آسمانی102
عربی101

ضوابط تصحیح پاسخ نامه ها، اعلام نتیجه و ثبت نام قبول شدگان

این بخش مختص به اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم می باشد. دفترچۀ سوالات در اولین فرصت پس از برگزاری آزمون، کلید تصحیح طراحان آزمون حدود یک هفته پس از برگزاری و کلید نهایی پس از تأیید کمیته فنی در سایت پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir منتشر می شود. در نهایت فهرست اسامی پذیرفته شدگان بر اساس ظرفیت پذیرش تعیین شده برای هر مدرسه، در سامانه بارگذاری و اعلام می شود.

شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همان طور که ذکر شد، افرادی می توانند در این آزمون نام نویسی کنند که واجد تمامی شریط ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم باشند. این شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شده و عبارت اند از:

شرایط عمومی

  • داوطلبان باید دارای تابعیت ایرانی بوده و کسانی که ایرانی نیستند تنها در صورت برخوردار بودن از شرایط خاص می توانند برای نام نویسی به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور مراجعه کنند.
  • پذیرفتن مسئولیت احراز شرایط ثبت نام

شرایط اختصاصی

  • علاقه مندان شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد، باید در سال تحصیلی 1402 مشغول به تحصیل در پایه نهم بوده و معدل او حداقل 19 باشد.
  • دانش‌آموزان پایه نهم مدارس سمپاد می توانند بدون شرکت در آزمون تیزهوشان، در مقطع جدید ثبت نام نمایند.
  • مجاز به انتخاب فقط یک رشته تحصیلی توسط شرکت کنندگان
  • دانش آموزان همزاد (دوقلو، چندقلو، همجنس و غیر همجنس) در صورتی که یک نفر از آن ها در دبیرستان مورد نظر پذیرفته شود، دیگری نیز با شرط کسب 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در همان مدرسه، مازاد بر ظرفیت مجاز به ثبت نام می باشد.
  • چنانچه داوطلب در رشته مورد نظر پذیرفته نشود، امکان قبولی در دیگر رشته ها نیز وجود نخواهد داشت.
  • داوطلبان قبول شده در سال اول مجاز به تغییر رشته نبوده و در سال بعد در صورت شرایط به خصوص تغییر رشته تحصیلی، باید در آزمون ورودی شرکت نموده و حداقل امتیاز قبولی رشته مورد نظر را کسب نماید.
  • قبولی فرد داوطلب طبق اولویت‌های انتخابی او و براساس رتبه مبتنی بر امتیاز کل آزمون ورودی می باشد.
  • بخشی از ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد استان فارس مختص به دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم منطقه آموزشی عشایری استان فارس می باشد.
  • داوطلبان شهر های بزرگ کشور مانند (تهران، مشهد، اصفهان و…) می بایست مدارس سمپاد دلخواه را بر برپایه محل سکونت خود در سال تحصیلی 1403 – 1404 و هماهنگ با ناحیه یا منطقه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهای درخشان انتخاب نمایند. همچنین انتقال این گروه از دانش آموزان به سایر مناطق حتی در صورت کسب امتیاز قبولی مجاز نخواهد بود.
  • پذیرش نهایی در رشته های تحصیلی (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و سمپاد مهارتی) مقید به اخذ شرایط انتخاب رشته مطابق آیین نامه هدایت تحصیلی می باشد.
  • به هیچ عنوان امکان تغییر دبیرستان منتخب وجود نخواهد داشت.
  • حوزه امتحانی بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ داوطلب مشخص می شود.
  • افرادی که خواهان ادامه تحصیل در شهر و یا استانی به غیر از محل سکونت خود هستند می بایست در فرم تقاضانامه، دبیرستان شهرستان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
  • عدم بررسی امتیاز داوطلب در مدارس دیگر در صورت پذیرش نشدن در مدرسه انتخابی
  • امکان درج حداکثر سه دبیرستان (هر سه در یک شهرستان واحد) طبق اولویت داوطلب در فرم ثبت نام
  • اطلاع رسانی و ثبت نام دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس ایرانی خارج از کشور توسط مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با هماهنگی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت می پذیرد. لذا حوزه های امتحانی این داوطلبان بر اساس مدرسه استعدادهای درخشان منتخب اعلامی به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور مشخص خواهد شد.
  • داوطلبانی که در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم قبول شده باشند، بدون شرکت در آزمون نهم به دهم مجاز به ثبت نام خواهند بود اما آن دسته از محصلان پایه نهم که در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند، با داشتن حداقل معدل 16 می توانند در پایه دهم (بدون شرکت در آزمون) حضور به هم رسانند.

 

سوالات متداول

1- دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چه زمانی منتشر می شود؟

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 - 1404  احتمالا 15 فروردین ماه همزمان با شروع ثبت نام منتشر خواهد شد.

2- چگونه می توانم به دفترچه آزمون تیزهوشان نهم به دهم دسترسی پیدا کنم؟

دسترسی به این دفترچه به صورت اینترنتی با مراجعه به سامانه پادا به نشانی اینترنتی pada.medu.ir امکان پذیر می باشد.

3- محتویات دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل چه مواردی می باشد؟

در این دفترچه به اطلاعاتی همچون نحوه ثبت نام، هزینه لازم، مدارک مورد نیاز، شرایط پذیرش و... که مورد نیاز دانش آموزان می باشد، ارائه شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. عرفان

    سلام من در مشهد زندگی میکنم ولی اولویتم را در آزمون تیزهوشان شیروان زدم حال باید امتحان رخ در مشهد دهم یا شیروان

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، زمان و محل برگزاری آزمون ورودی تیزهوشان، در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

  2. وحید

    سلام چه درس هایی در آزمون سمپاد(تیزهوشان) نهم به دهم می آید؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      مطابق با دستورالعمل اجرایی آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان دوره دوم متوسطه ، آزمون از دروس قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام های آسمانی) ، زبان و ادبیات فارسی ، مطالعات اجتماعی ( تاریخ ، جغرافیا ، اجتماعی) ، علوم تجربی ، ریاضیات مطرح خواهد شد.

  3. محمد

    سلام.زمانی که می خواهیم در ازمون تیزهوشان ثبت نام کنیم میتوانیم شهری دیگر را برای مدرسه انتخاب کنیم؟مثلا من در اصفهان هستم و میخواهم در ازمون مدارس شهر تهران ثبت نام کنم آیا این امکان وجود دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ،
      شما جهت نام نویسی در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ورودی پایه دهم سال جاری ، می بایست باتوجه به منطقه/ناحیه محل سکونت به انتخاب مدارس بپردازید.

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد