خانه دانشگاه آزاد دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402
دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1402

در گذشته کنکور برای دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت جداگانه برگزار می شد اما در چند سال اخیر آزمون ورودی این دو دانشگاه با یک دیگر ادغام شده است. به همین منظور، تمامی مراحل ثبت نام کنکور سراسری و آزاد تا زمان اعلام نتایج اولیه به طور همزمان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. سازمان سنجش که مجری برگزار کننده کنکور است، برای آگاهی داوطلبان از نکاتی همچون شرایط و ضوابط، مدارک لازم، نحوه نام نویسی، تاثیر سهمیه های کنکور، زمان بندی و… دفترچه ای تحت عنوان راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منتشر می کند.

البته این دفترچه که در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس متقاضیان قرار می گیرد، دفترچه شماره 1 است که برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان می باشد. بنابراین داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند، باید در زمان ثبت نام کنکور به سایت مذکور مراجعه کرده و پس از دریافت و مطالعه دفترچه، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

 دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

با توجه به این که برگزاری کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است، یک دفترچه ثبت نام برای هر دو منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401

همان طور که گفته شد، به دلیل ادغام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری، ثبت نام آزمون این دو دانشگاه در یک بازه زمانی انجام می شود و یک دفترچه راهنما نیز برای هر دوی آن ها منتشر می گردد. بنابراین برای نام نویسی در آزمون دانشگاه آزاد می توانید در زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و ضمن دانلود فایل دفترچه، آن را به دقت مطالعه نمایید.

شایان ذکر است که این دفترچه همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد بر روی سایت مذکور قرار می گیرد. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت سازمان سنجش، زمان ثبت نام کنکور 1401 دانشگاه آزاد و سراسری 10 بهمن لغایت 17 بهمن ماه 1400 می باشد. لذا برای دانلود دفترچه مذکور و همچنین انجام فرآیند نام نویسی کنکور سراسری 1401، می توانید در این بازه زمانی 8 روزه اقدام نمایید.

دریافت دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401

علاقه مندان به شرکت در این آزمون، قبل از این که بخواهند اقدامات مربوط به نام نویسی خود را به انجام برسانند، در ابتدا بایستی دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 را دریافت کرده و آن را به دقت مطالعه نمایند. با مطالعه درست و دقیق متن دفترچه، فرآیند ثبت نام در کنکور آسان تر می گردد و از به وجود آمدن اشتباهات در انجام مراحل آن جلوگیری به عمل می آید.

برای دریافت این دفترچه، بایستی در زمان شروع فرآیند نام نویسی به سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد که همان سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می باشد، مراجعه کنید. به جهت تسهیل در دریافت دفترچه ثبت نام کنکور 1401 لینک آن در جدول زیر قرار داده شده است. این دفترچه برای داوطلبان کنکور سال 1402 نیز مفید بوده و می توانند از شرایط و ضوابط آزمون برای سال بعد اطلاع کسب نمایند.

 دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کلیک کنید.)

مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401

داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای نام نویسی در جریان تمام جزئیات مربوطه اعم از شرایط و مدارک ثبت نام کنکور سراسری 1401، پرداخت هزینه، سهمیه ها و… قرار بگیرند که در ادامه بخش های مختلف آن را ذکر کرده ایم.

بخش اول: راهنمای عملی ثبت نام

بخش دوم: شرایط و مقررات شرکت در آزمون سراسری

توجه داشته باشید که دانشگاه آزاد در بسیاری از رشته های خود، از طریق ثبت نام بدون کنکور آزاد نیز دانشجو می پذیرد. به جهت پذیرش در رشته های پر طرفداری مانند پزشکی و پیراپزشکی، داوطلب باید در آزمون شرکت نموده و تراز و رتبه لازم را کسب نماید.

 

سوالات متداول

1- آیا دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد جدا از کنکور سراسری است؟

خیر، دفترچه ثبت نام کنکور برای دانشگاه های سراسری و آزاد، یکسان است.

2- دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ چه زمانی منتشر می شود؟

این دفترچه همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی در کنکور یعنی 10 بهمن لغایت 17 بهمن ماه 1400 در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

3- از چه طریقی می توان دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ را دانلود کرد؟

فایل دفترچه را می توانید از سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org و یا در متن مقاله فوق دریافت نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴ نظر
  1. مممد

    سلام ایا سریال علاقه مندی به پیام نور و غیر انتفاعی شامل ازادم میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام ، خیر سریال علاقه مندی دانشگاه آزاد مجزا از پیام نور و غیر انتفاعی می باشد و شما باید به صورت جداگانه نسبت به تهیه آن اقدام نمایید .

  2. مهران

    سلام
    من قصد دارم فقط دانشگاه آزاد قبول شم.تو ثبت نام کنکور حتما باید از دانشگام انصراف بدم؟!
    دانشجو ترم ۲ دانشگاه روزانه هستم

  3. عبدی

    آقا کنکور دانشگاه آزاد حذف شده نداریم. نگه خبر ندارید که کنکور دانشگاه آزاد و سراسری یکی شده عجب

دریافت مشاوره