خانه دکتری راهنمای مصاحبه دکتری شیمی تجزیه سراسری و دانشگاه آزاد 97

راهنمای مصاحبه دکتری شیمی تجزیه سراسری و دانشگاه آزاد 97

راهنمای مصاحبه دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 97

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره راهنمای مصاحبه دکتری شیمی تجزیه سراسری و دانشگاه آزاد 97 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

پس از مشخص شدن نتایج آزمون دکتری سراسری و نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 در تاریخ 27 فروردین 97 و آغاز انتخاب رشته دکتری در اوایل اردیبهشت ماه داوطلبان به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با مصاحبه دکتری هستند. حتما می دانید که صرف کسب رتبه قبولی در آزمون سراسری دکتری جهت ورود به مقطع دکتری کفایت نخواهد کرد و دانشجویان می بایست خود را در مرحله مصاحبه نیز اثبات کنند. مرحله مصاحبه سهم 50 درصدی در قبولی متقاضیان خواهد داشت. در واقع می توان گفت عبور از این مرحله بسیار مهم تر از آزمون دکتری می باشد. بنابراین بایستی یک بار دیگر تمام توان خود را جهت آمادگی برای پشت سر گذاشتن مصاحبه دکتری شیمی تجزیه انجام دهید.براساس آنچه در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 97 آمده است مصاحبه در پذیرش نهایی داوطلبین آزمون دکتری تاثیر 50 درصدی دارد. برای آمادگی مصاحبه دکتری نکات زیادی از جمله مسایل روانشناختی، فرایند برگزاری این مصاحبه ها، مدارک مورد نیاز ، آیین نامه امتیاز دهی مصاحبه دکتری ، نمونه توصیه نامه ، شیوه های کنترل استرس و سوالاتی که باید جواب دهید را باید بدانید .در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور در مصاحبه رشته شیمی تجزیه دانشگاه های سراسری و آزاد بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

60 درصد نمره آزمون و 40 درصد مصاحبه در پذیرش داوطلبان دکتری شیمی تجزیه ، تاثیر گذار می باشد.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری شیمی تجزیه سراسری و دانشگاه آزاد 97

در رابطه با زمان برگزاری مصاحبه دکتری شیمی تجزیه سراسری 97 شایان ذکر است که معمولا پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 97 کارنامه ای بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار داده می شود که داوطلب با مطالعه آن متوجه می شود که در کدام یک از رشته ها و دانشگاه ها برای مصاحبه دعوت شده است. همانطور که گفته شد انتخاب رشته دکتری سراسری نیز از نیمه اول اردیبهشت ماه 97 آغاز می شود و به احتمال زیاد تا اواخر اردیبهشت ماه نتایج انتخاب رشته مشخص می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از اینکه در چه دانشگاه هایی دعوت به مصاحبه شده اند مطلع گردند. زمان دقیق مصاحبه دکتری شیمی تجزیه برای هر دانشگاه متفاوت است و نماینده ای از سوی دانشگاه مستقیما با داوطلب تماس گرفته و زمان دعوت به مصاحبه را اعلام خواهد کرد.

و اما در رابطه با زمان برگزاری مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد می توان گفت باتوجه به اینکه در برنامه زمانی انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله ارزیابی تخصصی) داوطلبان توسط دانشگاه آزاد امکان تغییر وجود دارد، به کلیه داوطلبان معرفی‌ شده، توصیه اکید می‌گردد حتماً قبل از مراجعه برای مصاحبه، به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد مراجعه نماینددر حال حاضر زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مشخص نیست. به محض اطلاع از زمان دقیق دعوت به مصاحبه دانشگاه آزاد حتما در سایت و کانال تلگرام دکتری اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهیم داد. 

سوالات مصاحبه دکتری شیمی تجزیه سراسری و دانشگاه آزاد 97

سوالات زیادی در جلسه مصاحبه دکتری سراسری 97 رشته شیمی تجزیه پرسیده می شود. به همین دلیل داوطلبان استرس و اضطراب بسیاری دارند ولی به جرات می توان گفت با رعایت یکسری نکات به راحتی می توانید از پس این مرحله مهم نیز برآیید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد غیرقابل پیش بینی بودن سوالات جلسه دکتری است. سؤالاتی که معمولاً اساتید از داوطلبان خواهند پرسید مربوط به وضعیت علمی فرد می‌باشد. اولین سؤال را می‌توان در مورد پایان‌ نامه تخمین زد. شما در این مرحله می‌بایست تمامی اجزای پایان‌ نامه خود را به‌ طور خلاصه شرح دهید. به‌ هیچ‌ وجه اسیر جزئیات نگردید و تنها سعی کنید کلیات را خلاصه‌ وار ذکر نمایید. در این قسمت سوالات مرسوم و متداولی که در جلسه دکتری شیمی تجزیه پرسیده می شود را بیان خواهیم کرد:

  • معمولا در اولین گام از شما می خواهندخودتان را به انگلیسی معرفی کنید. در پاسخ به این سوال پایستی ابتدا نام و نام خانوادگی خود را بگویید و سپس رشته و دانشگاه محل تحصیل خود را معرفی کنید.
  • سپس سوالاتی در رابطه با پایان نامه از شما پرسیده خواهد شد. حواستان باشد که اگر پایان نامه شما خیلی با رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی ارشد ارتباط نداشته باشد حتما در این رابطه نیز از شما سوال خواهد شد که چرا پایان نامه و رشته مقطع کارشناسی ارشد شما با یکدیگر مرتبط نیستند.
  • برخی دانشگاه های دولتی یکسری سوالات علمی در رابطه با پایان نامه نیز مطرح می کنند. البته بیشتر دانشگاه ها از دانشجو سوالات علمی نمی پرسند ولی قدرت تحلیل داوطلب را در رابطه با موضوعات علمی مخصوصا موضوع پایان نامه مورد بررسی قرار می دهند.
  • صد در صد اساتید یکسری سوالات انگلیسی مرتبط با رشته یا پایان نامه نیز از شما خواهند پرسید.
  • اساتید در جلسه مصاحبه در مورد رزومه تحصیلی و شغلی شما نیز خواهند پرسید. بنابراین داشتن یک رزومه قوی می تواند موثر واقع شود.
  • مطمئنا ریز نمرات و معدل شما در مقاطع قبلی نیز سوال خواهد شد.
  • صد در صد  در رابطه با میزان علاقه شما به رشته شیمی تجزیه نیز مورد سوال واقع می شود .
  • یکی از نکات مهم در موفقیت داوطلبان داشتن مقاله علمی است. در جلسه مصاحبه بدون تردید در رابطه با تعداد مقالات شما در مجلات علمی و کنفرانس های داخلی و خارجی نیز سوالاتی مطرح خواهند کرد.
  • بی تردید یکی از سوالاتی که در این جلسه مطرح خواهد شد در رابطه با زمینه کاری مورد علاقه شما خواهد بود.
  • ممکن است در رابطه با اینکه چه کسی هزینه زندگی شما را تامین می کند نیز سوال شود.
  • چنانچه در رابطه با اشتغال شما سوال مطرح شد بهتر است اگر شاغل هستید این موضوع را بازگو نکنید چرا که می تواند تاثیری منفی در پذیرش شما داشته باشد.
  • چنانچه دارای مدرک زبان معتبری هستید پیشنهاد می کنیم مدرک زبان خود را نیز در جلسه مصاحبه به همراه داشته باشید. اطلاع اساتید از مدرک زبان شما می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

” مهمترین توصیه ای که می توانیم به داوطلبان رشته شیمی تجزیه داشته باشیم این است که در پاسخگویی به سوالات نهایت صداقت را داشته باشید و چنانچه پاسخ سوالی را نمی دانستید در کمال صداقت بگویید که در حال حاضر حضور ذهن ندارید. چرا که پاسخ غلط و یا توجیح بیخودی باعث ایجاد نگرشی منفی در ذهن اساتید خواهد شد.  “

مدارک لازم جهت حضور در مصاحبه دکتری شیمی تجزیه سراسری 97

در این قسمت مدارکی که لازم است در روز مصاحبه دکتری سراسری 97 به همراه داشته باشید خواهیم پرداخت.

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  • پایان نامه ارشد و ریز نمرات آن
  • مدرک کارشناسی ارشد یا گواهی معدل و ریز نمرات دروس
  • گواهی سابقه تدریس در دانشگاه ها
  •  مدرک زبان (آیلتس، تافل، تولیمو …)
  • کتاب های تالیف و ترجمه شده
  • گواهی ثبت اختراع و عناوین علمی
  • رزومه کامل تحصیلی و شغلی
  • توصیه نامه از سه تن از اساتید ارشد از جمله استاد راهنما
  • انتخاب موضوع پایان نامه مقطع دکتری

نکاتی طلایی برای کنترل استرس در روز مصاحبه دکتری 

مهم‌ترین نکته برای داوطلبان مقطع دکتری عدم تکرار مصاحبه می‌باشد. متقاضیان مقطع دکتری دانشگاه سراسری باید بدانند که فرایند مصاحبه تنها یک‌بار انجام می‌گردد و این مسئله غیرقابل‌بازگشت می‌باشد. درنتیجه لازم است که هر داوطلب تمام دقت خود را برای روز مصاحبه بکار ببندد. اینکه در آن روز دقیقاً چه سؤالاتی پرسیده خواهد شد یک راز پنهان می‌باشد و شکل نرمال و طبیعی ندارد و ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد. بنابراین در این قسمت به یکسری نکات طلایی جهت کنترل استرس در روز مصاحبه دکتری شیمی تجزیه اشاره خواهیم کرد:

  1. هیچ وقت خود را دست کم نگیرید و همواره به این موضوع بیندیشید که بیشتر داوطلبانی که قرار است با شما رقابت کنند وضعیتی مشابه شما دارند یا حتی بدتر ( از نظر تعداد مقالات، رزومه آموزشی و … ) دارند.
  2. سعی کنید از همین الان مستندات رزومه خود ( مانند مقالات چاپ شده، گواهی های تدریس، نامه های پذیرش مقالات و … )را جمع آوری کنید. تا در روز مصاحبه ارائه دهید.
  3. در روز مصاحبه قبل از انجام مصاحبه چند نفس عمیق بکشید ( عمیق نفس کشیدن به شما آرامش خواهد داد ) و همانطور که گفته شد به این موضوع بیندیشید که شما بهترین داوطلب برای مصاحبه دکتری شیمی تجزیه هستید.
  4. سعی کنید لبخند بزنید و به خودتان مطمئن باشید، این کار استرس شما را کمتر خواهد کرد.
  5. به یاد داشته باشید که در جلسه مصاحبه هرگز در مورد چیزی که نمی دانید اظهار نظر نکنید.
  6. داوطلبان آقا بهتر از لباس رسمی به تن کنند. به این نکته هم توجه کنید که پوشیدن لباس تک رنگ برای اساتید خسته کننده خواهد بود بنابراین پوشیدن لباس تک رنگ می تواند تاثیری منفی در روند مصاحبه داشته باشد.
  7. تاثیر پوشیدن لباس تک رنگ برای خانم ها نیز صدق می کند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که طلا و جواهرات زیاد در پوشش خانم ها تاثیر منفی به همراه خواهد داشت. سعی کنید ساده و آراسته در جلسه مصاحبه حضور پیدا کنید.

جهت انجام شیمی تجزیه و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کنترل استرس در روز مصاحبه دکتری می توانید با بخش مشاوره تحصیلی دکتری ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید. مشاوران مرکز، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. 

هزینه شرکت در مصاحبه دکتری شیمی تجزیه دانشگاه آزاد 97

بنا بر اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، هر یک از داوطلبان دعوت شده به مصاحبه اعم از با آزمون و یا بـدون آزمـون لازم اسـت در زمـان مراجعه برای مصاحبه به واحد دانشگاهی فیش واریز هزینه مصاحبه به مبلغ 700000 ریال را به حسـاب دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و قبل از حضور در جلسـه مصـاحبه به مسئول مربوطه تحویل نماید. داوطلبانی که در بیش از یک رشته/گرایش و در یک یا چند اسـتان دعـوت به مصاحبه شده اند لازم است برای شرکت در جلسه مصاحبه هر رشته/گرایش/استان مبلـغ تعیین شده را به حساب دانشگاه واریز و فیش مربوطه را در زمان حضور جهت فرآیند مصاحبه علمی ارائه نمایند. به محض اعلام هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال 97 در سایت ایران مشاوره و کانال تلگرام دکتری اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهیم داد.

نحوه دعوت به مصاحبه دکتری شیمی تجزیه در دانشگاه آزاد و سراسری 97

هر دانشگاه به طور مستقل پس از اعلام نتایج دکتری، حد نصاب قبولی مرتبط با رشته های خود را منتشر می نمایند و متقاضیان در این حالت با توجه به نمره خود در کارنامه و مقایسه با حد نصاب دانشگاه هایی که در برگه انتخاب رشته خود آورده اند می بایست به دانشگاه های پذیرنده جهت انجام مصاحبه مراجعه نمایند.در صورت کسب حد نصاب رشته محل دانشگاه های سراسری از طرف دانشگاه با داوطلب دکتری شیمی تجزیه تماس گرفته می شود و از وی جهت انجام مصاحبه دعوت بعمل می آید. مصاحبه دانشگاه های سراسری در محل دانشگاه دعوت شده انجام می شود ولی دانشگاه آزاد مصاحبه خود را به صورت منطقه آمایشی انجام می دهند. یعنی 10 منطقه را مشخص می کنند و مصاحبه چند واحد دانشگاهی در یک منطقه انجام می گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره راهنمای مصاحبه دکتری شیمی تجزیه سراسری و دانشگاه آزاد 97 با مشاوران ایران شیمی تجزیه تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری