خانه دانشگاه آزاد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد لردگان
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

دانشگاه آزاد در دو نوبت مهر و بهمن ماه داوطلبان واجد شرایط را بدون کنکور یعنی تنها بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می کند. لذا افراد باید در تاریخ اعلام شده از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اقدامات لازم را در راستای نام نویسی و انتخاب رشته خود انجام دهند. متقاضیان برای دسترسی به شرایط، نحوه نام نویسی، شهریه ها و… باید دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 را که در زمان مقرر منتشر می شود، مطالعه کنند. شایان ذکر است که روند ثبت نام تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور یکسان می باشد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه انجام می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 باید در تاریخ مقرر به سایت این دانشگاه به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و نام نویسی خود را انجام دهند. از آن جایی که پذیرش بدون کنکور این دانشگاه دو مرتبه در سال یعنی مهر و بهمن ماه انجام می شود، هر کدام دارای تاریخ مجزایی اند. زمان ثبت نام از طریق همین سایت اطلاع رسانی می شود که در ادامه، آن را ذکر کرده ایم.

زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر ماه 1401 برای تمامی واحدهای سراسر کشور در یک زمان صورت می گیرد. بنابراین داوطلبان باید در تاریخ مقرر به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و رشته های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته به ثبت برسانند. در ادامه مطلب، زمان ثبت نام و تمدید آن ها را برای 4 مقطع تحصیلی ذکر کرده ایم.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401
مقطعزمان ثبت نام اولیهتمدید مهلت ثبت ناممهلت مجدد
کاردانی پیوسته5 الی 27 مرداد ماهتا 6 شهریور ماهتا 8 شهریور ماه
کاردانی ناپیوسته18 الی 28 مرداد ماه
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته25 تیر ماه الی 5 مرداد ماه

زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

داوطلبینی که در نوبت مهر ماه موفق به ثبت نام در دانشگاه آزاد بدون کنکور نشده اند و تمایل به ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند، می توانند در نوبت بهمن ماه، ثبت نام خود را تکمیل نمایند. این تاریخ برای هر یک از مقاطع متفاوت بوده است که در جدول زیر به تفکیک آورده شده است. همچنین شما می توانید برای آگاهی از اخبار روز در این مورد در  کانال تلگرام بدون آزمون  عضو شوید.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401 
مقطعزمان ثبت نام اولیه
کاردانی پیوسته30 آذر لغایت 17 دی ماه
کاردانی ناپیوسته30 آذر لغایت 10 دی ماه ( تمدید شده تا ۱۲ دی ماه )
کارشناسی پیوسته30 آذر لغایت 10 دی ماه ( تمدید شده تا ۱۲ دی ماه )
کارشناسی ناپیوسته30 آذر لغایت 14 دی ماه

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 داوطلبان باید ابتدا دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و سپس نام نویسی را آغاز نمایند. نام نویسی به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد که در ادامه مراحل آن را ذکر کرده ایم. البته برای نام نویسی در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باید از طریق لینک فعال شده مربوط آن در سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اقدام نمود.

  • ابتدا به سایت مرکز به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و در صفحه اصلی روی لینک فعال “ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1401” در نیمسال مورد نظر کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آژاد

  • در صفحه پیش رو گزینه “خرید کارت” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • جهت آغاز خرید مراحل کارت اعتباری، دکمه “ادامه” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • با انتخاب دوره مورد نظر خود، به مرحله بعدی منتقل شوید.

نکته: به محض فرا رسیدن زمان ثبت نام مقاطع مختلف، لینک نام نویسی آن ها نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • سپس با فشردن کلید “بلی” تمایل خود را جهت ادامه مراحل اعلام نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • در این صفحه اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و در ادامه گزینه “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • اکنون مجددا با فشردن کلید “بلی” صحت اطلاعات خود را تایید کنید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • در نهایت برای واریز هزینه مورد مشخص شده، در صفجه پیش رو، پس از درج اطلاعات کارت بانکی خود، بر روی کلید “پرداخت” کلیک کنید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • پس دریافت شناسه پرداخت، مجددا به مرحله دوم بازگشته و لینک “ثبت نام” را انتخاب نمایید.

مرحله نهم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

  • با درج اطلاعات خواسته شده از جمله شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده و همچنین کلیک بر روی کلید “ورود به ثبت نام” می توانید مراحل نام نویسی خود را آغاز نمایید.

مرحله دهم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

پس از این که به سیستم وارد شدید، مطابق با راهنمایی ذکر شده در ادامه متن، فرم انتخاب رشته خود را نکمیل نمایید.

  1. کد رشته و واحد مورد نظر خود را از دفترچه استخراج نموده و در جایگاه مربوطه وارد کنید.
  2. حال باید کلید “جستجو” را لمس نموده تا رشته و دانشگاه مدنظرتان پیدا شود.
  3. در صورتی که این رشته و دانشگاه مورد تایید شماست، باید گزینه “تایید” را انتخاب کنید.
  4. توجه داشته باشید که برای درج بقیه رشته ها باید همانند مراحل ذکر شده عمل نمایید.
  5. زمانی که مراحل نام نویسی و انتخاب رشته شما به پایان برسد، سامانه کد رهگیری صادر می کند که باید تا پایان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 آن را نزد خود حفظ کنید.
  6. در پایان باید کلید “تایید نهایی” را بفشارید تا اطلاعات وارد شده ذخیره شود.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد دارای یک سری شرایط است که توسط دفترچه راهنمای آن در دسترس افراد قرار می گیرد. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شده که شرایط اختصاصی آن برای هر 4 مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) متفاوت می باشد.

شرایط عمومی

  • اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام و یا یکی از ادیان نام برده در قانون اساسی کشور
  • نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته مورد نظر
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم ممنوعیت از شروع و ادامه تحصیل از لحاظ قانون و مقررات کشور
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی پذیرش برای 4 مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته با هم متفاوت است که در ادامه مطلب، تمامی آن ها توضیح داده شده اند.

ثبت نام دوره کاردانی پیوسته

  • داشتن گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 (شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) یا فارغ التحصیلی در یکی از رشته های مذکور تا پایان شهریور ماه 1401 و دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله (نظام قدیم) الزامیست.
  • افراد دارای مدرک دیپلم نظام قدیم یکی از رشته های فنی و حرفه ای، کاردانش و هنرستان نظام قدیم، تنها مجاز به انتخاب یکی از رشته های دوره کاردانی متناسب با دیپلم خود خواهند بود.
  • جهت نام نویسی در رشته تربیت بدنی احتیاجی به احراز شرط تناسب مدرک دیپلم با رشته های دوره کاردانی نیست.

ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته

  • داشتن گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید 3 – 3 – 6 یا گواهی نامه دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی/ واحدی یا ترمی/ واحدی که تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401 اخذ گردد.) جهت نام نویسی در این پذیرش الزامیست.
  • داوطلبان دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی باشند، نمی توانند در این مقطع ثبت نام کنند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی یکی از گروه های پزشکی، چنانچه طرح تعهد خدمت خود را به پایان رسانده اند، امکان نام نویسی برای آن ها فراهم است.
  • افراد دارای مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته در صورتی که از لحاظ نظام وظیفه منعی ندارند، می توانند انتخاب رشته و ثبت نام خود را انجام دهند.
  • متقاضیان رشته های هنر های نمایشی – بازیگری و هنر های نمایشی – کارگردانی باید از سلامت جسمانی خود و نداشتن بیماری های قلبی و تنفسی مطمئن شوند و بعد نام نویسی کنند. همچنین این افراد نباید معلولیت حادی داشته باشند که مانع از انجام فعالیتشان در این حیطه شود.

ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته

  • ارائه گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم متوسطه یا مدرک دیپلم نظام جدید (3 – 3 – 6) برای نام نویسی در این دوره ضروری می باشد.
  • متقاضیانی دارای مدرک دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام قدیم مجاز به ثبت نام نیستند.
  • افرادی که سال های گذشته در یکی از دانشگاه ها مشغول به تحصیل بوده اند ولی از رشته خود انصراف داده و یا اخراج شده اند، در صورتی که کارت پایان خدمت و یا گواهی معافیت از خدمت را داشته باشند، می توانند در این دور شرکت نمایند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کاردانی گروه پزشکی اگر طرح تعهد خدمت خود را تمام نکرده اند، حق ثبت نام ندارند. شایان توجه است که این افراد باید در هنگام ثبت نام حضوری، گواهی طرح تعهد خدمت خود را به واحد دانشگاهی محل پذیرش تحویل دهند.
  • داوطلبان رشته مهندسی دریا – دریانوردی باید از لحاظ جسمانی بخصوص بینایی و کور رنگی سلامت کامل داشته باشند.
  • افراد دارای مدرک حوزوی باید مدارک آن ها معادل دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه باشد. چنانچه قصد تحصیل همزمان در حوزه را ندارند، مانعی برای ثبت نام آنان وجود ندارد. همچنین این دسته از متقاضیان نباید از نظر نظام وظیفه منعی برای تحصیل داشته باشند.

ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته

  • ارائه مدرک کاردانی رشته های مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و همچنین مراکز ضمن خدمت آموزش و پرورش جهت نام نویسی ضروری است.
  • مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم قابل قبول می باشد.
  • افرادی که قبلا در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تحصیل بوده اما انصراف داده و مدرک کاردانی دارند، اگر منعی از لحاظ نظام وظیفه نداشته باشند، می توانند در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند. این افراد به تشخیص معاونت آموزشی دانشگاه، باید دروس جبرانی مربوطه را بگذرانند.
  • متقاضیانی که در رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی مدرک گرفته اند و طرح تعهد خدمت خود را به پایان رسانده اند، حق نام نویسی دارند. (تحویل مدرک پایان طرح در هنگام ثبت نام حضوری به دانشگاه الزامیست.)
  • اگر داوطلبان در این مقطع تحصیلی دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، جهت اخذ مدرک خود باید موفق به کسب معدل کل 12 شوند. (در غیر این صورت فقط گواهی گذراندن دروس دوره دریافت خواهند نمود.)

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

به منظور نام نویسی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد، داوطلبان باید یک سری مدارک داشته باشند. مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1401 در دفترچه راهنمای آن و ادامه متن، درج شده است. البته در هنگام ثبت نام اینترنتی نیازی به اسکن یا بارگذاری مدارک نیست اما برای نام نویسی حضوری باید آن ها را به دانشگاه تحویل دهند.

  1. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی داوطلب
  2. اصل دیپلم (درصورت نداشتن این مدرک ارائه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی الزامی می باشد.)
  3. ارائه مدارک گواهی معافیت تحصیلی نظام وظیفه برای آقایان
  4. تکمیل فرم های دفترچه ثبت نام و درج اطلاعات خواسته شده
  5. داشتن تاییدیه تحصیلی
  6. ارائه شش فطعه عکس 4×3

شهریه دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

دانشگاه آزاد در دسته دانشگاه های شهریه پرداز قرار دارد و برای تحصیل در آن داوطلبان باید هزینه تعیین شده را بپردازند. این هزینه که شامل شهریه ثابت و متغیر است، در هر ترم باید پرداخت شود که البته شهریه ثابت از بدو ورود دانشجویان به دانشگاه محاسبه شده و تا پایان تحصیل آن ها بدون تغییر باقی می ماند.

شهریه متغیر نیز هر ترم با توجه به عواملی مثل تعداد واحدها و نوع آن ها (عملی، تئوری، تئوری – عملی) متفاوت می باشد. برای اطلاع از شهریه دانشگاه آزاد 1401 افراد باید از دانشگاه محل قبولی خود اطلاعات لازم را کسب کنند که البته در ادامه متن، به تفکیک مقطع تحصیلی و گروه آموزشی مربوطه مبلغ آن ها ذکر شده است.

نکته: هر ساله با آغاز سال تحصیلی معمولا 10 تا 15 درصد شهریه ها افزایش می یابد.

شهریه دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401
مقطععلوم انسانیفنی مهندسیعلوم پایههنر
کاردانی2 میلیون و 640 هزار تا 3 میلیون و 800 هزار تومان3 میلیون و 460 هزار تا 4 میلیون و 760 هزار تومان3 میلیون و 150 هزار تا 3 میلیون و 700 هزار تومان3 میلیون تا 3 میلیون و 860 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته2 میلیون و 950 هزار تا 4 میلیون و 560 هزار تومان3 میلیون و 870 هزار تا 4 میلیون و 900 هزار تومان3 میلیون و 200 هزار تا 4 میلیون و 150 هزار تومان3 میلیون و 500 هزار تا 4 میلیون و 860 هزار تومان
کارشناسی پیوسته4 میلیون و 100 هزار تا 6 میلیون و 350 هزار تومان4 میلیون و 200 هزار تا 6 میلیون و 500 هزار تومان3 میلیون و 700 هزار تا 5 میلیون و350 هزار تومان3 میلیون و 700 هزار تا 4 میلیون و 900 هزار تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401

در هر مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) رشته های بدون آزمون ارائه شده است. برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 داوطلبان باید دفترچه این فرآیند را مطالعه کرده و رشته های انتخابی خود را از آن استخراج نمایند که در ادامه مقاله، به تفکیک مقطع تحصیلی ذکر شده اند. توجه داشته باشید که این رشته ها برای مهر و بهمن ماه به صورت یکسان ارائه شده است.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد لردگان 1401
کاردانی ناپیوسته
 آموزش و پرورش ابتداییحسابداریکاردان فنی کارهای عمومی ساختمانکاردانی فنی مکانیک – نیروگاه حرارتی
نرم افزار کامپیوتر

داشگاه آزاد واحد لردگان برای نیمسال مهر ماه 1401 در مقطع کاردانی پیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته هیچ رشته ای ارائه نداده است.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره