خانه پذیرش بدون کنکور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فیروزکوه
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

دانشگاه پیام نور در دو نوبت مهر و بهمن ماه به پذیرش داوطلبان به صورت بدون کنکور اقدام می کند. افراد واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور باید پس از مطالعه دفترچه راهنما در زمان مقرر اقدامات لازم را به انجام برسانند. دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org در دسترس متقاضیان قرار می گیرد. لیست رشته ها، ظرفیت پذیرش، دانشگاه ها و هر آن چه که داوطلبان در این راستا به آن نیاز دارند، در این دستورالعمل درج می شود.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه، فقط در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شوند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در مرحله بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دارند، باید در زمان اعلام شده توسط سایت سازمان سنجش اقدامات لازم را در این راستا به انجام برسانند. به دلیل این که پذیرش بدون آزمون در دو نیمسال مهر و بهمن ماه صورت می گیرد، برای هر کدام زمان بندی متفاوتی در نظر گرفته می شود. در ادامه مطلب، زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای هر دو نیمسال را ذکر کرده ایم.

زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری از جمله دانشگاه پیام نور مطابق با بازه زمانی تعیین شده از سوی سایت سازمان سنجش است. در ادامه مطلب، زمان نام نویسی در این پذیرش را برای نیمسال اول تحصیلی 1401 ذکر کرده ایم. البته افرادی که نتوانستند انتخاب رشته کنند و یا از فرآیند جا مانده اند، در فرصت تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می توانند اقدام کنند.

زمانبندی ثبت نام بدون کنکور مهر ماه دانشگاه سراسری 1401
نوع ثبت نامزمان اولیهتمدید مهلت
افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند17 تا 22 مرداد ماهتا 24 مرداد ماه
افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند18 تا 23 مرداد ماه24 مرداد ماه تا 6 شهریور ماه

نکته 1: اگر داوطلبی در هر دو فرآیند شرکت کند، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ایشان باطل شده و هزینه پرداختی نیز بر نمی گردد.

نکته 2: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در نیمسال مهر ماه 1401 به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

نکته 3: افراد واجد شرایط ثبت نام در این مرحله، می توانند 100 کد رشته محل را انتخاب نمایند.

زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

با اعلام سازمان سنجش، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه نیز انجام می گیرد و علاقه مندان می بایست به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نام نویسی نمایند. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه 1401 نیز مشخص گردیده است و داوطلبان می توانند در بازه 30 آذر الی 10 دی 1401 نام نویسی خود را نهایی کنند. ممکن است برای نیمسال دوم نیز مهلت مجددی در نظر گرفته شود که در این صورت اطلاعیه آن در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

تمامی متقاضیان واجد شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور باید در زمان اعلام شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نام نویسی خود را به انجام برسانند. البته انتخاب رشته و ثبت نام نیمسال مهر ماه به صورت اینترنتی می باشد اما برای نیمسال بهمن ماه ممکن است، به شکل حضوری صورت گیرد. داوطلبانی که ثبت نام کنکور سراسری را انجام داده اند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند و می توانند مراحلی که در ادامه ذکر شده بدون واریز هیچ مبلغی به پایان برسانند. اما کسانی که در کنکور نام نویسی نکرده اند، باید در ابتدا هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 را بپردازند و کارت اعتباری خریداری کنند.

  • در ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و بخش “سراسری” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.)” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • از قسمت راست صفحه گزینه “خرید کارت اعتباری” را برگزینید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • دکمه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401” را بفشارید و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • اکنون اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مشخص شده در صفحه پیش رو درج کرده و بعد از انتخاب درگاه پرداخت مورد نظر، بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • کد پیگیری پرداختی که سایت صادر نموده را یادداشت کرده و بعد از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک مربوطه، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  •  اطلاعات کارت بانکی خود را در کادر های مربوطه درج کنید و کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • سپس به صفحه سوم ثبت نام بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و پس از فعال نمودن عبارت موجود، در آخر کلید تایید را بفشارید.

نهمین مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

پس از طی مراحل فوق به صفحه کاربری منتقل شده و یک فرم را مشاهده خواهید کرد. در این فرم باید اطلاعات و کد رشته محل های انتخابی خود را درج کنید. نهایتا یک پرینت از کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی خود تهیه کرده و آن را تا پایان مراحل پذیرش نگه دارید.

همچنین لازم به ذکر است کسانی که در کنکور ثبت نام نموده و می خواهند در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند، می بایست وارد لینک انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 شده و بدون پرداخت هزینه به انتخاب رشته بپردازند.

 انتخاب رشته کنکور سراسری

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

ثبت نام و انتخاب رشته در پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور مستلزم داشتن شرایطی است. در صورتی که داوطلب از شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور برخوردار نباشد، نمی تواند نام نویسی کند و یا در هر مرحله از پذیرش که باشد، قبولی ایشان لغو می شود. این شرایط به 2 دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شده که تمامی آن ها با ذکر جزئیات در دفترچه راهنما و ادامه مطلب ذکر شده اند.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی
  • نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم داشتن فیروزکوهد اخلاقی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید، دیپلم نظام قدیم، پیش دانشگاهی و یا کاردانی برای ثبت نام الزامیست.
  • دارندگان مدرک دیپلم فنی وحرفه ای و کاردانش نظام قدیم در صورت داشتن مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی مجاز به نام نویسی هستند.
  • دانشجویان دوره روزانه دانشگاه ها نمی توانند در این مرحله شرکت کنند.
  • افرادی که دانشجوی دوره غیر روازنه اعم از نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد و… هستند، حق ثبت نام دارند. (آقایان نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.) بعد از این که قبول شدند، باید برگه انصراف قطعی خود را به دانشگاه ارائه نمایند.
  • دانشجویان مقطع کاردانی که در حال تحصیل هستند، برای ثبت نام نیازی به انصراف ندارند.
  • شرکت کنندگان نباید به هیچ ارگانی اعم از دستگاه های اجرایی تعهد داشته باشند. همچنین تعهداتی مثل سهمیه بومی یا مناطق محروم نیز قابل قبول نیست.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در نوبت مهر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد که علاقه مندان می بایست با تکمیل فرم تقاضانامه و وارد نمودن اطلاعات تحصیلی و شناسنامه ای خود نسبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور، اقدام نمایند.

به منظور تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و درج کدرشته هایی که از دفترچه راهنمای مربوطه استخراج کرده اید، لازم است پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و دریافت کد پیگیری پرداخت، فایل اسکن شده عکس پرسنلی خود را مطابق با مشخصات زیر در سامانه بارگذاری نمایید.

ویژگی های عکس مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
عکس 4*3 یا 4*6 داوطلب مربوط به سال جاریدارای فرمت JPG
عکس رنگی و دارای پس زمینه سفیددارای حجم حداکثر 70 کیلوبایت
نداشتن حاشیه زائد و واضح و مشخص بودنفاقد اثر مهر ، منگنه و یا هر گونه لکه
داشتن اندازه حقل 300*200 پیکسل و حداکثدار 400*300 پیکسل—-

توجه داشته باشید که تهیه اسکن از روی کارت های شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه و… قابل قبول نمی باشد و متقاضیان بایستی از اصل عکس خود اسکن تهیه نموده و فایل آن را در سامانه ارسال کنند. عکس خواهران نیز می بایست با حجاب کامل بوده و صورت آن ها مشخص باشد. شایان ذکر است در صورت ارسال عکس اشتباه، ثبت نام و انتخاب رشته داوطلب باطل خواهد شد، بنابراین هنگام ارسال مدارک (به ویژه اگر ثبت نام شما در کافی نت انجام می شود) نهایت دقت را به کار ببرید.

دقت کنید که به هنگام ثبت نام اینترنتی لازم است مدارکی همچون اطلاعات تحصیلی شامل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (برای داوطلبان نطام قدیم) محل و زمان فارغ التحصیلی و…، اطلاعات فردی مثل شماره ملی، آدرس و شماره تلفن محل زندگی و… را برای تکمیل فرم های اینترنتی موجود همراه داشته باشید.

همچنین برای مرحله مراجعه حضوری ثبت نام مهر ماه و بهمن ماه همراه داشتن مدارک زیر ضروری می باشد.

مدارک ثبت نام حضوری بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
دیپلم نظام جدید یا اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات (دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی)
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
کارت معافیت و یا پایان خدمت برای آقایان (یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آقایان را با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مشخص نماید.)
6 قطعه عکس 4×3

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

با توجه به این که دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های شهریه پرداز می باشد هر ساله نرخ معینی به میزان 10 الی 15 درصد به میزان آن افزوده شده و دانجویان جهت تحصیل ملزم به پرداخت آن می باشند.

داوطلبانی که اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می نمایند، در مقطع کارشناسی پذیرفته می شوند و تعداد 8 نیمسال تحصیلی می بایست نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند.

میزان شهریه دانشگاه دانشگاه پیام نور 1401
رشته های علوم انسانیرشته های فنی مهندسیرشته های علوم پایهرشته های هنر
حدود 2/000/000 الی 2/500/000 تومانحدود 2/500/000 الی 3/000/000 تومانحدود 2/100/000 الی 3/200/000 تومانحدود 2/100/000 الی 2/450/000 تومان

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری از جمله دانشگاه پیام نور از طریق دفترچه راهنمای آن به اطلاع علاقه مندان می رسد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org این دفترچه را دانلود کنند. لیست رشته های ارائه شده در هر دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه به شرح زیر می باشد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401
حسابداریحقوقروانشناسیعلوم تربیتی
مدیریت بازرگانیمدیریت دولتیمشاوره

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401

به تمامی داوطلبان متقاضی تحصیل بدون کنکور دانشگاه پیام نور توصیه می شود تا برای اطلاع از ظرفیت پذیرش و شرایط اختصاصی و جزئیات هر واحد دانشگاهی، مندرجات دفترچه های منتشر شده توسط سازمان سنجش را مطالعه نمایند. جهت دانلود دفترچه های ذکر شده می توان به سایت سازمان سنجش مراجعه کرد، اما برای دسترسی آسان تر، لینک دانلود تمامی دفترچه های مهر و بهمن (با فرمت PDF) در جدول زیر قرار گرفته است:

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه 1401
مهرماه
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه علوم تجربی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه ریاضی و فنی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه علوم انسانی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور گروه هنر و زبان های خارجی 1401 (ویژه ثبت نام کنندگان کنکور)
بهمن ماه
دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ماه 1401

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. سمانه

    سلام ببخشید من با معدل ۱۷/۸۹ تجربی شانس قبولی در رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه پیام نور فیروز کوه دارم ؟

دریافت مشاوره