خانه انتخاب رشته کنکور زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور سراسری حضور به عمل آورده و مجاز به ورود به مرحله بعدی هستند، می توانند علاوه بر انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری، در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نیز شرکت نمایند اما زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه سراسری با دانشگاه آزاد متفاوت است و به تبع آن، زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد نیز متفاوت خواهد بود.

داوطلبانی که قصد دارند رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد را انتخاب نمایند، می توانند در مهلت مشخص شده که معمولا 15 الی 20 روز به طول می انجامد، به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نموده و نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

(به محض شروع، این لینک فعال خواهد شد.) 

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 

انتخاب رشته هر دو نوبت کنکور ۱۴۰۳ به احتمال زیاد از نیمه دوم مرداد ماه شروع می‌شود و به مدت 15 تا 20 روز انجام می گیرد.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

همانطور که می دانید، با ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، اعلام نتایج کنکور نیز در قالب یک کارنامه منتشر می شود. آن دسته از افراد که مجاز به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد شده اند، می بایست با دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب و اولویت بندی کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

داوطلبان جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند در زمان های اعلام شده در این رابطه، برای انجام فرآیند انتخاب رشته اقدام نمایند. انتخاب رشته های دانشگاه آزاد برای هر دو نوبت کنکور سراسری ۱۴۰۳، در نیمه دوم مرداد ماه 1403 و از طریق azmoon.org انجام می شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین اطلاع از زمان های تمدید شده آن می توانید در کانال تلگرام کنکور عضویت یابید.

توجه داشته باشید که انتخاب رشته ‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق تکمیل فرم انتخاب رشته در سایت انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در سال های گذشته، انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه و در سایت های مرتبط به خود انجام می شد اما به دنبال تغییرات به وجود آمده در چند سال اخیر، انتخاب کد رشته های مربوط به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی برای دانشگاه های آزاد، در سایت سازمان سنجش، به نشانی sanjesh.org نیز انجام می گیرد.

پس از مشخص شدن زمان معین برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403، داوطلبان می بایست چینش کد رشته های مورد نظر خود را (به جز 4 رشته مذکور) آغاز نموده و پس از الویت بندی آن ها، مطابق روند زیر فرآیند انتخاب رشته خود را به انجام برسانند.

  • ابتدا به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه کرده و بر روی لینک ثبت نام آن با عنوان “سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳” کلیک نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • کد ملی (یا کد رهگیری اتباع خارجی) و همچنین کد دسترسی 7 رقمی دانشگاه آزاد را در قسمت های مشخص شده درج نموده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید تا بتوانید وارد پنل شخصی خود شوید. توجه داشته باشید که کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، در انتهای کارنامه اولیه داوطلب درج شده است.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • در ادامه می بایست هزینه انتخاب رشته را جهت نهایی نمودن این فرآیند پرداخت نمایید. با ورود به صفحه جدید و کلیک بر روی گزینه “پرداخت” می بایست، به درگاه پرداخت منتقل می شوید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • اکنون مجددا می بایست بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید و مبلغ تعیین شده را بپردازید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • پس از پرداخت هزینه، صفحه مربوط به انتخاب رشته برای شما نمایان خواهد شد که می بایست در این صفحه بر اساس فاکتورهای انتخابی خود به چینش کد رشته ها بپردازید.

بد نیست بدانید که یکی از متداول ترین و بهترین راه ها جهت داشتن یک انتخاب رشته خوب استفاده از نرم افزار انتخاب رشته آزاد می باشد که شما را تا حد زیادی در چینش انتخاب هایتان راهنمایی خواهد کرد.

 

سوالات متداول

1- فرآیند انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ تا چه زمانی انجام می شود؟

انتخاب رشته هر دو نوبت کنکور ۱۴۰۳ به احتمال زیاد از نیمه دوم مرداد ماه شروع می‌شود و به مدت 15 تا 20 روز انجام می گیرد.

2- انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد چگونه انجام می شود؟

داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه و مطابق با راهنمای ارائه شده در این مقاله عمل کنند.

3- کد دسترسی به انتخاب رشته داشگاه آزاد را چگونه می توان تهیه کرد؟

کد دسترسی به انتخاب رشته داشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه داوطلب قابل مشاهده می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۳ نظر
  1. مائده

    انتخاب رشته دانشگاه ازاد سال ۱۴۰۱ شروع شده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، انتخاب رشته ی آزاد با آزمون ۱۴۰۱، از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ الی ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ می باشد.

  2. فاطمه

    سلام وقت بخیر سامانه انتخاب رشته دانشگاه ازاد هنوز باز هست من جا موندم میتونم ثبت نام کنم الا

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که لینک ورود به سامانه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد باز باشد، مجاز به ثبت اولویت های خود می باشید.

  3. علی

    سلام اگه ۶۹ تومن رو برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد پرداخت کرده باشیم ولی انتخاب رشته نکرده باشین هزینه برمیگرده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در صورت پرداخت وجه به صورت کامل و عدم انتخاب رشته، هزینه عودت داده نمی شود.

  4. اوا

    سلام خسته نباشید ببخشید یه سوالی داشتم من توی ثبت نام کنکور سراسری برای دانشگاه آزاد ثبت نام نکردم الان من میتونم بعد نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام بدم؟چون من شنیدم که وقتی که ثبت نام نکردیم باز میشه بعدا انتخاب رشته انجام داد لطفا راهنمایی کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما زمان انتخاب رشته می توانید نسبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام کنید.

  5. رضا

    سلام من یک سوال داشتم آیا هنگام انتخاب رشته میتوان هم سراسری و هم دانشگاه آزاد انتخاب رشته کرد چون میترسم سراسری پذیرش نشوم دیگه بدون دانشگاه نمونم چون وقت سربازیم میرسه لطفا پاسخ دهید.

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، بله، در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن، شما می توانید دو انتخاب رشته انجام دهید.

  6. مریم

    جواب قبولی در۴رشته ی پزشکی، دارو، و… دردانشگاه ازاد، ایاهمراه کارنامه ی انتخاب رشته سراسری داده میشه یا برای دیدن قبولی دراین رشته هاباید به سایت دانشگاه ازادمراجعه کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای مشاهده ی نتایج رشته های پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی و دام پزشکی، باید از طریق سایت سنجش اقدام نمایید.

  7. Sogol

    سلام چجوری میتونم از رشته تجربی برای رشته هایی که مربوط به رشته ریاضی یا انسانیه دانشگاه ازاد انتخاب رشته کنم چون وقتی وارد سایت میشم و مشخصاتمو میزنم صفحه مربوط به خودم باز میشه فقط رشته های مربوط به تجربیو میتونم انتخاب کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود. در صورت انتخاب کد رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، می بایست کارت مربوط به گروه آموزشی ریاضی و یا انسانی را تهیه نمایید.

  8. محمدرضا

    سلام خسته نباشید
    انتخاب رشته دانشگاه آزاد با اومدن نتایج اولیه شروع میشه؟؟چون من شنیدم موقعی که نتایج اولیه بیاد انتخاب رشته آزاد شروع میشه(با توجه به اینکه دانشگاه آزاد بر اساس تراز دانشجو انتخاب میکنه)

    • ایران مشاوره

      با سلام. طبق سنوات گذشته بعد از اعلام نتایج اولیه دفترچه انتخاب رشته سراسری و آزاد منتشر می شود و داوطبان مجاز به انتخاب رشته در این دو مجموعه می باشند.

  9. یگانه

    سلام من با تراز ۷۳۷۰ مامایی ازاد زاهدان چقدر شانس قبولی دارم

  10. یگانه

    سلام من ترازم۷۳۷۹ هستش احتمال قبولی مامایی و پرستاری ازاد زاهدان چقدره.؟؟

  11. آقایی

    سلام برای قبولی آزاد پرستاری تراز بالاتری میخواد یا اتاق عمل؟

  12. علی

    سلام
    برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور، بعد از واریز هزینه، نیاز به آپلودکردن عکس می باشد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام , خیر در مراحل انتخاب رشته مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی دوره های با آزمون نیازی به آپلود عکس و وارد کردن اطلاعات شخصی نمی باشد .

  13. محمد

    سلام با ۱۲۰۰۰ منطقه ۲ دولتی شهرکرد رشته های مهندسی چی میارم

  14. حسن

    سلام من معلم ابتدایی هستم ورودی سال ۹۲ دانشگاه فرهنگیان.
    امسال رتبه ارشد من تو تکنولوژی آموزشی ۲۰شد.
    الان من با این رتبه امکان اینکه روزانه بخونم رو بخاطر تداخل با زمان مدرسه ندارم.
    بین پیام نور و آزاد و مجازی کدوم رو پیشنهاد میدید؟
    همین تکنولوژی آموزشی…
    ادامه تحصیل تو دکتری برام مهمه…
    ممنون

  15. علی

    سلام خسته نباشید من بعد از تهران مرکزی و تهران جنوب یادگار اما شهر ری و بعد هم اسلامشهر و کرج رو انتخاب کردم با توجه به رشته م حالا که مهلت ویرایش انتخاب رشته تمدید شده می خواستم بپرسم اگه بخوام بر اساس سطح علمی این سه دانشگاه اولویت های سوم تا پنجمم رو ویرایش کنم بعد از مرکزی و جنوب اولویت های سوم تا پنجمم به چه صورت باشه؟

  16. عسل

    سلام با رتبه ٣١٠۴ منطقه ١ و تراز ٩٣۵۶ امکان قبولی در داروسازی آزاد یاظرفیت مازاد تهران را دارم؟

  17. مینا

    سلام
    مگه مبنای انتخاب رشته سوابق تحصیلی فقط نمره دیپلم نیست؟ یعنی بین کسی که روز اول انتخاب رشته کرده با کسی که روز آخر انتخاب رشته میکنه نباید فرقی باشه…اما من چند روز پیش در قسمت انتخاب رشته سوابق تحصیلی رشته ریاضی فیزیک، فیزیک علوم تخقیقات رو مطمینم دیدم و در دفترچه هم هست … اما الان فیزیک علوم تحقیقات حذف شده بود از لیست.. این یعنی چی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام این امکان وجود دارد که برخی از کد رشته های دفترچه در زمان انتخاب رشته در لیست ارائه شده حذف شود ولی این موضوع ربطی به تکمیل ظرفیت دانشگاه ها ندارد .

  18. مینا

    سلام خسته نباشید
    ۱)در انتخاب رشته با آزمون آزاد که کد مخصوص انتخاب رشته آزاد را در کارنامه سراسری دریافت کردم تنها در گروه آزمایشی امتحانی میتوان انتخاب رشته کرد؟ یعنی در آزمون سراسری در گروه تجربی شرکت کرده باشم انتخاب رشته ریاضی نمیتونم داشته باشم؟
    ۲)در انتخاب رشته سوابق تحصیلی کارت ریاضی را خریداری کردم ولی هنوز انتخاب رشته نکردم . تا انتخاب رشته نکنم قادر به خرید کارت گروه انسانی نیستم؟
    ۳)انتخاب رشته سوابق تحصیلی آزاد تا چه زمانی هست؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام .
      ۱.شما با کد رشته دانشگاه آزاد در کارنامه خود فقط در گروه آزمایشی میتوانید انتخاب رشته کنید که در آزمون آن گروه آزمایشی شرکت کرده باشید،یعنی برای لیست رشته های با آزمون نمیتوانید برای گروه ریاضی فیزیک انتخاب رشته کنید.
      ۲. در حال حاضر میتوانید برای گروه ریاضی فیزیک در سایت دانشگاه آزاد قسمت سوابق تحصیلی یا بدون آزمون انتخاب رشته کنید. یا اگر علاوه بر کارت ثبت نام ریاضی فیزیک تمایل به شرکت در گروه علوم انسانی دارید میتوانید در حال حاضر که لینک ویرایش فعال است ثبت نام خودرادر دو گروه رشته انجام دهید.
      ۳. اطلاعیه در خصوص تاریخ اخرین مهلت ثبت نام دانشگاه ازاد در سایت دانشگاه ارائه نمیشود پیشنهاد میشود در اسرع وقت ثبت نام خودرا انجام دهید، تا دچار مشکل نشوید.

  19. امیرحسین عشایرپور

    سلام ببخشید تا کی میتونیم انتخاب رشته آزاد داشته باشیم

    • ایران مشاوره

      باسلام.آخرین مهلت انتخاب رشته سراسری و ویرایش در سایت دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۹۷/۵/۳۱ آغاز شده و تا تاریخ ۹۷/۶/۲ هم ادامه دارد.

  20. محمد رحیمی

    با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک عید قربان
    من انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه ازاد رو انجام دادم ولی میخام جای اولویت اول رو با دوم عوض کنم میخاستم ببینم ویرایش داره !!?

    • ایران مشاوره

      با سلام. در حال حاضر امکان ویرایش برای گروه آزمایشی و یا اضافه کردن گروه آزمایشی جدید امکانپذیر است.جهت ویرایش اطلاعات در حال حاضر سایت دانشگاه آزاد این امکان رو ایجاد نکرده است .پیشنهاد میشود شما پیگیری خودرا در این زمینه داشته باشید، درصورت گذاشته شدن ویرایش مربوطه وارد پنل ثبت نام خود شده و این ویرایش را انجام دهید.

  21. نیلوفر

    ببخشید دانشگاه آزاد فقط تهران داروسازی داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام در واحد آیت اله آملی هم این رشته به شرط تخصیص ظرفیت ارائه میشود

  22. رضا

    سلام ببخشید من توی مراحل ثبت نام دانشگاه ازاد گروه ازمایشی رو اشتباه وارد کردم. امکان ویرایش وجود داره؟ چیکار باید بکنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . بله مشکلی از این بابت وجود ندارد ندارد و شما میتوانید بعد از پایان انتخاب رشته ی دانشگاه های آزاد اسلامی و از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور برای ویرایش خود اقدام نمایید .

  23. مهدی

    ببخشید ایا در انتخاب رشته دانشگاه ازاد ترتیب انتخاب در شانس قبولی تاثیر داره یا نه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . درجواب سوال شما باید عرض نمایم که بله و شما باید با توجه به تراز مورد نظر خود اولویت های خود و شانس پذیرش خود را در دفترچه انتخاب رشته خود به دقت بیشتری وارد نمایید و استان ها و رشته هایی را بالاتر انتخاب کنید که شانس قبولی شما در آن استان ها و رشته ها بیشتر میباشد .

  24. محسن

    سلام.من فارغ التحصیل رشته انسانی هستم دانشگاه باتوجه به داشتن کارت پایان خدمت ازادبدون کنکورمیتونم رشته کامپیوترزیرشاخه ریاضی ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      باسلام.بله شما می توانید در زمان ثبت نام مجموعه ی آزمایشی خود را گروه ریاضی انتخاب کنید و دقت کنید که فقط یک مجموعه را می توانید ثبت نام کنید مگر اینکه در زمان ویرایش اجازه ثبت نام برای گروه آزمایشی دوم داده شود.

  25. یاسین

    سلام رتبه ۱۰۰هزار منطقه ۲ و ترازم۵۲۰۰امکان داره پرستاری ازاد یا پردیس قبول شم و شهریه پردیس چقدر؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      احتمال قبولی شما در رشته پرستاری دانشگاه های ازاد و پردیس ضعیف میباشد .
      شهریه دانشگاه پردیس برای رشته های علوم پزشکی حدود ۸.۰۰۰.۰۰۰ الی ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان میباشد

دریافت مشاوره پیج کنکور