خانه انتخاب رشته کنکور زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبانی که حداقل در یکی از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان شرکت کرده اند، بعد از اعلام نتایچ اولیه باید دفترچه انتخاب رشته کنکور را مطالعه کنند و سپس نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ به شکل حدودی در دفترچه ثبت نام اطلاع رسانی می شود اما تاریخ دقیق آن پس از انتشار کارنامه اولیه از طریق اطلاعیه های سایت سازمان سنجش اعلام می گردد. داوطلبان باید در بازه زمانی مشخص شده به لینک sanjesh.org مراجعه کنند و کد رشته های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته به ثبت برسانند.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

مدتی پس از نتایج اولیه زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور فرا می رسد. ضروری است، متقاضیان برای آگاهی از نکات مهم این فرآیند و همچنین کد رشته محل ها، فایل دفترچه را در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ دانلود کرده و به صورت کامل مورد مطالعه قرار دهند.

فرآیند انتخاب رشته تنها یک مرتبه و پس از کنکور نوبت تیر ماه برگزار خواهد شد، به این معنا که زمان انتخاب رشته کنکور اردیبهشت و تیر ماه ۱۴۰۳ یکیست. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری امسال به احتمال زیاد در نیمه دوم مرداد ماه 1403 آغاز می شود. زمان انتخاب رشته فرهنگیان جدای از انتخاب رشته سراسری است. پیشنهاد می کنیم که با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره از آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه اطلاع پیدا کنید.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

تمدید و مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

معمولا مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور برای آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به انتخاب رشته نشده اند، در نظر گرفته می شود. همچنین سایر متقاضیانی که قبلا فرآیند انتخاب رشته خود را انجام داده اند، می توانند در بازه زمانی که به عنوان تمدید اعلام می گردد، نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

انتخاب رشته کنکور از طریق سازمان سنجش انجام می شود که لازم است داوطلبان پس از مطالعه دفترچه، کد رشته محل های مورد نظر خود را یادداشت نموده و سپس با طی کردن مراحل زیر، نسبت به ثبت این کد رشته ها در زمان مقرر اقدام نمایند.

  • ابتدا از طریق لینک sanjesh.org به سایت سازمان سنجش وارد شده و گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • از قسمت اطلاعیه های آزمون سراسری گزینه “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳” انتخاب نمایید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • لینک “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال 1403” را لمس کنید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در نهایت گزینه “ورود” را بفشارید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را فشار دهید.

مرحله ششم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

پس از آن که به پروفایل شخصی خود وارد شده و اطلاعات نمایش داده شده را تایید نمودید، می توانید لیست کد رشته های خود را به ترتیب اولویت وارد نمایید. دقت کنید که کد ها را به درستی وارد کرده تا از اشتباه در انتخاب رشته جلوگیری شود. همچنین در صورت فراموشی اطلاعات ثبت نامی می توانید با ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش در خواست خود را مبنی بر دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور ثبت کنید. 

نحوه تخمین رتبه کنکور با تراز در سال 1402

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

پس از دریافت نتیجه کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش، امکان انجام انتخاب رشته در یک بازه زمانی چند روزه فراهم خواهد شد که شما مجاز به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل خواهید بود. در متن زیر، مراحل صحیح فرآیند انتخاب رشته کنکور را ذکر کرده ایم.

مرحله 1: دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 را به دقت مطالعه کرده و کد رشته های مورد علاقه خود را در برگه ای یادداشت کنید.

مرحله 2: کد رشته محل ها را به ترتیب دلخواه و با در نظر گرفتن سایر شرایط در فرم انتخاب رشته کنکور که در انتهای دفترچه است، اولویت بندی نمایید.

مرحله 3: پس از اطمینان از رشته های انتخاب شده و مرتب کردن آن ها از 1 تا 150، می بایست کدها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی سایت سازمان سنجش وارد نمایید.

برای اطلاع از شانس قبولی خود در رشته های مختلف و آگاهی از رتبه قبولی مورد نیاز در دانشگاه های مختلف، می توانید از طریق لینک نرم افزار انتخاب رشته کنکور اقدام نمایید.

مشاوره و نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته و مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیرروزانه دانشگاه های سراسری شده اند، باید در موعد مقرر کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند. برای این که رشته های مورد نظر خود را به درستی اولویت بندی نمایید، توصیه می کنیم که علاوه بر مطالعه مطالب زیر، به لینک مشاوره انتخاب رشته کنکور مراجعه کرده و و مندرجات آن را با دقت بخوانید.

برای شروع انتخاب رشته در وهله اول رشته های مورد نظر خود را با عنوان رشته، دانشگاه و کد آن از دفترچه خارج نمایید. سپس فرم انتخاب رشته خود را به 3 بخش تقسیم نموده و نام گذاری های زیر را برای آن ها در نظر بگیرید و در هر قسمت تعدادی رشته را وارد نمایید.

بخش اول: انتخاب خوش بینانه

بهتر است چند کدرشته محل ابتدایی در فرم اینترنتی خود را خوش بینانه انتخاب کنید. به این معنی که اولویت های اول فرم انتخاب رشته را به کد رشته محل هایی اختصاص دهید که احتمال قبولی شما در آن ها با توجه به رتبه ای که کسب نموده اید، اندک باشد.

بخش دوم: انتخاب های منطقی و واقع بینانه

چند انتخاب بعدی را به رشته هایی اختصاص دهید که علاوه بر داشتن علاقه، شانس قبولی معقولی نیز در آن ها داشته باشید. یعنی این رشته ها با توجه به رتبه قبولی کنکور که کسب کرده اید، انتخاب و اولویت بندی می شوند.

بخش سوم: انتخاب های بدبینانه

یک سوم انتهای فرم انتخاب رشته خود را نیز به کد رشته هایی اختصاص دهید که شانس قبولی شما در آن بسیار بالا می باشد ولی شما علاقه چندانی به آن ها ندارید و تنها در صورت قبول نشدن در انتخاب های رویایی و منطقی حاضرید در آن رشته ها ادامه تحصیل دهید.

در سال های گذشته، انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و سراسری به صورت جداگانه و در سایت های مرتبط به خود انجام می شدند اما طی تغییری که در سال قبل به وجود آمد، انتخاب کدهای مربوط به رشته های پزشکی، دندان پزشکی، دام پزشکی و داروسازی در گروه آزمایشی علوم تجربی برای دانشگاه های آزاد از طریق سایت انتخاب رشته کنکور به نشانی sanjesh.org انجام شد.

دوره های روزانه و نوبت دوم چیست؟

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

زمان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ خواهد بود.

2- آیا مهلت مجددی جهت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نظر گرفته خواهد شد؟

بله، به احتمال زیاد پس از تمام شدن مهلت انتخاب رشته، مهلت مجددی برای داوطلبان در نظر گرفته خواهد شد.

3- انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ چگونه انجام می گیرد؟

فرآیند انتخاب رشته سراسری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و طبق مراحل ذکر شده در این مقاله انجام می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ نظر
  1. امیر

    سلام خسته نباشید
    من کارناممو نگرفتم هنوز مدیر گفته شنبه بیا ، شنبه انتخاب رشته کنم مشکلی پیش نمیاد؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بهتر است انتخاب رشته خود را به ساعات پایانی روز موکول ننمایید.

  2. Sina

    سلام ، من کنکور زبان شرکت کردم ، منطقه ۲ هستم ،نتیجه اولیه ، نمره کل شم ۸۶۰۰ ولی درصدم ۶۰ ، ایا شانس قبولی فرهنگیان دارم

    • ایران مشاوره

      با سلام، شانس شما برای دوره ی مدنظرتان متوسط رو به بالا می باشد.

  3. بیتا

    سلام .من یه سوال داشتم خواهش میکنم زود جواب بدین . اگر من انتخاب پنجمم آموزگاری ابتدایی و انتخاب ششم یه رشته ی پیراپزشکی روزانه باشه . اوایل شهریور نتیجه اولیه دانشگاه فرهنگیان میاد و من بین قبول شدگان چند برابر ظرفیت باشم و بعدن در مراحل مصاحبه و گزینش و.. رد بشم بعدن کارنامه سبز نهایی کنکور بیاد و من انتخاب ششم رو هم قبول شده باشم میتونم اونو داشته باشم ؟؟ سوال من ایکه کسی که از مصاحبه رد بشه چه اتفاقی میفته براش ؟

دریافت مشاوره پیج کنکور